Londýnská Metropolitní policie spojila síly s japonskou automobilkou Toyota a bude využívat vodíkový model Mirai jako služební policejní vůz.
Díky grantu od iniciativy Fuel Cells and Hydrogen 2 Joint Undertaking bylo metropolitní policii dodáno prvních 11 aut. Vozy Mirai budou dovybaveny tak, aby mohly sloužit jako označená i neoznačená služební vozidla policie k dennímu policejnímu využití.
Zatímco automobilky vyvíjejí elektromobily, aby se vyhnuly možným pokutám za neplnění evropských emisních cílů CO2, vodík představuje nejbližší bezemisní alternativu pro benzínová i naftová vozidla, neboť nabízí přibližně stejnou dobu tankování paliva a dojezd, přičemž jediným vedlejším produktem jeho spalování je voda. Používáním vozidel Mirai chce Metropolitní policie přispět k naplňování strategie čistého ovzduší, nastolené londýnským primátorem.
Mirai bude v hlavním městě Velké Británie využívat pět vodíkových čerpacích stanic, nicméně tento počet bude v budoucnu narůstat díky probíhajícím investicím do infrastruktury. Na jedno natankování ujede Mirai přibližně 500 kilometrů.
„Jsou to naše první bezemisní služební vozidla, což pro nás znamená zajímavý posun. Metropolitní policie společně s primátorem města usiluje o maximálně ekologický přístup, a to znamená používání flotily šetrné k životnímu prostředí. Koncem roku 2015 jsme hledali způsob, jak nahradit vozidla v naší flotile hybridními modely a elektromobily, ale zkoumali jsme i další nové technologie, kam patří i vodík,“ říká velitel londýnské metropolitní policie.
Jde o společný projekt výzkumného a vývojového programu ‚Horizon 2020‘ Evropské unie, programu ‚Hydrogen Europe‘ a Nové evropské výzkumné skupiny pro palivové články a energie. Cílem je ukázat, že vozidla poháněná vodíkem mají na evropských cestách své místo.
V Česku si řidiči vodíkovou Mirai zatím nekoupí
V Česku si vodíkovou Mirai zatím řidiči ani policejní sbory nekoupí, zejména kvůli chybějící infrastruktuře vodíkových plnicích stanic. Celkem Toyota prodala už téměř 5 000 vodíkových aut.
Prodeje tohoto prvního sériově vyráběného vozu s vodíkovým pohonem loni vzrostly ve srovnání s rokem 2016 o téměř 15 %. Do konce listopadu se loni celosvětově prodalo 2 352 kusů.
Vodíkový automobil je v podstatě elektrické vozidlo. Proud pro motor dodává soubor palivových článků, ve kterých není vodík přiváděný z nádrží automobilu spalován, ale spojuje se „za studena“ se vzdušným kyslíkem. Jediným vedlejším produktem je čistá vodní pára.
V Česku je zatím jedna neveřejná plnicí stanice pro vodíková vozidla. Do osmi let by podle ministerstva dopravy mělo vzniknout 12 těchto stanic. Průkopníkem vodíkové technologie v dopravě je v Evropě Německo, kde v současnosti funguje 50 plnicích stanic.
Nadávate tu na vodík, ale dokud nebude možné EV nabít do
Nadávate tu na vodík, ale dokud nebude možné EV nabít do 5 minut jednou za týden nebo 14 dní, tak jsou jen pro nadšence.
Proč byste musel plně nabíjet jednou za týden za 5minut,
Proč byste musel plně nabíjet jednou za týden za 5minut, když místo toho budete moct nabíjet všude kde zastavíte?
Asi kolega není nadšenec jako mi , co připojujeme kabel kde
Asi kolega není nadšenec jako mi , co připojujeme kabel kde můžem. A je to prostě tak, většina lidí nejsou EV nadšenci mají auto jen jako dopravní prostředek a na to bude vodík ideální, rychle natankuje a až nebude mic řešit.
A všechny výhody EV to má jinak stejný, jako bezemisní provoz , zrychlení a klid na palubě. Holt to bude chtít ještě nějaký vývoj.
Přesně tak, vodík se snaží řešit rychlost tankování a
Přesně tak, vodík se snaží řešit rychlost tankování a dojezd a nabízí nulové emise ve městech. Téma z čeho se vyrábí a bych vynechal. Z každého úhlu pohledu se dá na všem něco najít co není EKO a bude té či oné straně vadit. Naprostá většina lidí má auto jako dopravní prostředek a představa, že bude zásuvka na každém rohu je zatím naivní a nebude vždy i proveditelná. EV je vhodné hlavně pro ty, kteří žijí v RD případně parkují auto v garážích kde je možné vybudovat nabíječku, nebo parkují ve firmě která to chce podporovat. V současné době díky minimálnímu počtu EV aut a nadšenosti jejich majitelů, funguje i nabíjení mimo „domov“ jelikož většina nemusí stát frotnu u nabíječky. Osobně mne v tuto dobu jako nejuniverzálnější řešení přijde plugin hybrid.
Až k tomu dospěje čas, tak s radostí nahradím moje
Až k tomu dospěje čas, tak s radostí nahradím moje hlavní auto, které je zatím hybridní, tím vodíkovým.
nebudu muset řešit věci okolo spalovacího motoru, nebude problém v zimě s topením, protože hybridní auto v zimě dost blbě topí, rep. umí topit,ale tak zase dost žere.
Prostě jednou , dvakrát do měsíce zajedu pro vodík a bude klid a na cukačky po městě budu využívat jako teď elektromobil.
jo a když nepůjde proud doma tak půjde použít i jako elektrárna, možná s tím půjde dobít u EV.
Možná že bude k dispozici i plug in hybridní vodík, to by byla pecka po městě za levno ze zásuvky a na dálky v klidu na vodík.
Zase budete muset resit veci ohledne tesnosti nadrze (70 MPa)
Zase budete muset resit veci ohledne tesnosti nadrze (70 MPa) na coz urcite budou pravidelne revize, degradaci palivovych clanku (zatim nevydrzi dele, nez akumulatory v Tesle) a kvalitu paliva — ne kazdy ‘vodik’ bude cisty H2. Zejmena ten vyrobeny ze zemniho plynu ma ruzne primesi, napriklad siru, ktere se musi odstranovat, coz prodrazuje jeho vyrobu.
Takze majitele plnicich stanic pojedou na kompromis — vycisti to jen tak aby vam to auto neznicilo hned a nebylo uplne jasne kdo za to muze.
Nejhorsi je ale moznost vybuchu pri pozaru. Tlakove nadoby jsou z polyuretanu v obalu z uhlikovych vlaken. Vydrzi teplotu zhruba do 110°C, pak uz neudrzi vnitrni tlak. Takze pri pozaru se aktivuje system ktery takovou tryskou veskery vodik behem 60 sekund vypusti — zapaleny, aby nezpusobil vybuch. Dela to 2 metry dlouhy plamen, ktery v tu dobu ma tepelny vykon 10 MW. Kdyz to selze a lahev se roztrhne tak leti az 150 m (jen tim tlakem ani to nemusi vybouchnout).
