Kaufland ve Šternberku otevřel 130. prodejnu, má i rychlonabíječku

Po nedávných instalacích v Kuřimi, Hodoníně, Kolíně a Jablonci zahájila provoz stanice ve Šternberku. Stalo se tak u příležitosti otevření 130. prodejny Kaufland.

Kaufland působí v 7 zemích Evropy: v Německu, České republice, na Slovensku, v Polsku, Chorvatsku, Rumunsku a Bulharsku. Provozuje více než 1 230 prodejen, masozávody a logistická a distribuční centra. Zaměstnává více než 150 500 lidí.
foto: ČEZ

Nákupní řetězec Kaufland ve spolupráci s Elektromobilitou Skupiny ČEZ postupně vybavuje své vybrané lokality rychlodobíjecími stojany umožňujícími většině elektromobilů dobít 80 % kapacity baterií za cca 20-30 minut. Elektromobilita Skupiny ČEZ plánuje během následujících dvou let vybudovat v lokalitách Kaufland dalších několik desítek těchto zařízení.

Stanice fungují i v režimu tzv. normálního AC dobíjení (dobije elektromobil v řádu hodin), které Kaufland nabízí svým zákazníkům bezplatně. V první vlně vzniká v nových a zmodernizovaných nákupních lokacích vždy minimálně jedna stanice.

Poslední zprovozněná stanice je k dispozici v areálu Kaufland na Olomoucké ulici ve Šternberku, a to v blízkosti silnice I/46, která vede z Olomouce do Opavy a dále pokračuje k polským hranicím.

„Elektromobily se stále více prosazují jako oblíbená alternativa vůči klasickým autům. Kaufland na tento trend reaguje instalací dobíjecích stanic na parkovištích našich areálů, abychom našim zákazníkům umožnili pohodlnější cestování. Rádi bychom proto ještě letos pokračovali instalacemi v dalších lokalitách po celé České republice,“ uvedla Renata Maierl, tisková mluvčí společnosti Kaufland.

„V nákupních řetězcích lidé tráví desítky minut, existuje tu současně přirozené zázemí pro řidiče, takže jde o ideální místa k dobíjení elektromobilů. Síť lokalit Kaufland je pro naše záměry zajímavá i díky svému celorepublikovému pokrytí. Trendem posledních let se navíc stává rychlé dobíjení umožňující řidičům po krátkém přerušení pokračovat v jízdě,“ uvedlTomáš Chmelík, manažer útvaru čisté technologie ČEZ.

Skupina ČEZ provozuje v České republice téměř 120 veřejných dobíjecích stanic, z toho zhruba polovina umožňuje rychlé dobíjení. V České republice je aktuálně registrováno více než 2000 elektromobilů. Zatímco loni přibylo za celý rok 400 vozů na elektrický pohon, letos bylo toto číslo překonáno brzy po pololetí.

Odhady dalšího vývoje hovoří v horizontu několika let o ročních prodejích v řádu tisíců elektromobilů a plug-in hybridů. Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.

tisková zpráva

20 Comments on “Kaufland ve Šternberku otevřel 130. prodejnu, má i rychlonabíječku”

  1. „Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v
    „Podobně jako v dalších vyspělých zemích Evropy, i v České republice se elektrická auta definitivně stávají běžnou součástí zejména městského provozu.“

    Přitom v Česku to zjevně bude jako i u mnoha jiných věcí naopak, protože naše města mají velmi silnou MHD, takže výhoda elektroaut bude daleko větší pro obyvatele vesnic, kde mají lidé garáže a levný noční proud.

    Slepé přebírání Západní propagandy a vzorů u nás už nejednoho človka totálně ztrapnilo, přesto v tom kvanta naivů neustále pokračují.

  2. Prosim neviete mi povedat ako sa pocita dlzka nabijania
    Prosim neviete mi povedat ako sa pocita dlzka nabijania baterii v autach? Ja sa do toho nejako nevyznam.
    Napriklad doma viem ze mam 16A istic a 230V tak to je asi 3,68Kw
    Cize baterku o kapacite 36,8KW by som mal nabit za 10 hodin…
    Alebo nie?

    Napriklad Nissan pise ze 7kw nabijacka nabije leaf za 7,5h…
    hmmm, 40/7=5,7h … teda ako to nepocitam uplne zle.

