Jihokorejská společnost LG Chem se podle zdrojů z Jižní Koreje chystá stavět novou továrnu na baterie v Evropě. Jako nejpravděpodobnější země připadá v úvahu sousední Polsko.
foto: LG Chem
LG Chem má prozatím na světě dvě továrny na výrobu baterií. Jednu ve městě Ochang v Jižní Koreji, druhou v americkém městě Holland. První jmenovaná dokáže vyrábět 200 000 „baterií“ ročně, druhá 50 000. Třetí továrna se staví v Číně s kapacitou 100 000 kusů ročně.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Tesla má zajištěnu dodávku lithia pro gigatovárnu
Šéf BMZ o Tesle: ‚Potřebují příběhy aby získali peníze investorů‘
V Evropě zatím LG Chem výrobní základnu nemá. Ale je logické, že chce. Aktuálně totiž Evropa přebírá žezlo po USA, prodává se tu nejvíc aut do zásuvky. Největším evropským zákazníkem LG Chem je společnost Renault, ale brzy se nejspíš přidají i další.
Evropská továrna by měla mít kapacitu 50 000 baterií ročně. Jako nejvhodnější místo pro stavbu zatím analytici uvažují Polsko, konkrétně Varšavu. Tam už dnes sídlí LG Electronics, LG Display i LG Innotek.
Továrna LG Chem v Evropě pomůže firmě snížit logistické náklady a tedy i cenu baterií a lépe zásobit evropské partnery.
Nedaleko Wrocławi (Vratislavi Polsko) komplex budov LG
Nedaleko Wrocławi (Vratislavi Polsko) komplex budov LG chem
jedna s pěti (CHINA,Europe,JAPAN,KOREA,USA)
https://www.google.cz/maps/@51.0177977,16.8923593,15z
http://www.lgchem.com/global/contact
Tak já docela LG fandím,
Tak já docela LG fandím, ale fascinuje je mne, že svět už oběhlo několik zpráv, že s LG podepsal smlouvu v podstatě každý a samo LG deklarovalo že jsou „připraveni“ dodávat baterie 80-120kWh, ale o vlastních parametrech článků/baterie pořád nikde ani zmínka?
co je mysleno jednim kusem?
co je mysleno jednim kusem? hadam ze asi jedna baterie do auta o kapacite 40~90kWh? Jinak by ty cisla byly strasne male…
I tak asi neocekavaji moc velky odbyt v Evrope kdyz tu planuji zasobit jen 50.000 aut rocne.