Modernizovaná Škoda Superb bude umět jezdit i na baterie

auto Škoda Superb

Už ve čtvrtek představí Škoda na mezinárodním hokejovém mistrovství v Bratislavě jak svůj první elektromobil Škoda Citigo-e iV, tak i nový Superb PHEV. Tady je první ochutnávka.

Teaser poodhaluje podobu modernizovaného modelu Škoda Superb, který bude poprvé k dispozici i v robustní verzi Scout.
foto: Škoda

Odpočítávání běží: za tři dny proběhne světová premiéra modernizovaného modelu Škoda Superb i nové verze Superb Scout. Česká automobilka představí veřejnosti v den čtvrtfinálových zápasů letošního IIHF Mistrovství světa v ledním hokeji v Bratislavě přepracovanou modelovou řadu Superb.

Škoda, dlouholetý hlavní sponzor MS, poprvé využije tuto sportovní událost jako příležitost pro prezentaci vozu. Prostřednictvím video-teaseru nabízí česká automobilka už krátce před světovou premiéru první ochutnávku své přepracované modelové řady Superb.

tisková zpráva

122 komentářů u “Modernizovaná Škoda Superb bude umět jezdit i na baterie”

  1. To co v článku nebylo výrazně uvedeno, že bude jezdit
    na

    To co v článku nebylo výrazně uvedeno, že bude jezdit
    na baterie tradičního českého výrobce
    Baterie Palaba ze Slaného.
    Uživatelé tak již nemusí kupovat drahé zahraniční baterie, ale vystačí si se zavedou a roky prověřenou běžnou plochou baterií. Pokud je vyžadovaný dojezd delší, než je v místě uživatele obvyklé, je potřeba použít i druhou záložní baterii . Toto jednoduché řešení začali napodobovat i další výrobci elektromobilů v zahraničí. Výměna baterie je v návodu dobře popsána a zvládnou by ji měl i průměrný uživatel , který nemá vyloženě technické vzdělání. Výměna baterie vezme méně času jako je tankování u benzinové stanice.
    Takový nový přístup v elektromobilitě je výrazně dobře hodnocený i v zahraničí atˇuž v USA nebo i Japonsku.

    1. před 20 lety tady nikdo o něčem jako PHEV neměl ani tuchy
      před 20 lety tady nikdo o něčem jako PHEV neměl ani tuchy a Prius byl za exotické auto. Nevím, ale škoda je čistě konzervativní značka mající své konzervativní zakazníky a v porovnání s přímou konkurencí v dané třídě ( PSA, Ford, Renault, Hyundai, Kia ) je pozadu v nabídce pohonů pár let.

        1. Safra, ten Golf Citystormer byl ve výrobě od 1989… To jsem
          Safra, ten Golf Citystormer byl ve výrobě od 1989… To jsem netušil…A vývoj začal v 1976 (!)

          Zajímavej článek tady:

          https://jalopnik.com/volkswagen-quietly-built-a-ton-of-electric-golfs-for-ne-1541473474

          No to je pecka. Měli první EV už před 30-ti lety. Elonovi bylo v tý době 18 a jeho hlavním zájmem bylo, kterou prdelatou buchtu sbalí na víkend.

          Náskok díky technice 🙂

          1. To jsou věci co? Pak stačilo nacpat di City Stormeru LiFePO
            To jsou věci co? Pak stačilo nacpat di City Stormeru LiFePO místo olověnejch kyselinovek a rázem si měl dojezd prěs 200 km! A to v roce 2009 tedy 3 roky před uvedením Tesly S, rok před pidibaterkovým Leafem či BMW i3 které po 40 letech testování elmobilů vítězoslavně uvedlo na trh futuristické elektrické vozítko s omračujícím dojezdem přes 100 km!! :-))))
            Prostě je to celý jen výsměch dinosaurů.

            Tady si počti
            http://www.auto88.cz/forum/showthread.php?t=48
            http://www.citystromer.cz/index_cz.html

            instalace baterek
            http://gwl-power.tumblr.com/post/210049302/vw-golf-3-citystromer-240ah-installation-finished

      1. Ještě vomlouvej :))) Kdo jinej má mít ponětí o
        Ještě vomlouvej :))) Kdo jinej má mít ponětí o nejnovějších technologiích než výrobce? Atomobilky maj pořád plnou držků vizí a budoucnosti a když na ně má dojít tak se ukaže že jsou přizdisráči a vrcholem všeho je jen „chytrá škrabka“.

