Evropská unie má svůj projekt silničních vlaků SARTRE, viz. rozhovor s Tomem Robinsonem. A robotická auta z Evropy mají úspěch. Něco podobného teď zkouší i Japonsko.
foto: NEDO
Japonská organizace NEDO (Organizace pro rozvoj nových průmyslových a energetických technologií) aktuálně testuje na speciálním okruhu technologii velmi podobnou té, se kterou se operuje v projektu SARTRE.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
VIDEO: elektromobil Nissan Leaf jako robotické auto
Jde taktéž o silniční vlaky, kdy se velké nákladní tahače ovládané roboty řadí těsně za sebe a díky tomu snižují spotřebu. Podle dosavadních výsledků japonských techniků lze těmito silničními vlaky dosáhnout úspory až 15 % paliva.
To v případě velkých silničních tahačů není zanedbatelné množství. Japonsko se dlouhodobě snaží snížit spotřebu paliv v dopravě, nejen osobní, ale i nákladní. Jednou z dalších cest je např. významné zvýšení podílu CNG.
Je to jistě posun v
Je to jistě posun v robotizaci,ale nic bližšiho o tom nevime.Doufam,že hudba budoucnosti.Ze Světa přesněji z Australie zname podobne nakladni autovlaky,z USA zase kamionove soupravy delši než v Evropě povolene.Dovedete si představit jak se s timto zařizenim setkate na českomoravskych silnicich.Spěchajici sebevrazi jež dělaji myšky před naložene soupravy nebo busy.Druha otazka je,co přebytkem občanu jež diky svemu vzdělani nebo volbě volnosti v pracovnim rozhodovani na vice než volant vozidel s vyšši hmotnosti než 3500 kg nemaji.V ČR je relativně jednoduche ziskat nejen C,D, ale i nasledně profesak.Hlad po řidičich busu a kamionu na nas hledi z každych inzertnich novin.A ted by měli přijit robotizovani kamionaci.