Heuliez je 90 let stará automobilová továrna z Francie. V roce 1920 ji založil Adolphe Heuliez, který navrhoval koňské povozy. V začátcích automobilového průmyslu navázal spolupráci se značkami Opel, Citroen či Peugeot. A teď chystá vlastní elektromobil Mia, který předvedl i na autosalonu v Ženevě. pokračování…
Uveďme to na pravou míru, samotný Áda Heuliez už nechystá nic, poněvadž již déle není mezi námi. Ale jeho firma přežila a snaží se udržet na nohou seč může. Skrze finanční problémy se protloukla díky investici v hodnotě 30 mil. euro od turecké firmy Brigthwell.
Související články:
» Toyota, Nissan a další standardizují dobíjecí stanice pro elektrická auta
Díky tomu se na autosalonu v Ženevě mohl Heuliez prezentovat celý v novém. Ukázal také elektromobil, původně nazvaný Heuliez Friendly, dnes už Heulie Mia, který má být nejlevnějším elektrickým autem na trhu. Místa je v něm 3 + 1, ujede 100 km a max. rychlosti dosáhne 110 km/h.
Zásadní zpráva ale zní: cena 12 228 euro (ve Francii se všemi dotacemi) a uvedení na trh během října 2010. Jestli se tohle podaří automobilce splnit, má minimálně na domácí půdě vyhráno.
Chcel by som len takú
Chcel by som len takú maličkosť ako je auto, ktoré uspokojí čo najširší okruh zákazníkov – nejakú strednú triedu medzi elektromobilmi.
Dosť chorá cena za to, čo
Dosť chorá cena za to, čo to dokáže – kedy výrobcovia pochopia čo zákazník potrebuje?
Co byste ještě nechtěl?
Co byste ještě nechtěl? Cena v přepočtu 300000 je přece už dost dobrá. Oproti 800000 za Mitsubishi je to super. S vaším přístupem si budete stěžovat, dokud vám to nenabídnou zadarmo.
Zajímavý článek o
Zajímavý článek o baterkách využívajících nanotechnologie: http://theotcinvestor.com/ecolocaps-ecos-lithium-x-could-make-big-waves-in-battery-market/#
Jestli to je skutečnost, tak je to super. Jsou daleko lehčí, mají delší životnost a dokonce jsou výrobně levnější než běžná čínská produkce.