        1. Škoda se zaměřuje na výrobu praktických automobilů.

          Škoda se zaměřuje na výrobu praktických automobilů.
          Až bude praktické být neustále v ohrožení bankrotem a mít jedny z nejdražších náhradních dílů na světě, tak se Škoda určitě taky přidá.
          Stejně jako dokázala dát do výroby nejdostupnější elektroauto pro Evropu s konečně praktickým dojezdem a doručením už v lednu.

          Šílené touhy módních a novinkových fanatiků po uspěchávání v Česku vedou akorát k tunelům, jako byt přeba ten solární za 500 miliard kvůli 2% elektřiny.

          1. Meleš kraviny a o dostupnosti elektrické Škody víš starou
            Meleš kraviny a o dostupnosti elektrické Škody víš starou belu. Prober se z diskotéky, nevíš kolik bude stát ani kolik jich vyroběj a jestli to vůbec stihnou. Audi etrona kvůli problémům s baterkama třikrát odložili a nakonec i omezili výrobu. Sundej si ty růžový brýle a dočkej času jako husa klasu.

            1. a není to tak trochu jedno ?, např. ta Škodovka má v
              a není to tak trochu jedno ?, např. ta Škodovka má v rámci koncernu dané místo a to plní dobře. Je bláhové si myslet, že pokud by měla v nabídce již 5 let EV a hybridy za o 1/3 a 1/2 vyšší cenu než bežný motor tak budou mít prodeje a zisky jako mají dnes ?. Vývoj VW určitě má a musí na něj asi i vydělat. Vzlášť ČR je země EV vyloženě zaslíbená 🙂 a pak zde pomlouvejte škodu že nabízí to co nabízí. Vždyť i ten dnes již „konzervativní“ a starý hybrid od Toyoty se tady začal trochu více prodávat až poslední 3 roky.

              1. To že tu 20 let dejcháme sračky rozhodně jedno není!
                To že tu 20 let dejcháme sračky rozhodně jedno není! Možná akorát tobě. Pokud to ještě nevíš tak Škoda je dojná kráva koncernu z který taky záplatuje svoje průsery kolem Dízlgejtu, výrobu Bugatek, výrobu Bentleyů atd. Kdyby už 5 let měli EV tak to by se jim teď sakra hodilo nejenom v EU, ale hlavně v Číně. A pokud sis nevšimnul tak prodeje v Číně šly do hajzlu a v Evropě myslím taky.

                1. Čím jezdí takový hovado jako seš ty?
                  Čím jezdí takový hovado jako seš ty?

                2. Aspon se zaregistrujte kdyz jste sprostej.
                  Aspon se zaregistrujte kdyz jste sprostej.

                3. Čím jezdí takový hovado jako seš ty?
                  Čím jezdí takový hovado jako seš ty?

                4. pokud nedokážete diskutovat slušně a bez emocí
                  pokud nedokážete diskutovat slušně a bez emocí zaslepeného fanatika tak je mne líto. Upřímně je mne nejvíc líto provozovatele tohoto webu, že to zde došlo tak kam to došlo. Nic se tady slušně neřeší, z diskuze se toho jeden moc nedozví, jen tady pár jedinců místo faktů každého uráží, stačí když má trochu jiný názor. Znám dost lidí co hybrid.cz již nečtou jelikož je nabaví pročítat tuto ubohou diskuzi a v mnohdy přepsaných tiskových zprávách toho zase tak moc nového co nepíší jinde nenajdou. Tento web žije z návštěvnosti – reklamy a pokud máte pocit, že zde něčemu pomaháte a posouváte názory na EV dále, tak věřte, že děláte pravý opak.

                5. Upřímně já osobně neznám server s horší úrovní
                  Upřímně já osobně neznám server s horší úrovní diskuze než je právě hybrid. Je to fakt smutný. M.

