Hyundai a Kia představují nové motory CVVD

Automobilka Kia v rámci skupiny Hyundai vyvinula jako první na světě technologii spalovacích motorů s plynule proměnnou periodou ventilů (CVVD – Continuously Variable Valve Duration). Nyní ji bude nasazovat do sériové výroby.

Motory CVVD zvyšují výkon o 4 % a zlepšují spotřebu paliva o 5 % při snížení emisí o 12 %.
foto: Hyundai

Uvedená inovace se představila v Koreji společně s prvním motorem, v němž se tato technologie uplatní: SmartStream G1.6 T-GDi. Technologie CVVD, vyvinutá specialisty na pohonné jednotky a vývojovým centrem R&D automobilky optimalizuje výkon motoru a spotřebu paliva.

Technologie řízení ventilů reguluje dobu otevírání a zavírání ventilů v závislosti na jízdních podmínkách, čímž zlepšuje výkon o 4 % při současném snížení spotřeby paliva o 5 %, resp. produkovaných emisí o 12 %.

Inovace: Plynule proměnná perioda ventilů (CVVD)

Parametry výkonu a hospodárnosti motorů se až doposud odvíjely od technologie proměnného řízení ventilů, která přizpůsobuje dobu otevírání a zdvihu ventilů, přičemž o výkonu motoru rozhoduje cyklus ‚sání-stlačování-výbuch-výfuk‘.

Typická technologie proměnného řízení ventilů reguluje časování otevírání a zavírání ventilů (jako např. technologie plynule proměnného časování ventilů – CVVT) nebo řídí objem přiváděného vzduchu nastavováním zdvihu otevírání (plynule proměnný zdvih ventilů – CVVL).

Dříve používané technologie proměnného řízení ventilů nemohly regulovat periodu ventilů, neboť signály pro zavírání ventilů měly nižší prioritu než signály pro otevírání ventilů, takže nebylo možné reagovat na měnící se jízdní situace. CVVD posouvá tuto technologii novým směrem tím, že uzpůsobuje dobu otevření ventilu požadavkům motoru.

Když se vozidlo pohybuje ustálenou rychlostí a klade nízké nároky na výkon motoru, CVVD otevírá sací ventil od prostřední fáze až po samotný konec kompresního zdvihu. Takto pomáhá zlepšovat spotřebu paliva tím, že snižuje odporové síly z důvodu komprese.

Když jsou však požadavky na výkon motoru vysoké, např. když vůz jede rychle, sací ventil se zavírá již na počátku kompresního zdvihu, aby se maximalizovalo množství vzduchu použitého ve fázi výbuchu. Tímto se zvyšuje točivý moment ve prospěch lepší akcelerace.

Pohonná jednotka SmartStream G1.6 T-GDi

Společně s novou technologií CVVD se představil benzínový vidlicový čtyřválec SmartStream G1.6 T-GDi s přeplňováním, dosahující maxima výkonu 132 kW a točivého momentu 270 Nm. Nová jednotka je první, která bude novou technologii CVVD od Motor Group využívat; k ještě vyšší hospodárnosti zde přispívá nízkotlaký systém recirkulace výfukových plynů (LP EGR).

Systém recirkulace výfukových plynů vrací část výfukových zplodin zpět do spalovací komory, čímž dosahuje chladicího účinku a snižuje emise oxidů dusíku. Jednotka G1.6 T-GDi rovněž disponuje nízkotlakým systémem, který přesměrovává spálené výfukové plyny do kompresoru turbodmychadla (namísto do systému sání) ke zvýšení účinnosti při akceleraci.

Nová jednotka kromě toho používá integrovaný systém tepelného managementu, jenž zajišťuje rychlé zahřátí nebo zchlazení motoru na optimální teplotu; a také je zde výkonný systém rozprašování paliva do spalovacího prostoru, který dosahuje tlaku 350 barů – oproti 250 barům předchozího provedení T-GDi. Zlepšením povrchové úpravy se podařilo snížit třecí síly (s negativním dopadem na spotřebu) o plných 34 %.

Nový motor SmartStream G1.6 T-GDi se aktuálně podrobuje hodnocení před nasazením do budoucích modelů značky Kia. Plánované modely s touto pohonnou jednotkou budou vykazovat parametry výkonu a spotřeby jako doposud žádné z předchozích vozidel.

Nový motor nalezne uplatnění v modelu Hyundai Sonata Turbo, který bude představen ve druhé polovině letošního roku. Bude to první z řady nových modelů Hyundai a Kia, které budou poháněny tímto motorem.

tisková zpráva

20 Comments on “Hyundai a Kia představují nové motory CVVD”

    1. Ahoj Kuku,
      Krapet jsem nažhavil kalkulačku. VW vyrobí 11

      Ahoj Kuku,
      Krapet jsem nažhavil kalkulačku. VW vyrobí 11 mil. aut ročně. Podle známých zdrojů je na tom VW se ziskem na jednu vyprobenou polenici dlouhodobě parchbídně. Cca 800€ na kus (zdroj dole). Na druhé straně je Toyota se ziskem kolem 1600€ na jedno auto skoro na špici. Čísla se časem lehce mění ale zhruba to sedí.
      No a pokuď je zdroj z Bloombergu o pokutách reálný, tak přepočet pokuty na jednu vyrobenou popelnici u VW je 9,19 mld €/ 11 mil ks výroba = 835 € pokuta na jedno auto. Nula od nuly pojde….

