Společnost Parallel Systems založená bývalými zaměstnanci SpaceX hodlá změnit železniční dopravu. Poslouží k tomu robotické vagony.
V nejnovějším financování se Parallel Systems podařilo získat $49,55 mil., předtím už dostala od investorů přes $55 mil. Za tyto peníze chce firma postavit autonomní robotické platformy pro šetrnější a chytřejší přepravu zboží na železnici.

„Společnost Parallel jsme založili, abychom železničním společnostem umožnili otevřít nové trhy, zvýšili využití infrastruktury, zlepšili služby a urychlili tak dekarbonizaci nákladní dopravy,“ řekl Matt Soule, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Parallel Systems.

Autonomní železniční systém je postaven na robotických bateriových elektrických platformách se dvěma páry kol. Na dvě takové jednotky lze posadit běžný přepravní kontejner. Mohou se spojovat a tvořit „čety“, případně rozpojovat jak je potřeba a pokračovat si vlastní cestou. Jednotlivé platformy využívají elektromotory typu PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor).
Kromě obrovské flexibility je jasnou výhodou tohoto řešení i absence lokomotivy. Kontejner, pod kterým jsou dvě platformy, prý může urazit až 800 km. Nabití baterií pak trvá údajně jen hodinu. Dvojice platforem uveze max. 58 tun.
zdroj: tisková zpráva
Parallel Systems Autonomous Pod Train is an Obvious Grift
https://www.youtube.com/watch?v=nJNvpG5gktM
Nebo trochu ostřejší rozbor 😉
So Someone Reinvented Trains (Again…)
https://www.youtube.com/watch?v=YUpST_cQ1hM
Železniční síť na Marsu zatím není tak hustá, tam to fakt může jezdit bez jakéhokoliv dozoru :-). A pokud se tam budou všelijak srážet „vagóny chytré jako teslamrdky“ navzájem a nebo do nich budou narážet nízko letící zkratovozytesla, občas železnici podvrtá či přeruší vrtací Mlaskův červ, pal to čert. Nejlépe by bylo, kdyby se na Mars vypravili v nejkratším možném termínu všichni pozemští nebo alespoň místní eBuzíčci, eOcásci ……. prostě zdejší eSvoloč. Osobně bych jim na cestu každému přispěl 2 shitcoiny a 2 litry kvalitní slivovice aby se mohli ožrat až zjistí, že jim je shitcoin na Marsu k kov.nu úplně stejně jako zde a ta jízdenka byla jen jednosměrná.
To je ale hloupost. Bez člověka, který sleduje co se děje na trati to nejde.
a vis jak funguji dnesni trate? ja teda predpokladam ze ty v USA budou mit podobnej dohled jako kdekoliv jinde ve vyspelejsich zemich, a na cloveku nekde u koleji to teda fakt ani v babanystanu jako CR neni
dohled nad trati dela dispecing kterej ty koleje fyzicky nevidi, a ma jen data z cidel na trati a v jednotlivych lokomotivach ci motorovych vozech, treba mensi cast zeleznicniho koridoru hlavne kolem Prahy je dnes jiz uzpusobena i na provoz bez vlakvedoucich, a je otazkou jen rekneme 10-15 let nez v tech vlacich nebudou muset bejt a ty soupravy budou ovladane pocitacek z dispecingu
Budoucnost začíná. První cestující se svezli vlakem bez strojvedoucího
Na českou železnici poprvé vyjel autonomní vlak. Cestující svezl mezi Libčevsí a Židovicemi na Lounsku. Během tříkilometrové jízdy musel zareagovat na člověka, který se pohyboval v kolejišti, i na auto uvízlé na přejezdu. Pravda, zatím se nejednalo o pravidelný spoj zanesený v jízdním řádě, přesto železničáři mluví o průlomu. Bylo to poprvé, kdy autonomní vlak vyjel na veřejnou železniční síť a na své palubě svezl někoho jiného než zkušební techniky.
DANIEL MRÁZEK
18. 12. 2021 :::::::::::::::: A další :Ministerstvo schválilo vyhlášku umožňující provoz metra D bez strojvedoucích
23.11.2019
videlsom ten tv šot