Tohle vazne nechci parkovat v garazi. A nechci ani aby muj soused neco takoveho parkoval v garazi.
Však si to auto nejdu koupit zítra, ale bude to chtít
Však si to auto nejdu koupit zítra, ale bude to chtít vývoj.
Vaše obavy mi připomínají LPG hysterii cca před 25 lety.
Výše uvedený Mirai má nadrž na 5 Kg vodíku což je stejný energetický ekvivalent 10-12 litrů benzínu, prakticky rezevní zásoba vozu střední třídy.
Takže když mi chytne auto na benzín, nebo na Vodík v garáži , tak z hlediska vyvinu tepla a plamene to vyjde na stejno, tím nechci podceňovat bezpečnost musí to být spolehlivé.
Většina lidí při slově vodík si vybaví vodíkovou pumu,ale to je o nečem jiném…
Jenze v LPG je max provozni tlak jen 1 MPa.U vodiku mate 70*
Jenze v LPG je max provozni tlak jen 1 MPa.U vodiku mate 70* vic. U CNG 20* vic (takze bych chapal spis CNG hysterii nez LPG hysterii). Co dokaze udelat CNG nadrz kdyz selze pojistny ventil je docela barvite popsano zde: https://hal.archives-ouvertes.fr/ineris-00976180/document
Uz jen ten tlak ktery tam je v pripade roztrzeni odmrsti kusy nadrze desitky metru daleko a jen samotna tlakova vlna do 10ti metru muze zabit cloveka. To se stane driv nez ten plyn zacne prudce horet.
S tou energii mate pravdu. Jenze jde taky o vykon. Kdyz spalite celou nadrz auta behem 1 minuty, jeste horakem ktery smeruje plameny nahoru tak bych se skoro bal ze to vyrobi diru do stropu.
Je to jako s vybusninama. 1kg TNT taky obsahuje zlomek energie 1kg benzinu, ale umi se sloucit s O2 temer okamzite, takze vykon bude mnohokrat vetsi, nez kdyz hori benzin.
Představa, že v každé obci nad 10tisíc obyvatel bude
Představa, že v každé obci nad 10tisíc obyvatel bude vodíková stanice do které se bude přivážet vodík pokaždé, když tam natankuje 30 FCEV zůstane naivní navždy.
Stejně tak jako představa, že na každé takové čerpačce budou denně pomocí elektřiny vyrábět stovky kg vodíku, aby stíhali doplnit nádrže všech FCEV v okolí.
Protoze tak to nebude. Vodik se bude vyrabet primo na miste ze
Protoze tak to nebude. Vodik se bude vyrabet primo na miste ze zemniho plynu a prehrate pary, kterou nejspis take budete ziskavat z vody ohrivane spalovanim zemniho plynu.
Skladovat nebo prevazet vodik neni jen tak, to by bylo vylozene nerentabilni (a nebezpecne). Zato jeho vyroba na miste vyjde ve vysledku na ujety km temer stejne jako byste prodavali benzin do spalovacich motoru. Proto se to jevi tezarum jako schudna cesta (pokud pak spalovaci motory zakazeme aby si lide museli koupit lehce drazsi reseni), ktera ma navic ekologicky presah, protoze, ciste hypoteticky byste ten vodik mohli vyrabet i jinak.
Jestli se to prosadi, tak to dopadne tak, ze auta budou bezemisni ale emise si vyrobime v o nekolik ulic dal v plnici stanici.
Až bude auto dobíjet všude kde zastavíte, tak v té době
Až bude auto dobíjet všude kde zastavíte, tak v té době budou auta létat.
Rozhodně to bude dříve, než budete mít vodíkovou
Rozhodně to bude dříve, než budete mít vodíkovou čerpačku v každé větší obci.
To je možné, ale proč srovnávat dva příliš vzdálené
To je možné, ale proč srovnávat dva příliš vzdálené scénáře.
Protože vybudovat infrastrukturu pro elektromobilitu bude
Protože vybudovat infrastrukturu pro elektromobilitu bude vždy mnohem jednodužší než pro FCEV.
off
Evropa do roku 2040 předstihne v nástupu elektroaut
off
Evropa do roku 2040 předstihne v nástupu elektroaut Ameriku na plný čáře. Analýza Financial Times.
Tak schválně. Klidně to může být ještě 100x jinak 😉
http://app.ft.com/content/images/c5cbca02-293e-11e8-b27e-cc62a39d57a0?w=1200&from=25f947da-1718-11e8-9e9c-25c814761640
Tesla v přepočtu utratí za výzkum a vývoj víc jak 2x tolik než ostatní automobilky.
Těm 40 % nafťáků v roce 2020 nemůže věřit snad už ani
Těm 40 % nafťáků v roce 2020 nemůže věřit snad už ani VW se svojí plánovanou diezlovou renesancí.
Off
Mercedes (?) pilně testuje M3 v
Off
Mercedes (?) pilně testuje M3 v Německu
https://youtu.be/geQP-5wQBXM
joudové vod dajmlera zjistili jak krásně potichounku se dá
joudové vod dajmlera zjistili jak krásně potichounku se dá dopravovat na voběd a tak zavzpomínaly na starý dobrý časy před rozvodem :))
Tak myslím, že tohle bude pro H2EV zkouška ohněm. Londýn
Tak myslím, že tohle bude pro H2EV zkouška ohněm. Londýn nepatří mezi zrovna čistá města. Jestli to články nějakou rozumnou dobu přežijí, bude to velký úspěch. Je ovšem otázkou, jak to mají policajti nasmlouvané. Wankel to měl udělané tak, že udělal pár set aut a pak každých +-10000 km vyměnil celý motor. Dotoval to odjinud… Jako reklama to bylo dobré, všude se o tom psalo, ale nedokázali tu vysokou poruchovost vyřešit. Tak uvidíme.
off
Nakonec si budem tisknout EV auta
off
Nakonec si budem tisknout EV auta sami.
https://www.youtube.com/watch?v=M-X-rN2yXfs
Bakeliťáky tady jednou už jezdili 🙂
Bakeliťáky tady jednou už jezdili 🙂
Sorry, mimo mísu…
Nemá někdo doma odloženej spalovák,
Sorry, mimo mísu…
Nemá někdo doma odloženej spalovák, funkční a pojízdnej s stk, kterej ještě z nějakýho důodu nedal pryč a chtěl by ho za nějakou rozumnou částku tak cca na týden zapůjčit ?
Oprava mého Nissanu už trvá víc jak měsíc a výsledek celkem v nedohlednu. Nechci kupovat plečku za 10 tisíc, kterou pak dám za odvoz jako mého starého spalováka…….
Díky L.
Ja mam, ale Bratislava
Ja mam, ale Bratislava
Díky moc, ale je to trošku dál 🙂
Díky moc, ale je to trošku dál 🙂
A odkial si, ked je to daleko? Ak by som pre teba prišiel a
A odkial si, ked je to daleko? Ak by som pre teba prišiel a potom ta aj odviezol na Tesle S, aj tak by to bolo daleko? Inak to auto k dispozicii je Audi A4 1,8 benzin automat.
