Elektromobily jako energetické doplňky domácností: Kia už to zkouší

Nizozemsko bude v roli pilotního trhu vyvíjet další služby Kia Charge včetně technologií chytrého dobíjení (V1G k připravovaným technologiím V2H a V2G) a dodávek zelené energie včetně instalace fotovoltaických panelů.

Kia Charge“ je v Evropě již po tři roky zastřešujícím označením všech aktivit Kia Europe souvisejících s dobíjením. Další vývoj Kia Charge je konkrétním krokem k naplnění cíle značky stát se v Evropě jedničkou na poli elektrické mobility

Kia Charge je výsledkem strategického ‚Plánu S‘, v jehož rámci značka Kia v rekordně krátkém čase uvádí na trh pestrou nabídku elektrických osobních vozidel, jako např. EV6, model EV9 a další užitkové vozy. Kia zároveň prostřednictvím různých inovativních služeb a technologií zpřístupňuje elektrickou mobilitu co nejširší veřejnosti.

SOUVISEJÍCÍ: Kia EV5: nový elektromobil s dojezdem až 720 km

Pod označením Kia Charge dnes již Kia nabízí řešení pro dobíjení vozidel na cestách prostřednictvím veřejných dobíjecích stanic. Kia Nizozemsko se v roli pilotního trhu zaměří na další vývoj Kia Charge, kdy zákazníkům nabídne další služby, jako například fotovoltaické panely, chytré dobíjení (V1G pro připravované technologie V2G/V2H) a dodávky zelené energie.

Spolupráce směřující k úspěchu

Kia Nizozemsko nyní pokročila kupředu uvedením nového zkušebního projektu, který zákazníkům v Nizozemí nabídne další pokrokové služby s cílem ještě více usnadnit soužití s elektromobily a maximálně využít schopností elektromobilů k vyvažování a zvyšování stability celé přenosové soustavy.

Ve snaze dosáhnout maximálního efektu na celonárodní úrovni byla v rámci nizozemské nabídky Kia Charge zahájena vůbec první spolupráce mezinárodního dodavatele energií s předním světovým poskytovatelem mobility, navíc se zaměřením na řešení nejdůležitějších problémů energetické proměny, jako je zahlcování přenosové soustavy.

Kia Nizozemsko díky strategické spolupráci se společnostmi Vattenfall, Jedlix a dalšími partnery nyní může zákazníkům nabízet další produkty a služby spojené s jejich elektromobily.

Cílem zkušebního projektu je rozšířit stávající balíček služeb Kia Charge. Výsledkem nové místní spolupráce a národní infrastruktury v součinnosti s vývojovým centrem R&D značky Kia v Jižní Koreji a firmy Kia Connect v německém Frankfurtu jsou další tři produkty a služby: Solar Panels, Energy by Vattenfall, resp. Smart Charging, které doplní nabídku Kia Charge.

To je příklad ideálních zákaznických služeb automobilové značky, pro kterou je mobilita prioritou. Zcela nová Kia EV9 s podporou technologie obousměrného toku podporuje systémy V2G (Vehicle to Grid) a V2H (Vehicle to Home) – klasické dobíjení tak přesahuje rámec samotného vozidla a zlepšuje každodenní využití s bonusem v podobě stabilizace přenosové sítě. V brzké době bude následovat řada dalších modelů včetně nedávno odhalených konceptů EV3, EV4 a modelu EV5.

Cindy Kroonová, CCO společnosti Vattenfall Netherlands, a Léan Verstoep, prezident a CEO společnosti Kia Nizozemsko,  podepsali 12. prosince dokumenty stvrzující nadějnou partnerskou spolupráci. Kia Nizozemsko tak nyní kromě rozšiřování sortimentu produktů a služeb bude nabízet smlouvy o exkluzivních dodávkách zelené elektřiny, které budou výhodné zejména pro spotřebitele s proměnnými nebo dynamickými tarify. 

Smlouvy o dodávkách energie bude možné rozšiřovat o instalaci dalších produktů (např. fotovoltaických panelů), kdy si uživatelé budou moci vyrábět vlastní energii, a ušetřit tak na nákladech za elektřinu prostřednictvím chytrého dobíjení.

Od 1. ledna 2024 se Kia Charge rozšíří o servisního partnera „Road“, který zajistí správu veřejných i soukromých dobíjecích stanic a zapojí se do služeb obousměrného dobíjení a služby Kia Smart Charging ve spolupráci s firmou Jedlix na podporu technologie V1G (jednosměrné chytré dobíjení) a chystaných technologií V2G (Vehicle to Grid), resp. V2H (Vehicle to Home).

