Před dvěma lety jsme se ptali kdy se dočkáme vlaku na Letiště Václava Havla? Na začátku roku se objevilo skvělé video „vlakem na pražské letiště“. A včera přišla zpráva, že Ministerstvo dopravy konečně schválilo železniční spojení na pražské letiště.
foto: Správa železniční a dopravní cesty
Po gigantickém fiasku jménem tunel Blanka – dost možná dopravní stavbě století, a pochybném prodloužení linky metra A, se Praha připravuje na další dvě (tři) obří dopravní stavby.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Česko-německé dopravní fórum oživuje bilaterální projekty
První moderní elektrická lokomotiva schválena pro české tratě
Kromě nejspíš desítky let vzdáleného dokončení obchvatu Prahy jsou jimi nová trasa metra D a nově schválené železniční spojení centra s Letištěm Václava Havla v Ruzyni.
To povede z Masarykova nádraží přes Negrelliho viadukt do Stromovky a dál tunelem do Dejvic. Následně bude pokračovat částečně v tunelu a dále do Kladna, za zastávkou Praha – Ruzyně by měla být odbočka na letiště. Stavět by se údajně mohlo začít už za tři roky.
Stavba bude vyžadovat jak modernizaci některých úseků stávající železnice, tak vybudování zcela nových. Celkově by měla vyjít na 19,5 miliardy. Ale víme jak to v Praze chodí… Cesta z centra na letiště by pak mohla trvat 27 minut.
Já bych tedy radši jel autem, než se po cestě vlakem či
Já bych tedy radši jel autem, než se po cestě vlakem či autobusem do Prahy ještě táhnout dalším vlakem na letiště… Radši bych využil například těchto služeb: http://www.zaparkujteuletiste.cz bylo by to pro mě pohodlnější 🙂
Tak si říkám, kolik by
Tak si říkám, kolik by stálo kouput několik stovek tesel, které by si čkověk mohl zavolat pro odvoz na letiště odkudkoliv. Asi jen nepatrný zlomek a ze zbytku by se mohla platit elektřina i řidiči dalších 50 let.
TO JE SUPER NÁPAD
TO JE SUPER NÁPAD !!
20.000.000.000 CZK / nákupní cena 2MEGA = 10.000 x TESLA MODEL S
a
cesta Centrum-Letiště-Centrum 50km 1h jízdy * 22 cest denně * 365 dní v roce = 400.000 km/Kč za elektriku ročně na 1 kus MODEL S
DOHROMADY CENA 22MLD KČ na nákup 10.000ks MODEL S a elektriku na jejich provozování na 1 rok provozu
5.000 ks na 2 roky provozu
1.000 ks na 10 let provozu
500 ks na 20 let provozu
TESLA MODEL
TESLA MODEL S
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-model-s/
Jenže to by byl další
Jenže to by byl další nápor na dorpavní systém v Praze a byť by bylo asi lacinější, je spíš ale otázka jiná, neviděli jsme nikdo projekt, ale již nyní vidím jednu naprostou hloupost, dnes do Hostivic z Masarykova nádraží jede rychlík R1228 25 minut, na současné trati, kde ja Vmax = 80km/h. Osobák to stejné dává za 35 minut. Rychlost na nové trati nebude podle všeho o moc vyšší.
Tady jsou nějaké výpočty pro počet cestujících, aut by bylo třeba asi 1-2 tisíce Stejně tak řidičů. (Popravdě asi bych to dělat, jak nerad řídím, šel, přece jenom Tesla je Tesla)
trolejbusyvpraze.net/zeleznice_metro_a.htm
Máme tedy z letiště podle toho asi 750-1500 lidí za hodinu, můžeme spočítat kolik to je vagonů. Do klasického B 249 (klasický kupák) se vleze oficiálně 80 lidí. Samozřejmě budeme chtít ukázat něco lepšího, že? A také nebudeme chtít posunovat lokomotivou, tedy bude patrně dosazen řídící vagon.
No a pořítejme že to asi dostanou ČD, tedy z jejich vozů by nejlépe vyhovoval Bdmpee233 s počtem 80míst taktéž (osobně mám raději ABpee347 s celkem 70 místy. No tedy je třeba otočit 18 vagonů Bdmpee a jeden ABpee, nebo jeden Bfhpvee(řídící) to by při dvou vlacích 20 vagonů. Ne všichni navíc pojedou vlakem, tedy počítejme jen s maximálně 1200 lidmi, to je na 15 Bdpee, na dvou vlacích je to 8 vagonů s řídícími a k tomu mašina. Při třech vlacích je to 5 vozů Bdpee a k tomu jeden řídící na vlaku. To je délka normálního rychlíku.
Ale co by bylo nejlepší? Pustit tam konkurenci, tedy jak by to udělali u Regiojetu? Jejich Bmpz mají taktéž kapacitu 80míst, jen by bylo nutno otáčet lokomitivu. Jejich Bmz pojme 66 lidí, pokud vezmeme stejný počet jako v situaci pro ČD pak jejich vlaky by važadovaly 18 vagonů (někdo by stál) při Bmz.
Znamenalo by to k současným 4 osobním vlakům (nevím počet nákladních) přidat další 4 až 6 vlaků, celkem tedy 10 za hodinu.
tady je o tom video
youtube.com/watch?v=ccQ7gtLhQtA, mě by se líbilo spíše řešení R2A, Ale možná její kombinace s tratí pžes smíchov by také nebylo špatné.
Jen je problém podle mne v tom že to není z iniciativy ČR, ale z befelu.
A pak že u nás všechno
A pak že u nás všechno trvá, hned dneska začali na Masarykově nádraží s výkopama
:))))))))))))))))))))))))))
:))))))))))))))))))))))))))
Takže si to shrňme: za 20
Takže si to shrňme: za 20 miliard se zkrátí jízda z Hlavního nádraží na letiště o celých 6(!) minut oproti stávající autobusové lince AeroExpres, jezdící přímo z Hlaváku. Na dvojkolejnou trať, kde se pojede po Praze 60/80 km/h, tedy nic moc. K tomu připočteme, že prakticky netřeba řešit výkup pozemků, neboť z centra až k letišti a dál do Kladna už nejaké koleje (včetně odbočení k letišti) leží. Zpráva také vůbec nezmiňuje hojně diskutovanou potřebu přímého napojení letiště na Hlavní nádraží, ani řešení propojení Wilsoňáku s Masaryčkou, například travelátorem. Suma sumárum: ty koleje by za takovou cenu musely být pozlacené!!
Ve veřejné zakázce v
Ve veřejné zakázce v Praze stojí i plastový dekl na hazjl stejně jako celé veřejné záchodky jinde. Pokud mám parafrázovat jeden známý film. V této zemi se totiž málo střílí.
Tak tak, ty zasr.ný
Tak tak, ty zasr.ný holubičí povahy a sametoví tupouni….
Mohu se optat, copak to je za film? Ať doplním mezery ve vzdělání….. Díky!
Výše jsem to počítal,
Výše jsem to počítal, ale pokud bude zachována současná hustota jiných inek, pak myslím že by mohlo přidání dvou párů, vlaků stačit pro splnění podmínek EU.