Ahoj, no nabidka jak Brno, kterou asi neni slušné odmitnout.
Ahoj, no nabidka jak Brno, kterou asi neni slušné odmitnout. Jsem z Brna. Teslou bych se velmi rad svezl, o něco takoveho bych nikdy nikoho nepožádal, ale když místo prstu nabizis rovnou ruku pak si tedy placnem. Zbytek bych s dovolenim řešil po telefonu. +420 608 814 444
Diky Laďa.
Napište sem, copak to máte za závadu a kde to
Napište sem, copak to máte za závadu a kde to (ne)opravují. Podělte se se zkušenostmi kolegům. Díky.
Měl jsem v plánu informovat kolegy až bude mít anabáze
Měl jsem v plánu informovat kolegy až bude mít anabáze nějaký závěr, nicméně..
Moje eNV mám 3 roky a nikdy nemělo žádnou závadu, nicméně tyto vánoce jsem nedobrzdil a pomuchloval mu předek. Auto je v záruce a proto jsem zvolil značkový servis Nissan v Brně ve Slatině, kam auto chodilo pravidelně na servis jako místo kde si to nechám opravit.
Měnil se tak nějak celý předek, světla a měnila se část kabeláže neboť nabíjecí zásuvky při havárii popraskali. Oprava trvala víc jak 30 dnů, stálo to cca 350tis a předané vozidlo jsem po opravě považoval za stejně bezpečné jako před havárií a ani mne nenapadlo otevřít kapotu a někde něco kontrolovat, tak jsem jezdil..
Asi po 14 dnech jsem zaparkoval před bufetem a šel si koupit něco k jídlu a ani asiat nestihl zapéct tortilu když do obchodu vběhl člověk a volal, že venku hoří dodávka. Zrovna ta moje, z motoru se čoudilo, tak jsem otevřel kapotu a mezi světlem a baterií hořeli dráty. Zkoušel jsem švihat tričkem do plamenů a udusit je, ale i na plastech se dnes šetří a ty hořeli spíš ještě víc. Naštěstí v bufetu měli asiati funkční minimax a nějaký duchapřítoný člověk to sním vyřešil za 3 vteřiny. Hasiči to k autu měli ze základny kilometr a když přijeli už nebylo co hasit.
Asi jsem udělal chybu, auto bylo pojištěný, měl jsem se na nějaký hašení vy…. a nechat to zhořet do mrtě.
V pondělí jsem auto přitáhl na odtahovce zpět do servisu, za baterkou je hlavní kabelový svazek co vede od volantu do motoru, ten byl popálený+ nějaký elektro box a světlomet. Nevypadalo to tak zle a zdálo se, že oprava nebude velký problém. Servis informoval Nissan a ten rozhodl problém detailně vyšetřit. Vyšetřování trvalo 1,5 měsíce, auto stálo v servisu uprostřed dvora aby od něj nic nemohlo chytit kdyby zase hořelo a dovnitř dali ceduli pozor vysoké napětí, na nic nešahat nebezpečí úrazu elektřinou.
Nissan na svém webu slibuje zapůjčení náhradního elektromobilu, v mém případě to neklaplo, prý žádný nemají. Po týdnu a prvních ostrých slovech s Nissan Europe mi servis zapůjčil náhradní vozidlo, no vzal jsem za vděk i dieselem.
Po měsíci a půl (řešeno jako záruční a doba 30 dní na opravu nikoho nezajímala) a mnoha urgencích Nissanu sales Europe, který je garantem záruky tito vyšetřování ukončili se závěrem:
Kabeláž levého světlometu a světlomet byly poškozeny až následně. Zaznamenali jsme, že v motorovém prostoru chyběl držák pojistkové skříňky a skříňka volně ležela na jednotce IPDM během incidentu. Jako příčina incidentu se tedy pravděpodobně jeví oblast kabeláže v motorovém prostoru poblíž chybějícího držáku pojistkové skříňky.
Z neznámého důvodu byl odstraněn držák pojistkové skříňky. Proto nebyla skříňka na svém místě.
Na základě servisní historie vozidla a dostupných fotografií lze konstatovat, že komponenty vozidla v oblasti kabeláže motorového prostoru zasažené požárem, nebyly v době incidentu v originálním stavu tak, jak bylo vozidlo vyrobeno.
Během kontroly důkazů nebyla objevena žádná technická vada, za kterou by nesla odpovědnost společnost Nissan. Příčinu incidentu nelze spolehlivě
určit, nicméně v oblasti vzniku incidentu jsou vidět
zásahy do vozidla provedené třetí stranou, nikoliv
výrobcem, dovozcem či dealerem Nissan.
Vyšetřováním nebyly odhaleny žádné důkazy o chybě
ve výrobě nebo závadě produktu.
Na základě výše uvedených informací tuto záležitost
nedokážeme řešit podle garančních podmínek Nissan.
Takže v místě za bateríí kde se auto opravovalo se někam vypařil nějaký držák elektro a nikdo neví kam, proto elektro skříňka po opravě nebyla řádně přišroubovaná a jen tak visela na drátech a třepala se a dráty se dřeli a třeli…..
Nechci nikoho obviňovat a obrázek si každý udělá sám. Jak je u nás zvykem, nikdo za nic nemůže….
Servis vyčíslil cenu opravy na cca 100 tis. musí se vyměnit kompletní kabeláž.
Zakázku jsem zrušil a auto si odvezl a co bude dál je ve hvězdách.
Díky za informace. Je to neveselý příběh. Asi vezmu
Díky za informace. Je to neveselý příběh. Asi vezmu foťák a ze všech možných stran si udělám dokumentaci o originál stavu komponentů hlavně pod kapotou.
Přeju ať Vám to dobře dopadne v rozumném čase.
Tak tohle je snad vina toho servisu,ne? Jako to je teda
Tak tohle je snad vina toho servisu,ne? Jako to je teda spatny, kvuli jakesi skrince nebo zaslepce Vam malem shorelo auto.
Hm, to je na to se soudit…
Nejak mi ty pravidla smlouvy vyrobce nesedi, na zaklade bezne nehody, kdy auto utrpi poskozeni, musi jit spravit do puvodniho stavu a bejt zpet funkcni. No nic, jen si rikam, ze tu mame neodborny servisy , ktery se schovavaji pod jmeny automobilek, a ty aby byly v klidu maji jakousi klausuli nedotknutelnosti.
Z toho beha mraz po zadech. Bohuzel, ale je to klasika nasich
Z toho beha mraz po zadech. Bohuzel, ale je to klasika nasich servisu.
Drzim palce at to dopadne nejlepe jak muze.
Mozna mala medializace (s poradou u pravnika aby vas nemohli napadnout za krive obvineni) by mohla pohnout ledy. Je to asi lepsi varianta nez se soudit neb nase soudy to je asi jako s temi servisy.
