Irská vláda aktuálně vydala Akční klimatický plán. Jedním ze 180 bodů je i zákaz registrace nových čistě benzinových a dieselových aut od roku 2030.
foto: Nissan
Ministr životního prostředí Irské republiky Richard Bruton při odhalení klimatického plánu řekl, že „Irsko je z 85 % závislé na fosilních palivech“.
NEPŘEHLÉDNĚTE Prodej elektrických aut v Irsku stoupl o 46 %
Cílem země je pokrýt letos 16 % veškerých energetických potřeb z obnovitelných zdrojů (elektřina, doprava, vytápění). Do roku 2050 pak chce Irsko dosáhnout uhlíkové neutrality.
Vláda proto v klimatickém akčním plánu navrhuje mimo jiné investovat do národní sítě nabíjecích stanic a od roku 2045 dokonce přestat vydávat technická osvědčení pro fosilní auta. Kromě toho plánuje také energetickou renovaci minimálně 500 000 domů.
O.T.
Môže mi nejaký skúsený majiteľ Leaa2, vysvetliť z
O.T.
Môže mi nejaký skúsený majiteľ Leaa2, vysvetliť z čoho palubný počítač vypočitava dojazd? Dnes sa ma na to pýtal jeden majiteľ, ktorý si nevedel vysvetliť, prečo mu jeden deň ukazuje dojazd pri 100% nabití 270km a inokedy 220km?
Ak je to z nejakého predchádzajúceho priemeru, tak z akej vzdialenosti?
Ďakujem.
Me by to same zajimalo i i-Mieva. Poslednich 15 km domu to mam
Me by to same zajimalo i i-Mieva. Poslednich 15 km domu to mam do kopce (cesta do Trebice vezme mene nez z Trebice) i presto to po nabyti ukazuje 140 km, i kdyz bez topeni bych ted ujel cca 90 km. Toto uz trva 2 mesice, co mam zimni gumy a stale to pri dojedi tomu ukazuje na 4 carky 36 km, ktere jsou naprosto nerealne. Je pravda, ze poslednich 200 metru to mam domu z kopce, tak snad to nepocita za psolednich 1 km jizdy. Libi se mi zminena vypocet Soulu, ze se jedna o dlouhodoby prumer, to mi z malo predikovanych algoritmu (kde s enepocita s terenim profilem, druhem komunikace, povetrnostnima podminkama) prijde jako nejlepsi.
Trojčata by měla počítat dojezd podle posledních 25
Trojčata by měla počítat dojezd podle posledních 25 ujetých km. Třeba bude problém v rozměru těch zimních pneu oproti letním, auto dostává špatnou informaci.
Diky. Zapocitava do te spotreby i topeni, nebo je zvlast?
Kdyz
Diky. Zapocitava do te spotreby i topeni, nebo je zvlast?
Kdyz jsem byl pred Vanoci na srazu v Ostrovacicich, kam to mam 60 km, tak i pres cestu tam, kde z ukazanych 130 km dojezdu (auto nebylo plne nabite) po dojeti s ukazanim 33 km, nabitim na 77 % (nabijecka pri tom vypnula), ukazanym dojezdem 95 km, tak jsme pred jizdou jen zapnul topeni na odmlzeni celniho skla a zbytek jel jen na ofuk skla na zeleno (bez topeni ci klimatizace), stejne jsem dojel domu s 9 km zbytkem. Vyskovy profil 495 doma, 330 Ostrovacice.
Aby si auto myslelo, ze jsme ujel vice, nez jsme ve skutecnosti ujel, musely by mit zimni gumy (stejny rozmer jak letni) mensi prumer a to se mi moc u novych gum nezda.
Ano, protože topení/klima u trojčat brutálně ovlivňuje
Ano, protože topení/klima u trojčat brutálně ovlivňuje dojezd. Je to jednoduché. Zapněte auto a mrkněte se na ukazovaný dojezd. Pak otočte knoflík topení i ventilátoru na maximum a ihned Vám dojezd brutálně klesne.
