Hyundai o 50 % zvýší výrobu elektromobilu Ioniq Electric

Jan Horčík - 10 Červen 2017

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric má úspěch, zájem je velký, a Hyundai proto bude navýší výrobu o 50 %. Momentálně je obtížné auto vůbec koupit.auto elektromobil Hyundai Ioniq Electric

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric zvládne na jedno nabití bezpečně ujet kolem 200 km a prodává se za konkurenceschopnou cenu. Zájem je proto velký - Hyundai ale nestíhá vyrábět.
foto: Hyundai

Hyundai Ioniq Electric je vynikající elektromobil a zájem o něj je proto pochopitelně vysoký. Bohužel, problém na straně dodavatele baterií, společnosti LG Chem, způsobuje, že auto nyní v podstatě koupit nelze, a to nejen v Česku.

Hyundai podle všeho jednoduše podcenil zájem o svůj první elektromobil. Proto slibuje, že během následujících měsíců navýší výrobu o 50 %.

Podle nedávných informací deníku Business Korea si Hyundai od LG Chem objednal pouze 6000 až 7000 baterií! Poptávka je ale dvakrát vyšší, než automobilka očekávala.

LG Chem má dnes údajně problém s dodávkami baterií nejen pro Hyundai, ale i ostatní výrobce elektromobilů (např. GM a jeho elektromobil Chevrolet Bolt/Opel Ampera-e). Zájem o ně totiž neustále roste.

Hyundai Ioniq Electric se vyrábí v jihokorejské továrně v Ulsanu, a to v počtu 1200 kusů měsíčně. Hyundai nyní bude zvyšovat množství na 1800 měsíčně. Více než polovina ale připadne na jihokorejský trh.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nevím, ale přijít teď na trh s autem a baterií 28kWh mi přijde už trochu out, dnes se všichni směřují k bateriím 40kWh a výše.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Také mi to na papíře připadalo jako opožděný krok. Dokud jsem si to nevyzkoušel. Když auto s 28 ujede bezmála stejně jako e golf s baterií přes 30. Asi to nebude pouze o velikosti baterie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Měl jsem ioniq jeden den a s plně nabitou baterií jsem udělal 130 kilometrů (dálnice/město 40%/60%). Všude jsem jezdil dle předpisů tedy 50 70 90 až 130 kilometrů hodině. Podle mě v tom ale byla špatná baterie, myslím že bych měl najet běžně kolem 180 kilometrů, tedy podobnou vzdálenost jako Volkswagen eGolf s baterií 36kWh. Ioniq je má velmi nízkou spotřebou ve městě na dálnici už to ale takový rozdíl není. Pokud tedy budu chtít nahradit klasické auto budu požadovat dojezd alespoň 300 kilometrů standardní rychlostí, což ale Ioniq nemůže nikdy splnit s baterií menší než 40kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po dálnici jezdím kolem 115 km/h. A rozdíl ve spotřebě je znát oproti 130 km/h. Nyní měsíc jezdím pouze okresky a město(nijak extra úsporně). A při plném nabití jsem měl nyní dojezd 256 km. Doplna nabíjím jednou za měsíc. Jinak odpoledne 3 h. na noční proud, nebo jednou za 3 dny na rychlo do 94 procent. Oproti konkurenci mi připadne i rychlonabíjení rychlejší než např. u golfa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

110km/h jsem jel s eGolfem 26kWh do Humpolce a byl to děsný opruz - neustále mě někdo při předjíždění kamionů problikával a lepil se mi na zadek, takhle bych hezdit opravdu běžně nechtěl. Ano, pro ježdění po městě a do 90km/h to s Ioniq celkem jde. Já najezdím denně 70km (město/mimo tak 60/40 %) a nabíjet obden se dá, ale proč, když bych mohl nabíjet 2x týdně, že...

Obrázek uživatele Josef

To je právě otázka. Malý elektromobil v pohodě vyžije s baterií kolem 30 kWh využitelných. Ano, 45 kWh by bylo super, to pak máte dojezd na přejezd celé republiky. Ale potřeba to u malého elektromobilu vysloveně není. To u auta velikosti Octávie už by bylo 45 kWh málo. Tam by to chtělo těch alespoň 60 kWh a spíše 85–100 kWh, protože s takovým autem už se občas jezdí dálky. Ale takové auto nikdo nevyrábí, včetně Tesly (Model S a X jsou cenově o dvě třídy výše a Model 3 se zatím nevyrábí).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono i malé auto má průměrnou spotřebu 13-14 kWh na 100 kilometrů při 90km/h, takže se s 30 kWh baterií moc daleko stejně nedostane, větší auto má průměr klidně 16 kWh na 100 kilometrů, to zase takový rozdil neni. Dnes výrobci jdou do výroby se standardní baterií 40 až 60 kW hodin baterii, tak proč si kupovat něco takového jako je 28 kWh baterie.