Ac se to prihodilo s ev tak je to paradoxne presne argument pro ev, protoze cim mene je nutne tyto servisy navstevovat tim mene toho na vasem aute zku…
A nebo presne naopak, cim mene je nutne tyto servisy
A nebo presne naopak, cim mene je nutne tyto servisy navstevovat, tim vetsi sance, ze v pripade problemu neco zmrvi, protoze nemaji zadne zkusenosti… 🙁
problém vidím hlavně v tom, že 99% automechaniků nejsou
problém vidím hlavně v tom, že 99% automechaniků nejsou elektrikáři – silnoproud,
jen nechápu proč opravu neřeší pojišťovna, předpokládám že zánovní auto má havarijní pojistku a v něm bude i požár
přesně tak 99% český autojoudů ze servisu má pracky
přesně tak 99% český autojoudů ze servisu má pracky špinavý vod voleje a v palici nasrr ropáckou propagandu posledních 100 let a ego nedotknutelnosti. Vo elektrice vědí kulový a jelikož čégi ještě větší elektrosimulanten bande než germán podle toho to taky tak vypadá
Mně znefunkčnil auto (spálená součást BMS) jeden
Mně znefunkčnil auto (spálená součást BMS) jeden „šikovný“ autoelektrikář, ale naštěstí to pak všechno (výlet k výrobci do Německa i benzín do spalováku) zaplatila pojišťovna autoservisu.
Pokud to nechytlo už rovnou při dopravní nehodě, tak to
Pokud to nechytlo už rovnou při dopravní nehodě, tak to pojištovna určitě nebude hradit.
výluky např:
l)
Způsobené technickou závadou a vadami, na které se
vztahuje záruka výrobce.
n) Vzniklé v souvislosti nebo následkem provádění opra
vy či údržby
o) Pokud za škodu odpovídá dodavatel, smluvní partner
nebo opravna
4.2
Pokud nedojde k jiné škodě na
vozidle
, nehradíme z po
–
jištění škody na:
a) Pneumatikách a duších kol.
b) Elektrickém zařízení vozidla při poškození zkratem.
c)
Elektronickém zařízení vozidla (včetně řídících jedno
–
tek, palubních počítačů, nosičů záznamů, obrazovek).
Kvuli tehle uvaze jsem onehda koupil auto na Jarove a jezdil
Kvuli tehle uvaze jsem onehda koupil auto na Jarove a jezdil tam s nim na servis 200km.
To byl ten posledni hrebicek do rakve. Nasledne jsem zacal jezdit do Nemecka.
Asi byla první chyba to po havárii opravovat, mělo to jít
Asi byla první chyba to po havárii opravovat, mělo to jít rovnou po nehodě na totálku …
off
Švýcarská policie v Baselu nahradí 7 svejch
off
Švýcarská policie v Baselu nahradí 7 svejch rakovinometů Teslama X 100D a ještě ušetří. A ne to není žádná reklamní zápůjčka jak to tady ty dinosauři BMW a Tjota s i3 a Mirájema.
http://vtipp.com/swiss-police-replace-diesel-cruisers-with-7-tesla-model-x-100ds-to-save-moneyfight-drones/
Elon Musk: palivové články jsou
Elon Musk: palivové články jsou kravina!
hybrid.cz/elon-musk-palivove-clanky-jsou-kravina
Vodík je jen nástroj ropáků k pokračujícímu votročení lidí
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
a jeste jeden dobry duvod pro vodik. samozrizeni. vuz, ktery
a jeste jeden dobry duvod pro vodik. samozrizeni. vuz, ktery se umi sam ridit jednak nema problem sam dojet na cerpacku, a neotravovat pred barakem nekde na kabelu, ale hlavne samoridici vuz ma vetsi predpoklad, ze bude sdileny anebo jednoduse vyuzity na vyrazne vetsi procento sveho casu. a take u nakladni dopravy, bude moct vuz najet daleko vic km. a bylo by plytvanim dobijet stejne dlouho jako jezdit. a i ta cesta do toho casto citovaneho chorvatska bude snaz realizovatelna. ne od dobijecky k dobijecce. ale lehnout v praze, vzbudit se u more. samorizeni muze byt to, co udela dlouhe dobijeci casy znevyhodnujici. tak uvidime, ceho se na stare kolena jeste dozijeme. uplne bych ten vodik nezartacoval. abych potom pred detma nemusel obhajovat ruzne paranoidni teorie senilniho dedka o vodikovych bombach na kolech a ropni lobby.
tos asi právě dotáh z nějaký knajpy poslouchej :)))))))
tos asi právě dotáh z nějaký knajpy poslouchej :))))))) no vtipný no asi jako jako džorgijo křováček když ho fotr právě proplesk 😉
Úvahy moc pěkné ale elektromobil je prostě minimalně na
Úvahy moc pěkné ale elektromobil je prostě minimalně na 30let nejlepší než vodík. Využiju argument kterej rádi používají odpurci elektromobulu ( toho jen s velkou baterkou,..proto že vodíkové je tež elektromobil pro ujasnění) teda upravenej kdyby všechna auto přešla na vodík tak není dostatek elektrálen ani z obnovitelnejch zdroju aby se znich vyraběl pro všechny vodík tak že by se dělal jako se dělá ted z ropy a jejich frakcí,..takže ekologie výsměch. Samořiditelná auto moc pěkné ale ne vdnešní době možná za těch 30 let. KRomě že by to narazilo na legislativu ruzných statu kde bude trvat buch ví jak dlouho než to možná schválí tak větší problém silnice dalnice nevadí to zvládne ale někde na okresce kde mohou nastat ruzné překážky rozbité silnice, a já nevím co ještě kde by mohlo brat že tam je překážka a zustat stát a nevěd co dělat. Jinak řečeho dálnice a kontrolované prostředí je pro samořiditelná auta dost duležité a už vidím staty jako je madarsko,slovensko česko,..nebí jiné vychodní jak investují do infrastrukturu kvuli autum kterí se řídí samo když do těch silnic neinvestovali do ted.
Za 8 let má být v ČR 12 vodikovych stanic (viz článek).
Za 8 let má být v ČR 12 vodikovych stanic (viz článek). Současné dávají okolo 200 kg denně (cca pro 30 aut), tj. při plném vytížení je to max. na 360 aut denně. Za 8 let tu ale budeme mít běžně 350kW stanice a auta s dojezdem 600-700 km, což stačí i do Chorvatska nebo pro carsharing na celý den + dobití na dalších 600-700 km za půl hodiny.
