Innogy představuje novou generaci domácích nabíjecích stanic pro elektromobily

redakce - 08 Únor 2019

Mezinárodní veletrh E-world v Essenu se stal místem premiéry nové generace dobíječek od innogy eMobility Solutions. Jednoduché, bezpečné a rychlé dobíjení elektromobilů s výkonem až 22 kW

Jednoduché, bezpečné a rychlé dobíjení elektromobilů s výkonem až 22 kW
foto: innogy

Nová řada chytrých dobíječek eBox nabídne uživatelsky jednoduché, bezpečné a rychlé dobíjení s výkonem až 22 kW střídavým proudem v úsporném modulárním designu. Na trh bude novinka uvedena letos v dubnu.

„Tím, že jsme se zaměřili výhradně na inteligentní dobíjení, znovu potvrzujeme příslušnost k předním poskytovatelům dobíjecích technologií. Při vývoji novinky jsme se zaměřili na tři hlavní kritéria: intuitivní ovládání, maximální inteligenci a celkovou bezpečnost a spolehlivost.

Modulární design navíc umožňuje nákladově efektivní instalaci a snadnou aktualizaci hardwarových i softwarových komponent,“ říká Martin Herrmann, obchodní ředitel innogy SE.

Novinka je doslova nabitá moderními technologiemi, která z eBoxu dělá inteligentního pomocníka. Dobíječka se automaticky aktivuje a rozsvítí, když se k ní uživatel přiblíží a komunikuje s ním prostřednictvím barevných LED signálů, lze ji také dálkově ovládat přes mobil.

Kromě pevného síťového připojení podporuje také Wi-Fi, Bluetooth či připojení přes mobilní sítě. Umí měřit odebrané kWh a umožňuje širokou škálu autorizačních a platebních metod. Při vývoji byl také kladen velký důraz na bezpečnost, samozřejmostí je proto šifrování.

Nová domácí nástěnná nabíjecí stanice eBox od innogy bude dodávána ve třech variantách: s jednoduchým LEDkroužkem, podsvícenými ikonami nebo s pětipalcovým dotykovým displejem. Všechny však spojuje intuitivní ovládání s jasně zobrazeným aktuálním statusem dobíjení. Instalace eBoxu je možná na zeď nebo do stojanu.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajímá mě kolik to bude stát, a kolik k tomu bude stát kabel přímo od Innogy. Bez kabelu to nemá smysl kolegové elektromobilisti. Kdo to ještě nechápe, tak to pochopí, až kabelem poprvé vymete psí hovínko. To se kabelu napevno přidělanému k nabíjecímu stojanu nestane, abyste museli nezbytně sahat na jinou část kabelu, než koncovku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a máte už i VY svoji virtuální baterii ?? ;)

eon-solar.cz/

A už je to za cenu, která dává ekonomicky smysl? Co jsem se naposledy díval, tak ne.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 3,5 roku, 100.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a kdo jiný tedy dává ekonomicky smysl? nějaký tip co mi to spošítá, zařídí, vyjedná dotaci antibabišovku, dá virtuál baterku a taky mi poskytne na to půjčku, prostě komplet klikem na netu línej jakvopice, víš vo někom jiným když mám tu volnou střechu jako kráva?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Aby ČEZKÝ prase se ftomhle ČEZKÝM svinčíku vyznalo!!

cez.cz/cs/sluzby-pro-zakazniky/fotovoltaika.html

EON to má mnohem uživatelsky příjemnější a navíc má virtuální baterku ;) EON je lepší ikdyž je to NĚMEC ;)))

Když si spočítáte kolik zaplatíte E.ONu za 20 let v měsíčním paušálu za možnost využít tu jejich virtální baterku a na poplatcích které si připočítají ještě k tomu, tak vás to bude stát mnohem víc jak běžná LiOn baterka. Navíc přicházíme o hlavní výhodu baterie, zálohování domu při výpadku proudu.

Ta virutální baterie je vlastně taková jitrnice jakou svět neviděl. Nazývají jí baterií ale nemá hlavní funkčnost baterie - využít energii tehdy když potřebuji. Je to jen další nástroj jak z vás vytáhnout ještě víc peněz.

