Jak si vede elektromobil Jaguar I-Pace na dálnici? Výsledek vás možná překvapí!

Britští elektromobilní nadšenci James a Kate se rozhodli vyzkoušet spořebu elektromobilu Jaguar I-Pace na dálnici.

Prémiový elektromobil Jaguar I-Pace nabízí dle WLTP dojezd až 480 km. Jenže díky svému tvaru, systému pohonu i aerodynamickému odporu Cx 0,29 to není nijak zvlášť šetrné auto, což se projeví zejména na dálnici.
foto: James and Kate

Během tříhodinové cesty po britské dálnici při venkovní teplotě asi 9 °C urazila dvojice na jedno nabití celkem 176 mil, tedy 283 km. Jela průměrnou rychlostí 96,5 km/h (60 mil v hodině).

Jaguar I-Pace, nové auto s 90kWh baterií (84,78 kWh využitelných) se tak nedokázalo spotřebou ani zdaleka vyrovnat staršímu elektromobilu Tesla Model S se 75 kWh baterií (72,6 kWh využitelných) a pohonem zadních kol. S ním James a Kate urazili na jedno nabití po dálnici 360,5 km.

Jaguar I-Pace a Tesla Model S (s Cx 0,24) samozřejmě nejsou přímo porovnatelná auta. Mnohé testy nicméně potvrzují, že energetická efektivita není to, v čem by Jaguar I-Pace zrovna dvakrát exceloval. Spotřeba se běžně pohybuje kolem 26 kWh/100 km

InsideEVs

38 Comments on “Jak si vede elektromobil Jaguar I-Pace na dálnici? Výsledek vás možná překvapí!”

  1. Tak zrovna včera u Lidlu v Pardubicích jsem mel veselou
    Tak zrovna včera u Lidlu v Pardubicích jsem mel veselou příhodu, když jsem odchytol pana s polepama ze prej prodej luxusních vozu DekomSystem. Ja: Dobry den, chtel bych se zeptat – jaky je reálný dojezd? On: pres 400km. Ja: myslím spíše opravdu reálný, řekněme na dálnici. On: no když pojedete 180 tak to né. Ja: no mam spíše namysli 130kmh. On: no to já po dálnici nejezdím, ale jako normálně to dělá přes 400km. Já: no zajímá me to protoze jsem videl nekde na netu jak to v DE zkoušeli při 120km a zda se, ze to dojede jen 250km. On: né, normálně to dělá pres 400km, ale po dálnici nejezdim…
    Pán se “dekoval” do auta kde pak sedel asi 30minut (když sedal mel cca 1/3 nabito), když odjížděl, tak netuším zda byl plný.
    (Hele chapu, ze slovo dálnice vyvolává u někoho extrém. Pointa byla, ze pan o tom dle chování vedel akorat tolik, ze ke to urcite skvělá kara pac to sam zřejmě prodává. Take sedel v zimní bunde, z čehož usuzuji, ze v tomhle počasí zřejmě při 16ti stupních. Celkově jen domněnky – každopádně nepřesvědčil – nebyl proste moc sdilny).
    Pobavilo me, jak si byl jistý a ani ho nenapadlo, ze nekdo muze mit o vlastní zkusenost ci srovnání. Kdyby náhodou byla pravda to co rikal, tak je to fakt zvláštní. Němci neměli zimu, jeli o cca 30-40km vice než jezdí pan (80 vs 120{odhaduju průměr obou}) – navic pan jezdí v zime.

    1. Tak určitě, na druhou stranu třeba mě se na e-tronu
      Tak určitě, na druhou stranu třeba mě se na e-tronu líbí, že už bylo potvrzeno, že skutečně udrží 150kW nabíjecí výkon po většinu dobíjení, a tím v případě husté sítě dobíječek na dálnici tu svoji větší spotřebu může dost slušně kompenzovat. Já bych e-tron do jednoho odpadového pytle s jaguárem zatím ještě neházel.