Pokud by vodík přišel o 10 let dříve, tak tu můžeme mít vyrovnaný souboj, ale teď už je jasné, že prohrál.
neni to jasne. hlavne v kamionove doprave. protoze zvysovani
neni to jasne. hlavne v kamionove doprave. protoze zvysovani dojezdu a elektrifikace je co se tyka nakladu linearni. 2x vic vozidel, 2x vic baterek. 2x vetsi dojezd, 2x vetsi baterky. 2x vetsi nosnost 2x vetsi baterky. to o vodiku neplati. a o vyvoji take ne. muze ty baterie v mnoha oblastech predehnat. navic vodik umite skladovat. elektrinu nikoliv. takze 2x vic energie chcete vyrabet z obnovitelnych zdroju, potrebujete vic nez 2x vyssi naklady, protoze musite akumulovat. nemate zarucenou spotrebu v case vyroby. to vsechno pri vodiku odpada. samozrejme, ze se kazdemu libi vic elegantni technologie kterou se baterie zdaji byt, ale realita muze byt odlisna. a jeste dve veci. co se tyka ty elegance, kterou spominam, me prijdou daleko elegantnejsi superkondenzatory, nez baterie na bazi chemie. a druha vec, vcelku nemam rad, kdyz se obavime jestli a nebo b. otazka spis je kdy je vhodnejsi jedno a kdy druhe. vuz urceny na nakupy v hypermarketu zrejme zustane ciste baterkovy. kamion dennodenne prepravujici naklad z mesta do mesta ciste elektrocky do 10let take nebude. navzdory muskovym predstavam.
ale houno ty kašpare, V Německu budou na dálnici troleje
ale houno ty kašpare, V Německu budou na dálnici troleje kvůli křížencům kamionu a trolejbusu
auto.idnes.cz/autofotka-tydne-kamion-troleje-dalnice-nemecko-frd-/automoto.aspx?c=A170505_230616_automoto_fdv
zahadou zustava, proc uz tam davno nejsou? elektromotory i
zahadou zustava, proc uz tam davno nejsou? elektromotory i troleje jsou vynalez predminuleo stoleti, elektrina vzdy byla levnejsi nez nafta, jak je mozne, ze se neprosadili davno? zeby take zakerna ropacka lobby?
protože teprve v roce 2018 si německý lid soudně vydobyl
protože teprve v roce 2018 si německý lid soudně vydobyl čiský vzduch a elektromašinerie se teprve rozjíždí když nás tady posledních 100 let vysávali ropný prasata korytáci no póvl ;)))
ja bych to takhle jednoznacne rozhodne nevidel. a takhle
ja bych to takhle jednoznacne rozhodne nevidel. a takhle vulgarne uz vubec ne.
Tak já ještě přidám pár čísel, třeba vás to
Tak já ještě přidám pár čísel, třeba vás to přesvědčí :).
Odhadovaná spotřeba v kamionové dopravě je 8 kg/100 km, pro denní nájezd 1000 km tedy potřeba 80 kg H2/den. Nejmodernější současné stanice dávají max. 500 kg H2/den (je jich jen pár na světě) a náklady na vybudování jedné jsou okolo $5M dolarů – tedy 100 milionů pro obsloužení 7 kamionů denně! To je trošku nepoměr k ceně cca 2 miliony za tahač.
Zkusíme tedy městskou autobusovou dopravu. Tam je denní nájezd hodně variabilní, ale počítejme třeba průměr 200 km. Zkusme počítat i s budoucností – počítá se, že v roce 2025 klesne cena za vodíkovou stanici až na $3200/kg/den pro větší stanice s výrobou okolo 1000 kg/den. Tedy jedna stanice za $3,2M obslouží 62 autobusů denně (po 16 kg H2), ale i tak jsme na ceně přes 1 milion za jeden autobus – ale dobře, to už se nějak ztratí v ceně autobusu okolo 10 milionů a pár dotacích. Nesmíme ale zapomínat, že na výrobu 1 kg H2 je potřeba 65 kWh elektřiny, tedy jen na nákladech za elektřinu jsme na stejných nákladech jako za naftu, tím jsou prakticky vyloučené nedotované veřejné vodíkové stanice a zůstává jen malý prostor pro soukromé stanice ideálně podpořené nemalou dotací.
spocitane to mate hezky. uz jenom dopocitat se baterii pro
spocitane to mate hezky. uz jenom dopocitat se baterii pro kamiony a odlozum si to do oblibenych.
Že já se vůbec snažím. Je to porovnání nafta vs.
Že já se vůbec snažím. Je to porovnání nafta vs. vodík, pokud chcete analýzu vodík vs. baterky, tak to už vám zdarma dělat nebudu, už tak jsem nad tím strávil dost času (byť jsem se sám dozvěděl zajímavé informace).
S ním to máš jako házet perly sviním. Ztráta času a
S ním to máš jako házet perly sviním. Ztráta času a energie.
porovnavate naftu vs vodik aby jste dokazal, ze baterky jsou
porovnavate naftu vs vodik aby jste dokazal, ze baterky jsou lepsi? neco mi na tom nesedi.
Je to fakt marný, jdu poslechnout Kuka. Rád si čtu jeho
Je to fakt marný, jdu poslechnout Kuka. Rád si čtu jeho příspěvky a odkazy i přesto, že mě na něm vždycky sralo jak dokáže poslat do prdele někoho za jiný názor. No myslím, že už jsem pochopil proč to dělá…
Nevěděl jsem, že těch čísel na vás bude moc, tak to zkusím jednodušeji. Vodík je méně ekonomický než nafta, proto na něj nebude hromadně bez dotací přecházet nikdo bez ohledu, jestli je budoucnost v bateriích nebo ne.
malý brácha rs je jen dobrý provokatér, ale nikdy z něj
malý brácha rs je jen dobrý provokatér, ale nikdy z něj nevypadnou žádný relevantní údaje, bacha na něj :-))
zato z vas lita jedna analyza za druhou.
zato z vas lita jedna analyza za druhou.
na co analýzu?
neřekl bych to lépe než KUK
S ním to máš
na co analýzu?
neřekl bych to lépe než KUK
S ním to máš jako házet perly sviním. Ztráta času a energie.
jen děláš ze slušných lidí trotly, necháš je dělat analýzy, a poděkuješ jim za tu analýzu akorát reakcí typu rs
spocitane to mate hezky. uz jenom dopocitat se baterii pro kamiony a odlozum si to do oblibenych.
kdyz me tak hezky citujete, tak zkuste citovat i to, kde jsem
kdyz me tak hezky citujete, tak zkuste citovat i to, kde jsem nekoho nechal delat analyzy.
vubec jse nepochopil proc to dela. dela to proto, ze mu
vubec jse nepochopil proc to dela. dela to proto, ze mu dochazeji argumenty. co zatim neni vas pripad. co se tyka hromadneho prechazeni na jakekoliv alternativni palivo je to bohuzel u vsech technologii v soucasnosti otazka zakona. pripadne jinych pravidel hry. dotaci, sankci, danove politiky a podobne. cele elektromobilni silenstvi je toho dukazem. takze ano, pravdu zrejme mate v tom, ze vodik je mene ekonomicky nez nafta. a logickym zaverem je, ze na nej nikdo prechazet nebude dobrovolne. z toho ale porad nevyplyva, ze na nej prechazet nebude vubec. a za druhe nevyplyva z toho, ze bude prechazet na baterie. pokud neporovnate baterie s vodikem, muzete se vztekat kolik chcete, pravdy se nedoberete. takze si tu analyzu klidne udelejte pro sebe. ja tvrdim, ze vodik v doprave sanci ma. i kdyz zrejme ne v mestskych vozech.