Nechápu vaše nadšení a otrávné vkládání reklamy do všech diskuzí zde. Pracujete pro E.ON nebo si jen nedokážete zjistit všechny informace?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nedelam pro zadny eon ja z vas jen tahám moudra, myšlenkový prefabrikáty a už promyšlený cesty, víš jak těžký je něco počítat? když z každýho kšeftáka taháš informace jak z chlupatý deky. Co vím zatím o Eon baterce tak 50kč/měs/1MWhb tzn ročně využiju tak 3MGW tj 150*12 měsíců = 1800 * 15 let = 27.000 šprdlíku. Jaký další poplatky??

3 MWh krát všechny distribušní poplatky a příspěvky cca 3,5,- (s aktuálními cenami které za 10 let jistě budou jinde) to máš 10 tis ročně na těch 15 let tedy 150tis. Já bych to počítal klidně na delší období. K tomu si připočti tak o 20 % vyšší cenu za FVE od E.ONu jak je běžná cena za technologii kterou nabízí. A to se vyplatí. Za těch 150 máš baterku o vyšší využitelné kapacitě a do toho právě tu její hlavní vlasnost - energii doma.

Ale reklamní masáž i tak chytne mraky oveček které budou spokojené - teda první rok.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no vidišto a to se právě muší ještě prověřit :) Ale nedivte se že germán EON chytá do sítí tolik českých rybiček když čezák na to séle ;) Každopádně dík, distribušní poplatky o tom sem zatím jinde nečetl dám to prověřit díkas ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Právě, že když se čerpá proud z té baterky, tak platíte všechny poplatky vyjma silové elektřiny (to je zrovna ta menší část)

Takže uštříte cca 600 Kč MWH ,ale zase nemáte výkup a jejich ceník proudu je trochu dražší.

Vyběrem vhodného dodavatele a správného tarifu s co nejmenším jističem se může stát že nakonec budede platit méně i bez elektrárny a za ušetřené peníze si koupíte nějaké jeté elektrovozítko do města třeba IONA a pak už se šetří peníze v jíné dimenzi.

Ne 3000-4000 Kč ročně ,ale měsíčně za ušetřené palivo

Taky jsme se o to zajímali. Bohužel ta virtuální baterka je jen pro ty, co si FVE nechá postavit od EONu. Takže pokud již FVE máte nebo si ji hodláte postavit s kýmkolib jiným než s EONem, tak máte smůlu.

Zkuste se podívat u ČEZu na "Elektřina pro soláry", mají to koncipované trochu jinak - dají vám slevu ve výši 40 procent dodané elektřiny (ale nejsem si jist, zda jen z ceny elektřiny nebo i z ceny poplatků, distribuce), druhé omezení je, že nelze dodat více energie, než kolik odeberete. Ale nevidím tam omezení, že FVE musí stavět přímo oni.

Nevím, zda to vyjde levněji, ale IMHO to stojí za prozkoumání. BTW ta EONí baterka má omezení na počet MWh za rok a s elektroautem by se do toho člověk nemusel vejít.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 3,5 roku, 100.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na čez sem se díval ale je to tam tak nepřehladně a uživatelsky nepříjemně napsaný že se ftom bordelu odmítám vyznat at si čez trhne

Takže vpodstatě stejně jako u EONu či kohokoliv jiného, kdo se snaží přesvědčit tupou ovci, že baterka od nich dává ekonomický smysl.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 3,5 roku, 100.000 km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

čez nabízí taky virt baterku?? to sem tam nikde neviděl

Nabízí, i když jí tak neříká. U EONu se za ní platí měsíční poplatek, u ČEZu se poplatek neplatí ale ČEZ si část energie nechá. Na papíru to ale popisuje tak, že dává slevu ve výši 40 procent ceny dodané energie, efektivně to funguje jako baterie s účinností 40 procent - dodám 1 kWh, můžu odebrat 400 Wh.

Efektivně není baterie ani jedno, dodané energie se spotřebuje u sousedů a pak se k vám dodá z elektrárny.

