Kia uvádí speciální nabíjecí sadu pro elektromobily, hodí se domů i na chatu

Kia představuje přenosný Wallbox 4Go pro nejpoužívanější typy elektrických zásuvek. Umožní pohodlné nabíjení kdekoli a kdykoli.

Se sadou Kia EV Power Wallbox 4Go nabijete elektromobil doma, na chatě i v kempu.
foto: Kia

Společnost Kia Czech s.r.o. představuje unikátní sadu přenosného systému pro dobíjení elektromobilů a plug-in hybridů Kia EV Power Wallbox 4Go, díky které můžou její majitelé dobíjet svůj vůz z jakékoli elektrické zásuvky.

Mobilní wallbox lze připojit do klasické domácí 230V zásuvky, do venkovní campingové 230V zásuvky nebo do 400V, tzv. „míchačkové“ či „cirkulárkové“ zásuvky s jištěním 16 A nebo 32 A, kterou disponuje většina českých chat a rodinných domů.

V závislosti na použité koncovce a nabíjecím výkonu palubní nabíječky elektromobilu nabízí přenosný wallbox pro nabíjení střídavým proudem nabíjecí výkon až 22 kW a společně s proudovým chráničem a automatickou kontrolou připojení zajišťuje vysokou bezpečnost při nabíjení, ať už je elektromobil nabíjen kdekoliv.

Doporučená cena Kia EV Power Wallbox 4Go je 26 669 korun vč. DPH.

„Přenosný Kia EV Power Wallbox 4Go je první ze série produktů a služeb z rodiny Kia EV Power, jejichž cílem je maximálně zpříjemnit zákazníkům přechod na naše současné i budoucí elektrifikované modely a nabídnout jim v tomto ohledu mobilitu bez starostí. Díky této přenosné sadě mají po ruce svůj osobní wallbox, který můžou využít například na chatách, v kempech, či přímo ve své domácí garáži, a to bez nutnosti řešit jakoukoli instalaci a revizi,“ vysvětluje Kateřina Vaňková, PR & Corporate Events Manager společnosti Kia Czech s tím, že další služby a produkty z rodiny Kia EV Power budou brzy následovat.

Mobilní Kia EV Power Wallbox 4Go obsahuje koncovky pro 230V 1fázovou zásuvku s výkonem maximálně 3,7 kW, 230V 1fázový konektor CEE s výkonem nejvýše 3,7 kW, 400V 3fázový konektor s výkonem max. 11 kW (pro 16 A) a 400V 3fázový konektor s maximálním výkonem 22 kW (pro 32 A), (udávaný dobíjecí výkon je vždy závislý na hodnotě hlavního jističe).

Přenosný wallbox má v sobě integrovaný tzv. Charging Control Box (CCB), který umožňuje pomocí tlačítka a LED indikátorů měnit nabíjecí proud v rozmezí od 6 A do 16 A, díky čemuž umožňuje předcházet přetížení domácí elektrické sítě při současném využívání více spotřebičů.

Zároveň automaticky rozpoznává připojený adaptér, hlídá teplotu spínacích prvků a zástrčky, hlídá přepětí (příp. podpětí) a před každým nabíjením kontroluje elektroniku, zemní a nulový vodič. Díky tomu je v průběhu nabíjení zajištěna 100% bezpečnost i u starších elektroinstalací.

Přenosný Kia EV Power Wallbox 4Go díky své charakteristice dokáže bez jakékoliv dodatečné elektroinstalace plně nahradit stacionární wallbox a umožňuje tak jeho majitelům trávit se svým elektromobilem aktivní dovolenou doma i v zahraničí bez starosti o nabíjení.

tisková zpráva

46 Comments on “Kia uvádí speciální nabíjecí sadu pro elektromobily, hodí se domů i na chatu”

    1. Jak to teda správně nazvat? Nabíjecí kabel by nebylo
      Jak to teda správně nazvat? Nabíjecí kabel by nebylo správné ten je bez krabičky. A jak mám nazvat to co jsem si vyrobil já? Je to krabice která visí na zdi tedy je to wallbox. Ale visí na háčkách, mohu ji sundat a vozit sebou. Je to přenosný wallbox?