Tak kolik už si poslal tý svý hladový Africe ty
Tak kolik už si poslal tý svý hladový Africe ty chytrolíne? Podle toho jak jim škrundá v břichách ses na ně zase vykašlal. Je to slyšet až sem.
ty dobíječky budou pouze pokud si zachranime demokracii.
ty dobíječky budou pouze pokud si zachranime demokracii. Pokud bude pokracovat trumpeta merklovic a zemák na hradě s burešem v akci, postupně jak budou vyměnovat figurky utáhnou otěže, eletriku zakážou a dosadí vodík s cng/lng. Tupcům jde jen vo koryta a prachy
TITO 2 POLITICI JSOU OD REVOLUCE JEDINÍ KTEŘÍ ODEVZDÁVAJÍ
TITO 2 POLITICI JSOU OD REVOLUCE JEDINÍ KTEŘÍ ODEVZDÁVAJÍ Z VÝPLATY NA CHARITU,MILOŠ TRETINU A BABI CELOU,VIŠ O NEKOM Z PRAVICE? NE JAK TY ZKURVENÍ MODRÝ PTÁCI Z DEVADESÁTEK
Bez si psat na Idnes ty STBaku dementni!!!
Bez si psat na Idnes ty STBaku dementni!!!
dyt to sou populistický kraviny kerejma tě krmí, viděls
dyt to sou populistický kraviny kerejma tě krmí, viděls snad ty účty ty charito
mám obavu,že i kdyby to byla pravda,tak zrovna jejich
mám obavu,že i kdyby to byla pravda,tak zrovna jejich výplata,
v té řadě různých příplatků,doplatků,náhrad,cestáků,dozorčích
rad úplně všeho,je ta nejmenší položka
Ta úvaha je správná, souhlasím. Ale myslím, že to jaksi
Ta úvaha je správná, souhlasím. Ale myslím, že to jaksi souvisí s celou vládou. Jednotlivec s tím akorát přijde a bude záležet na parlamentu, tím že zatím není jednobarevný, to asi neprojde.
El.en. pro nás všechny obyvatele má jednu výhodu: nejde obarvit a pak kouknout do baterie, zda je v ní barevno.
A pokud by uvalily spotřební berně na el.en., muselo by to být na jakoukoli kWh ať pro občana tak pro korporace, byl by to počin pro nové cinkání klíčema. Ani doma bychom si nepomohli s PVE či VěE, protože by to taky vymysleli, jak to zdanit a to celkem jednoduše.
Tedy pevně doufám, že s tím nějací chytrolíní či €unie nepřijde.
A nebylo by lepší do Chorvatska letět cca dvě hodiny, než
A nebylo by lepší do Chorvatska letět cca dvě hodiny, než se trmácet autem?
jak pro koho. ja tam jel vlakem nocakem i s celou rodinou.
jak pro koho. ja tam jel vlakem nocakem i s celou rodinou. vecer jsme zalehli, rano jsme byli tam. moznosti je vic. dokonce kdysi do splitu jezdil i autovlak.
To zalezi. Par s plnym servisem od cestovky asi jo.
Ale i v
To zalezi. Par s plnym servisem od cestovky asi jo.
Ale i v Praze budu hodinu cestovat na letiste (pokud mimo Prahu, tak vic a musim vyresit parkovani). Na letisti to bude chtit byt tak dve hodiny pred odletem, dve hodiny let, dalsi hodinu nez vyzvednu bagly (pripadne auto), hodku se budu dopravovat na ubytovani. Pokud dobre pocitam, uz jsem na sedmi hodinach. Ano, porad lepsi nez 10-12, ale uz ne o tolik.
Navic, pro vetsi pocet lidi cena letecke dopravy roste vicemene linearne, u auta cena za osobu s poctem lidi klesa (naklady jsou vicemene fixni).
A samozrejme, dalsi sranda muze byt, pokud chci vezt neco, co je letecky problematicke, at uz kvuli rozmerum nebo slozeni. A nemusi to byt zrovna jachta, staci uz treba takovy rebreather nebo handbike.
A to se ještě musíš vázat na termíny obou odletů, tam i
A to se ještě musíš vázat na termíny obou odletů, tam i zpět a ještě dopředu zajišťovat letenky.
Do auta sedneš v podstatě kdy tě napadne – třeba podle prognózy počasí nebo že zrovna máš čas a náladu.
Jakej samořídící vůz?
Co to meleš?
Nic takovýho
Jakej samořídící vůz?
Co to meleš?
Nic takovýho neexistuje, vozidlo řídí řidič.
rekl jsem snad, ze neco takoveho existuje?
rekl jsem snad, ze neco takoveho existuje?
2003 Vodík jednou spasí svět, předpovídá
2003 Vodík jednou spasí svět, předpovídá Bush
zpravy.idnes.cz/vodik-jednou-spasi-svet-predpovida-bush-f0w-/zahranicni.aspx?c=A030207_234146_vedatech_pol
2009 Obama zruší 1,2 miliardy dolarů vodního automobilového fondu
themotorreport.com.au/car-article/obama-cancels-us12-billion-hydrogen-car-fund-69755.html
2015 Toyota uvolnila tisíce patentů na vodíkový pohon
hybrid.cz/toyota-uvolnila-tisice-patentu-na-vodikovy-pohon
Jak se vyrábí zhovadilý Vodík ?
50% zemní plyn
30%
Jak se vyrábí zhovadilý Vodík ?
50% zemní plyn
30% ropa
20% uhlí
technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/
kcc-hho.webnode.cz/vodikomobil/a2015-toyota-mirai/
Obama Cancels US$1.2 Billion Hydrogen Car Fund
Obama Cancels US$1.2 Billion Hydrogen Car Fund 2009
themotorreport.com.au/car-article/obama-cancels-us12-billion-hydrogen-car-fund-69755.html
Americká vláda omezí výzkum aut na vodík 2009
hybrid.cz/novinky/americka-vlada-omezi-vyzkum-aut-na-vodik
napadl me jeden duvod proc fandit vodiku. protoze spolu s
napadl me jeden duvod proc fandit vodiku. protoze spolu s cistymi elektromobily jsou to jedine bezemisni varianty. v mnoha oblastech konkurencni. a kde je konkurence, tam je zakaznikovi dobre.
samý keci šádeagente, vodíkový článek produkuje emise
samý keci šádeagente, vodíkový článek produkuje emise těžkých kovů a vodík do něj se získává při zpracování ropy na benzin a to ty moc dobře víš, protože máš internet a votravuješ propagandou tady už roky. Zase účelově kecáš protože seš dobře placený nebo i zkorumpovaný?? ;))
No já myslím, že rs je placený agent od šádevotroků,
No já myslím, že rs je placený agent od šádevotroků, nebo těch jinejch agentů, který tě nenechaj spát.
co je to šádevotrok?
co je to šádevotrok?