                6. Souhlasim, nechapu ze to tu redakce nejak nemoderuje. Uroven
                  Souhlasim, nechapu ze to tu redakce nejak nemoderuje. Uroven prizpevku Jenja, Kuk, Koudelka je proste priserna. Neco mezi sektou a pomocnou skolou 🙁 Fakt sluzba osvete EV.

                7. Stačilo by redukovat spamování a sprosté výrazy. Tihle by
                  Stačilo by redukovat spamování a sprosté výrazy. Tihle by tři by šli hned pryč a bylo by tu o něco snesitelněji.

                8. V poslední době dělá tenhle web akorát ostudu s těmi
                  V poslední době dělá tenhle web akorát ostudu s těmi komentáři. Pan Hořčík ovšem je jiného názoru, čím větší sračky se tu budou psát, tím více přístupů a peněz.

                9. Bohužel, osobně si nemyslím, že je toto cíl pan
                  Bohužel, osobně si nemyslím, že je toto cíl pan Hořčíka, ale já být na jeho místě tak minimálně napíši článek na téma slušná diskuze a klidně bych urážlivé příspěvky blokoval, děje se tak jinde a nijak to nevadí. Svoboda projevu je jedna věc, ale sprosté urážení je věc druhá a toto je soukromý web a je jen na jeho vlastníkovi jakou zde chce mít uroveň. Nejsem prudič který drobnou narážku neunese, ale zde je to někdy žumpa a číst sprosté urážky od některých přispěvatelů mne fakt nebaví. Nechápu kde se to v těch jedincíh bere, chtěl bych je vidět v reálu zda takto s každým jednají když má jiný názor. Na síti je bohužel machr každý jouda.

                10. Pouze pro registrované to tady bylo chvíli a zrušil to,
                  Pouze pro registrované to tady bylo chvíli a zrušil to, důvod není znám. Samozřejmě prudičům lze zablokovat přístup jak emailem tak IP adresou, což se sice dá obcházet, ale dlouhodobě to řadu těch lidí odradí a nebaví je to neustále obcházet. Nevím proč se zde řeší politika, osobní výpady apod.. Kdyby mu nešlo o business, tak by ukončil tyhle příspěvky pod články, ve kterých se nedá po pár dnech nic najít a nechal by pouze forum, jenže na to nemá koule, bohužel.

                11. já opravdu nemohu soudit cíl pana Horčíka, to je čistě
                  já opravdu nemohu soudit cíl pana Horčíka, to je čistě jeho věc a když mu to nevadí, nebo to nechce řešit tak. Chápu, že toto se nikomu nechce moc řešit.Čemu se však divím je to, že doposud nepřešel na zapezpečený https protokol, který je dnes již naprostým standartem. To je u webu co má prezentovat moderní technologie docela zvláštní. Ano, není to e-shop, moc citlivých údajů zde člověk nezadává, nicméně je rok 2019.

                12. Registrace nic neřeší. Tři největší zaplevelovači
                  Registrace nic neřeší. Tři největší zaplevelovači diskuze mají registraci.

                13. řekl anonym amen :)))))))))
                  řekl anonym amen :)))))))))

                14. Kuk, Koudelka, Jenja nejvetsi zumpa. Divim se, ze takovy
                  Kuk, Koudelka, Jenja nejvetsi zumpa. Divim se, ze takovy imbecily tady snese v diskuzi.

                15. Upřímý a osobní anonym. No ty jsi úplnej exot :)))
                  Upřímý a osobní anonym. No ty jsi úplnej exot :)))

                16. Těch co přestanou číst hybrid
                  cz nadobro bude časem vic a

                  Těch co přestanou číst hybrid
                  cz nadobro bude časem vic a vic. Z hybridu už je jen vzkaznik-nadávkovnik, už se tu člověk nic moc nedozví, o elektromobilních akcích hybrid neinformuje a když už tak stylem, že akce už probíhá….
                  Takže nasrat Hořčíku.

                17. Aha, tobě už došli argumenty, tak jsi přehodil vyhybku na
                  Aha, tobě už došli argumenty, tak jsi přehodil vyhybku na uražené city a začal sis hrát na spravedlivého moralistu. :)) Evidentně tě to postávání za dízlama v kolonách nesmírně baví a s rodinkou si to náramě užíváte.