---

Nissan Leaf, 24kWh, 3,5 roku, 100.000 km

Obrázek uživatele spetak

Tak tak, baterie co svět neviděl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasnýýý dikas, jak tak začínám čuchat jsou to u čezu tedy markeringový schovávání až zdá se mi jak to případným zájemcům o solar chtějí ztížit co nejvíce aby solar vůbec nestavěli a byl důvod stavět temelín 2. Tyhle kšefty už jsou na mě asi moc vysoká škola

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nemá snad každé auto v kufru Mennekes kabel?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

kabel je kprdu, volboks lepší ;)

kcc-hho.webnode.cz/supercharger/nabijeni-stanice/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nemá

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to má blbý, protože všechny nabíječky v ČR co znám, tak Mennekes nemají.

Chcete říct, že neznáte jedinou nabíječku v ČR, která by měla Mennekes (alias Typ2) nebo chcete říct, že ne všechny nabíječky v ČR, co znáte, mají Mennekes zásuvku?

Čeština je velký prevít... :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtěl jsem říct že neznám jedinou veřejnou nabíječku s Mennekes zásuvkou, která by měla připojovací kabel.

Tak to já už jsem nějaký potkal.
Tento typ:
http://j.mp/2RKAq0V

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano tuhle znám ale není to Mennekes, který strčím do svého auta.

Je to Mennekes. Pokud tedy jedeme na stejném základě, že "Mennekes = Typ2"

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tahle nabíječka je například v Průhonicích u Prahy rozhodně to není Mennekes typ 2 do které lze strčit kabel s Yazaki konektorem na druhé straně.

Je to Mennekes Typ2. Do aut s Mennkes Typ2 konektorem to pasuje. Že ti to nefunguje s tvojí redukcí není problém tohoto kabelu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejde do všech asijských aut. Tedy není Mennekes jako Mennekes.

Odkdy 3 fázový Mennekes by měl pasovat do asijských aut, které mají 1 fázové nabíjení?

Asijská auta používají Typ1 konektor alias Yazaki.
Jako Mennekes se označuje Typ2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechna asijská auta používají sice Yazakix ale na druhé straně kabelu je Mennekes typ 2, který se používá například v nabíječkach ČEZ. Souhlasím s tím, že některé nabíječky mají Mennekes kabel, ovšem pro víc jak polovinu aut je u nás nepoužitelný.

O tom diskuze není, že ti na to nepasuje redukce Typ2->Typ1.
Ty tvrdíš, že na té nabíječce není Mennekes. Mennekes tam je. Tečka.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Všechna dnes prodávaná nová auta v evropě již mají Typ2, pokud nejde o nějakou exotiku. Těch pár tisíc aut co má Yazaki vozí redukci za 3000 Kč, nebo má smůlu. To je celé, pro mě žádný problém, protože složitější to už nebude. Další standardy se v dohledné době nechystají.

Tak tak. Nehledě na to, že tyto stojany mají i CHAdeMO, takže může použít stále tento standard.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano je tam Chademo, několikrát jsem na té stanici nabíjel. Bohužel, pokud je připojeno k nabíječce auto k CCS, pak Chademo nelze použít. Kdyby tam byla zásuvka type 2 Mennekes, tak jako u stojanů ČEZ, bylo by to v pohodě, dalo by se nabíjet alespoň pomalu, takto to nejde pro asijská auta. Schválně to vyfotím, ta koncovka je prostě jiná než Mennekes Type 2, která by zapadla do níže uvedené zásuvky.

autonabijeni.cz/user/shop/big/240-1_zasuvka-mennekes-typ-2--strana-vozu.jpg

Obrázek uživatele ePavel

U těchto stanic je použit pro AC nabíjení také typ2, tzv. mennekes. Jsou ale navržené pro nabíjení výkonem 43kW (3x63A) a proto už tam nemůže být zásuvka, ale je tam kabel s konektorem. Přes zásuvku lze nabíjet výkony do 22kW (3x32A).

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 260.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Nic fotit nemusíte, všichni to tu znají.
Jak se vám níže snaží vysvětlit...

Prostě tam kde je kabel Mennekes na nabíječce ho s japonským autem nepoužijete, jedině se spec. redukcí (zkrácená koncovka).
Tam kde kabel není a je tam Mennekes zásuvka, tam svůj kabel Typ2=>Typ1 využijete.