To mate pravdu, zapnuti na nejpomalejsi vventilator cca 25 %,
To mate pravdu, zapnuti na nejpomalejsi vventilator cca 25 %, na max vebntilator ukazuje polovicni dojezd. Tady je obrovska chyba, ze nejde zapnout topeni, kdyz jste na rychlonabijecce a to ani prilozenym radiovym DO. Pokud by slo topit na nabijecce, hodne by to pomohlo (jako pomaha si predtopit auto pripojene na 220 V).
Pockam si tedy na teple pocasi a porovnam pak dojezd ukazovany versus realny. Snad nekdy dojedu > 100 km
Off: 42kWh Leaf v lete v Japonsku. 500km za 12 hodin. Baterka
Off: 42kWh Leaf v lete v Japonsku. 500km za 12 hodin. Baterka na 52 stupnich. Je top sice Japonsky ale z displeju a tabulek je to myslim jasny dost: https://www.youtube.com/watch?v=B-TfmGLpTg8
Pokial podobny zakon schvalia v CR, runnera rovno trafi slak.
Pokial podobny zakon schvalia v CR, runnera rovno trafi slak. A bude od neho pokoj 😀
Veľmi sa neteš. Zlá burina nevyhynie 🙁
Veľmi sa neteš. Zlá burina nevyhynie 🙁
Malorka
Poslanci nechtějí na Baleárských ostrovech auta se
Malorka
Poslanci nechtějí na Baleárských ostrovech auta se spalovacími motory! Tamní parlament vyhlásil na rok 2025 konec nových dieselů a o deset let později i vozů spalujících benzín. V rámci boje se změnami klimatu mají dostat jednoznačnou přednost elektromobily.
Nejdřív tak přijdou na řadu půjčovny, které vydělávají velké peníze na turistech. Při pravidelném obnovování vozového parku budou muset vsadit na elektromobily.
Tento rok začína obměna vozového parku kdy mají tvořit elektrické vozy minimélně dvě procenta jejich flotil (původní návrh zněl na 10 %). Během následujících 15 let se podíl postupně zvýší na 100 %.
http://www.hybrid.cz/mallorca-postupne-zakaze-prodej-novych-fosilnich-aut-bmw-tam-buduje-sit-nabijecek
Irsko
Navíc chtějí od roku 2025 fungovat bez uhlí
ttps://www.obnovitelne.cz/cz/clanek/424/irsko-konci-suhlim-a-to-hodne-rychle-uz-od-roku-2025-se-chce-obejit-bez-nej/
Čím se Irsko nechlubí. V největší elektárně pálí „krvavé“ uhlí z Kolumbie
https://www.euro.cz/byznys/zeleni-kritizuji-vladu-irsko-pali-krvave-uhli-z-kolumbie-1426955
Pokud Irsko osazuje střechy fotovoltaikami, na kopcích a na
Pokud Irsko osazuje střechy fotovoltaikami, na kopcích a na moři má větrné elektrárny, na březích přílivové, pak je to velmi rozumná cesta k čistému vzduchu, životnímu prostředí a energetické nezávislosti.
Ale zateplovat domy ostrovy potřebují jako sůl. Moje žena tam dělala au pair po roce 1990 a bylo běžné, že domy neměly dvojskla, prahy pod dveřmi včetně vstupních, odpadní potrubí se tahalo venkem po fasádě, někdy i voda jen tak zabalená v kusu hadru a pak když trochu přimrzlo, tak se sprchovala v koupelně bez radiátoru a voda co přistála na kachličkách normálně namrzala. Taky tam i doma chodí navlečení a pokud topili, tak v jednom pokoji a otevřenými dveřmi pouštěli dále. Topení elektro nebo olejový radiátor.
To je i v UK. Oni jsou zvyklí. Netřeba řešit.
To je i v UK. Oni jsou zvyklí. Netřeba řešit.
Take maji kohoutky na teplou a studenou vodu oddelene, jako v
Take maji kohoutky na teplou a studenou vodu oddelene, jako v Evrope pred 70ti lety. Vubec se nedivim, ze se neciti jako Evropane. Maji bliz k Indii, Pakistanu a Nepalu.
:)))
:)))
Leo, už to není tak docela pravda. Sice v obchodech stále
Leo, už to není tak docela pravda. Sice v obchodech stále prodávají takové gumové Y co nasadíš na ty kohoutky, často jsem to viděl hlavně ve vaně a tím si udělají mísící baterii.