      1. U krabice na zdi bych nehodnotil, zda se dá sundat, ale jak
        U krabice na zdi bych nehodnotil, zda se dá sundat, ale jak je připojená. Pokud do zásuvky, následuje kabel a až potom následuje elektronika, tak je to mode2 nabíjení. Pokud je připojená přímo do rozvodu, tak mode3 a až potom bych to nazýval wallbox. To co ale je na fotografii není wallbox ani náznakem.

          1. Zrovna kombinace typ 1 a 3f petikoliku je srandovni. Typ 1 je
            Zrovna kombinace typ 1 a 3f petikoliku je srandovni. Typ 1 je pouze 1f. Ten 3f petikolik je jen kvuli vetsi proudove odolnosti. Zbyle 2f jsou uplne zbytecne. Ale zase je zasuvka na petikolik castejsi nez modry kempingovy trikolik.
            Ktera EV umi typ 1 32A? Leaf se silnejsi nabijeckou. Jeste nekdo jiny?

              1. V USA maji vlastne take 230V. Oni maji zvlastni sit. Pokud
                V USA maji vlastne take 230V. Oni maji zvlastni sit. Pokud tomu dobre rozumim, tak maji 2 faze a kazda ma oproti zemi 115V. A faze mezi sebou 230V. Pracky a jine silnejsi spotrebice maji tyto 2f zasuvky a pro EV take. Ale je to urcite opruz mit 2 ruzna napeti. My mame take 230V a 400V, ale to je trochu jine.
                edit.120V a 240V v USA

                1. Jo, mají to tak, doma si může wallbox připojit mezi dvě
                  Jo, mají to tak, doma si může wallbox připojit mezi dvě fáze. Ale na cestách někde v hotelech a kempech mají běžné zásuvky jen 120V a 12A t.j. 1,44 kW. 3f mají většinou jen firmy ale to mají taky pěkně pomatené. Mezifázové napětí je 240V ale proti zemi je to nesymetrické. Dvě fáze mají proti zemi 120V a třetí 208V.

                2. Tak co se týká kempů, tak jsem v Itálii několikrát
                  Tak co se týká kempů, tak jsem v Itálii několikrát viděl zásuvky 230/3A, tedy 690W. Takže kempy nejsou argument.

                  Jinak v domech mají běžně 120V/20A, tedy 2,4 kW. A na větší spotřebiče mají těch 240 nebo 208V.

                  The US electrical system is not 120V
                  https://www.youtube.com/watch?v=jMmUoZh3Hq4

                3. V USA mate klimatizace snad vsude a ty bezi casto take na
                  V USA mate klimatizace snad vsude a ty bezi casto take na 240V. Takze problem by asi nebyl. Ale otazkou je, zda se vzdaji klimatizovani kvuli nabijeni EV.
                  V kempech jsou zamerne slabe jistice, jinak by si kazdy pustil topeni a kemp by potreboval obrovskou trafacku.

                4. Proc by to byl opruz? Jinak tvarovana zasuvka, z hlediska
                  Proc by to byl opruz? Jinak tvarovana zasuvka, z hlediska uzivatele stejne jak u nas.

                1. To je teda kravina. EV muze zuzitkovat jen urcity proud. Treba
                  To je teda kravina. EV muze zuzitkovat jen urcity proud. Treba standardni je 16A. Snad si to umite predstavit, ze kdyz mate doma jistic 25A, tak auto bude stejne nabijet jen 16A.

                2. No a presne proto byly (a na US/Jap trhu porad jsou) tak
                  No a presne proto byly (a na US/Jap trhu porad jsou) tak popularni jednofazove nabijecky na velky proud (32A), nad kterymi se tu v Evrope jen brecelo, protoze se doma vyuzit naplno nedaly (zatimco pro americky nebo japonsky trh byly to prave). Ovsem delat trifazovku se japonskym firmam kvuli evropskemu minitrhu nevyplatilo delat.