K chytrému dobíjení vozidel budou mít uživatelé novou aplikaci Kia Smart Charge, jejíž výhody zahrnují levnější dobíjení s využitím tarifů mimo špičku. Cílem aplikace, která je vlastně účinným spojením mezi vozidlem a dodavatelem energií, je zamezit zahlcování sítí a co nejefektivněji využívat čistší energie.

„Kia je přední značkou řešení trvale udržitelné mobility, která již dnes nabízí služby dobíjení v rámci stávající nabídky Kia Charge. Kia Nizozemsko je pilotním trhem k testování nových řešení a služeb, abychom optimalizovali zákaznické zkušenosti,“ uvedl Sjoerd Knipping viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Europe.

Podporovatel elektromobility

Klíčovou součástí strategie Kia je nabízet pestrou škálu elektrických modelů a zajistit jejich udržitelnou výrobu a recyklaci. Kia v tomto směru dosáhla velkého pokroku, a patří tak dnes k největším dodavatelům elektromobilů na trhu.

Nabídka elektrifikovaných vozů Kia zahrnuje od MHEV přes plug-in hybridy až po čisté elektromobily. Nové modely Kia, jako např. Kia EV6 a Kia EV9, jsou postaveny na platformě E-GMP a vyspělé 800V technologii pohonu. Kia chce do roku 2030 prodávat 1,6 milionu čistě elektrických vozů, a stát se tak jedním z nejvýznamnějších výrobců elektromobilů na světě.

zdroj: tisková zpráva

39 Comments on “Elektromobily jako energetické doplňky domácností: Kia už to zkouší”

  1. The NYT psal, že odchodem západních řetězců a firem z Ruska přišli tito o více než 100 miliard dolarů… Navíc prý byly podpořeni ruský oligarchové a ruská ekonomika obecně….
    Nevíte někdo, jestli je to úspěch nebo neúspěch sankční politiky, nebo jestli za tím náhodou není nějaký ďábelský plán, který teprve ponese ovoce ❓😃

        1. Oni se bez sahnuti do rusacka tezko daji ochranit investice pred kradezi rusackem. rusacko ztratilo na 100 let reputaci jako zeme ktera ochrani zahranicni investice. Ted ma putin teplou kapsu, ale ta casem vychladne a zustane navzdy studena. Do rusacka uz soudny clovek nikdy nebude investovat. Kdyby ty zapadni firmy vyrabely v rusacku dal, tak by sankce mely jeste mensi uspech. Vzdy je nutne udelat opatreni aby protivnik nemel vyhody z naseho krceni. rusacku se ta valka a kradet krute vymsti. putin brzy zhebne, tak mu je budoucnost u zadele. On zije dneskem a hlavne vcerejskem.

                1. Třeba jó… Ale určitě budou muset nejdříve USA odškodnit Vietnam, Irák, Srbsko, Sýrii a další…

    1. Ve WW2 prisly staty a firmy o mnohem vic penez. A zapad se z toho nezhroutil. Naopak po valce zacala ekonomika slapat. O cccp a celem vychodnim bloku se to rict neda. proto cccp zkrachoval. Coz se nejspis opet stane, pokud bude valka trvat jeste dlouho.
      rusacko hodne firem sproste okradlo, viz treba leasingova letadla. Nebo nuceny odprodej zahranicnich podilu rusackym oligarchum. Vsak se ty penize po valce budou od rusacka vymahat, vcetne reparaci.
      Kdyz posuzujes uspesnost sankci, tak je nutne brat prijmy rusacka ze zapadu pred a po zavedeni sankci. A ze vseho plyne, ze sankce jsou velmi ucinne. Nedovolime preci nepriteli, aby si porizoval za nase prachy zbrane, ktere pouzije proti nam. jen pitomec by to delal.
      A na zaver, zapad zmrazil rusacke rezervy kolem 300 miliard USD. Pro kazdy pripad, kdyby se rusaci cukali s placenim skod.