Copak seš tu dneska poprvé?
to jsou oblíbené výrazy
Copak seš tu dneska poprvé?
to jsou oblíbené výrazy špatně maskovaného anonymopíska.
to je mozne. ale porad nevim co znamenaji.
to je mozne. ale porad nevim co znamenaji.
šádevotrok je zaprodanec bouleslavský áftamabílky co za
šádevotrok je zaprodanec bouleslavský áftamabílky co za 30 papírků obětoval svoje zdraví na noční pro napakovanou bandu budzerantů 😉
tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/sefove-volkswagenu-brali-stomilionove-odmeny_471499.html
… a možná i zachránce lidu, když díky absenci spánku a poškozenýmu zdraví chcípne dřív než vysaje co do zdravotního nasypal a něž přijde jeho důchod který propadne státu tj lidu. V opačným případě je to zrádce za 30 stribrnych germánoj :)))))
takze kazdy, kdo pracuje pro skodovku. toz to jsem rad ze to
takze kazdy, kdo pracuje pro skodovku. toz to jsem rad ze to ja nejsem. jinak bych se snad i urazil 😉
:)))) tady na netu se snadno hází do jednoho pytle kdo si
:)))) tady na netu se snadno hází do jednoho pytle kdo si má ty nicky pomatovat :))
chapu. taky obcas nevim kdo je kdo. hlavne s Anonymem mam
chapu. taky obcas nevim kdo je kdo. hlavne s Anonymem mam vecny problem 😉
takovehle clanky dost jasne rikaji, ze vyvoj v oblasti
takovehle clanky dost jasne rikaji, ze vyvoj v oblasti vodikovych technologiich je podstatne dramatictejsi nez v bateriich. takze budoucnost je zajimava.
vodík se začal prosazovat s politikou buše jelita 2001 jako
vodík se začal prosazovat s politikou buše jelita 2001 jako zkorumpovaný texaský řešení skomírající amerikánský těžby ropy. Jenže pak si vymyslel válku v Afghanistánu a ropou Iráku zemi zadlužil a málem položil Lehman Brothers a zachranoval ji Obama který nesmyslný vodík zakázal, ty jelito z bouleslavi s turbem fpldeli :)))))
hybrid.cz/novinky/americka-vlada-omezi-vyzkum-aut-na-vodik
a uz zavri hubu kdyz nevychodil zakladku
Koho myslíš, že svejma ubohejma útokama ztrapňuješ?
Jen
Koho myslíš, že svejma ubohejma útokama ztrapňuješ?
Jen sám sebe.
Aspoň se podepiš, stejně tušíme, kdo jseš.
myslet si to samozřejmě můžeš dle listiny základních
myslet si to samozřejmě můžeš dle listiny základních práv a svobod pokud jsi člověk :))) a jesis natvrdlý tak studuj dokud mužes abys byl příště chytřejší :))))))
csfd.cz/film/237920-w/prehled/
LB položilo úplně něco jiného – hypotéky, které získal
LB položilo úplně něco jiného – hypotéky, které získal kdokoli i úplně bez příjmů
https://www.csfd.cz/film/410755-sazka-na-nejistotu/prehled/
předevčírem jsem na to koukal
jo do novin ti pak nakecali co chtěli abys věděl jako že
jo do novin ti pak nakecali co chtěli abys věděl jako že wtc spadly díky letadlům. nesmíš všecko hned žrát i s navijákem když návnada na háku je novičok ;)))
kvalita
csfd.cz/film/237920-w/prehled/
kvalita
csfd.cz/film/237920-w/prehled/
Taky je porazilo balení špatně hodnocenejch firem do
Taky je porazilo balení špatně hodnocenejch firem do nesmyslně nadhodnocenejch balíčků pro investiční obchodování a totálně lživé hodnocení firem od firmy co to měla vždycky na starosti. No a pak se to všechno zhroutilo a pár maniků se na tom nabalilo, když to všechno vyčenichali a shortovali to u několika bank, kteří si mysleli že jsou to naprostý ňoumové a že je naprostej nesmysl, aby jim to vyšlo.
V Americe dostali hypotéku lidi, který naprosto neměli na to aby to spláceli, třebac i šlapky nebo tanečnice vod tyče. No a ty co na to aspoň měli a ty co si třeba nesmyslně zvětšili svůj barák, jsou teď po krachu v naprostý pasti protože to po krachu realitního nemaj komu prodat a navíc díky šílenejm daním za nemovitosti co zavedl Regan, z nich stát vysává ohromný prachy jak upír. Tam si pořídit domek s tím že ho budu pronajímat prej nestačí na to aby se aspoň zaplatili ty daně za to. Proto je teď móda bydlet v kutilskejch pidi domcích na kolečkách či přestavěnejch školních autobusech a nebejt otrokem půjček, daní a splátek tak jako dřív. Mládež začíná život s šílenou školní půjčkou na studia takže už nad nima vysí damoklův meč od začatku. Lidi už nechtěj bejt na tom upírským systému závislí a chtěj prožít svůj život jen za to co si opravdu vydělaj ne za nějaký vydřidušský kreditky. Proto teď dělaj všechno z těch hnusnejch palet a kontejnerů a recyklovanejch zbytků, utíkaj z města do přírody a snažej o maximální potravinovou a energetickou nezávislost a vysílaj to do celýho světa ořes svoje YT kanály. Spousta z nich jsou schopný študovaný lidi a úspěsný podnikatelé. Má to i vedlejší účinky, boháči si koupěj pidi karavan, nebo si nechaj postavit vymazlenej pididomek a žijou v něm vedle svýho megabaráku :))) Fakt velká sranda. Jsou ovšech i lidi, který žijou bohémsky třeba jen v Hondě Civic a s doktorem konzultujou kolikrát se stačí týdně sprchovat, aby to neohrozilo zdraví :)))
Zde si o Big short můžete přečíst
Zde si o Big short můžete přečíst víc
https://www.theatlantic.com/business/archive/2015/12/things-to-read-after-watching-the-big-short/420627/
Reálné ksichty protagonistů vedle herců, kteří je hrají. http://www.historyvshollywood.com/reelfaces/big-short/
Rozhovor s reálným Michalem Burrym o tom jak sázel proti velkým namyšleným firmám. http://www.historyvshollywood.com/video/michael-burry-interview/
Super rozhovor se Stevem Eismanem, který vám rozkryje jak moc byli bankéři před krizí nabubřelí a co se po krizi ve finančním světě změnilo.
https://youtu.be/NJodqhzqPKQ
A Vlk z Wallstreetu? To je proti tomudle jen nabubřelá lidová opereta, která vás možná šokuje prachama, zhýralostí, drogama, chlastem a sexem, ale proti tomuhle je to jen epizodka jednoho přešňuplýho smrkáče.
1* pěkný dík
1* pěkný dík
Další dobrej film vysvětlující co se dělo den před
Další dobrej film vysvětlující co se dělo den před tím, Margin call
https://www.csfd.cz/film/278448-margin-call/komentare/
dobrý film, ano poučný 😉
dobrý film, ano poučný 😉
Oprava „visí damoklův meč“. Fuj fuj 🙂
Oprava „visí damoklův meč“. Fuj fuj 🙂
Na chemtrails věříš taky?