Obrázek uživatele Josef

S malým autem se dá kolem komína jezdit klidně za 10–11 kWh na sto. Samozřejmě v létě. Ale jasně, pokud s tím chcete jezdit jako s prvním autem, dálnice nedálnice apod., tak pak vám samozřejmě ta baterka stačit nebude. Ale to vám nebude stačit skoro u ničeho. S elektrem se prostě nedá jezdit stejně jako s naftou. Kamarád má služební Octavii Scout v naftě a 4x4. A pro něj je běžná rychlost na dálnici cca 150–160 km/h. To by se dalo praktikovat tak leda s Teslou.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S Ioniqem jezdím běžně pod 11 kw. Průměr mi to ukazuje 11,5.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A to je spotřeba co ukazuje palubní počítač, že? Kolik je ale SKUTEČnÁ spotřeba odvozená od dodané energie do auta (t.j. započtena účinnost nabíjení). Díky.

Obrázek uživatele Josef

Na tom snad nesejde, když důležitá je spotřeba z baterie. Na nabíjení zpravidla padne dalších 10–20 % ztrát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No pro mě je důležité všechno co platím.
Tedy spotřeba elektromobilu je to co mi odečte elektroměr při nabíjení. Mám v tom započítáno účinost nabíjení a i samovybíjení baterky když auto není používáno. Toto podělením počtem ujetých stovek km dá opravdu skutečnou spotřebu elektroauta. v kWh/100km.

Obrázek uživatele Josef

To je sice pravda. Ale ta spotřeba se nijak nepromítne do dojezdu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Věřím, já bych jezdil kolem těch 13-14kW, každý to máme jinak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Chtělo by to tabulku nejmenších dojezdů, to by bylo hezký třeba 220km/h Tesla S a 80km dojezd.

Obrázek uživatele Josef

Při průměrné rychlosti 200 km/h dojede Tesla model X asi 130 km. Model S na tom bude výrazně lépe, hádal bych přes 200 km.

Doufam ze uz konecne vsichni pochopili proc zadna automobilka zatim tesle nekonkuruje a konkurovat nemuze? Ponekud jim chybi jejich vlastni Gigafactory. Zadna automobilka nic podobneho nestavi. Hlavne ze maji plnou prdel "tesla killer" konceptů. At se treba stavi na hlavu, ale bez boradne baterkarny nemaji sanci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Větší problém pro ně bude, že pokud si nebudou sami vyrábět baterie, tak na elektromobilech nebudou mít nikdy slušné zisky. Na low-end segmentu to bez vlastní baterkárny vůbec nepůjde. Dinosauři zatím vůbec nepochopili, která bije.

Obrázek uživatele Kuk

Zajímavý je, že Nissan zrovna prodává svojí baterkárnu Číňanům :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Ona není baerkárna jako baterkárna. Zrovna v AESC byli vždycky žabaři a průseráři a ty jejich baterky nikdy neměly žádnou konkurenční výhodu, spíše naopak.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dyt to říkám že fosilove nemaj kapacitu baterek pronejakou masovku i proto to slezina směšných +/- 30-40kWh a život přitom začíná na 45+kWh.A ty kecy jak si postaven vlastní jsou jen kecy na 4+ let.I proto dá masovku jen Tesla.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsechny marketingove studie jsou na nic. Za velke penize vyprodukuji akorat powerpointove prezentace, ktere jsou uplne mimo. Jejich marketingove zvasty me vzdy rozcili do bela. A reklamni kampane spise odpuzuji zakazniky a clovek by se mel stydet nektera auta vubec koupit aby nevypadal jako trouba.
Nedivim se, ze ty trubky v Hyundai a GM odhadly zajem o EV tak mizerne. Mozna ani nepochopili, co to EV vubec je.

Obrázek uživatele Kuk

Ropáci v GM, Hnujdaj a jinde chápou jedinou věc a to, že potřebujou prodat ještě hory spalováků. Proto přiškrcujou EV co to dá.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Mě se zdá že největší problém leží v tom že LG podtrhlo cenu, aby získalo větší tržní podíl. Nic proti tomu, akorát že si jejich odběratelé měli uvědomit že když tu jejich pokročilou technologii pouch článků zatím skoro nikdo jiný velkosériově nezvládá (550Wh/l a více) a už vůbec ne za nabízenou cenu, tak že logicky rozšíření výroby bude jednak hodně drahé a rozhodně ne rychlé.

