Značky Mercedes-EQ a Mercedes-AMG zahajují prodej nového plně elektrického modelu EQE orientovaného na moderní manažery.
Zájemci mohou již nyní objednávat první dva modely EQE: EQE 350+ a Mercedes-AMG EQE 43 4MATIC. Ceny začínají od 1 960 200 Kč, resp. 2 722 500 Kč. Sportovní manažerský sedan EQE nabízí všechny podstatné funkce modelu EQS v poněkud kompaktnějším formátu. Nabídka bude při uvedení na trh zahrnovat dvě varianty: EQE 350+ s výkonem 215 kW a EQE 43 4MATIC poskytující výkon 350 kW jako vstup do světa zážitků z elektrické jízdy v podání značky Mercedes-AMG v souladu s jejím mottem „Driving Performance“.
Již EQE 350+ má vnitřní výbavu Interiér Electric Art. Sedadla mohou být v tomto případě volitelně čalouněna velmi kvalitní kůží včetně varianty Nappa. Dekorační osvětlení a zespodu osvětlený ozdobný prvek se vzorem Mercedes-Benz vytváří atmosféru futuristického luxusního salonku. Zákazníci mohou kromě toho umocnit sportovní charakter modelu EQE 350+ výbavovými sadami linie AMG exteriéru a linie AMG interiéru. Naproti tomu sada linie Electric Art zaujme expresivně elegantními designovými prvky.
Elektromobil Mercedes-AMG EQE má geny modelu EQS nejen ve výkonném a hospodárném pohonu, ale také v dalších technických inovacích a mimořádných komfortních detailech. Mezi nejdůležitější prvky volitelné výbavy patří řízení zadních kol – dodává se ve dvou verzích s úhlem natočení kol až 4,5 stupně, resp. až 10 stupňů – a světlomety s technologií DIGITAL LIGHT. Díky čtyřem výbavovým sadám Advanced, Advanced Plus, Premium a Premium Plus a již patřičně předem nakonfigurovanému modelu EQE 350+ si mohou zájemci sestavit svůj vůz snů ještě rychleji a snadněji.
Specifická řešení AMG, především v oblastech pohonu, podvozku, brzd, zvuku, vnějšího a vnitřního designu a výbav, zaručují řidiči modelu EQE 43 4MATIC možnost dynamické jízdy, které jsou pro značku AMG typické. Tento model je standardně vybaven řízením zadních kol. Úhel natočení zadních kol až o 3,6 stupně podporuje agilní ovladatelnost. Rovněž standardně dodávané světlomety DIGITAL LIGHT zajistí při odemknutí a uzamknutí vozidla specifickou projekci AMG.
Řidič může měnit jízdní vlastnosti stisknutím tlačítka, a přizpůsobit je tak příslušné jízdní situaci nebo vlastním preferencím. Jízdní režimy AMG DYNAMIC SELECT pokrývají široké spektrum od vysoké úrovně jízdního komfortu až po vysloveně sportovní vlastnosti. Zvolený jízdní režim ovlivňuje důležité parametry, jakými jsou charakteristiky pohonu, výkonová charakteristika, nastavení podvozku, AMG DYNAMICS včetně charakteristiky posilovače řízení a AMG SOUND EXPERIENCE. Maximální výkon pohonu je dostupný v režimu Sport+ nebo ve všech jízdních režimech po sešlápnutí pedálu plynu až na podlahu.
Dynamický dojem umocní navíc řada volitelných prvků výbavy AMG. Mezi ně patří různé designové prvky, ať se jedná o sadu AMG Night s černými a černě chromovanými detaily, červeně lakované brzdové třmeny nebo ozdobné prvky AMG Carbon. Výkonný sedan s elektrickým pohonem lze vylepšit i po technické stránce, aby nabízel ještě vyšší úroveň jízdní dynamiky, například vysokovýkonnou brzdovou soustavou AMG s keramickými brzdovými kotouči.
Na výběr jsou kromě toho také aerodynamicky optimalizovaná kola AMG z lehké slitiny s průměrem ráfku 20 nebo 21 palců. EQE 43 4MATIC lze navíc volitelně vybavit inovativním systémem MBUX Hyperscreen, jehož velká, klenutá zobrazovací plocha sahá od jednoho střešního sloupku A k druhému.
zdroj: tisková zpráva, foto: Mercedes-Benz
Už teď mají z elektromobilů jen 2 %, takže tímto budou mít brzy 1 % vedle nadřazené, rychlejší, větší, levnější, technologicky vyspělejší Tesly se sítí superchargerů 🙂
Zavazadlový prostor 600 litrů (dalších možná i 100 litrů v centrální konzoli mezi předními sedadly) přesto 500 koní u Tesly M3 je prostě luxus za takovou cenu 🙂
A mít každý rok nové funkce zdarma, vlastně jako nové auto, je neskutečná lahoda s Teslou!
Jen ten design je podřadný 🙁