Hyundai v Evropě zahájí prodej modelu Ioniq Plug-in

redakce - 22 Květen 2017

U evropských prodejců se letos v létě objeví nový plug-in hybrid Hyundai Ioniq Plug-in Hybrid. Ioniq je prvním vozem na světě se třemi druhy elektrifikovaného pohonu. Hyundai Motor slibuje elektrizující léto 2017

Hyundai Motor slibuje elektrizující léto 2017
foto: Hyundai

Plug-in Hybrid je nejnovější variantou, jejíž uvedení na trh následuje po úspěšném představení verzí Hybrid a Hyundai Ioniq Electric ve druhé polovině roku 2016.

Hyundai pokračuje v naplňování své strategie, která počítá s uvedením 14 ekologických vozů do roku 2020, včetně pěti hybridních vozidel, čtyř hybridních vozidel s možností vnějšího nabíjení, čtyř elektromobilů a jednoho elektromobilu s palivovými články.

Hyundai Ioniq obdržel od uvedení hybridní verze v uplynulém roce třináct evropských ocenění, včetně několika titulů „Vůz roku“ po celé Evropě za své celkové provozní vlastnosti, ocenění Red Dot 2016 za design a nejvyšší pětihvězdičkové hodnocení Euro NCAP jako ocenění výjimečné úrovně bezpečnosti.

IONIQ Plug-in Hybrid kombinuje to nejlepší z obou světů

IONIQ Plug-in Hybrid kombinuje nový zážehový čtyřválec Hyundai 1.6 GDI s elektromotorem o výkonu 45 kW (61 k), který je napájen z akumulátorů Li-Poly o kapacitě 8,9 kWh. Nejvyšší výkon spalovacího motoru s přímým vstřikováním paliva a tepelnou účinností 40 %, která je nejvyšší ve svém segmentu, je 77 kW (105 k), maximální hodnota točivého momentu činí 147 N.m.

Zásoba elektrické energie umožňuje dojezd s čistě elektrickým pohonem až 63 km. Emise CO2 byly sníženy na 26 g/km a spotřeba paliva na 1,1 l/100 km (kombinovaný režim EU). Celkový výkon hybridního systému, tvořeného elektromotorem a zážehovým motorem, je 104 kW (141 k). IONIQ Plug-in Hybrid dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 10,6 sekundy, nejvyšší rychlost je 178 km/h.

Spolupráce mezi elektromotorem a zážehovým motorem probíhá v závislosti na stavu nabití akumulátorů. Při dostatečném nabití jezdí IONIQ Plug-in Hybrid v režimu čistě elektrického pohonu s výjimkou jízdních situací, které vyžadují vyšší výkon, než jaký poskytuje elektromotor.

V hybridním režimu zajišťuje důmyslné řízení zážehového motoru a elektromotoru maximální hospodárnost. Po aktivaci režimu Sport využívá IONIQ v maximální míře spalovací motor i elektromotor s cílem zrychlit reakce vozu na povely řidiče v kombinaci se sportovnější charakteristikou řízení.

Přebytečný výkon se používá k nabíjení akumulátorů. IONIQ Plug-in Hybrid je pro nabíjení vysokovýkonných akumulátorů na nabíjecí stanici vybaven integrovanou nabíječkou o výkonu 3,3 kW, která přeměňuje střídavý proud na stejnosměrný. Řídicí jednotka ICCB (In-Cable Control Box), integrovaná do nabíjecího kabelu, umožňuje řidičům nabíjet svůj IONIQ z běžné domácí zásuvky.

Asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS pro hospodárnou mobilitu

K vynikajícím hodnotám spotřeby paliva a emisí CO2 verze Plug-in Hybrid přispívá asistent pro ekologickou jízdu ECO-DAS (ECO Driving Assistant System). Systém ECO-DAS zahrnuje asistenta pro setrvačnou jízdu, který analyzuje informace o průběhu trasy z navigačního systému a upozorňuje řidiče, že se blíží jízdní situace, vyžadující nižší rychlost jízdy.

Může se jednat o změnu směru jízdy nebo sjezd z dálnice. Pokud navigační systém předvídá takovou situaci, informuje řidiče symbolem na přístrojové desce modelu IONIQ a zvukovým signálem, že může uvolnit pedál plynu.

Cílem je další snížení spotřeby paliva setrvačnou jízdou a pomocí brzdění elektromotorem minimalizovat používání brzdové soustavy. Asistent pro setrvačnou jízdu pracuje v rozsahu rychlostí od 40 do 160 km/h, pokud se IONIQ nachází v režimu ECO.

Další funkcí systému ECO-DAS je předvídavé řízení energetických toků, které reguluje spolupráci mezi elektromotorem a zážehovým motorem. IONIQ Plug-in Hybrid zvýší výkon zážehového motoru pro nabíjení akumulátorů, je-li na základě údajů o nadmořské výšce z navigačního systému předvídán na trase úsek se stoupáním.