GM neměl moc na výběr, ale Hyundai si za to může sám, protože Ioniq nepoužívá tak pokročilou technologii článků a tak měl na výběr vzít o něco dražší články od SK innovation jako Kia (ty články nejsou dnes žádná hitparáda moderních technologií) tak by teď s navýšením produkce (dvojnásobná objednávka baterií) nejspíš neměl problém.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ty automobilky se asi museli zbláznit !!!
Nezvládají jednoho modelu vyrábět ani 20 000 za rok, ale už si Kia-Hyundai vymýšlí a draze projektuje minimálně další 3 elektroauta.
Kdyby raději vrazili veškeré volné peníze do vlastní baterkárny jako Tesla.
Když jsem to četl, tak jsem si myslel, že Hyundai si objednala nic moc 7000 baterií měsíčně, a pak z toho vyšlo, že to mysleli jako zásobu na půl roku až rok ???

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla má jednoznačne navrch a dlho ešte mať bude... Ešte by to možno zvládol aj Nissan ( má svoju vlastnú "gigafactory"), ale ten zasa nechce. Radšej bude vyrábať tie svoje spalovacie popelnice. Rýchlejšie by klesala cena EV, škoda :-((

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Po 2 měsíčním provozu, a to nijak extra úsporném mám s Ioniqem dojezd přes 250 km. A to na plné nabití. Naplno nabíjím asi jednou měsíčně. Vzhledem k dojezdu nepotřebuji vždy plnou nádrž. Roční nájezd se předpokládá 21.000 km.

Obrázek uživatele Michelin

To je pekne. Neuveritelne kam stlacili spotrebu. Ta baterka neni nijak velka a prece takovy dojezd.
Libil by se mi pro manzelku, ale obavam se, ze tri detske sedacky se dozadu vedle sebe nevejdou co?

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

tesne, ale predsa sa tam zmestili tri

https://autozurnal.ta3.com/hyundai-ioniq-drzo-hodil-rukavicu-superom

Inak na Slovensku je IONIQ Electric uplne vypredany. Ja som ho objednaval v maji a cakacia doba 7 mesiacov, skoro aku u TM3 :P

Obrázek uživatele Michelin

Vyresili to vysunutim te prostredni dopredu. To by, ale musel byt isofix i uprostred, coz moc casto nebyva.
Diky za odkaz.

---

Více než 180tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

21tis to je tak kolem komína a pak šup do garáže nato stačil i dehet.Takhle aspon 35tis aby to auto věčně nestalo v té garáži.

Obrázek uživatele ozana

21 tisíc není stání v garáži, to je každodenní dojíždění do práce.

2 měsíční odhad je nepřesný, pak přijdou častější výlety a není problém to zvednout i na 35tkm/rok.

Stání to je tak 8 tisíc za rok u nějakých důchodců - na nákup, k lékaři a na narozeniny k nejbližším příbuzným.

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hloupé kecy píše 21tis na to stačí dehet a cucat z prstu 35tis to by šlo že.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je vela alebo málo? Koľko ste mali dojazd, ked bol úplne nový?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Málo to určitě není. Tyto km jsou u hyundaie oproti jiným elektromobilům velmi realistické. Ze začátku mělo přes 230 km. Když v testu ujeli na novém e golfu s 36 kw baterií asi 309 km etra úsporně. Tak na youtube je němec který po městě s Ioniqem(28 kw baterií) najel asi 295 km.

Zde je celé video, jak v Korei po městě a okolí ujeli 351km.

https://www.youtube.com/watch?v=OW56pVtWPJo

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A za dva roky 180km, ale jinak furt dobrý....Říkal ten co proletěl kolem okna v 8 patře:).

Obrázek uživatele ozana

Hloupé kecy...

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Garance je jaká 8let nebo 200tis jako Tesla nebo po 2 letech potopa?:) Prostě ta chemie ioniqu stojí za kulový.

Obrázek uživatele Josef

Nevím, mě to přijde, že baterie všech e-aut s výjimkou prvních Leafů, zatím drží velmi dobře. Na blogu BMW i3 se nedávno objevil případ i3, se kterou lítá jeden obchoďák prodávající farmaka. Má na ní za 4 roky nalítáno 240000 mil. A baterie uvádí Bat. Kapa. stále stejnou, lehce přes 20 kWh (to závisí na teplotě apod. není to úplně směrodatné). Jednoduše ta baterka VŮBEC nedegradovala.

Stejně tak nevěřím, že i baterie Ioniqu nevydrží stejně jako auto. Nějaký ten teplotní management tam je a podle všeho s tím autem lidé nelítají jako přblblí a systém nepřetěžují prudkými odběry... Doba výměn baterií prostě nenastane. Možná vyjma upgradů kapacity, které ale plánuje pouze BMW a u dalších automobilek jsem to nezaznamenal (u Tesly to samozřejmě nedává smysl).

