Cyklistika nabývá v Londýně rekordní oblíbenosti. Souvisí to s rychlým růstem britské metropole i s tím, jak se lidé pomalu odklánějí od automobilové dopravy. Parta nadšenců přišla se skvělým nápadem jak využít vysloužilou infrastrukturu: opuštěné tunely metra chce přetvořit na cyklostezky.
foto: GenslerTV
Do roku 2029 se má populace Londýna rozrůst na 10 milionů lidí. Už dnes nabývá cyklistika v Londýně n oblíbenosti, jak potvrzují nejnovější měření tamního dopravního podniku. I samotný primátor Boris Johnson cyklistiku ve městě podporuje a dokonce chce budovat cyklistické superdálnice.
Parta nadšenců aktuálně přišla se skvělým návrhem, který by mohl tyto superdálnice doplnit. Jde o světově první, samoudržitelnou podzemní dopravní infrastrukturu – opuštěné tunely londýnského metra. Designéři je chtějí znovu objevit a oživit v tom nejmodernějším duchu.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Vídeňská cyklistika má za sebou rekordní rok
Londýn má dnes kolem 40 opuštěných nebo přemístěných stanic metra a několik jednotek až desítek z celkem 402 km tratí metra je nevyužívaných. Ostatně, právě londýnské metro je označováno za nejstarší na světě. Poprvé začalo jezdit už v roce 1863.
Designéři pro začátek navrhují využití tunelu mezi Green Parkem a Charing Crossem. Cesta se tak zkrátí proti taxíku z 28 na 7 minut a zlevní z 28 liber na 0 – pokud pojedete na kole. Tunely by měly získávat energii z otřesů chodců nad nimi. A podobných tras existuje v Londýně několik.
Londýn každoročně navštíví kolem 18 milionů turistů. Do roku 2025 bude město potřebovat o 20 % více energie a o 50 % více přepravní kapacity. Právě nové nápady jako ten výše uvedený mohou výrazně napomoct.
V ČR by se mohly místo
V ČR by se mohly místo tunelu metra využít před lety vybudované učelové silnice pro zemědělskou techniku, jako cyklostezky mezi obcemi. Dnes se jedná o bezprizorní chátrající komunikace bez udržby, a vozidla pro něž byly zřízeny je nepoužívají. Rozhodně by to v ČR pomohlo přeplněné dopravě, a ochránilo by to aspoň cyklisty jedoucí z práce a školy nebo naopak. V ČR se mrhá financemi na zábor zemědělské pudy a budování duálních cyklostezek místo toho aby se stávající pouze opravily a upravily pro tento učel!
Plně s Vámi souhlasím.
Plně s Vámi souhlasím. Když vidím v Německu nebo Holandsku, jak účelové silnice vedle silnic jsou přeměněné na cyklostezku, už kolikrát jsem si říkal, proč to nejde takhle u nás.
Hlavně mezi vesnicemi, kde si to v noci rozdávají neosvětlení cyklisti s lesní zvěří a automobily.
Jediná nevýhoda u nás u spousty měst. Kopcovitý terén. Takové Brno je ze 2/3 hodně kopcovitý, kde i trénovaní cyklisti tlačí kola 😀
Už tet je bezesporu
Už tet je bezesporu využíváno přespolními cyklisty. Co tomu brání. Zanést do cyklomap a Přidat značení ?
Jinak využití tunelů metra pro cyklisty Super nápad <3
Přikládam odkaz na Bicycle Parking video
Haarlem Underground Bicycle Parking (Netherlands)
https://www.youtube.com/watch?v=xJTC-WzQmIw
honzo t. – Brání tomu
honzo t. – Brání tomu jediné!!!! Aby tyto komunikace někomu patřily a někdo se o ně staral. Nemusí se to nikam zanášet, to je blbost, ale většina těchto komunikací je v podobném stavu jako většina Českých komunikací! A když dnešní nástupce VB Policie ČR povoluje nepoužívat tyto komunikace vozidly pro něž byly určeny a tyto stroje se pohybují po běžných komunikacích mohly by sloužit jinému učelu. Ale je to i na jednotlivých OU v jejichž katastru se tyto nacházejí. Proč se tyto nechovají jako hospodáři.