        1. rusaci tu ztratu duvery jiz pocitili. Na vystave zbrani v Arabii neprodali ani kousek. A tak to bude se vsim. Jedine spolecne pouto s arabii je chamtivost a co nejvyssi cena za ropu.
          Pokud si myslite, ze USA nebo EU nebude mit duveru jako uschova statnich rezerv, tak se pletete. Kde jinde na svete by byly penize v bezpeci? Jen maloktery diktator ma v umyslu napadnout bezduvodne jinou zem a pachat tam valecne zlociny jako ted rusacko. Ostatni se nemusi o sve penize obavat. Takze kdo by se mel bat o uspory kvuli svemu jednani je rusacko, kldr a cina. pricemz Cina si rezervy zrejme nechava doma a jen potentati kteri neco nakradli to parkuji v cizine.

          1. A tomu vážně věříš? Rusko teď bude mít obrovské bojové zkušenosti proti široké plejádě západních zbraní a jejich upravené a nové zbraně budou top. Jen to co je vidět – osobní infračervené maskování, nové EW technologie, nové drony, upravené rakety – třeba jak teď rozmašírovali tu baterii Patriotů u Kyjeva… to je obrovský vojensko technologický úspěch.
            Západ se samozřejmě také učí, ale nebude chtít prodávat a podle mě to velmi otevírá Rusku trh.

            1. O rozmasirovanych Patriotech u Kiewa nic nevim. Ale vsechno je mozne. Ve valce patri k preziti i velka porce stesti. Ty slavne rusacke S400 nejak moc vykonu nepredvedly. Zato jich uz spousta neexistuje. Nejsem na tyto veci expert, ale domnivam se, ze Patriot je protikus k S400. Takze Patriot si vede docela dobre. A ja verim, ze zapadni firmy take optimalizuji sve zbrane na zaklade poznatku z bojiste. rusaci zrejme nasazuji to nejnovejsi co maji. USA a Evropa zatim poskytuji vetsinou vyslouzile a stare systemy. Tak at se rusaci nezacnou divit, az by se setkali s necim novejsim. rusacko bude minimalne 15 let doplnovat svou zlikvidovanou armadu.

            1. Tento proces začal v roce 2017. Je s ním spojeno i rozpouštění dolarových rezerv. Naproti tomu U.K a Francie nakupují. Zatímco před deseti lety držela Čína 10x více amerických aktiv než tyto dvě země, nyní jich již drží méně. Mimochodem, Čína není jediná, v roce 2019 se začala zbavovat amerických aktiv i Saudská Arábie a další země.

      1. na celem tom je vlastnenejlepsi, ze Rusak se vlstne odkryl a ukazal ze jeho armada je jeden velkej vtip, jakoze 2 nejsilnejsi armada sveta nedokazala v rychlem stretu porazit armadu na 27 miste a podobne skurumpovanou jako ta Ruska 😀

        a ze Americany stoji vesmes strasne malo penez aby si ted s Rusakem doslova hrali a jeho armadu a ekonomiku mu celkem slusne nicili, doslova jim k tomu zatim staci vymetat jen sklady stare munice a starych zbrani a dohromady je to za ty 2 roky nestalo ani 100 miliard dolaru, doslova je rok valky na Ukraine nestoji ani desetinu rozpoctu na armadu

        pokud bych si mel tipnout, tak po valce budou reparace resene z vetsi casti energiema a nerostnym bohatstvim Ruska, coz bude problem pro Cinu

    1. Ustavni soud udelal vlade caru pres rozpocet a neuznal jim uver zakomponovany v rozpoctu. Nemecka vlada proto musi narychlo sehnat potrebne uspory a ty jsou na vsech urovnich. Vyjimka Bundeswehr a pomoc Ukrajine. Na rade jsou nejen dotace na EV, ale take odpusteni dani na agronaftu, odpisy na firemni auta, obzvlast na spalovaci a cela rada dalsich opatreni ve vsech resortech. Jen pitomec v tom hleda prozreni nad dotacemi pro EV. Vlada si je vedoma, ze to neni uplne stastne reseni a neznamena to konecny odchod od podpory elektromobility. Spalovaci pomatenci maji zrejme uz dnes vanoce. Tak stastne a vesele.
      Edit:jen na okraj. Dnes topim celkove z FVE. Neni to super? Sousedovi coudi komin o 106, no fuj.

      1. Nevím, co kde shánějí, ale dotace byly okamžitě natvrdo ukončeny a ode dnes nejsou. Já netopím, topil jsem včera a svítí slunce, takže dnes teplo v nádržích nespotřebujeme. A od zítra jsme všichni až do Vánoc pryč, včetně splubydlících které jezdí po návštěvách, takže je mi jedno, kolik dnes a zítra by mohla vyrobit FVE.