Obrázek uživatele Jolinar

Musk na vyrocni schuzce akcionaru rikal, ze upgrady baterii pro Model S zvazuji, ale ma to jista (hlavne hmotnostni) omezeni. Nelze napriklad misto puvodni 60ky dat novou 100ku, protoze by auto pak uz neuvezlo nic jineho aniz by se taky musely vymenit napravy :-)

Obrázek uživatele Josef

To mi přijde zvláštní. Bude to spíš papírová záležitost, než skutečný problém. Podle mě nebude až takový problém vyměnit starou 60 kWh baterii u Tesly za 100 kWh baterii s novými články a upravenou strukturou, protože ta nová nebude o moc těžší.

Obrázek uživatele Jolinar

starou 85 za novou 90/100 neni problem, ale u 60ky tomu verim.
Preci jen vaha 60 < 85 < 100. Presne cisla bych jiste mohl dohledat, ale rozdil tam bude minimalne tak 150kg, mozna i vic, nevim presne a ani se mi to ted nechce moc hledat :-)

Obrázek uživatele Josef

Podle výpočtu vychází rozdíl necelých 120 kg mezi 60 kWh a 85 kWh baterií. Osobně si myslím, že rozdíl mezi 60 kWh a 100 kWh baterií bude tak 160 kg max. Otázkou je, jestli nemají modely s menší baterií větší užitečné zatížení. Modely s větší baterií by měly mít něco kolem 450 kg.

Mám pocit že jen mezi 85/90kWh a 100kWh je rozdíl cca 60kg.

Obrázek uživatele Jolinar

Tesla ma zaruku na baterii 8 let bez omezeni na ujete kilometry.
Zaruka v tomto pripade znamena, ze i po 8 letech to bude fungovat - ale jiz neni specifikovana kapacita/dojezd po tech 8 letech. Nekteri vyrobci take garantuji kapacitu po konci zaruky, Tesla pouze funkcnost.

Z vlastni zkusenosti muzu rict, ze Tesla po skoro 4 letech a skoro 150.000km mela dojezd mensi o cca 6-7%.

Tesla nedrží žádnou záruku na baterky. Takže jakákoliv záruka od jiné automobilky je vždy lepší než Tesla. :-)

Obrázek uživatele Jolinar

Blogísek (byť majitele Tesly) asi u soudu nebude mít moc šancí proti záručním podmínkám, které jste dostal s kupní smlouvou...
Když jsem před pár měsíci pročítal záruční podmínky, našel jsem tam toto:
"The Battery, like all lithium-ion batteries, will experience gradual energy or power loss with time and use. Loss of Battery energy or power over time or due to or resulting from Battery usage, is NOT covered under this Battery and Drive Unit Limited Warranty."

Obrázek uživatele Jolinar

ano, mate pravdu, ale jen v tom, ze se nevztahuje na kapacitu a vykon!

Stale plati zminena zaruka na funkcnost po dobu 8 let a bez omezeni na ujete kilometry!

Hmm, takže když mi u Tesly klesne kapacita po 3 letech na 60%, tak utřu, protože baterka stále funkční je, jen má sníženou kapacitu, na kterou se záruka nevztahuje... To je fajn...
To jiné automobilky teda drží záruku i nad kapacitou, nejen funkčností...

Obrázek uživatele Jolinar

nektere ano, ale taky ne vsechny...

Záruka je 5 let bez omezení kilometrů, baterie 8 let nebo 200 tis.km

---

ecotaxiolomouc.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Se ani moc nedivím. Ono tomu autu nelze téměř nic vytknout. Snad bych jen udělal přední masku v barvě vozu a nabíjecí konektor dal i pod to přední logo.
Bravo Hyundai!

Obrázek uživatele ozana

Dá se vytknout, že nebyl projektován jen jako elektromobil. Nemá dobré rozložení hmotnosti (lehký předek), pokud vepředu není spalovací motor. Ale dá se s tím žít.

Stále nikdo nevzal za vzor Teslu (aku pod celou podlahou, motor(y) u náprav a 2 kufry.

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Obrázek uživatele Josef

Ehm, i3! Ale je pravda, že to je pro mnoho spíše exot.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Které auto přijde rozměrově a vnitřkem větší ioniq nebo T3 za podobné prachy +/- 20procent.

Obrázek uživatele ozana

Žádné, ale ani ioniq není bez chyby.

---

Путин — хуйло!

dlaždič taky

Obrázek uživatele M.Krupka

Me na predvadecce rikali, ze pod logem je radar pro adaptivni tempomat.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebe-stationNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.