      U Toyoty to dělá 550 mil pokuty a 10,4 mil výroba = 52,88€ pokuta na jedno auto. Získ se zmenší z 1600€ na 1547€.

      Závěr: Mládenci ve Vlkohradu určitě zvládají obsluhu kalkulaček. Jestli budou dál mrhat energií na kreslení impotentních studií a slohové práce o budoucnosti elektromobility, tak jsou v prdeli….

      Joe.

      Zdroj : https://www.dw.com/en/big-carmakers-big-profits/a-19480709

            1. Dneska jsem dostal informace z nejvyšších míst Škoda
              Dneska jsem dostal informace z nejvyšších míst Škoda Auto, přímo od zdroje. Tak se podělím. Plán je za 2020 prodat v ČR 3.000 elektroaut. Ano, na jednu stranu to zní odvážně (zdvojnásobení dnešního počtu elektromobilů v ČR), na druhou stranu s nabídkou 5 let starého přepracovaného eUP to nebude vůči ohlášenému Oplu, již vyráběnému Peugeotu 2008e či stále silněji prosazovanému Renaultu ZOE nic lehkého. Bude to muset být setsakra levné.

              1. No ale to je včetně zásuvkovejch polopopelnic Superb
                No ale to je včetně zásuvkovejch polopopelnic Superb ne?

                Koukám že je chytla optimistická slina a oproti loňsku přihodili dalších 1000. 😀

                15. září 2018
                „Za rok 2020 chce Škoda prodat celkem 2 000 elektrických a plug-in-hybridních vozidel.“
                https://www.novinky.cz/clanek/proc-skoda-jeste-neprodava-elektromobil-nestaci-jen-postavit-auto-40071155

                1. Tvrdili elektrických, já se schválně ptal na oblíbenou
                  Tvrdili elektrických, já se schválně ptal na oblíbenou dinosauří fintu, kdy říkají elektrifikovaných a myslí tím i mild-hybridy a podobné elektro parodie, jedoucí drtivou většinu času na ropné deriváty.

      1. Tak to je fakt hustý! Díky za rozšíření perspektivy
        Tak to je fakt hustý! Díky za rozšíření perspektivy Joe.

        No a když se k tomu připočte -30 mld $ co je dosud stál Dízlgejt a -17 000 € za každýho Bentleye, tak se teda musej dojný krávy ve Škodovce sakra co ohánět aby Vlkohradu stihli poplatit všechny ty jejich pokuty, ztráty a průs3ry. 😀

        Třeba jen výrobu všech Vejronů celkem zadotovali 3 mld.$.

      2. Díky za čísla. Ve skutečnosti to bude ještě horší,
        Díky za čísla. Ve skutečnosti to bude ještě horší, protože zlaté časy dojení Číny jsou u konce a teď už to půjde jen z kopce. VW Group je na tom zatím s prodeji -7,0 % letos, což klidně může dát desítky procent dolů ze zisku.

        1. Jo… safra to je fakt . A někde jsem četl, že podle
          Jo… safra to je fakt . A někde jsem četl, že podle interní analýzy VW bude výroba EV v prvních letech ztrátová a budou muset dotovat. Takže podtrženo sečteno: Flotilový průměr emisí asi skicema a tlacháním jen tak rychle nesníží. Sankce za překročení zredukují zisk VW na jedno auto prakticky na nulu. K tomu nutnost dotovat výrobu EV…, platit za Diesel gate …. dotovat Bentley a Veyron, jak psal Kuk o patro níž…

          Jako ekonom a účetní – být na místě Herberta Diesse, tak neplýtvám časem a vyhlásím červený poplach…:-) Jinak ho akcionáři v 2021 prodaj do otroctví na Západní Saharu i s manželkou…

          P.S. VW patří k firmám v segmentu : „Too big to fail“ Tipuju, že to nějak přes Angelu zahrajou do autu. A ta se při myšlence na tento průser klepe už dnes…

          Bulvární link zde:
          https://www.expres.cz/zpravy/angela-merkelova.A190619_125709_dx-zpravy_stes

          1. Export do Číny je prý 40 % produkce VW, to nezachrání ani
            Export do Číny je prý 40 % produkce VW, to nezachrání ani Angela. Krach to asi úplně nebude, jenom trochu větší utahování opasků. To je jedna možnost nebo druhá možnost je dostat více peněz z lidí a to jde třeba přes carsharing, kdy jim 5M produkce může vynést víc než 11M. Ani bych se nedivil, kdyby se za pár let přestala auta prodávat úplně.

      1. No neřekl bych že „až“ 5% úspora paliva by byla spásou i
        No neřekl bych že „až“ 5% úspora paliva by byla spásou i kdyby to dávali do všech svých aut (což nebudou), ale spíš mi šlo o to, že až budu chtít číst o pletení, půjdu na web o pletení a tady bych očekával informace o EV, hybridech a příp. alternativních palivech.

Napsat komentář