Elektromobil Hyundai Ioniq 5 byl krátce po svém uvedení na německý trh vyhlášen „Německým vozem roku 2022“ (GCOTY – German Car of the Year). Ve finálovém kole význačné ankety nechalo elektricky poháněné, středně velké CUV za sebou rivaly, jakými jsou Audi e-tron GT nebo Porsche 911 GT3.
- IONIQ 5 zvítězil ve finálovém kole ankety „German Car of the Year 2022“
- Elektricky poháněné, středně velké CUV značky Hyundai nechalo za sebou modely Audi e-tron GT a Porsche 911 GT3
V anketě GCOTY spolu poměřují síly nejlepší modely automobilů, uvedené na trh v uplynulém roce a rozdělené do pěti kategorií: „Compact“ (kompaktní vozy), „Premium“ (prémiové vozy), „Luxury“ (luxusní automobily) a „Performance“ (sportovní modely). Porota 20 motoristických novinářů s mezinárodním zázemím testuje a hodnotí každý produkt z hlediska produktových vlastností, významu a připravenosti na budoucnost. IONIQ 5 se jako vítěz kategorie „New Energy“ zúčastnil finálového kola, v němž nakonec zvítězil.
„Hyundai IONIQ 5 je nejen výjimečným elektromobilem. Pro nás je to nejlepší model letošního roku,“ říká Jens Meiners, iniciátor ankety „Německý vůz roku“ a člen její poroty. „Jedinečná kombinace designu, hospodárnosti a potěšení z jízdy pomohla modelu IONIQ 5 získat nadprůměrná hodnocení ve všech kritériích, aniž by ukázal nějaká slabá místa. V našich očích je IONIQ 5 svým provozním konceptem a akumulátorovou technologií průkopnický. A přestože je ‚Německým vozem roku 2022‘, IONIQ 5 je rozhodně přitažlivý i v globálním měřítku.“
SOUVISEJÍCÍ: Hyundai Ioniq 5: cena elektromobilu v Česku od 1 099 990 Kč
Hyundai IONIQ 5 je prvním modelem v produktové řadě nové značky IONIQ společnosti Hyundai. IONIQ 5 je zkonstruován na základě globální modulární platformy E-GMP (Electric Global Modular Platform) vyvinuté společností Hyundai Motor Group specificky pro akumulátorové elektromobily. Zákazníci mají u modelu IONIQ 5 na výběr dvě velikosti akumulátorových sad – 58 kWh nebo 72,6 kWh – a pohon všech kol nebo jen pohon zadních kol. Verze s pohonem kol zadní nápravy a sadou akumulátorů o kapacitě 72,6 kWh umožňuje maximální dojezd na jedno nabití 481 kilometrů podle metodiky WLTP.
Díky 800V technologii lze obě varianty akumulátorových sad nabít z 10 na 80 % celkové kapacity během pouhých 18 minut při použití rychlonabíjecí stanice. Zákazníci mohou využívat technologii V2L (Vehicle-to-Load) k nabíjení jakýchkoli elektrických zařízení, například laptopů nebo elektrických koloběžek, a to za jízdy i ze zaparkovaného vozu.
Elektricky nastavitelná sedadla vpředu umožňují cestujícím nalézt ergonomicky optimální polohu sezení. Specifické nastavení sedadel vpředu vytváří v cestujících zdánlivý pocit beztíže a poskytuje jim mimořádnou oporu spodní části nohou. Elektromobil s vysokou úrovní konektivity je vybaven 12,25“ displeji pro panel sdružených přístrojů a informační a zábavní systém. Cestující mohou posouváním středové konzoly a zadních sedadel využívat vnitřní prostor ještě flexibilněji. IONIQ 5 může také tahat přívěsy s nejvyšší přípustnou hmotností až 1600 kilogramů.
Stejně jako všechny modely značky Hyundai se i elektromobil IONIQ 5 dodává s pětiletou zárukou bez omezení ujetých kilometrů. Komplexní záruku na celé vozidlo doplňuje osmiletá záruka na vysokonapěťovou sadu akumulátorů s omezením na 160 000 ujetých kilometrů.
zdroj: tisková zpráva
Pominu, že je tedy každý týden článek o nějaké německé soutěži, až to začíná vypadat jak flaška pochybného vína, kol dokola oblepená medailemi.
Mě zaujalo, že se po Modelu S jedná o druhý rozumně vypadající elektromobil.
Takže jde udělat elektroauto, ze kterého nebude okolí zvracet, a ne že ne.
no jako de to, ale upozorňuju tě že na vobrázku to vypadá líp než ve skutečnosti :))))))
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/hyundai-ioniq-5/
Díky, bohužel interiér opět elektrický neergonomický hnus.
Pobavilo mě, jak recenzent hodnotí kapličku, která tam není.
Interiér ioniqu je právě perfektní, komfortní a úžasně prostorný. Jízdní vlastnosti taky ok, nastavitelná rekuperace. Infotainment nic extra, podobně světla a vyšší spotřeba. Každopádně spolu s Enyaqem dvě aktuálně asi nejzajímavější EV.
Jako sorry, ale mít před sebou zastíněnou kapličku místo zrcadla s odrazy okolí mi přijde rozhodně důležitější, než jak je pohodlná sedačka.
Opět ono „Pojďme to udělat jinak a blbě“.
Tak nakonec přeci jenom kraksna 😉 video uvnitř:
https://www.garaz.cz/clanek/videa-garaz-honzy-koubka-hyundai-ioniq-5-21007231
https://kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/hyundai-ioniq-5/
Velká škoda, že IONIQ5 nemá OTA aktualizace a matrix světla, jinak bych asi neměl zásadnější výhrady.
nesnáším divnokliky 😉
IONIQ je bezpochyby dobré auto, ale co má společného s Německem? K Německu má blíže NIO nežli Hyundai.
s Německem nic, to si jen „část německa“ vzala dohlavy že i přes tu ropácky zkorumpovanou druhou polovinu udělá německo zase grejt, tak jako to „dokázal“ ferda dízlů před sto lety, a proto blencá PíÁr ;))