        1. A jen tak pro zajimavost, veris, ze Sch zustanou na veky
          A jen tak pro zajimavost, veris, ze Sch zustanou na veky zadarmo/za cenu elektriny? Zvlast kdyz kvuli poctu TM3 budou muset masivne pribyvat, ale uz nepujde naklady na budovani „schovavat“ do ceny auta? Ve smyslu, v cene S/X se treba (cislo je vymyslene) $10,000 „prispevek na stavbu site“ schova, v cene TM3 (zvlast az zacnou frcet zakladni modely) uz hur.

          1. Aktuálně je 11583 SC na zhruba 520 tisíc Tesel, tedy
            Aktuálně je 11583 SC na zhruba 520 tisíc Tesel, tedy přibližně 50 SC na jedno auto. Při udržení současného poměru je to tedy vybudování jednoho stojanu na tržbu minimálně 2 miliony dolarů. Pokud by jeden stojan stál 20 tisíc dolarů, je to 1 % z ceny auta. 400 dolarů se v pohodě schová i do základní TM3.

          2. Moc nerozumim, kde ma byt ten problem. S/X ma nabíjení v
            Moc nerozumim, kde ma byt ten problem. S/X ma nabíjení v cene na SC – mohu se zeptat proč bych mel jezdit jinam pokud nemusim? CEZ/EON/PRE chip nemam, obcas jezdim k Lidlu, když není zbyti. Pan Musk zatim za tech par let svého zivota splnil asi vse co zásadního slibil (pominu-li ten výrok o odchodu z burzy – což chtel, avšak Rada mu zamítla).
            TM3 NEMÁ stejný benefit neomezeného SC a bude jezdit tedy kam? V ČR: 1. Zadarmo k Lidlu 2. Na nejlevnější v okoli (tedy SC) 2a. K předplacené službě (CEZ) a az nakonec 4. Nekam, kde je to bude stát vice.
            Jinak nechci brat iluze, ale ČR je menší než větší město v US a z tohohle pohledu fakt nikoho nezajímá. Lidi jsou tu socky a tedy nehybou ekonomikou. Pro dokreslení obrazu – TM3 se v US už nejaky patek prodává a jeho výrobní kapacity jsou 5tis-ks/tyden. Na Americkém kontinentu přibývají SC opravdu raketovým tempem (věděli jste, ze letos letělo 19 raket do vesmíru?). Na Tesla FindUs mapě se muze kazdy podívat jak budou SC vyrůstat a bohuzel ČR ma plánováno 0. Takové Polsko na plánovány další 3.
            “Hůř” – bude jen pro majitele, kteri budou jezdit v ČR. Nabíjecí infrastruktura je k smíchu!!! Když vidíme 2 stojany se 4mi místy je to jakoze Ok. NE – je to už dnes nedostatečné. U každého by mela byt už dnes minimalne 3 vyhrazena místa pro EV. Ale to se těžce hlupákům projektantům vysvětluje. Krasny příklad jsem nedávno videl – mají ho v Brně ve Vankovce – tam mají uprostřed 2mist pro EV sloup a místa jsou luxusně úzká – leda tak pro Smart/C1 a tydle malé hajzly. Tam Projektant nebyl hlupák, ale total idiot. Dokud budeme mu Češi odvádět takovou praci – do te doby bude kazda technologie pro nas ztráta energie a penez.

            1. Nova S/X uz SCh zadarmo nemaji, takze za „par“ let tenhle
              Nova S/X uz SCh zadarmo nemaji, takze za „par“ let tenhle „marketingovy nesvar“ vymizi.
              Navic, troufnu si tvrdit, ze vetsina aut na dlouhych cestach jsou sluzebaky a tam fakt nikdo „Lidl zadarmo“ na druhem konci mesta hledat nebude, kdyz primo u dalnice bude placene dobijeni.

  2. Musím říct, že mne to také překvapilo. Měl jsem to
    Musím říct, že mne to také překvapilo. Měl jsem to štěstí, že jsem ho mohl krátce řídit. A na první pohled krásné auto o proti ostatním elektro vehiklům, které se snaží být cool a vypadají jak z budoucnosti s technikou z minulosti.

    V tomhle se jezdilo parádně. Ale ta spotřeba nás také zarazila. HOdně velká. A chtělo by to fakt poladit.

