Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas se představil Mercedes-Benz Vision EQXX, nový koncept elektromobilu s extrémně nízkou spotřebou a vysokým dojezdem.
Elektromobil Mercedes-Benz Vision EQXX využívá k dosažení nízké spotřeby energie pod 10 kWh/100 km extrémně nízkého aerodynamického odporu cd=0,17. Toho dosahuje tvarem kapky, který využil např. už v roce 1935 představený prototyp Škoda 935 Dynamic (ten měl ale cd=0,37). Později jej využilo i několik dalších aut, za všechny jmenujme slavný elektromobil GM EV1.
Díky baterii o kapacitě kolem 100 kWh a v kapotáži integrovaným solárním článkům tak dokáže elektromobil Mercedes-Benz Vision EQXX nabídnout dojezd na jedno nabití kolem 1000 km. Může za to i velmi nízká celková hmotnost vozu, která činí 1750 kg (495 kg jen baterie). Spotřeba běžných elektromobilů se přitom dnes pohybuje mezi 19-25 kWh/100 km.
Inženýři při návrhu konceptu Vision EQXX zapracovali na všech aspektech vozu a podřídili je právě spotřebě. Celková účinnost pohonného systému tak přesahuje 95 % z baterií ke kolům. Baterie má sice téměř 100 kWh, ale je o 50 % méně objemná a o 30 % lehčí, než ta v elektromobilu Mercedes-Benz EQS. Zajímavé je využití napětí >900 V, energetická hustota je 400 Wh/l.
Koncept Vision EQXX využívá inovativní recyklované a rostlinné materiály. Integrované solární panely dokáží prodloužit dojezd až o 25 km denně. Auto má přitom rozvor 280 cm a výkon 150 kW. O max. rychlosti nebo zrychlení tisková zpráva nemluví, ale nejspíš ani jednu nebude zbytečně vysoké, aby neubíralo možnosti dojezdu.
zdroj: tisková zpráva, foto: Mercedes-Benz
Mercedes žádá majitele 800 tisíc aut, aby s nimi ihned přestali jezdit. Opravit je ale zatím neumí …. 😀 😀 😀
Kdyz uz jsme u Mercedesu, tak maji problem s naftaky. Svolavaji 800.000 smradochu kvuli pozarum.
Chybi tam jedna dulezita info. V jakem meritku to bude. Modelari casto pouzivaji 1:10.
Ty aerodynamická klasická mrňavá zrcátka ve kterých bude hovno vidět…to je teda fjúčr vížn…Jestli se pletu a jsou to superkamery + LIDAR tak pardon…
Mercedesácká kopie VW XL1. Odhaduju, že se bude (ne)prodávat úplně stejně. Ne proto, že by to nikdo nechtěl, ale protože vyroběj jen pár kusů..
Pokud jsou údaje pravdivé, pak museli obětovat minimálně praktičnost (sezení vzadu, velikost kufru, …). V opačném případě jsou to kouzelníci.
podla skosenia strechy si myslim ze zadny par dveri je tam uplne zbytocne
a proc, sak je to koncept poskladanej z toho co melu z pusobeni v F1, takze dostat se na takovou vahu u uhlikoveho monokoku neni zas tak slozite, a baterku zcela jiste pouzili nebo spise nepouzili tu SSB co montujou rucne, a ma cca ty parametry co uvadej, do konceptu jim staci dat jen par kWh aby to priladne sjelo z plosiny v transportnim voze, a dojelo par desitek az nizsich stovek metru nekde na vystavbni plac