Našinec z toho těžce nechápe :)) nicméně, už dávno lidi kupují jen normální mísící baterie jako máme my v čr. Oni jsou ve spoustě věcí naopak, nejen s ježděním v levo, s tou vodou to mají hodně jinak než my. Jako dobrej českej instalatér jsem tam byl za kokonuta. V každým baráku mají na půdě 300Lt bečku, do té přitíká pitná voda a ta se samospádem rozvádí po domě. V celé UK a IRL je běžný beztlaký a samospádový rozvod vody a termostatické vodo baterie mají speciální co pracují s minimálním tlakem.
Ještě nedávno se u nich plyn nesměl dávat do země, všude bomby. Katastrofa, prádelna s 5ti sušičkama prádla napojená na propanbutan bomby.
Jiný kraj, jiný mrav
To s těma bečkama vody na půdě sedí, nedávno jsem
To s těma bečkama vody na půdě sedí, nedávno jsem řešil, zda si udělat při zachycování dešťové vody i vyžití pro splachování a borec z firmy říkal: Ano, jde to, ale dře to. Jednak je nutno se zbavit veškerého svinstva, co ucpává trysky nátoků do WC, jinak odejdou během chvilky. Druhák řešit to samospádem jako tlakové splachování – dokud držím teče na maximum – ale pak to chce dovézt z Irska vodovodní baterie a nemusí se tolik řešit ten binec z okapů. 🙂
Jenže Rado, ono tam mrzne jen 2-3 dny v roce a to potrubí
Jenže Rado, ono tam mrzne jen 2-3 dny v roce a to potrubí venku prakticky nikdy nezamrzne, možná i díky unikům tepla skrz papírové stěny. Ty okna máš pravdu, jednoduchý zasklení a škvíry šílený, jenže to má svoje pro. IRL je ostrov, prší několikrát denně a vlhkost vzduchu je vysoká, starý baráky jsou vlhký až mokrý a všude samá plíseň, topí se topným olejem-každý má na zahradě tank a v něm olej na topení (podřadná nafta-LTO) a normálně přijede cisterna a maník ti natáhne skrz barák až do dvora k tanku požární hadici a doplní olej, že zamastí půl baráku, fleky od nafty na kobercích- normálka, stejně chodí ti keltové doma v botech a nezouvají se. Z toho olejového topení je takový divný vlhký teplo, ta vlhkost je všude a kdyby nebyla těmi netěsnými okny zajištěna provzdušnost tak by jim baráky zplesnivěli a shnili.
Nové domy už jsou v evropském standartu, plastová okna, izolace pod fasádou odvětraná vzduch mezera, rekuperace, odvlhčovače a plynové kondenzační kotle. ale na farmě stejně dál topí pneumatikama z traktoru.
Ještě že mají aspoň tu whisky dobrou 🙂
Ještě že mají aspoň tu whisky dobrou 🙂
Tak přísně vzato, pokud irská, tak whiskey 🙂
Tak přísně vzato, pokud irská, tak whiskey 🙂
Čekal jsem, kdo a jak rychle se chytí 🙂
Náš profesor
Čekal jsem, kdo a jak rychle se chytí 🙂
Náš profesor chemie na gymplu tomu říkal problémový přístup ke zkoušení. Nadhodil blbost a pokud student na ni začal stavět, měl smůlu.
To já donedávna vůbec nevěděl, co to je, myslel jsem, že
To já donedávna vůbec nevěděl, co to je, myslel jsem, že whiskey se značí jenom ta americká. Ale ono to prý do USA přišlo od irských imigrantů, takže nejenom americká, ale i irská whisky je whiskey.
Myslím, že spousta lidí to taky nezná, takže rozšířit jim obzory není špatné, nemyslíte? 🙂
Tak o tom žádná, každé rozšíření pomůže. Jak
Tak o tom žádná, každé rozšíření pomůže. Jak říká Metaxa ve své reklamě – My nepijeme, my objevujeme. 🙂
Navíc stále platí, že alkohol je metla lidstva. Jenže zametat se musí.
off
Německo se stalo největším trhem pro EV a překonalo
off
Německo se stalo největším trhem pro EV a překonalo Norsko.
https://www.schmidtmatthias.de/post/germany-now-europe-s-leading-electric-car-market
Tak se to obejde mild hybridem. Tj. čistý spalovák, který
Tak se to obejde mild hybridem. Tj. čistý spalovák, který si jen hraje s pidimotůrkem na 48V že je hybrid.