    Na druhou stranu hoooodně se mi líbil head-up display. Ten byl super. Tohle si myslím, že Tesla v Modelu 3 udělal chybu, že ho tam nedali. Koukat před sebe a mít hlavní ukazatele přímo na očích bylo super. Jediné na co si musel člověk zvyknout, byl stín, co ten systém vrhal na přední sklo. Byl tam vidět takový malý obdelník, ale asi by si na to člověk zvykl a po „pár“ kilometrech by to už nevnímal.

    1. Aspoň budú vodiči robiť bezpečnostné prestávky a ubudne
      Aspoň budú vodiči robiť bezpečnostné prestávky a ubudne nehôd z dosiaľ nezistenej príčiny prešiel do protismeru a čelne sa zrazil s protiidúcim vozidlom.Myslím to samozrejme ironicky.Alebo budeme ťahať príves s prídavnými akumulátormi.

      1. Ono je těžké najít k tomu iPace něco podobného v
        Ono je těžké najít k tomu iPace něco podobného v elektrice. Buď je to limuzína nebo SUV od Tesly, ale obojí je nějak jiné. Možná ho srovnávat s eTronem, nevím.
        Ale když jsem s tím jezdil, tak okamžitá spotřeba byla taky hodně vysoko. Jenže za necelou hodinu se toho moc neukáže. A nechat mi to na týden či dva prý nemohou, nemají jich dost k dispozici.

        1. Já s ním také jezdil. Ta spotřeba mi až tak nevadí. Tedy
          Já s ním také jezdil. Ta spotřeba mi až tak nevadí. Tedy navíc budu mít model 2020, tak se třeba zlepší. Porovnávat jen se zadokolkou je asi trochu mimo. Koeficient odporu je vyšší a váha 2,2 tuny je také dost. Ale auto je myslím stavěné pro jiné preference. Mě spotřeba 26 kWh nevadí, dojezd pro mne dostatečný. Kdo na dovolenou už nejezdí autem, tak s tím problém nemá. Někdo preferuje dojezd, někdo vnitřek a někdo třeba něco jiného. To auto si kupce jistě najde. Já tedy do něj jdu.

          1. Tak to jsme dva :-). Leaf2 jel do Košic, iPace by jel do
            Tak to jsme dva :-). Leaf2 jel do Košic, iPace by jel do Varšavy. Případně dále. Současně bych trochu otestoval GreenWay Polsko. Na webu to vypadá vše dobře, ale v Polsku je málo elektromobilů, tedy i minimum zpráv, zda jsou nějaké potíže či ne.

  3. Tak to by mě celkem zajímalo v čem je jádro pudla …

    Tak to by mě celkem zajímalo v čem je jádro pudla …

    – Aerodynamika ?
    – Kvalita baterií ?
    – Jiný typ elektromotoru s menší účinností ?

    Vzhledem k tomu, kolik let je Tesla na trhu, tak rozdíl v
    neprospěch Jaguáru činí pouze jednu galaxii.
    Snad na pomoc přispěchají inženýři z mateřské Tata Motors….

      1. Dizajn je bez debaty u Jaguáru super. Bohužel jsem neměl
        Dizajn je bez debaty u Jaguáru super. Bohužel jsem neměl zatím to štěstí se svézt, ale nikdy nezapomenu na tu chvíli, když jsem I Pace poprvé zmerčil v centru Londýna, kde se běžně lidi za autama neotáčej.
        Jediná se neotočila snad 80-ti letá babička, ale jí se to dá snad prominout….

        No a dojezd – o patro níž je to napsaný výstižně : maj ještě fakt co ladit…

    1. Už se to tu rozebíralo. Je to volbou motorů do kterých se
      Už se to tu rozebíralo. Je to volbou motorů do kterých se furt musí cpát elektrika jinak se z nich stane generátor který by vlastním proudem zničil elektroniku v invertorech. M3 má jiné typy motorů a ještě je jinej přední a zadní. Proč se tak Jaguár rozhod netuším.

      http://www.hybrid.cz/elektromobil-jaguar-i-pace-se-dobre-prodava-v-usa-i-nizozemsku-mrkejte-na-crashtest#comment-167295

Napsat komentář