Tímto krokem dochází k minimalizaci nehospodárného provozu spalovacího motoru, protože akumulátory budou mít v těchto situacích dostatek energie pro podporu elektromotorem. Je-li předvídán úsek s klesáním a akumulátory jsou dostatečně nabité, zvýší vozidlo míru využití elektromotoru před jízdou ze svahu. Během ní pak dochází k rekuperaci kinetické energie.

Elektrizující zážitky z jízdy a chytrá konektivita

IONIQ Plug-in Hybrid umocňuje zážitky z elektrické jízdy speciálními funkcemi 8" dotykového displeje s vysokým rozlišením. Řidič má dokonalý přehled o tocích energie v hybridní soustavě, spotřebě paliva a dojezdu s čistě elektrickým pohonem.

Zobrazovány jsou rovněž informace o používání elektromotoru a spalovacího motoru, jakož i poloha čerpacích a nabíjecích stanic v nedalekém okolí. Ukazatel ECO Level měří celkovou hospodárnost provozu.

Další funkce umožňuje naprogramovat nabíjení akumulátorů verze Plug-in Hybrid podle plánovaného času odjezdu, a přizpůsobit tak míru nabití akumulátorů požadavku na jízdu s elektrickým pohonem. Díky možnosti nabíjení v době mimo špičku si mohou majitelé nastavit časy nabíjení tak, aby měli výhodu nižší ceny elektrické energie v závislosti na využívaném tarifu, například během noci.

Navigační systém také zahrnuje chytrou konektivitu a informační a zábavní systém, včetně systémů Apple CarPlay a Android Auto, služeb LIVE s informacemi o dopravě v reálném čase a jedinečnou službou Lifetime Mapcare společnosti Hyundai Motor, která nabízí bezplatné každoroční aktualizace mapových podkladů a softwaru. IONIQ nabízí rovněž podložku pro bezkabelové indukční nabíjení (dle standardu Qi) mobilních telefonů, díky níž budou mít cestující svůj telefon vždy nabitý.

Zážitky z řízení modelu IONIQ vylepšuje také sedmipalcový displej digitálního panelu přístrojů. Displej TFT s vysokým rozlišením 1280 x 720 pixelů zobrazuje například rychlost jízdy, dojezd, informace navigačního systému, stav nabití akumulátorů a aktivní jízdní režim.

V závislosti na zvoleném režimu se mění uspořádání panelu přístrojů. V režimu Sport se na displeji objeví digitální rychloměr, který je obklopen otáčkoměrem v analogovém stylu, jenž zobrazuje otáčky motoru na červeném pozadí.

Variabilní jízdní dynamika a nejmodernější prvky aktivní bezpečnosti

Konstrukce modelu IONIQ Plug-in Hybrid zaručuje optimální jízdní dynamiku, jízdní komfort a vysokou hospodárnost. Šestistupňová dvouspojková převodovka (6DCT) z vlastního vývoje společnosti Hyundai Motor, koncipovaná pro hybridní provoz, přispívá k rychlým reakcím vozu na povely řidiče.

Řidič může řadit manuálně páčkami na volantu. IONIQ Plug-in Hybrid nabízí režim Sport se sportovněji nastaveným řízením a odlišnou charakteristikou řazení, který umocňuje zážitky z dynamické jízdy.

Lehký skelet karoserie, víceprvkové zavěšení zadních kol a inteligentní uspořádání poháněcího ústrojí přispívají k výjimečným zážitkům z řízení modelu Plug-in Hybrid.

Vyspělé prvky aktivní bezpečnosti jsou nyní ještě dostupnější, protože standardní výbava zahrnuje systém autonomního nouzového brzdění AEB (Autonomous Emergency Braking) včetně detekce chodců, asistenta pro jízdu v jízdním pruhu LKAS (Lane Keeping Assist System) a chytrý tempomat SCC (Smart Cruise Control). Zákazníci si mohou vybrat také asistenta pro sledování slepého úhlu BSD (Blind Spot Detection) s funkcí RCTA (Rear Cross Traffic Alert), upozorňující na vozidla přijíždějící ze stran při couvání.

Lehká a tuhá karoserie je z 53 % vyrobena z vyspělých vysokopevnostních ocelí, které umožňují vyšší úroveň komfortu a lepší ovladatelnost a zároveň zvyšují úroveň pasivní bezpečnosti účinným pohlcováním nárazové energie a minimálními deformacemi v případě kolize.
¨
Akumulátory Li-Poly s kapacitou 8,9 kWh byly pro model IONIQ Plug-in Hybrid zkonstruovány na základě bezpečnostního konceptu s čtyřnásobným zabezpečením.

Přitažlivý design s nejlepší aerodynamikou ve své třídě

Exteriér verze Plug-in Hybrid disponuje světlomety LED a 16“ koly ve speciálním designu. S verzí Hybrid sdílí většinu stylistických prvků, mezi něž patří maska chladiče, svisle uspořádané diody LED ve tvaru písmene C s funkcí světel pro denní svícení a elegantní modrá nebo stříbrná charakterová linie ve spodní části nárazníku vpředu a vzadu.

