Německá taxislužba si objednala 50 elektromobilů Tesla Model 3

Elon Musk už několikrát naznačil, že budoucnost elektromobilů Tesla je mimo jiné i v robotické taxislužbě. Jedna německá firma ale začíná už dnes.

Elektromobily Tesla Model 3 nacházejí čím dál tím častěji uplatnění jako vozy taxi
foto: Tesla

Taxi Norman provozuje v Düsseldorf flotilu 150 vozidel taxi. Aktuálně k nim přibyly dva první elektromobily v podobě Tesla Model S v celkové ceně €230 000.

Tím ale snaha o elektrifikaci nekončí. Brzy by mělo přijít z dalších 50 elektromobilů Tesla Model 3 po €45 000.

Šéf taxislužby Erol Norman řekl, že očekává významné snížení provozních nákladů. Například servis starých aut ho každý rok stojí co kus €6000. Tyto výdaje nyní díky elektromobilům Tesla zcela odpadnou.

Kromě toho si změny cení i zákazníky, kteří se rádi svezou v elektromobilu a třeba pak i dají vyšší dýško. Do roku 2023 by chtěl Norman celou svou flotilu přeměnit na elektrická taxi.

Elektromobily značky Tesla jsou mezi taxislužbami čím dál tím populárnější. Narazíte na ně snadno např. v Nizozemsku, Norsku, Švédsko, začínají se objevovat také v USA.

29 Comments on “Německá taxislužba si objednala 50 elektromobilů Tesla Model 3”

  1. HELE soudluzi, co myslíte že TESLA v LEDNu udělá $500
    HELE soudluzi, co myslíte že TESLA v LEDNu udělá $500 poté co officiál zveřejní výsledků 4Q2019 +/- 30.01.2020 ??

    Jan-02-20 Reiterated Canaccord Genuity Buy $375 → $515
    Dec-06-19 Reiterated Morgan Stanley Equal-Weight $440 → $500
    Nov-11-19 Reiterated Jefferies Buy $300 → $400

    https://finviz.com/quote.ashx?t=TSLA

    https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

  2. V Amsterodamu, kde jezdi aut Taxi Tesla nespočetně, se s
    V Amsterodamu, kde jezdi aut Taxi Tesla nespočetně, se s Teslou soudí kvůli častým návštěvám servisu ( 47 za rok na jedno auto ! ) skupina řidičů kvůli ušlému zisku. Tesla jim před časem odmítla používat SuC zdarma, tento soud taxikáři ovšem vyhráli.

  3. Jo, jako taxík (hlavně ve městě a okolí) to má význam.
    Jo, jako taxík (hlavně ve městě a okolí) to má význam. Ideálně, když dojezd pokryje celý den a pak se to nabíjí za levno u firemní pomalé nabíječky, když je menší poptávka. I když, při flotile 50 kusů nebude vadit, když se to nabíjení točí v průběhu dne.

    Jinak kolik takový taxík najede za rok? Tipnu si min. 50 tisíc?

      1. No jo, ale ty rozepře nepramení z toho, že bych byl proti
        No jo, ale ty rozepře nepramení z toho, že bych byl proti ekektromobilitě. Jen si myslím, že to zatím není spása pro každého, s ambicí nahradit veškerou ind. přepravu. Ale pro taxíky do měst se hodí dobře a věřím tomu, že to vyjde i nákladově, jinak by to ta taxislužba nedělala.

        Taky bych třeba uvítal elektrické popelářské auto, pošťáky a obecně doručovací služby. Ale tam chápu, že jednak nabídka asi není nic moc a jednak cena auta vysoká a pod.

        1. Přesně tak.
          Já také nejsem proti elektromobilitě, naopak

          Přesně tak.

          Já také nejsem proti elektromobilitě, naopak ji se sobeckého osobního a geopolitického významu vítám.

          Což ovšem neznamená, že ji považuji za adekvátní spalovacím autům ať už z uživatelského nebo ekonomického pohledu, nebo že budu mlčet k fikci ekologické výhodnosti.

