Hyundai Ioniq SEVEN: prostorný SUV elektromobil blízké budoucnosti umí sterilizovat vzduch

Elektromobil Hyundai Ioniq SEVEN - koncept. foto: Hyundai
Elektromobil Hyundai Ioniq SEVEN - koncept. foto: Hyundai

Tandem Hyundai-Kia hraje v elektromobilitě první ligu a po novinkách v podobě Hyundai Ioniq 5 a Kia EV6 už připravuje novou generaci elektromobilů. Souputníkem pro Kia EV9 Concept bude Hyundai Ioniq SEVEN.

Hyundai odhalil na autosalonu AutoMobility LA v Los Angeles nový koncepční elektromobil SEVEN s karoserií SUV. Dlouhý rozvor náprav 3,2 m a plochá podlaha platformy E-GMP umožňuje vytvořit automobil zcela nové kategorie a koncepce.

Hyundai Ioniq SEVEN má aerodynamicky čistou siluetu, kterou se liší od typických SUV. Nízká přední hrana kapoty, aerodynamická linie střechy a dlouhý rozvor náprav dávají jasně najevo zásadní odklon od tradičních SUV poháněných spalovacími motory. Vizáž koncepčního vozu SEVEN na silnici umocňují kola s integrovanými aktivními vzduchovými klapkami, které se vysouvají nebo zasouvají v závislosti na potřebě chlazení brzd nebo nízkého aerodynamického odporu vzduchu.

SEVEN lze snadno identifikovat dokonce i za tmy díky charakteristickému osvětlení vozů IONIQ s parametrickými pixely, které přivítá řidiče při jeho příchodu k vozu. Parametrické pixely vytvářejí společný designový motiv, který propojuje digitální a analogové styly. I z toho je patrné, že designéři důkladně zvažovali všechny aspekty designu studie SEVEN, a to až do posledního pixelu.

Útulný interiér v prémiovém stylu luxusního salonku pro éru autonomní jízdy

Prioritou vnitřního designu studie SEVEN byla prostorová inovace, která poskytne zákazníkům ještě větší svobodu než dosud. SEVEN má rozvor náprav 3,2 metru. Designéři posunuli kola co nejblíže k rohům karoserie, aby byl rozvor náprav co nejdelší.

Společnost Hyundai mohla díky ploché podlaze vytvořit alternativu tradičního uspořádání sedadel v řadách za sebou, s ladnějším uspořádáním interiéru. Boční dveře se otvírají od sebe a postrádají střešní sloupek B. Vzniká tak velkolepý vstupní prostor, který odhaluje útulný interiér se zcela novou dimenzí prostoru. Aerodynamická linie střechy, dlouhý rozvor náprav a plochá podlaha až k třetí řadě sedadel vytvořily nové příležitosti k zařízení interiéru jako prémiového salonku. 

SEVEN také ztělesňuje budoucí vizi autonomní mobility. Sedadlo řidiče nese zasouvatelnou páku ručního řízení, která se schová, pokud není zapotřebí. Štíhlá přístrojová deska a integrované displeje vytvářejí zážitky jako v luxusním salonku, protože vůz nemusí mít obvyklou výbavu pro řidiče. Uspořádání sedadel se od tradičních SUV odlišuje. Komfortní otočná čalouněná křesla doplňují originálně tvarovaná spojitá sedadla. Toto uspořádání sedadel lze individualizovat v závislosti na jízdním režimu nebo autonomním jízdním modu. 

IONIQ SEVEN nabízí flexibilní prostor a různé prvky výbavy, která si mohou jednotliví cestující individualizovat. Studie SEVEN ukazuje svým zaměřením na potřeby lidí budoucnost mobility a konektivity, ale současně pokládá základy pro budoucí modely IONIQ.

SEVEN má konzolu v podobě univerzálního ostrůvku, speciálně navržené domácí spotřebiče a multifunkční grafické uživatelské rozhraní „Smart Hub“. Když se Smart Hub a přední sedadla zkombinují se zadními sedadly ve stylu pohovky, vznikne ve studii SEVEN prostředí, v němž si mohou zákazníci užívat kvalitně strávený čas sami nebo společně v příjemném dekoračním osvětlení, které vyzařuje z bočních dveří. Ve studii SEVEN vestavěná mini chladnička poskytuje na cestách chlazené občerstvení a speciální „přihrádky“ vyčistí a naleští boty cestujících.

Prosklená střecha koncepčního vozu nese panoramatický displej OLED, který nejenže zobrazuje různé obsahy v závislosti na zálibách cestujících, ale také mění celkovou atmosféru v interiéru, aby byla během jízdy zaručena maximální relaxace nebo zábava.

Hygienický systém vedení vzduchu v interiéru je inspirován sofistikovanými ventilačními systémy v dopravních letadlech. Ve vertikálním modu je vzduch přiváděn otvory v podélných střešních nosnících a ze stropu klesá k podlaze, odkud je odváděn ven ventilačními otvory za zadními koly. V horizontálním režimu proudí vzduch ze štíhlé přístrojové desky k zadním ventilačním otvorům. 

Tento systém se může aktivovat nezávisle na tom, zda je vozidlo v pohybu či nikoli, aby zamezil vzájemné nákaze mezi cestujícími, a odděluje proudící vzduch mezi cestujícími vpředu a vzadu.

Ultrafialové světlo germicidního sterilizačního zářiče UVC se aktivuje, jakmile cestující vystoupí z vozidla. Řídicí páka, odkládací zásuvka v první řadě a reproduktory se vysunou. Integrované sterilizační lampy UVC zbaví obytný prostor bakterií a virů. Sterilizace navíc probíhá i v odkládacích přihrádkách v prostoru zadních spojitých sedadel a v konzole Smart Hub pro osobní věci.

Studie SEVEN umožňuje díky platformě E-GMP vynikající dojezd a ultra rychlé nabíjení. V reálném provozu lze elektromobil SEVEN nabít z nabíječky o výkonu 350 kW z 10 na 80 % kapacity akumulátorů za cca 20 minut. Projektovaný dojezd koncepčního vozu je více než 483 kilometrů.

zdroj: tisková zpráva, foto: Hyundai

Jeden komentář u “Hyundai Ioniq SEVEN: prostorný SUV elektromobil blízké budoucnosti umí sterilizovat vzduch”

Napsat komentář