                18. ne, ono argumentovat někomu kdo není schopný slušné
                  ne, ono argumentovat někomu kdo není schopný slušné diskuze nejde, nemá to smysl. Není to jen můj názor, pokud to Vám a Vámi podobným nevadí, že jste zde zde považováni za hulváty, tak je to čistě Vaše věc. Zkuste si po sobě někdy něco přečíst a zamyslet se nad tím, jestli to nejde říci i jinak.

                19. Tak si dojdi na akademii věd, tam své choutky po škrobené
                  Tak si dojdi na akademii věd, tam své choutky po škrobené diskuzi uplatníš lépe. 😉

                20. Ze se namahate. Ja kdyz jsem se ohradil, odpovedi me byl jen
                  Ze se namahate. Ja kdyz jsem se ohradil, odpovedi me byl jen vysmech. Takze reaguji jen na jeho vecne prispevky. Obcas jeste nekde jsou.

                21. S lidmi jako vy Kuku nelze argumentovat.
                  S lidmi jako vy Kuku nelze argumentovat.

                22. To máš pravdu, argumentovat bez argumentů nelze. Protože
                  To máš pravdu, argumentovat bez argumentů nelze. Protože to už je jen blábolení a dojmologie, s tím už je leší jít na mimibazar 🙂

                23. Jde o to že ty žádný argument stejně nemáš čím
                  Jde o to že ty žádný argument stejně nemáš čím pochopit. Neexistuje na světě síla, která by dokázala, aby blbec (ty – to jen proto kdybys to zas nepochopil) pochopil že je blbec.

                24. Ale copak, copak, rozhádal ses se ženou a potřebuješ si
                  Ale copak, copak, rozhádal ses se ženou a potřebuješ si pokecat? Fakt nejsem vrba ani tvůj cvokař.
                  Argumenty, který nemáš nikdo nepochopí. Smiř se s tím.

                25. Kuku, sorry, ale vase uroven diskuze jde niz a niz. Sprostoty,
                  Kuku, sorry, ale vase uroven diskuze jde niz a niz. Sprostoty, urazky – tot na dennim poradku. Asi to mate zapotrebi se takto vyjadrovat a je jedno, jestli jste/nejste registrovany. Uprimne – od vas jsem nevidel smysluplny prispevek s fakty k diskutovane veci uz dlouho. Je to skoda. Vetsina lidi, co jezdi elektro, tento server opustili; nekteri jeste vytrvavaji, ale otazka je, jak dlouho jim bude stat za to tyto urazky a sprostarny cist (preskakovat). A uprimne – driv jste byl fajn prispevovatel, slusnej. Slusna a vecna diskuze nad tematem tady uz delsi dobu nebyla, bohuzel

                26. Opravdu nemůžu za to, že si slepej.
                  Mimochodem proč jsem

                  Opravdu nemůžu za to, že si slepej.
                  Mimochodem proč jsem od tebe ještě neviděl vůbec žádnej příspěvek? Ty nemáš co říct?

                27. Jediné vysvětlení je že nick Kuk patří přímo panu
                  Jediné vysvětlení je že nick Kuk patří přímo panu Hořčíkovi.

                28. Přesně jak jsi napsal, to nejjednodušší vysvětlení je
                  Přesně jak jsi napsal, to nejjednodušší vysvětlení je pravdivé

                29. Jediné vysvětlení je že jsi blbec, kterýho tento web
                  Jediné vysvětlení je že jsi blbec, kterýho tento web vůbec nezajímá a chceš se jen dohadovat vo kravinách. Viz Occamova břitva.

                30. Vidite ze nejsem jedinej, komu se vas styl nelibi.
                  Vidite ze nejsem jedinej, komu se vas styl nelibi.

                31. Ty řešíš styl já řeším argumenty. Se stylem se jdi
                  Ty řešíš styl já řeším argumenty. Se stylem se jdi předvádět do salónů, tam tydle povrchnosti žerou.