          1. hele a co bys řekl na TESLA MODEL 3 HYBRID OBRIST cena
            hele a co bys řekl na TESLA MODEL 3 HYBRID OBRIST cena 600.000 CZK dojezd 1.000 km ?? ;))

            https://www.youtube.com/watch?v=eCgiSiCbC6Q
            https://www.obrist-powertrain.com/components/
            https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=uXP2FAwN7_U

            1) prázdný nevyužitý mlaskův frunk 🙁
            https://insideevs.com/news/369259/tesla-model-3-under-frunk-repair/
            2) využitý obrist frunk 😉
            https://www.vn.at/2019/12/6A2A2377-768×512.jpg

              1. kvalita zpracování už je přeci dávno dobrá, ale ta
                kvalita zpracování už je přeci dávno dobrá, ale ta 1/2loviční cena a 2násobný dojezd no dobrý néééé 🙂 kam se hrabe čínskej medvěd!! :))))

                hele a ten lehkej opatrný šort $300 nic teda a jak myslíš kam dojede současná teslí relý $465 nebo vejš 470, 475 ?? Myslíš že to udělá tu 5tikuli????????? do 14 dní ? měsíce? co vyvalej výsledky ofiko cooooo ?? 🙂

    1. Záleží, jestli taxík používá jedna osoba nebo jeden
      Záleží, jestli taxík používá jedna osoba nebo jeden taxík zvládne 2 směny. Zhruba 60-70 tisíc, pokud 2 osoby tak i 120 tisíc. Také záleží jaké trasy taxík jezdí, jestli po městě nebo dál na letiště. Taxikář může dobíjet i v době oběda nebo pauzy, když zrovna nemá zákazníka. Taxikáři jsou/budou první skupinou, pro které se EV doopravdy vyplatí.

    2. Pokud by na parkovacích stáních taxikářů byla „pomalá“
      Pokud by na parkovacích stáních taxikářů byla „pomalá“ zásuvka, tak si troufnu říci, že by ta Tesla mohla jezdit 24hod.denně. Na oběd by jim pak stačilo dojet na rychlonabíjecí stanici a dotlačit do baterie maximum. Viděl jste ten pokus jak se jezdilo kolem Prahy s Teslou na autopilota a za jízdy se jedlo a pilo? Takhle žádný taxikář reálně nefunguje, aby jezdil nonstop 8hodin a ujel 500km.

    3. ve vetsich mestech taxiky davaji za den klidne i 300-400km,
      ve vetsich mestech taxiky davaji za den klidne i 300-400km, zalezi take jakou klientelu maji, taxiky kde je stala klientela s objednavkama muzou za den najezdit opravdu hodne, naopak taxiky co stoji na staflech muzou za den udelat klidne i jen par desitek km, tazke rozdil v najezdech muze bejt znacnej, od 20 do treba o 400km za den

      majitel te taxisluzby bude mit urcite vse velice dobre spocitane, neni zadnej problem dnes pocitat TCO opravdu na halere primo online z dat ktera zdeli primo appka v aute

      1. Z placenych 20km/den se Taxi asi neuzivi. Elektricke Taxi je
        Z placenych 20km/den se Taxi asi neuzivi. Elektricke Taxi je urcite dobra volba. Akorat bych TM3 mozna nebral jako nejvhodnejsi volbu. Je to docela nizke auto a starsi by mohli mit problem s nasedanim a vysedanim. TMY bude urcite mnohem lepsi volba. A mnoho lidi nepochopi fungovani kliky u TM3. Zvenku i zevnitr.

        1. zalezi na cene, pri cene 400 kacek za km se uzivi, nesloedoval
          zalezi na cene, pri cene 400 kacek za km se uzivi, nesloedoval jsi jak je na seznamu chytali ty taxikare? tusim Prava vs. Taxi nebo tak nejak se to jmenovalo 😀

          ja taky zvazoval ze bych tady u nas ve meste zkusil elektricke taxiky, ale my tu mame firmu co jezdi za 59,- jizda, a maj smlouvy s kluby, restauracema kde je stejny majitel a vesmes je lidi znaj, maj fabky za 250 tisic, takze snazit se jim konkurovat s elektrikou za v lepsim pripade 800 tisic je vesmes nerealne 🙁 vetsina tras tady u nas ve meste by bylo do 3-4km, takze ikdyby se nahodou povedlo ze by denne auto fakt najelo treba 300km, tedy klidne i 80-100 jizd za den, tak ta vydelana suma je tak smesna ze dle me nema smysl do toho nazacatku ty 3-4 miliony davat, nevyplatilo by se to ani s dotaci na ty auta 🙁

          nez prisli s tema 59,- za jizdu, tak jsem zvazoval ze bych to zkusil s 3-5 kusy Ioniq, coz by tech 15 taxiku co tu ve meste mame trosku procislo, ale oni s tema Fabkama a nizkou cenou procisli i konkurenci se starsima spalovakama, nektere taxiky co tu jezdili jsem pomalu prestal potkavat, asi to zabalili

          konkurovat nekomu kdo vlastni 3 autosalony 3 znacek, 3 restaurace, kasino a dva hotely + k tomu skyareal, a k tomu taxisluzbu s dotovanou cenou je na malomeste slozite pokud vis ze starosta je jeho kamarad a pujde mu vzdycky na ruku, .. vesmes jen vyhazovani financi 🙁

Napsat komentář