                3. Drtiva vetsina EV s typ 1 nabijecim konektorem ma onboard
                  Drtiva vetsina EV s typ 1 nabijecim konektorem ma onboard nabijecku 16A. Silnejsi prisly az pozdeji. Evropsky Leaf ma stejnou nabijecku jako americky. Oba muzete nabijet od 100V az do nejakych 280V AC. Kdyz si poridite trafo s vyvodem 280V, muzete trochu rychleji nabijet.
                  70A nenabiji zadne EV pres typ 1.

                4. Japoncum to nedoslo. Korejci jsou zrejme chytrejsi. Montuji
                  Japoncum to nedoslo. Korejci jsou zrejme chytrejsi. Montuji typ 2, CCS a 3f nabijecky.

                1. Ze zásuvky právě ne, ty mají jen 120V. Musel bych
                  Ze zásuvky právě ne, ty mají jen 120V. Musel bych otevřít rozvaděč a drátovat. Kdybych v Americe ztroskotal a zazvonil na některý domeček jestli mě nechají nabít tak mě těžko dovolí drátovat v rozvaděči, nabídne mi zásuvku 120V. V Evropě jsme na tom líp zásuvka 230V je všude, na vesnicích má skoro každý 3f kvůli cirkulárce.

                2. Oni tam maji i ty dvojfazove zasuvky. Sice ne vsude, ale maji.
                  Oni tam maji i ty dvojfazove zasuvky. Sice ne vsude, ale maji. Nejlepsi by bylo zazvonit u nekoho kdo ma wallbox a ten bude mit nejspis pripojeny na 240V a tak se nabije rychleji nez u nas na 230V. Ale to je jen akademicky spor. Jedna se o rozdil 160W.

                3. Přesně! Proto kabel s pětikolíkem 32A a redukcema se pak
                  Přesně! Proto kabel s pětikolíkem 32A a redukcema se pak připojím všude. Tohle bych však nedoporučoval tomu, co moc neví, co dělá, aby toho moc „nevyhazoval“. Samozřejmě, že kabel na Mennekes typ 2 je v EV standard, ten musím mít.

                1. ale oni majú iba dva konektory, nie všetky. aj tuná majú
                  ale oni majú iba dva konektory, nie všetky. aj tuná majú ľudia dovezené nielen fiaty, toyoty, aj motorky a k „chytrému káblu“ prerábali dve/a sieťové koncovky/konektory.
                  ten zvyšok je doma na stene.
                  nakoniec, aj tu majú „hromadu“ od obyčajnej kuchynskej redukčné na 4p + 5p 16 a 32A, potom spomínané modré 16 a 32 A a to je dosť kombinácií. a obstará si každý súdruh (smie sa to slovo v česku používať?) dľa toho kam pôjde.

            1. Leaf a e-NV200 se 6,6 kW nabíječkou na palubě berou max.
              Leaf a e-NV200 se 6,6 kW nabíječkou na palubě berou max. 28A, Fiat 500e bere poctivých 30A (vše 1f, občas i trochu víc, co jsme naměřili, záleží na měřáku). Najednou je i níže vidět, jak si možná lidi začínají uvědomovat, co znamená evropská třífázová síť pro EV! Ty výhody proti jiným. Tohle už říkáme několik let, ale odborníci se probouzí až teď.

                1. … a k tomu upravenou roztrojku, aby se dala taková EV
                  … a k tomu upravenou roztrojku, aby se dala taková EV připojit rovnou 3. Každá fáze pro 1 EV. I proto tvrdím, že by se zásuvky Mennekes (typ 2) měly instalovat ideálně 3 ks do jednoho místa s „pootočenými“ fázemi. Všechno tohle známé firmy v ČR už dávno umí (i naprogramovat, aby se vytížily všechny fáze – třeba jedno EV umí 2f a druhé 1f).

                2. Mnohem efektivnejsi je prodavat EV s 3f nabijeckou. Tam je
                  Mnohem efektivnejsi je prodavat EV s 3f nabijeckou. Tam je symetrie zajistena. I kdyz ne 100%. Porad jeste se da nabijet jen z jedne faze.