              2. Mate pravdu. Taky je ale nutno dodat ze Prius stoji v CR asi
                Mate pravdu. Taky je ale nutno dodat ze Prius stoji v CR asi 2x tolik co v Japonsku, ze maji Japonci vyssi platy a nizsi DPH asi dodavat nemusim. Navic v Japonsku je na hybridy financni podpora. Takze novej Prius v CR by si koupil jen silence nebo totalni elektromagor (v dobrym slova smyslu) a nebo ten kdo nemusi pocitat penize. Hybridy se prosadily az v posledni dobe kdy jejich ceny konecne klesly a jej vic modelu na trhu. Ja naprosto souhlasim s Kukem z tom ze je sileny ze dejchame to co dejchame, ze jeste silenejsi je ze to vetsine prijde tak nejak normalni ale ekonomika se neda ohybat do nekonecna. To zkousi komunisti a posledni priklad jak to dopada je ve Venezuele. Je potreba nejakej kompromis.

                1. Protože to chtěla vyzkoušet a začít si na to pomalu
                  Protože to chtěla vyzkoušet a začít si na to pomalu zaučovat dostatek lidí, aby až budou dostupné baterie a trh to začne vyžadovat mohla začít do pár let od rozhodnutí začít masově vyrábět elektroauta neztrátově a v dobré kvalitě s rozumnou výdrží při běžné údržbě za dostupné ceny.

                2. Zaučím lidi a pak si dám 5 let pauzu aby na to zapomněli
                  Zaučím lidi a pak si dám 5 let pauzu aby na to zapomněli ….

      1. Proč nadáváte? Nemáte rád pravdu? A co je na tom
        Proč nadáváte? Nemáte rád pravdu? A co je na tom nenávistného, říci, že má někdo zpoždění. Řekl bych, že je to spíš smutek ne?

        Ale tak lidem dost málo vadí se zabíjet cigárama a chlastem. Hlavně, že se mají teď „dobře“ a jsou z toho v rauši. Tak se člověk nesmí divit, že rádi inhalují výfuky. A podle jednoho starého českého filmu s nimi dělají i horší věci …

  2. Typuju papírových 40km na elektriku. V reálu tak 32, takže
    Typuju papírových 40km na elektriku. V reálu tak 32, takže to nemá cenu se s tím šlauchem vůbec opruzovat. Ale tak zase čím víc dílů na posrání, tím lepší kšeft pro servisy. To bude po pár letech spolehlivější než tiskárna na prachy.

          1. Úplně slepá větev to není, a takto bude teď ve
            Úplně slepá větev to není, a takto bude teď ve dvacátých letech navrhováno velké množství evropských hybridů.

            Ale samozřejmě masové a levněji dostupné hybridní Fabie budou muset mít podstatně jinou konstrukci, konečný návrh světově nejpoužívanějších hybridnch řešení vyroste spíš z levných modelů modelů než těch přez milion.

          2. Taky to neni auto kteryby si nekdo kupoval domu, je to superb,
            Taky to neni auto kteryby si nekdo kupoval domu, je to superb, z 80% auto pro firemni flotilu, ktera je konzervativni a tam to dava velky smysl. Jezdeni ppo meste z firemni garaze s dobijeckama, na sluzebni cesty dal beznin s CCS. Co by jste od toho vic chtel? Plne EV? Tam ted neexistuje auto ktere by to rozume splnilo. Tesla je na hranici dojezdu takoveho auta ale nema slusnou servisni sit, operak na ni je naprosto sileny. A ostatni EV? Ty se tomu co chcete po firemnim manazerskem aute ani nepriblizuji, mozna e-tron, ale to je taky na hranici.

              1. Ja svym zamestnacum auto domu nedavam, nechavaji ho pod
                Ja svym zamestnacum auto domu nedavam, nechavaji ho pod ustavem v garazi. Takze to je na vas jak si to nastavite. Ja osobne mam malou solarni elektraenu s ulozistem, takze PHEV je pro me idealni auto. Jen teda jezdim trochu drazsimi auty nez je skoda.

                1. No ale Superb není typické poolové auto, ne? Tato třída
                  No ale Superb není typické poolové auto, ne? Tato třída aut se, alespoň u nás, dávala zaměstnancům od středního manažmentu jako služebka i na soukromé využití, s 1% navýšením daně. Takže si ta auta normálně brali domů, užívali je soukromně, na dovolené, atd.

