Mercedes-Benz Vision EQXX: elektromobil se spotřebou pod 10 kWh/100 km

Na veletrhu spotřební elektroniky CES v Las Vegas se představil Mercedes-Benz Vision EQXX, nový koncept elektromobilu s extrémně nízkou spotřebou a vysokým dojezdem.

Elektromobil Mercedes-Benz Vision EQXX využívá k dosažení nízké spotřeby energie pod 10 kWh/100 km extrémně nízkého aerodynamického odporu cd=0,17. Toho dosahuje tvarem kapky, který využil např. už v roce 1935 představený prototyp Škoda 935 Dynamic (ten měl ale cd=0,37). Později jej využilo i několik dalších aut, za všechny jmenujme slavný elektromobil GM EV1.

Mercedes-Benz Vision EQXX
Mercedes-Benz Vision EQXX

Díky baterii o kapacitě kolem 100 kWh a v kapotáži integrovaným solárním článkům tak dokáže elektromobil Mercedes-Benz Vision EQXX nabídnout dojezd na jedno nabití kolem 1000 km. Může za to i velmi nízká celková hmotnost vozu, která činí 1750 kg (495 kg jen baterie). Spotřeba běžných elektromobilů se přitom dnes pohybuje mezi 19-25 kWh/100 km.

Inženýři při návrhu konceptu Vision EQXX zapracovali na všech aspektech vozu a podřídili je právě spotřebě. Celková účinnost pohonného systému tak přesahuje 95 % z baterií ke kolům. Baterie má sice téměř 100 kWh, ale je o 50 % méně objemná a o 30 % lehčí, než ta v elektromobilu Mercedes-Benz EQS. Zajímavé je využití napětí >900 V, energetická hustota je 400 Wh/l.

Koncept Vision EQXX využívá inovativní recyklované a rostlinné materiály. Integrované solární panely dokáží prodloužit dojezd až o 25 km denně. Auto má přitom rozvor 280 cm a výkon 150 kW. O max. rychlosti nebo zrychlení tisková zpráva nemluví, ale nejspíš ani jednu nebude zbytečně vysoké, aby neubíralo možnosti dojezdu.

zdroj: tisková zpráva, foto: Mercedes-Benz

8 Comments on “Mercedes-Benz Vision EQXX: elektromobil se spotřebou pod 10 kWh/100 km”

    1. a proc, sak je to koncept poskladanej z toho co melu z pusobeni v F1, takze dostat se na takovou vahu u uhlikoveho monokoku neni zas tak slozite, a baterku zcela jiste pouzili nebo spise nepouzili tu SSB co montujou rucne, a ma cca ty parametry co uvadej, do konceptu jim staci dat jen par kWh aby to priladne sjelo z plosiny v transportnim voze, a dojelo par desitek az nizsich stovek metru nekde na vystavbni plac

Napsat komentář