            1. Nemci meli financi dost, ale nejaky stoural se v tom vrtal a zamestnal ustavni soud s posouzenim, zda uver pro rozpocet byl uzavren podle ustavy. No a jak to tak byva, vetsinou se najde nejaka moucha a toho se soud chytil no a ted se bouri sedlaci, ze budou muset platit spotrebni dan za naftu, kterou meli dosud bez dane. Tak bude muset nekdo vypracovat novy navrh na uver, oduvodnit to podle ustavy, s datem na spravne strane lejstra a s potrebnymi ukony a cele kolecko udelat znovu. Na vysledku se nic nezmeni, jen se cely stat zastavi kvuli nejake lapalii. Asi tolik k pozastaveni dotaci na ruzne veci.
              Normalni lidi topi v zime kazdy den. Existuje par dnu, kdy to neni uplne potreba. Samozrejme na podzim a na jare je situace jina, ale prosinec az pulka brezna je vseobecne nutne topit kazdy den. Zasobnik s topnou vodou je obdoba baterie. Kdyz mas zasobnik, tak by sis rozumel i s baterii. Ale to ze zasady nemuzes priznat. No a ja z baterie netopim a nemam ani zasobnik na topnou vodu. Ja topim online.

              1. Rozdíl je v tom, že můj zásobník vydrží bez ztráty kapacity v provozu klidně sto let a jeho výroba i likvidace jsou vzor ekologie. Netopím každý den a za topení za celou zimu spálím v elektrárně možná 20 kilo uhlí. Zatímco ty se tváří hrozně eko, ale metráky uhlí na tvoje topení jen mizí. A můžeš se postavit nahlavu, ale to je realita českých fotovoltaistů s tepelným čerpadlem. Špinavci největší.

                1. Tak povez, kolik lidi v Cesku ma vlastni les a topi vlastnim drivim. Moje TC nikomu nesmrdi pod nosem jako nektery lide, kteri v noci zacnou palit plasty a jine svinstvo. Moje TC jede z vetsi casti na slunicko.

                2. Tvoje tepelné čepadlo jede v zimě na uhlí a jádro. To co vyrobí v zimě FVE je jen vtip. Ano, na jaře budeš více využívat energii z FVE, ale celková bilance z pohledu ekologie je neprosto tragická. Česká republika má dostatek lesů, aby jejich přirozenou obnovou plně pokryla potřeby vytápění. Ano, nebylo by možné exportovat do říše.

                  Co se týká čmoudění, tak provoz kotle na dřevoplyn poznáš venku jedině tak, že přiložíš ucho na komín. Jinak nic není vidět, nic není slyšet, nic není cítit.

                3. Muj kamarad mel kdysi Viadrus zplynovaci kotel na dlouha polena. Kdyz jsme se blizili k jeho statku, tak bylo citit ze topi drevem. Neni to takovy hnus jako z hnedeho uhli, kde vlastne vetsinou ani poradne nehori a casto destiluje a smrdi to vsim moznym. Ale on bydlel mimo mesto a tak to nevadilo. Chtel bych videt sousedy v nejakem satelitnim mestecku, kde ma kazdy novou cistou fasadu a soused jim tam topi drevem a jemny popilek pada na novou fasadu. Mira tolerance neni vsude stejna a co delate nekde v pustine, nemusi byt ve meste zrovna in. Ten jemny popilek ze dreva je take na nablyzkanem aute docela otravny.

                1. V nemeckem tisku o tom pisou ve spojeni se Schuldenbremse. Teda na dodatecne vydaje na covid si brala vlada mimoradnou pujcku a tu pouzili protiustavne na neco jineho. At to je tak ci onak, vzdy se jedna o penize ziskane z pujcky.

    1. Domacnost bez auta muze fungovat uplne v pohode. Auto bez domacnosti je uz tak nejak podivny jev. Tudiz je auto doplnek domacnosti a nikoliv obracene. Proto tvuj zaver je opet tak hloupy jako lavrov a vsichni jeho priznivci dohromady.
      Mozna ty mas auto=domacnost a kocujes v nem nekde za Uralem.

            1. No a ted se pokus jeste vysvetlit jak domacnosti muzou byt doplnkem firemnich EV. Tvrdil jsi na zacatku:“ …není spíš domácnost doplňkem elektromobilu?“.
              Samozrejme to s firemnimi auty vubec nemuze souviset. Tak se pokus jeste jednou vysvetlit tvuj moudry napad. Jak pro soukrome, tak pro firemni EV.

Napsat komentář