                  A to fakt nevím, kdo by to nabíjel doma. Zvlášť když náklady na soukromé km se platí dle spotřeby v techničáku, tam bude nějkaý nesmysl jako 2 l/100. Proč by si zaměstnanec ty náklady zvyšoval tím, že to bude doma dobíjet 🙂

                2. To opravdu zalezi na tom jak si to ve firme nastavite. Pokud
                  To opravdu zalezi na tom jak si to ve firme nastavite. Pokud treba vite ze auto pro sluzebni ucely jezdi jen po Praze, muzete to teoreticky udrlat tak ze si ve firme udelate dobijeni a benzin naopak zamestanancum nebudete proplacet. Nejsem majitel korporatu, nedavam auto jako benefit k platu ( za to aby ke me sel nekdo delat nudnou praci, pac jinak bych ho nepretahl :))

                3. Ten nesmysl 2l/100km je na chlup presne moje dlouhodoba
                  Ten nesmysl 2l/100km je na chlup presne moje dlouhodoba spotreba. Fakt si nevymejslim. Ale dobijim pokud to jen trosku jde a to nekdo kdo k tomu nema vztah, natoz firemni zamestnanci, proste delat dobrovolne nebude.
                  Mimochodem, koukam ze tady je to samej majitel firmy. To jen ukazuje na to ze EV zatim opravdu nejsou levna zalezitost. 🙂 Jen konstatuji, kazdyho kdo neco poctive vybudoval si vazim.

                4. Bavíme se o Superbu a tam to rozhodně bude nesmysl, stejně
                  Bavíme se o Superbu a tam to rozhodně bude nesmysl, stejně jako je nesmysl papírová spotřeba nějakých 1,8 u Volva XC90 plug-in hybrid 🙂 A to i tehdy, pokud sebude nabíjet. Je totiž předpoklad, že Superb nebude jezdit většinu jízd po městě.

                5. Tak samozrejme ze bude zalezet na tom kde bude jezdit. Navic
                  Tak samozrejme ze bude zalezet na tom kde bude jezdit. Navic asi kdyz dojde baterie tak neda 3.8l/100km jako muj Prius. Takze ty 2l asi fakt vetsinou neda.

                6. Passat s tímto pohonem to dává za průměrných
                  Passat s tímto pohonem to dává za průměrných 4,78:
                  https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/50-Volkswagen/456-Passat.html?fueltype=6&power_s=150&power_e=170&powerunit=2

                  Počítám ale, že pokud bude většina služebních, bude to víc.

                  Jinak, Passat diesel to dává za 6,12 a čistý benzín něco pod 7, pokud se tedy bavíme o cca. stejném výkonu. Takže nějaká úspora tam je, předpokládám ale, že Němec to docela poctivě i nabíjí 🙂

                7. u PHEV záleží hodně na poměru jízd a jak často se
                  u PHEV záleží hodně na poměru jízd a jak často se nabíjí, někdo může mít spotřebu 2 jiný 6.

                  Pokud někdo to auto má na jízdy do 50 Km a pak zásuvka typicky do práce tak má vyhráno, jinak je lepší hybrid.

                8. Pokud je vaše dlouhodobá spotřeba benzínu 2 litry, pak
                  Pokud je vaše dlouhodobá spotřeba benzínu 2 litry, pak moje je 0 litrů. *

                  * Spotřeba benzínu je vypočtena pro naftový motor dle metodiky WLTP

                9. Myslim, že je načase si dopřát regeneraci v těch
                  Myslim, že je načase si dopřát regeneraci v těch Alpách.
                  🙂

          1. Já mám s IONIQem celkový průměr 11,81kWh/100km za
            Já mám s IONIQem celkový průměr 11,81kWh/100km za 17.552km a klesá, a klesá 🙂 k loňskému letnímu průměru 10,8 🙂
            Neděle Stuttgart po dálnici (tempomat 118km/h)tam 391km se spotřebou 12,2 a včera zpět 379 km se spotřebou 11,3 (to jsem jel asi 1/2 mimo dálnici a pomaleji).

            1. Spotřeba ze sítě , nebo podle palubního počítače? Super
              Spotřeba ze sítě , nebo podle palubního počítače? Super to jezdíte skoro za tabulkovou.

              Já mám s Mievem dlohodobě 16 podle elektroměru a nějak to nechce jít dolu. Ale na kolem komína na spotřebu moc nehledím a jsou tu kopce.