                3. Na trafačku nejede jeden dům, ta symetrie je jen
                  Na trafačku nejede jeden dům, ta symetrie je jen statistická záležitost.

              1. Já takový kabel mám taky a mně se líbí, že se ta
                Já takový kabel mám taky a mně se líbí, že se ta elektronika vešla do toho konektoru. Ale i tento kabel je podle mne jako kabel s tou krabičkou i když se vešla do konektoru.
                Protože jeden konec se strká do 1f zásuvky a ne do wallboxu nebo jiné nabíječky.

                1. Ja ho mam take. Ale na rozdil o plnohodnotneho ICCB tam neni
                  Ja ho mam take. Ale na rozdil o plnohodnotneho ICCB tam neni proudovy chranic pro DC proud 6mA. Obvykly proudovy chranic v rozvadeci neumi ochranit u pulzujiciho DC. Existuji spolehlive chranice pro EV, ale ty jsou drahe a malokdo je vubec zna, natoz aby je meli zabudovane. Na druhou stranu zatim nebyl smrtak pri nabijeni EV. Je to prevence. V DE jsou predepsane. U nas ne. Ale to bylo drive u obycejnych chranicu stejne, nebyly povinne.

                2. Ano to je pravda a nedostatek takového kabelu. Ale za sebe
                  Ano to je pravda a nedostatek takového kabelu. Ale za sebe můžu říci, že dnes takový kabel používám málo skoro vůbec, protože jsem si pořídil pro každé EV svůj wallbox a mimo domov z obyčejné 1f zásuvky už nepotřebuji nabíjet, protože těch nabíječek je už dost. Ale jako nouzovku ho vozíme stále sebou.

                3. Ja ho pouzivam u Leafa rad, protoze muzu jednoduse regulovat
                  Ja ho pouzivam u Leafa rad, protoze muzu jednoduse regulovat prikon podle vykonu FVE. Bohuzel to nemam s automatickou regulaci.

                4. No a já používám jeden wallbox s regulací podle výroby z
                  No a já používám jeden wallbox s regulací podle výroby z FVE, a ten samý i na sepnutí v NT.

      2. ICCB In cable control box. Nebo mobile charger box, nebo
        ICCB In cable control box. Nebo mobile charger box, nebo mobilni nabijecka. Bohuzel se jeste nenasel ustaleny nazev a kazdy to pojmenuje co ho napadne. Kdyz se hleda na webu pod „nabijeci kabel pro EV“, tak to vyhleda klidne USB kabel.

    2. Tak já to dočetl do konce.
      Opravdu je zarážející jak

      Tak já to dočetl do konce.
      Opravdu je zarážející jak automobilky co se probudily, začínají nabízet „zázračné nabíječky“, které my elektromobilisté používáme , někteří i 10 let a oproti tomu co nabízí oni za tu dobu není žádný zásadní rozdíl.
      Tak za 1, wallbox je nabíječka pro EV, která je napevno namontována na stěně(wall)a z ní se EV pomocí zásuvky ale lépe pomocí kabelu nabíjí.
      Za 2, přenosná nabíječka (já někdy říkám chatová) je ta, kterou si můžete vozit v EV a kdekoliv se z ní nabíjet pomocí jakékoliv 1f nebo 3f AC zásuvky a je na ní možno nastavit nabíjecí proud podle jištění v místě.
      Za 3,nabíjecí kabel je ten který se používá u AC nabíječek mimo domov a které jsou osazené jen zásuvkou a tento kabel dodávaný s EV slouží právě k tomuto nabíjení EV, (zde není potřeba komunikační krabici na kabelu) protože ta je už uvnitř té nabíječky.

      Takže ten „zázrak“ o kterém tam píší se dá již několik let za poloviční až třetinovou cenu sehnat než uvádějí. Mám pro ně špatnou zprávu, uvnitř je elektronika, kterou vyvinul před víc jak 10 lety p. Kubiš ml.

Napsat komentář