Mild hybrid nikdy nebude uznan jako vhodna nahrada spalovaku.
Mild hybrid nikdy nebude uznan jako vhodna nahrada spalovaku. Musi to byt minimalne plug in hybrid, viz Praha. A lidi se nauci vyuzivat vyhody elektropohonu a prejdou na cisty BEV. Po spalovaku nestekne brzy ani pes.
Pár veteránů bude jezdit. Ale spíš to bude raritou, jako
Pár veteránů bude jezdit. Ale spíš to bude raritou, jako je dnes raritou potkat na silnici jedoucího kouřícího Trabanta.
Zákaz registrací 🙂 Kuba to kdysi vyřešila po svém, nic
Zákaz registrací 🙂 Kuba to kdysi vyřešila po svém, nic zásadního se tam pak s auty 50 let nestalo.
Myslíte tu Kubu jako ten ostrov?? Na tom ostrově mají
Myslíte tu Kubu jako ten ostrov?? Na tom ostrově mají jinou výchozí pozici. Na silnicích není sníh, nesolí tam. Jejich auta jsou montována z několika vozů současně a není problém tam narazit na karoserii v níž najdete motor z Moskviče, jenž má převodovku z Toyoty, přední kola menší,než ty zadní a sedačky jsou Lady. To že ty auta kouří nikdo neřeší. Tohle v Irsku ani u nás neprojde.
No u nás prochází ročně 10 tis. veteránů „kontrolou“ a
No u nás prochází ročně 10 tis. veteránů „kontrolou“ a vesele jezdí i když nesplňují standardní podmínky provozu běžných aut. Somozřejmě Irsko je na to úplně jinak, u nás je nesmysl, 80% lidí nemá na nové auto a už vůbec ne na elektro.
to „brzy“ bych videl spise na 2 desitky let
to „brzy“ bych videl spise na 2 desitky let
Viděl bych to jako v socialistickém vtipu.
Vbrzku se už
Viděl bych to jako v socialistickém vtipu.
Vbrzku se už budou kupovat jen samé elektromobily. Jen bych rád věděl, kde je to město Brzko abych se tam jel podívat.
Do kategorie elektromobil se počítají jen Plug- in- Hybridy
Do kategorie elektromobil se počítají jen Plug- in- Hybridy s možností nabít s externího zdroje (zásuvky)
Pro zajímavost přestavba TRABANT ELEKTRIC 1984 který jezdil na 24V
http://www.trabant.cz/clanky/testy/trabant-elektric-test-sm-c-50-1984
Uvidíme co z nich ve skutečnosti vyleze. Podle mě to
Uvidíme co z nich ve skutečnosti vyleze. Podle mě to vzdají.
Čína připravuje podobný zákon o zákazu spalováků od
Čína připravuje podobný zákon o zákazu spalováků od roku 2030.
https://twitter.com/ray4tesla/status/1210652385867005952
To je spravny smer. Doufam, ze neco podobneho bude brzy i v
To je spravny smer. Doufam, ze neco podobneho bude brzy i v Cezku.
V Česku by se moc předem neradoval, budeme určitě mezi
V Česku by se moc předem neradoval, budeme určitě mezi posledními, co něco takového zavedou. Bureš poslouchá hlas důchodců a ti ekologii neřeší.
Mimochodem to zateplení domů je další významný prvek. Vidím to sám v naší ulici. Já v deset let „novém“ domě s kvalitním zateplením topím od listopadu do cca dubna. Starší nezateplený dům topí od poloviny září do konce května a to nemluvím o tom, že protopí 3x možná 5x tolik.
Mám to podobně, v pasivu topím někdy od prosince do
Mám to podobně, v pasivu topím někdy od prosince do března, když mi klesá teplota pod 23 stupňů. 😀
Jak tu byl nedávno článek, že 90 % znečištění ve
Jak tu byl nedávno článek, že 90 % znečištění ve městě způsobí 10 % aut, tak jakýmkoli zákazem pro těch „čistších“ 90 % aut nevyřešíme vůbec nic.