              1. Spotřebu zapisuji pravidelně z palubního počítače do
                Spotřebu zapisuji pravidelně z palubního počítače do tabulky Exelu.
                Min spotřebu za rok ježdění mám 7,8 a max. 15,8
                Ztráty při nabíjení jsou různě velké. Záleží jak rychle se nabíjí a zda DC nebo AC. Doma na AC to dělá 6-14%. Nicméně ztráty neřeším, nabíjím zdarma.

                MiEVem jsem jezdil 120km s rezervou 2-3 čárek (jaro až podzim bez topení a klimy), takže podobně jako s IONIQem. S tím ale jezdím rychleji.
                Kopce na Šumavě máme také 😉

                1. Ioniq vám ukazuje jaký dojezd při plném nabití?
                  Ioniq vám ukazuje jaký dojezd při plném nabití?

                2. Jak kdy.
                  Zde jsou veškeré dojezdy hlášené autem po

                  Jak kdy.
                  Zde jsou veškeré dojezdy hlášené autem po nabítí na 100% SOC_D (95% SOC_BMS)
                  244
                  238
                  230
                  227
                  203
                  209
                  216
                  210
                  212
                  209
                  210
                  219
                  223
                  223
                  233
                  234
                  241
                  246
                  242
                  242
                  246
                  252
                  252
                  253
                  254
                  257
                  256
                  257
                  258
                  256
                  260
                  263
                  262
                  267
                  266
                  267
                  267
                  273
                  270
                  267
                  263
                  260
                  252
                  247
                  246
                  240
                  251
                  235
                  227
                  228

                3. To jsou úžasný hodnoty. Přes 250 jsem na svých nikdy
                  To jsou úžasný hodnoty. Přes 250 jsem na svých nikdy neviděl.

                4. Přes 250 jsem měl celý červenec až konec listopadu
                  Přes 250 jsem měl celý červenec až konec listopadu loňského roku, kdy jsem měl průměrnou spotřebu 10,8. Většinou nepoužívám topení ani klimu.
                  V průměru za den najedu 105km (za rok mám 163 jízd). Min. za den bylo 8km a max. 783km.
                  Největší spotřebu má EV na velmi krátké vzdálenosti (u fosilu je to pochopitelné, ale u EV je tomu také tak). Když vyjedu od baráku, tak po mám spotřebu i přes 40 a po cca 6km už 20 a až po 15-20km jsem schopen to dostat na průměrných 10 až 12 (14).
                  Když jezdíte krátké kousky, tak průměr bude klidně nad 15 + spotřeba topení při čekání na zákazníka.
                  Sám ale víte, když sám štreku kolem 100km rychlostí do 100km/h, tak se na spotřebu 10 nechá dostat.
                  Trvá dlouho, než ty dojezdové hodnoty tam naskáčou. Není to jako u „trojčat“, kde když jste posledních 25km hodně rekuperovat, tak svítil dojezd 149km nebo když jsem to hnal po dálnici do kopce na plný plyn, tak po nabití mi svítilo 35km dojezdu…

                5. Zaměstnanci jezdí okolo 14kWh, to při téhle práci nejde
                  Zaměstnanci jezdí okolo 14kWh, to při téhle práci nejde jinak. Ale dálky za 10-11 není v létě žádná vyjimka ani s klimou.
                  Nemáte to z domu hned do kopce že máte po startu vysokou spotřebu a pak se to teprve srovná?
                  Já vyjedu a mám max 20 a pak se to srovná na 11kWh.

                6. Ano, nejčastějším směrem to mám hodně do kopců, ale
                  Ano, nejčastějším směrem to mám hodně do kopců, ale zase cestou domů vím, že posledních 7km dojedu a navíc ještě něco dobiju.
                  Když vyjedu někde po rovině, tak spotřeba je také ke 20 a pak klesne jak píšete.
                  Zkoušel jsem jeden extrém (protože mi stále leží v hlavě ten rekord 410 km), kdy jsem přes 10km jel bez použití akceleračního pedálu… Spotřeba kolísala od lehce pod 6 až po 10 a průměr byl 6,9 po dojetí a po znovu „nastartování“ se ukázalo 7,1. Stejnou trasu jsem jel druhý den běžnou rychlostí, ale hodně EKO (hodně jsem dojížděl s minimem rekuperace) a dosáhl jsem průměr 8,5. Pro překonání rekordu 410km dojezdu o průměru kolem 6 je třeba pouze roviny a ideální podmínky. U nás na Šumavě toho nedosáhnu…

                7. Vítr v zádech dělá hodně. Pokud fouká vaším směrem
                  Vítr v zádech dělá hodně. Pokud fouká vaším směrem 30km/h tak při rychlosti auta 90km/h máte aerodynamický odpor jako při 60km/h.
                  Druhý den to může být přesně naopak.