    Dakujem za poucenie…

      1. To že se akumulátorová baterie balancuje není příčinou.
        To že se akumulátorová baterie balancuje není příčinou. Jde o to, že napětí dosáhlo maxima a dále se nabíjí za konstantního napětí. Proud klesá dle aktuálního vnitřního napětí článků a jeho vnitřního odporu. Ano, v této fázi může docházet k balancování, není to však vždy pravidlem.

    1. Dobře, jednoduché poucenie,
      Jsou dva druhy nabíjení
      1- AC

      Dobře, jednoduché poucenie,

      Jsou dva druhy nabíjení
      1- AC střídavé , tam se výkon nabíjení určuje podle nabíječky nainstalované v EV a taky co může maximálně dát stojan většinou Wallbox.

      2- DC nabíjení, tam se výkon nabíjení určuje podle maximálního výkonu nabíječky, ale přesnější je znát maximální proud nabíječky a také je důležité jaký proud zvládne Vaše nabíjené EV a pak také napětí baterie EV.

      Příklad, EV má 30 kWh baterii o napětí 400V.
      1 -AC nabíjení „A“
      EV má 7kW nabíječku v 1 fázi, Wallbox zvládne 22kW (7,5kW ve fázi) jištěn 3x32A
      30/7 = 4,3 hod

      AC nabíjení „B“
      EV má 7kW nabíječku v 1 fázi, Wallbox zvládne 11kW (3,5 kW ve fázi) jištěn 3x16A
      30/3,5 = 8,6 hod

      AC nabíjení „C“
      EV má 7kW nabíječku v 1 fázi, Wallbox zvládne 17kW (5,5 kW ve fázi) jištěn 3x25A
      30/5,5 = 5,5 hod

      U AC nabíjení je důležité jaká je nabíječka v EV a co zvládne Wallbox!

      DC nabíjení.
      Příklad, EV má 30 kWh baterii o napětí 400V.
      Jelikož DC nabíjení nabíjí plným výkonem jen asi do 80% pak proud klesá budu uvádět do těch 80% a nesmí být baterie přehřátá!

      4 -DC nabíjení „X“
      EV zvládne 100A , DC nabíječka 50kW = zvládá 500V, 125A

      80% baterie = 26 kWh
      400V x 100A = 40 kW (EV neumí víc jak těch 100A)
      26kWh / 40 kW = 0,65 hodin = 39 minut
      Za 39 minut je EV (z vybité baterie 0%) nabito na 80% kapacity.

      5 -DC nabíjení „Y“
      EV zvládne 125A , DC nabíječka 50kW = zvládá 500V, 125A

      80% baterie = 26 kWh
      400V x 125A = 50 kW

      26kWh / 50 kW = 0,52 hodin = 31 minut
      Za 31 minut je EV (z vybité baterie 0%) nabito na 80% kapacity.

      6 -DC nabíjení „Z“
      EV zvládne 160A , DC nabíječka 70kW = zvládá 500V, 170A

      80% baterie = 26 kWh
      400V x 160A = 64 kW (EV zvládne jen 160A)

      26kWh / 64 kW = 0,40 hodin = 24 minut
      Za 24 minut je EV (z vybité baterie 0%) nabito na 80% kapacity.

      Zbývajících 20% kapacity baterie by se nabíjelo časově přibližně stejně jako těch 80% !!

      Stačí?

      1. Bych dodal, ze nabijeni na hrane specifikace, tedy treba AC
        Bych dodal, ze nabijeni na hrane specifikace, tedy treba AC 16A u vnitrni nabijecky je uz problematicke, treba Ampera-E doporucuje 8A pro domaci nabijeni, v zime v mrazech bych sel i na 6A. Novy ACDC inverter tezko sezenete a mistni autorizovany servis jen ceka, az vam to i s dovozem a instalaci napocita, pokud komponentu vubec sezene.

  3. Výborně, jen tak dál a ronoměrně- až bude každá obec
    Výborně, jen tak dál a ronoměrně- až bude každá obec nad deset tisíc v ČR mít vlastní nabíječku s možností odbavit aspoň 4 auta do hodiny (lépe 10), pak můžeme začít uvažovat o tom, že elektromobilita přestane být koníčkem, ale užitnou pro lidi použitelnou platformou

    1. Pro stát by bylo daleko jednoduší i efektivnější
      Pro stát by bylo daleko jednoduší i efektivnější přikázet, že do roku 2025 každá pumpa musí mít nabíječku minimálně 50kW, každé parkoviště u obchoďáků nad 50 míst jich 5% mít s nabíjením alespoň 20kW, a každé parkoviště pro zaměstnance aspoň 20% míst s jakýmkoliv nabíjením.