Každá komunikace někomu
Každá komunikace někomu patři. Problém je že, regiony které mají malé rozpočty mnohdy řeší jiné priority . Věčný problém nejsou peníze.V EU jsou prostředky, ale dosáhnou na ně vyžaduje značné úsilí, které malé obce odradí . Budování cyklostezek komplikují majetkoprávní vztahy. Trasy vedou přes soukromé pozemky a to vyžaduje spoustu zdlouhavého papírování .
http://www.cyklistikakrnov.com/Clanky/10/co-ovlivnuje-cenu-cyklostezky.htm
Když se chce tak to jde. Nevím jak jinde v ČR, Na Severní Moravě každým rokem přibývají další a další .
http://www.dotacni.info/dotace-na-budovani-cyklostezek-pro-moravskoslezsky-kraj/
http://cestovani.idnes.cz/rychlebske-stezky-0np-/na-kolo.aspx?c=A120712_141101_po-cesku_tom
Nemohu s vámi souhlasit, že značení není potřeba ! Značení mi dáví informaci o trase její obtížnosti.Povrchu trasy.
Jestli to není slepá silnice, která nikam nevede nebo končí v neprostupném terénu. Není potřeba GPS aby jste nezabloudi.
I to GPS má chyby v mapových podkladech.
Že je to zbytečné může tvrdit jen člověk, který nemá osobní zkušenost ani jako řadový pěší turista, který chodí po turistických značkách . http://cs.wikipedia.org/wiki/Turistick%C3%A9_zna%C4%8Den%C3%AD_v_%C4%8Cesku_a_na_Slovensku !
Pledos dojmy a
Pledos dojmy a realitu.
Komunikace je termin pouzivany v KU, ale zemedelci si delali cesty, ktere se „nemuseli“ zapsat a tedy slusna cast tam neni. Ze zakony po roce 89 to nedovoluji? Nu ujistuji vas, ze plati „dedicne“ jeste pravni vztahy dle zakoniku CaK (napr. rozdeleni majetku bytoveho domu po patrech apod.) a nic s tim soudy nesmuzou natoz vase prohlaseni „komunikace nekomu patri“.
A co se tyka GPS, ujistuji vas, GPS chybu v mapovych podkladech mit nemuze, GPs vam pouze poskytne souiřadnice vaší pozice v teránu planety země, „jsou to tedy pouze čísla pozice“ (mapu si musíte koupit od nějaké firmy, tu vám armáda spojených států pomocí GPS nepošle).
Ad značení, to máte pravdu, nejenom zanest do map, ale i typ cesty. Dodam, je potreba kazdy rok aktualizovat, jinak je mapa zbytecna.
To je jedno jestli je to
To je jedno jestli je to komunikace , soukromá cesta nebo přespolní chodníček. Vždy je vlastník pozemku ke kterému to patří nebo jen přímý vlastník cesty . Pokut chcete změnit využití se soukromého na veřejné. Je nutné svolení vlastníka (věcné břemeno).
http://cs.wikipedia.org/wiki/V%C4%9Bcn%C3%A9_b%C5%99emeno
ANO Napsal jsem GPS mapové podklady . Protože ty s pomocí získaných souřadnic a mapy v digitální podobě určí vaší polohu a zobrazí polohu na mapě (Pokut nedochází k rušení). Existují digitální mapy které, neumožňují synchronizaci s GPS Nezobrazí polohu . Poloha lze i určit pomocí jiných metod např: GSM Kde ale velmi záleží na hustotě a rozmístění základových stanic
http://radio.feld.cvut.cz/personal/mikulak/MK/MK06_semestralky/UrceniPolohyvGSM_KoppM.pdf
http://navigovat.mobilmania.cz/clanky/najdete-se-i-bez-gps/sc-3-a-1315155
Co takhle k článku
Co takhle k článku připojit i schéma londýnského metra s vyznačením oněch nevyužitých tras? 0:-)
Vůbec by se dalo shrnout
Vůbec by se dalo shrnout trochu více, co je v tom videu…
Do tunelů by patně měly jezdit výtahy – takže by člověk mohl jet i s vlastním kolem pohodlně.
V jednom střihu je tam asi šest tratí vyznačených jako využitelných (takových, že se po nich je možné opravdu odněkud někam dostat).
Napájení z chodníků je tam zmíněno jen jako možnost, jak to udělat nezávislé, pokud jsem dobře rozuměl.
Můj komentář: Jako možnost je tam i pěší tunel – „nášlapná elektrárna“ by mohla být lepší v něm… Pokud jsou tratě klasicky dvoutunelové, mohl by být vždy jeden cyklo a jeden pěší.