        1. Ta baterka bude mít nějakou 20-30% rezervu. Takže spotřebu
          Ta baterka bude mít nějakou 20-30% rezervu. Takže spotřebu v EV módu vidím tak na 20 kWh/100. Prostě podobné jako u třeba Leafa2. Horší to podle mě bude se spotřebou benzínu v hybridním módu.

          Bude tam oturberná 1,4 nebo 1,5 podle všeho nebude umět atkinsona a turbo na dalnici bude dělat špunt. A také se asi nebude tak často vypínat při sundání nohy z plynu kvůli turbu.

          Jestli to bude jako Passat GTE tak to v průměru pojede na dálku za 7 litrů tj. pokud se nebude dobíjet opravdu často, tak to bude provozně dražší nez TDI

    1. Protože prodejní pisálci v Bakalově žoldu jsou tak blbí
      Protože prodejní pisálci v Bakalově žoldu jsou tak blbí a slepí, že klidně podpoří takovým kroucením až uškrcením pravdy i neomarxistickou revoluci na kontinentě, jelikož by se aspoň všichni evropští miliardáři a multimilionáři museli odstěhovat do Londýna po vzoru Bakali, když byl fyzicky stáhnut do bezpečného hnízda svými loutkovodiči.

      HN i Aktuálně vlastněné Bakalou banditou ožebračijícím o desítky miliard Ostravsko díky zmocnění se uhlí a obrovského množství bytů, nejzlodějštější u nás působící loutka Londýnských miliardářů 1000x horších než Babiš, a hlavně vysávané peníze přeposílajících z Česka do ciziny,
      to Babiš je proti nim učiněné zalatíčko investující v Česku a zaměstnávající většinově Čechy, takže jeho hlavním zájmem bude navždy prosperita v Česku, aby tu nevznikla revoluce.
      Naopak Londýnští miliardáři s možností Brexitu si klidně financují pokusy o převraty nebo feministiský a transsexuální rozklad tradiční kultury podněcující chaos v Americe a na Evropském kontinentě.

            1. Tak já klidně pod kalhotami transexsuál být můžu, ale
              Tak já klidně pod kalhotami transexsuál být můžu, ale ten kdo to každému chce nuceně tlačit až pod nos, a podporuje tak rozklad společnosti následovaný násilným nastolením diktatury, jsi zjevně spíš ty a tobě podobní.

                1. Kazda nahrazena nevychovanost se pocita. Pak konecne zvitezi
                  Kazda nahrazena nevychovanost se pocita. Pak konecne zvitezi pravda a laska nad zlobou a nenavisti. Je nutne se neustale sebevzdelavat a sebelimitovat. Mel byste zacit cvicit jogu, to snad pry pomaha.

          1. Biozemedelci by strikat nemeli (aspon ne pres den, aby to
            Biozemedelci by strikat nemeli (aspon ne pres den, aby to nikdo nevidel 🙂 ), urcite jim delaji rozbor plodin i pudy. Mimochodem, me otec zacatkem devadesatych let, kdyz hospodaril, nutil sbirat mandelinku na 3/4 ha, nestrikal 🙂 Pak stravil 14 dni pletim tech brambor.
            Ono to jde i jinak, jen to da silene moc prace a stoji to vice penez.
            Mimochodem, soused, co hospodari na 80 ha rikal, ze kdyz jel z CB domu pres Rakousko, tak tam bylo jedine pole repky. Ze repka se strika jen okolo (coz jsem vubec netusil), skudci se nedostanou doprostred lanu, v Rakousku jsou ale mala policka, takze tam by to skudci spadli vse.

Napsat komentář