Mercedes-Benz EQS SUV: prostorný elektrický luxus

S luxusním sedanem Mercedes-Benz EQS a sportovním manažerským sedanem EQE vstoupil Mercedes-Benz do nové, plně elektrické éry i ve vyšších segmentech trhu. Brzy bude následovat EQS SUV, třetí modelová řada s touto architekturou vyvinutou pro elektromobily.

Nový elektromobil Mercedes-Benz EQS SUV má stejně dlouhý rozvor (3210 mm) jako sedan EQS, ale je o více než 20 cm vyšší. Podrobné rozměry jsou 5125/1959/1718 mm (délka/šířka/výška). Rozměry interiéru těží z těchto velkorysých rozměrů SUV a z výhod účelové konstrukce přizpůsobené elektrické platformě. Druhá řada sedadel je standardně elektricky nastavitelná. Do zavazadlového prostoru se vejdou až čtyři golfové vaky. Na přání je k dispozici třetí řada sedadel s dalšími dvěma samostatnými sedadly a rozsáhlými komfortními prvky pro všechny cestující.

foto: Mercedes-Benz
Místa má nový elektromobil až pro sedm pasažérů. foto: Mercedes-Benz

Všechna EQS SUV mají elektrické hnací ústrojí (eATS) na zadní nápravě a verze se systémem 4MATIC mají eATS také na přední nápravě. U modelů s pohonem 4MATIC zajišťuje funkce Torque Shift inteligentní, plynule proměnné rozdělování hnacího momentu mezi zadní a přední elektromotory, a tím i využití vždy nejefektivnějšího eATS. Elektromotory na přední a zadní nápravě jsou trvale buzené synchronní motory (PSM). Mezi výhody této konstrukce patří vysoká hustota výkonu, vysoká účinnost a vysoká stálost výkonu.

foto: Mercedes-Benz
foto: Mercedes.Benz

Sedan EQS byl první modelovou řadou značky Mercedes-Benz, u níž lze prostřednictvím aktualizací OTA (over-the-air) aktivovat zcela nové funkce vozidla v několika oblastech. U SUV EQS se tato nabídka výrazně rozšiřuje. Později lze například aktivovat asistenta pro manévrování s přívěsem nebo navigaci s rozšířenou realitou MBUX (Mercedes-Benz User Experience).

K dispozici budou verze EQS SUV 450+, EQS SUV 450 4MATIC a EQS 580 4MATIC. U všech má baterie napětí 396 V, jen první jmenovaná nabízí pouze pohon zadní nápravy. Palubní nabíječka má kapacitu 11 kW (22 kW za příplatek), nabíjení tedy může trvat 5/10 hodin. Co se týká kapacity baterie, tu zatím Mercedes nezveřejnil. Slibuje pouze rozmezí WLTP dojezdů, a to 536 km – 660 km pro verzi 450+ a 507 km – 613 km pro obě čtyřkolkové verze.

zdroj: tisková zpráva

27 Comments on “Mercedes-Benz EQS SUV: prostorný elektrický luxus”

              1. Na to jsem také upozorňoval a doufal jsem, že bude měřeno všem stejným metrem.Magazín Hybrid.cz se zaměřuje na témata jako auto, baterie, elektromobily, hybridy, elektrokola, CNG a doprava obecně.
                Tím pádem tady příspěvky o Rusku, Ukrajině a podobně nemají co dělat. Stačí se podívat do historie na jednotlivé komentáře.

                1. To sice máte pravdu, ale ta válka zásadním způsobem ovlivňuje i tu elektromobilitu.Já jsem zásadně proti cenzuře, s vyjímkou sprostých a urážlivých výrazů.

                2. Musím souhlasit plně s kkk.
                  Na druhou stranu chápu i pohled provozovatele. Dokážu žít s tím, že pan Horčík někdy smaže některou extrémnější diskuzi a za sebe hodnotím Hybrid jako velmi liberální tím, co zde prochází. A rozhodně je na neskonale vyšší úrovni svobody, než ty karikatury, kterými se stala hlavní zpravodajská média.

                  S čím mám mnohem větší problém je exces se státní cenzurou skrze nestátní organizací CZ.NIC. Aby to nebylo protiústavní, tak formou přátelského „doporučení“ od cikána s nožem v průjezdu.

                3. Ano, vadí mi cenzura.
                  Ano, připouštím, že provozovatel má určitou pravomoc moderovat vlastní web.

                  Osobně se domnívám, že stejně jako v případě svádění vs. obtěžování je třeba věc posuzovat s citem.

                  Státní cenzura je něco ale naprosto nepřípustného, byť by se jednalo o „množství menší než malé“.

                4. ELONX Elonovinky #210 :::Elon Musk zakoupil více než 9procentní podíl ve společnosti Twitter, která provozuje stejnojmennou sociální síť. Následně se měl stát členem představenstva, ale z toho nakonec sešlo. Musk pak oficiálně nabídl Twitteru, že skoupí všechny zbylé akcie a firmu zprivatizuje. Jeho cílem je udělat z Twitteru lepší platformu pro demokracii a svobodu projevu. Vedení firmy se to ale moc nelíbí.

                1. Pokud by vás to zajímalo, lze zařídit podrobný bezpečnostní test vaší infrastruktury. Pro Hybrid samozřejmě nezištně 😊

              1. Have I Been Pwned? (HIBP; with „Pwned“ pronounced like „poned“,[2] and stylized in all lowercase as „‚;–have i been pwned?“ on the website) is a website that allows Internet users to check whether their personal data has been compromised by data breaches. The service collects and analyzes hundreds of database dumps and pastes containing information about billions of leaked accounts, and allows users to search for their own information by entering their username or email address. Users can also sign up to be notified if their email address appears in future dumps. The site has been widely touted as a valuable resource for Internet users wishing to protect their own security and privacy.[3][4] Have I Been Pwned? was created by security expert Troy Hunt on 4 December 2013.

                Zajímavé, že ses ozval, Kolbene.

                1. Ozval jsem se, protože to je hloupost.

                  Autentizační proces má ve skutečnosti dvě fáze – identifikaci a samotnou autentizaci. Identifikací říkáš kdo jsi a autentizací to potvrzuješ.
                  Z pohledu útočníka je první krok zjistit identitu, nejlépe seznam validních účtů, a pak se pokoušet o jejich prolomení.
                  Tudíž vypisovat někde validní adresy, je pěkná hloupost. Vem dobrou radu a nedělej to.

Napsat komentář