Taky mě to u Globusu štve, ale co mám ČEZ čip tak už nabíjím jen během pracovní doby a nouzově Chademo.

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

Obrázek uživatele ozana

Konektor Typ 2 (tzv. Mennekes) na konci kabelu je schválně navržen tak, aby se nedal prodloužit. T.j. ani žádnou redukcí na Typ 1 (bez zvláštní úpravy). Do zásuvky Typ2 (např. na wallboxu) samozřejmě lze zastrčit konektor Typ 2 na kabelu na jehož druhém konci může být Ty 2 nebo Typ 1.

---

Jezdím na proud, najeto 87 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 90 tisíc km.

Tak to asi všichni víme, že tyhle stojany mají jenom jeden AC/DC měnič. Každopádně aspoň nabiješ, lepší než nenabít vůbec.

Holt si příště musíš kupovat auta od výrobců, co montují konektory podle evropských norem. ;-)

Klidně to vyfoť, já ti garantuji, že je to Typ2 a že zapadne do každého auta s Typ2 zásuvkou (vyzkoušeno u LIdlu na Barrandově).

Anebo se zeptám jinak. Když hypoteticky připustíme, že ABB ve svých materiálech lže, že jsem to sám nikdy nevyzkoušel píchnout do svého auta s Typ2 konektorem, co by to tedy podle tvého názoru mělo být? Proč by tam výrobce dával konektor, který není kompatibillní s evropskou normou Typ2? A jaký standard to tedy je? A jakou by měl motivaci ho tam dát?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano máš pravdu Mennekes tam je ovšem pro většinu aut nepoužitelný. Howgh.

Otázkou je, zda je to většina. Já už kolem sebe znám jen jednoho, co má starýho Leafa s Typ 1 a všichni ostatní už mají normální Typ2.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Wallbox bez kábla nemá budúcnosť. Nikomu sa nebude chcieť v aute voziť x káblov.

Kabel si přikoupíte dle potřeby a necháte trvale zapojen ve wallboxu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

5 táců za kabel ;) o to dražší ve výsledku wall bude ;)

inchanet.cz/products.html

To sice jo, ale z vlastní zkušenosti mohu potvrdit, že pevný kabel je výrazně pohodlnější, než mít jenom zásuvku a kabel vždy odněkud vyhrabávat.

Vozim v aute par kabelu a redukci a nevadi mi to. Vozim.na rozdil od soucastniku i rezervu hever a klic a kolo si umim vymenit. Nemusim kvuli defektu volat o pomoc. Ale chapu ze svet speje do doby kdy musto toho vseho staci mobil a penezenka.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nevíre někdo jestli lze sehnat hever k Nissanu leaf 2018? K autu se dodává jen dojezdova sada a klic na kolo. Chtěl bych si koupit hever a dojezdové náhradní kolo. Když bych chtěl jet do zahraničí.

---

Nissan Leaf 2018 - najeto 10.000km

Skuste

Info@dojezdove.cz

Sezenou vam ho i s heverem

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Tak pokud máte normální auto s Typ2, tak vozíte jen jeden kabel. Nicméně s kabelem je to pohodlnější, to je fakt, mám to v práci i doma a zapojení auta do nabíječky zabere opravdu jen pár vteřin.

Takze jeden doma druhy v praci a v aute zadny. Kdyby bylo nutny dobit na AC tak nic.

---

Citroen C Zero,Nissan eNV200, Fotovoltaiky 2x30kW
Elektro-skutr-kolobezka-lod-hausboat ostrovni system
Elektrina nejsou jenom uspory. Je to volba, svoboda a zivotni styl. Take byt zodpovednejsi k zivotnimu prostredi.

Nene, vyrobil jsem si domů i do práce wallboxy s pevným kabelem. Právě proto, abych to nemusel vybalovat z kufru, což je vždycky trochu vopruz.
V kufru vozím toto:
http://j.mp/2RKQzDD

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1* dobrý borec, dyžtak Franta Teslák to vyrábí...

inchanet.cz/products.html

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC GroupAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?