      1. a nebude lepší, když si to s nimi vyřídíme sami? Proč
        a nebude lepší, když si to s nimi vyřídíme sami? Proč do toho zahrnovat byrobordel? Zatím kam chci dojet tam dojedu a holt Lidl a Kaufland tyjou z toho, že u nich nakupuji. Hyperku jsem kvůli nabíjení úplně vypustil. Možná že si to neuvědomují, ale koukněte na srazy jaká je tam skladba elektromobilistů. Jestli jim nestojí za to lákat jejich majitele, tak ať si nesou důsledky svého rozhodnutí.

  4. Takže si může nabít i hrabě Šternberk ze Šternberka.
    Takže si může nabít i hrabě Šternberk ze Šternberka. Ovšem ten jezdil tuším v tanku T32 s uřezanou hlavní, tak nevím, nevím… ;-D

    Ale vážně, redakce, to je aktualita ze 17.9., tj. už týden stará – viz Kaufland ve Šternberku umožní rychlé dobití elektromobilů.

    Teď nenarážím na „aktuálnost“ této zprávy jako takové a chápu, že jste odkázání na tiskovou zprávu. Narážím na to, že diskuzemi od dnešního rána, resp. včerejšího večera hýbe téma „nálepky Polyfazer na stanicích ČEZ“.
    A k tomu bych prosil aktuální článek.

    Díky.

      1. Díky za upřesnění, to jsem si neuvědomil. Holt člověk
        Díky za upřesnění, to jsem si neuvědomil. Holt člověk se učí celý život. Stejně tak minulý víkend jsem se dověděl, že koně Apačů, Siouxů a ostatních Indiánů, tedy divocí mustangové na amerických prériích, měli své předky v Evropě. Kůň byl do Ameriky zavlečen španělskými dobyvateli vedenými Hernánem Cortésem v 16.století. To jsem fakt netušil stejně jako většina účastníků 1.elektro westernovém srazu ve westernovém městečku v Boskovicích. To vše díky Mirkovi Matyášovi. Veliké dííííky, Mirku!!! 🙂

        1. Siouxové je francouzské označení, jejich původní název
          Siouxové je francouzské označení, jejich původní název je spíš Lakotové. Maj některé podobné rysy se slovanskou mytologií.

          z wiki
          „Siouxové [Sijuksové] (anglicky Sioux vyslov [sjú]) jsou severoamerický indiánský národ, jehož příslušníci se sami nazývají Dakotové či Lakotové. V dřívějších dobách tvořili jejich kmeny konfederaci Očéthi Šakówiŋ, Sedm ohnišť. Sioux je francouzskou zkomoleninou výrazu Nadowe-is-iw-ug (Malé zmije, přeneseně nepřátelé), kterým je označovali jejich nepřátelé z kmene Odžibvejů.

          V širším slova smyslu bývají také někdy jako Siouxové souhrnně nazývány všechny kmeny siuské či siouanské jazykové skupiny. Pro odlišení pak kmeny tvořící siouxský národ (jehož jazykem je siouxština) můžeme souhrnně označit jako vlastní Siouxy.“

          S Apačema je to taky trochu složitější.
          „Apačové (Apache) je společný název pro několik kulturně spřízněných národností původních indiánských obyvatel Severní Ameriky, kteří hovoří jihoathabaskými jazyky. Apačská skupina se člení na: Západní Apače, Navahy, Čirikávy, Meskalery, Jikarilly, Lipany a Apače z planin. Původní význam slova Apač je nejasný, ale předpokládá se, že může pocházet z javapajského slova epač, což znamená lidé, ze zunijského apaču ve významu nepřítel (což je ovšem společné zunijské označení pro Apače a Navahy), případně z blíže neurčeného kvečanského slova, které znamená bojující-muž. Apačové si sami říkají N’de, Dinë, Tinde, nebo Inde, tj. Lidé.“

          Do příchodu bělochů nejenže neměli koně, ale ani železo. Přes široké pláně se přemýsťovali pěšky.

          Přehled plodin které mají původ v Americe.
          Potraviny z Ameriky – co všechno pochází z Ameriky
          New World crops
          https://en.wikipedia.org/wiki/New_World_crops

          Mimo jiné v Americe rostlo už před Kolumbem 7 odrůd hroznového vína.
          https://winefolly.com/review/native-wine-grapes-of-america/

Napsat komentář