Elegantní aerodynamický tvar přispívá k nejnižší hodnotě součinitele aerodynamického odporu vzduchu ve své třídě pouhých cx = 0,24 a vytváří atraktivní siluetu, přestože IONIQ nabízí ve svém interiéru dostatek prostoru až pěti cestujícím.

Karoserie se dodává v osmi barvách, z nichž dvě jsou metalické a pět perleťových: bílá Polar (nemetalický lak), stříbrná Platinum, modrá Marina (oba odstíny metalické), černá Phantom, šedá Iron, stříbrná Aurora, oranžová Phoenix a hnědá Demitasse (všechny perleťové).

V závislosti na stupni výbavy jsou na výběr dvě barvy interiéru: Lava Stone (černá) nebo Afternoon Breeze (béžová) s bílými ozdobnými prvky nebo černými a modrými ozdobnými prvky. Varianty čalounění sedadel zahrnují pleteninu, tkaninu nebo kůži.

Kola mají bílou nebo ryzí stříbrnou barvu s modrými či bílými ozdobnými prvky. Maska chladiče verze Plug-in Hybrid je buď v odstínu Dark Metal (modrá lišta), nebo leskle černá (modrá nebo stříbrná lišta).

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ta kapacita baterií je malá, sice je dobře že to na krátké pojíždění do asi 40km nepotřebuje spalovák, ale pořád je to málo, k tomu aby to mělo výraznější dopad na redukci spotřeby paliv je třeba vyšší kapacita a dojezd na elektřinu tak 100km.

Nejen z klimatických, ale i z bezpečnostních důvodů je třeba co největší množství fosilních paliv, zejména ropy, případně plynu, nahradit elektřinou, eventuálně zajistit aby jich mnohem více těžily táty, které jich nejvíce spotřebovávají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ještě měli uveřejnit cenu.

Já bych si ho, ale nekoupil hlavně kvůli tomu zrychlení 0-100km/h za 10,6s, takový vůz když už musí tahat furt dva motory, by je měl umět taky pořádně využít a dostat se s tím zrychlením minimálně pod 8s.

Tohle je zase nastavené primárně na co nejnižší papírovou spotřebu podle nějaké pokroucené normy.

Jinak proti nové Toyotě Prius je to postavené dost konkurenceschopně, ale jejikož u těchto typů aut bude hlavní strach z vysoké komlikovanosti, poruchovosti a servisních nákladů, tak Toyota asi se svou dlouhodobě v tomto nejlepší pověstí bude prodávat líp.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Tohle by bylo ideální druhé auto do rodiny k malému městskému vozítku. Kolem komína by obě spokojeně jezdily na elektriku a na dlouhé jízdy by se párkrát za rok (oněch posledních 10-20% nájezdu) využil spalovací motor. Jen bych měl obavy jestli ten spalovací motor nebude při tak nízkém využití poruchový.
A nabízí se taky otázka proč s sebou pořád vozit stovky kg nádrží, výfuků, motorů, ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Neřekl bych že by to mělo být zase tak těžké, ano, kolem sta kilogramů, možná 200, ale není to myslím tolik aby si to žádalo tak expresivní vyjádření :)

Dva hošani jedou Kanadou 1000 km vejlet a porovnávaj Ioniq EV a Ioniq hybrid.
https://youtu.be/kIGrTCcnUSY

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

MUSK BORING COMPANY na TV NOVA TN.cz !! to je rachot kdo za to asi tak může :)))

vod.tn.cz.prg.cmestatic.com/2017/05/21/2000956-lq.mp4

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

VÝBORNĚ ČEŠI FANDÍ KOREJSKÉMU HYINDAI ABY SE OSVOBODILI OD LIDOVĚ GERMANIZOVANÝHO VW DÍZLBLEJT NATAHOVÁGN IBIZA ;)) CTRL+C

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pekna ryba v rzbnika ev a phev.
Ceny phev este neboli zverejnene?
Som zvedavy o kolko to bude lacnejsie od Prius Prime?
Aky ma Ioniq phev velky kufor?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na autosalone v Bratislave bola cenovka 31.990,-

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

The Hybrid and Plug-In have 443 litres of boot space, while the Electric has 350. This eclipses the Toyota Prius by around 100 litres and can be expanded to 750 litres if you fold the rear seats flat.

carbuyer.co.uk/news/151456/full-details-of-new-2017-hyundai-ioniq-plug-in

muze to byt levnejsi o kolik chce, na priuse to svou vyspelosti nema.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

v com? verim ze spotreba v rezime hybrid. tam Toyota nema konkurenciu ale v inom je to podobne.

ta spotreba neni jen tak. vyplyva ze samotne podstaty fungovani hybrid synergy drive. dalsi dusledek je treba spolehlivost. spalovaci motor, spojka, prevodovka a elektromotor nikdy nebude spolehlivejsi nez spalovaci motor, dva elektromotory(generatory) a planetova prevodovka (v podstate diferencial) mezi nima. dokonce je mezi nejspolehlivejsimi vozy ve sve tride vubec. asi by slo hledat i dale, kazdopadne spotreba a spolehlivost uplne postacuje.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineŘízení stanic pro elektromobilyNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter


185.66.36.26