Na chemtrails věříš taky?
hele to sem ještě radši ani už nestudoval 😉 každopádně
hele to sem ještě radši ani už nestudoval 😉 každopádně práškovači vrchních vrstev atmosféry se musí sundat aby lidsto přežilo alespon do kolonizace marsu, proč asi tak myslíš že Elon vymlask hypertrubku 😉
Existuje nejaka studie na ekologickou stopu toho H2 auta?
Existuje nejaka studie na ekologickou stopu toho H2 auta? nejspis bude mnohem horsi nez nejaky turbobenzinak. Protlacovani za kazdou cenu hodne smrdi. Oproti EV to je svinarna.
Ani ja nie. Možno sa nechcel fotiť 🙂
Ani ja nie. Možno sa nechcel fotiť 🙂
Zkouma taky nekdo, odkud ten vodik pochazi? Tohle neni reseni
Zkouma taky nekdo, odkud ten vodik pochazi? Tohle neni reseni pro „cistou infrastrukturu“, ale jen dalsi pokus ropnych spolecnosti zustat u kormidla. Draska…
to vite ze skouma akorat ty technologie jsou podstatne mene
to vite ze skouma akorat ty technologie jsou podstatne mene pripravene ke komercnimu vyuziti
Ciwe Skoumal už umřel! Zkoumá se se Z. Takhle si vo tobě
Ciwe Skoumal už umřel! Zkoumá se se Z. Takhle si vo tobě kdejakej Rumcajsův parchant bude myslet,že jsi nevychodil základku 🙂
já se omlouvám za malého brášku rs a jeho pravopis, jsem
já se omlouvám za malého brášku rs a jeho pravopis, jsem byl líný ho pořád vodit na dysortografii , on si stejně raději hrál na pískovišti se sousedovic černouškem
Jak se vyrábí Vodík pro auta i
Jak se vyrábí Vodík pro auta i elektroniku
technet.idnes.cz/jak-se-vyrabi-palivo-budoucnosti-vodik-pro-auta-i-elektroniku-p6d-/tec_technika.aspx?c=A080127_234744_tec_technika_vse
Nechtel bych v tom sedět až po nich někdo bude pálit nebo
Nechtel bych v tom sedět až po nich někdo bude pálit nebo na ně najíždět.
Btw to auto něco spaluje? Tam dochází hoření vodíku?
Spalování = oxidace(reakce s kyslíkem)
Spalování = oxidace(reakce s kyslíkem)
Tady pozor spalování je za pomocí dvou látek: materiál
Tady pozor spalování je za pomocí dvou látek: materiál nevím jak to napsat a okysličovadla většinou kdyslík ale né vždy to musí být reakce s kyslíkem jsou i jiné okysličovadle.
A k tomu palivovému článku hodně lajcky by se dalo říct že vodík je je jedna věc a okysličovadlo většinou kyslík je druhý a dochází tam k chemické reakci a vzniká tam el. náboj,…ale ta reakce by se dalo napsat i jako hoření vodíku a kyslíku a jak jsme zvykli že vznikají saze z normálního spalování tak tady vzniká voda je to zvlašní proce a i nelogické pro někoho kdo myslí že spalování je jen hoření něčeho,..
To vím že spalování je prudká oxidace, ale stále si mi
To vím že spalování je prudká oxidace, ale stále si mi neodpověděl na otázku.
Ke spalování vodíku dochází ve vodíkovým rotačním pístovým motoru kde místo benzínu, nafty, LPG či CNG spaluje vodík. Ale todle není pístovej motor ani turbína, ale palilvovej článek, co se děje tam?
Na to tu máme
Na to tu máme Wikipedii
https://cs.wikipedia.org/wiki/Palivov%C3%BD_%C4%8Dl%C3%A1nek
S tímto autem získá silniční zátaras úplně jiný
S tímto autem získá silniční zátaras úplně jiný rozměr.
+1 🙂
+1 🙂
Vidíte ty bomby v šáde
Vidíte ty bomby v šáde vochcávce??
auto.idnes.cz/foto.aspx?r=automoto&c=A180227_190625_automoto_fdv
… vypadají jak britský 250tky za druhý světový :))))))))) a to jsou jen na CNG….
Super.
Konečně jsem našel ještě nejnesmyslnější auto
Super.
Konečně jsem našel ještě nejnesmyslnější auto než ten Polestar z minulého článku.
nevim jestli zrovna policejni auto je to prave uplatneni.
nevim jestli zrovna policejni auto je to prave uplatneni. kchchc tady vorel. dochazi palivo co mam delat? hodint lupice, nebo dojet na cerpacku. cekam na instrukce. prepiinamm. kchchch.
A to jako proc?
Proste ho pres noc garazmistr (nebo na konci
A to jako proc?
Proste ho pres noc garazmistr (nebo na konci smeny ten, kdo konci) natankuje a pochybuju, ze za sichtu auto u mestaku najezdi 500km.
Jestli ma takove auto v mestskem provozu vyznam je jina otazka, ale predpokladam, ze to bude reklamni dar („zapujcka“), stejne jako ickove BMW pro nasi policii
To těžko, leda že by dojel na čerpačku. Nemyslím že po
To těžko, leda že by dojel na čerpačku. Nemyslím že po služebnách budou rotzesety vodíkový stanice.
A to vadi? Proste je priradi na stanice, ktere jsou pobliz
A to vadi? Proste je priradi na stanice, ktere jsou pobliz plnicek. S 5 plnickami a 11 auty by to nemusel byt neresitelny problem.
to bude výbůchů….. jako munice pro krimináníky (dle
to bude výbůchů….. jako munice pro krimináníky (dle statistiky jsou témeř vše migranti a černoši) :))))))))))))))))
angláni vždycky tíhly k tý špatný straně ameriky a
angláni vždycky tíhly k tý špatný straně ameriky a rádi přehazovali kabát když to bylo výhodný :)))))))))))))))))
podla tohto clanku je cena toyota mirai v Nemecku €78,540 s
podla tohto clanku je cena toyota mirai v Nemecku €78,540 s DPH
https://insideevs.com/european-sales-toyota-mirai-begin-september/
Cena vodika podla tohto clanku vychadza na 13,125 USD/100km
https://cafcp.org/content/cost-refill
Super správa pre tých čo, z nejakého dôvodu, nechcú
Super správa pre tých čo, z nejakého dôvodu, nechcú čisté EV a maju svojho oblubeného pumpára za ktorým im je často smutno. S tojotóu za ním budú, chodiť eßte častejšie 🙂
Ať koukám jak koukám já tam žádnýho pumpaře nevidím,
Ať koukám jak koukám já tam žádnýho pumpaře nevidím, ty jo?
Ani ja nie. Možno sa nechcel fotiť 🙂
Ani ja nie. Možno sa nechcel fotiť 🙂