Pro rok 2030 Kia plánuje roční prodej 4,3 milionu vozů, z toho 2,38 milionu elektrifikovaných a z toho 1,6 milionu čistých elektromobilů.
V roce 2020 Kia poprvé odhalila svoji středně- až dlouhodobou strategii ‚Plán S‘, která se zaměřuje na proměnu směřující k obchodním aktivitám na poli elektromobilů a poskytování řešení mobility na míru. Od té doby Kia každoročně pořádá Den investorů s CEO, na kterém se dělí o budoucí vize a cíle společnosti.
Cílové celosvětové prodeje Kia v roce 2030 by měly dosáhnout 4,3 milionu vozidel, tedy o 34,4 % více než cílové prodeje v roce 2023 v objemu 3,2 mil. kusů. Kia se chce dále stát přední značkou v nabídce elektromobilů s cílem zvýšit zastoupení elektrifikovaných vozidel v rámci celkových prodejů na 55 % (2,38 milionu kusů) v roce 2030.
To znamená nárůst o 7,5 % (300 000 kusů) v porovnání s cílem na rok 2030 oznámeným v roce 2022; cíl pro celosvětové prodeje elektrifikovaných vozidel se zvýšil o 15,5 procenta (320 000 kusů).
„Kia v roce 2021 prošla kompletní proměnou zahrnující název společnosti, logo, produkty a design, jakož i firemní strategii. Výsledkem je výrazné zvýšení hodnoty naší značky, což nám pomohlo k zisku celé řady ocenění ‚Auto roku‘ na klíčových trzích,“ uvedl Ho Sung Song, prezident a generální ředitel (CEO) Kia. „Má-li se Kia stát poskytovatelem řešení trvale udržitelné mobility, musí i nadále pokračovat ve svém úsilí upevňovat identitu značky Kia a budovat pokrokový a zákaznicky zaměřený obchodní model.“
Klíčovou změnou v rámci nových prodejních cílů je zvýšení ročních prodejů elektromobilů v roce 2026 na 1 milionu kusů a ročních prodejů elektromobilů v roce 2030 na 1,6 milionu kusů, což znamená 25%, resp. 33% nárůst v porovnání s cíli oznámenými o rok předtím.
Nejnovější změny dokládají důvěru značky Kia ve své oceňované produkty. Elektromobil Kia EV6 získal titul Evropské auto roku 2022 a Severoamerický užitkový vůz roku 2023. Kia plánuje do roku 2027 rozšířit svoji nabídku elektromobilů na 15 modelů, počítaje v to i nedávno představený vlajkový model Kia EV9. To je o jeden model více oproti cíli „14 modelů do roku 2027“, jejž Kia oznámila o rok předtím.
Značka bude i nadále v rámci svých produktů zavádět moderní technologie a vybavovat všechny své modely uváděné po roce 2025 funkcemi konektivity, aby zákazníci mohli na dálku aktualizovat a optimalizovat vozidla prostřednictvím technologie OTA.
Co se oblasti technologií autonomního řízení týče, model EV9 bude vybaven tzv. pilotem pro jízdu na dálnici (HDP) – technologií podmíněného autonomního řízení úrovně 3, umožňující řidiči za konkrétních podmínek ovládat vozidlo „bez pomoci rukou“. V roce 2026 plánuje Kia představit technologii HDP2 na podporu řízení „bez pomoci očí“ (při splnění konkrétních podmínek).
V rámci Dne investorů s CEO 2023 byl představen i podrobný plán aktivit v oblasti vozidel pro speciální účely (PBV). Firma chce v roce 2025 uvést vyhrazený model PBV střední velikosti, který se bude vyrábět ve speciálním závodu PBV v Hwaseongu; Kia postupně představí kompletní modelovou nabídku vozů PBV – od malých až po velké včetně robotického taxi s technologií autonomního řízení.
Kia má dále v plánu obchodně využívat data a softwarová řešení s cílem uvádět personalizované produkty a služby v souladu s různorodými potřebami zákazníků a vyvíjet služby mobility v souvislosti s aktivitami skupiny HMG na poli vyspělých technologií letecké mobility (AAM) a robotiky.
Kia rovněž plánuje i nadále zlepšovat pozitivní vnímání značky v očích zákazníků a konkurenceschopnost svých aktivit za účelem dosažení středně- až dlouhodobých finančních cílů společnosti.
Dlouhodobé finanční cíle zahrnují navýšení hrubých tržeb na 160 bilionů KRW v roce 2030, tj. nárůst o 84 procent oproti roku 2022; zvýšení provozního zisku na 16 bilionů KRW (+122 procent oproti roku 2022); a zvýšení marže provozního zisku na úroveň 10 procent (+1,6 procentního bodu oproti roku 2022).
Kia dále plánuje posilovat stávající investice k zajištění budoucí konkurenceschopnosti značky. Během příštích pěti let až do roku 2027 plánuje investovat 32 bilionů KRW. Jmenovitě chce navýšit zastoupení investic do budoucích obchodních aktivit na 45 %.
zdroj: tisková zpráva