Inženýři ze SpaceX chtějí změnit železniční dopravu díky robotickým vagonům

Společnost Parallel Systems založená bývalými zaměstnanci SpaceX hodlá změnit železniční dopravu. Poslouží k tomu robotické vagony.

V nejnovějším financování se Parallel Systems podařilo získat $49,55 mil., předtím už dostala od investorů přes $55 mil. Za tyto peníze chce firma postavit autonomní robotické platformy pro šetrnější a chytřejší přepravu zboží na železnici.

foto: Parallel Systems

„Společnost Parallel jsme založili, abychom železničním společnostem umožnili otevřít nové trhy, zvýšili využití infrastruktury, zlepšili služby a urychlili tak dekarbonizaci nákladní dopravy,“ řekl Matt Soule, spoluzakladatel a generální ředitel společnosti Parallel Systems.

foto: Parallel Systems

Autonomní železniční systém je postaven na robotických bateriových elektrických platformách se dvěma páry kol. Na dvě takové jednotky lze posadit běžný přepravní kontejner. Mohou se spojovat a tvořit „čety“, případně rozpojovat jak je potřeba a pokračovat si vlastní cestou. Jednotlivé platformy využívají elektromotory typu PMSM (Permanent Magnet Synchronous Motor).

Kromě obrovské flexibility je jasnou výhodou tohoto řešení i absence lokomotivy. Kontejner, pod kterým jsou dvě platformy, prý může urazit až 800 km. Nabití baterií pak trvá údajně jen hodinu. Dvojice platforem uveze max. 58 tun.

zdroj: tisková zpráva

6 Comments on “Inženýři ze SpaceX chtějí změnit železniční dopravu díky robotickým vagonům”

  1. Železniční síť na Marsu zatím není tak hustá, tam to fakt může jezdit bez jakéhokoliv dozoru :-). A pokud se tam budou všelijak srážet „vagóny chytré jako teslamrdky“ navzájem a nebo do nich budou narážet nízko letící zkratovozytesla, občas železnici podvrtá či přeruší vrtací Mlaskův červ, pal to čert. Nejlépe by bylo, kdyby se na Mars vypravili v nejkratším možném termínu všichni pozemští nebo alespoň místní eBuzíčci, eOcásci ……. prostě zdejší eSvoloč. Osobně bych jim na cestu každému přispěl 2 shitcoiny a 2 litry kvalitní slivovice aby se mohli ožrat až zjistí, že jim je shitcoin na Marsu k kov.nu úplně stejně jako zde a ta jízdenka byla jen jednosměrná.

    1. a vis jak funguji dnesni trate? ja teda predpokladam ze ty v USA budou mit podobnej dohled jako kdekoliv jinde ve vyspelejsich zemich, a na cloveku nekde u koleji to teda fakt ani v babanystanu jako CR neni

      dohled nad trati dela dispecing kterej ty koleje fyzicky nevidi, a ma jen data z cidel na trati a v jednotlivych lokomotivach ci motorovych vozech, treba mensi cast zeleznicniho koridoru hlavne kolem Prahy je dnes jiz uzpusobena i na provoz bez vlakvedoucich, a je otazkou jen rekneme 10-15 let nez v tech vlacich nebudou muset bejt a ty soupravy budou ovladane pocitacek z dispecingu

    2. Budoucnost začíná. První cestující se svezli vlakem bez strojvedoucího
      Na českou železnici poprvé vyjel autonomní vlak. Cestující svezl mezi Libčevsí a Židovicemi na Lounsku. Během tříkilometrové jízdy musel zareagovat na člověka, který se pohyboval v kolejišti, i na auto uvízlé na přejezdu. Pravda, zatím se nejednalo o pravidelný spoj zanesený v jízdním řádě, přesto železničáři mluví o průlomu. Bylo to poprvé, kdy autonomní vlak vyjel na veřejnou železniční síť a na své palubě svezl někoho jiného než zkušební techniky.

      DANIEL MRÁZEK
      18. 12. 2021 :::::::::::::::: A další :Ministerstvo schválilo vyhlášku umožňující provoz metra D bez strojvedoucích
      23.11.2019

Napsat komentář