Nové malé hybridní SUV navazuje na tradici, kterou značka Lexus začala s Lexus RX 400h a RX 450h. Za tímhle autem se otočí každý!
foto: Lexus
Cena Lexus NX 300h: od 1 079 000 Kč
Specifikace
Typ pohonu: plný hybrid
Motor:synchronní 2,5l DOHC, VVT-i čtyřválec, 114 kW/210 Nm
Kompresní poměr: 12,5:1
Elektromotory: 2x AC, synchronní, permanentní magnet, 650V, jeden funguje jako startér + generátor, druhý pohání přední nápravu (105 kW), v případě AWD verze třetí motor na zadní nápravě (50 kW)
Převodovka: e-CVT
Celkový výkon: 145 kW/254 Nm
Rozměry (d,š,v): 4630 mm, 1845 mm, 1645 mm
Rozvor: 2660 mm
Hmotnost (pohotovostní, kg): 2395
Baterie: NiMH, 204 článků, 244,8 V
Spotřeba (l/100 km): 5,1
Max. rychlost: 180 km/h
Aerodynamický koeficient: 0,33
Objem zavazadelníku (l): 475/555
Palivová nádrž (l): 56
Zrychlení (0-100 km/h): 9,3 vteřiny
TEST
VIDEO
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Nový hybrid Lexus NX 300h vstupuje na český trh
Lexus NX 300h zaujme už zvenku každého svou obří maskou. K dispozici je v několika verzích, důležité je rozlišovat mezi verzemi s pohonem pouze přední, anebo i zadní nápravy. V tom případě přibude vzadu k bateriím ještě další, v pořadí už třetí elektromotor.
To je strašné, pečlivě
To je strašné, pečlivě jsem si pročetl parametry a stále hledám jediný (rozumný) důvod, proč si něco takového pořídit…
Už to mám! Nejsem cílová skupina pro tento vůz.
Existuje spousta lidí,
Existuje spousta lidí, kteří si podobný vůz koupí kvůli image nebo kvůli teoretické (ale asi i praktické) bezpečnosti. A tak mi přijde, že je pořád lepší, když si koupí podobný vůz pro ježdění ve městě v hybridním benzínu, než v usmraděné naftě.
Jako vždy chybí klasicky
Jako vždy chybí klasicky kapacita baterie v kW, dojezd čistě na elektřinu, údaj, zda to vůbec jede čistě na elektřinu, kdy se zapojuje do práce spalovací motor, prostě elektromotory jsou tam asi zase jen jako módní doplněk.
Jde o plný hybrid, takže
Jde o plný hybrid, takže ano, čistě na elektřinu dokáže jet, ale pouze na vzdálenost několika málo jednotek km v závislosti na trase.
Na baterii se nic nezměnilo
Na baterii se nic nezměnilo už roky, stále má něco kolem 1,5 kWh. A nabíjí se opět pouze jízdou. Ten systém není nic nového, do Lexusů se dává už roky. Ale je extrémně spolehlivý.
Už to tu padlo… je to
Už to tu padlo… je to designovka, né masovka, chcete-li menší hybrid, nebo jiné ecofriendly vozítko, tak nejen Toyota ho nabízí stejně s o dost nižší cenovkou, nechápete-li přínos hybridů, pak si v „ověřené“ pojízdné rakovině z Mladé Boleslavi jezděte dál. Já ale budu mít za 30 let, až možná konečně doopravdy praskne, jak moc se dieselové motory podílejí na současném znečištění ovzduší, na rozdíl od Vás, svědomí čisté. A kdo nemá na/nechce nové, může dnes jezdit na LPG/CNG nebo E85 a stále se bude na devastaci přírody a našeho zdraví podílet mnohonásobně menším podílem, než majitel jakéhokoliv i sebenovějšího dieselového krámu.