Štítek: závodní automobily
Aston Martin Rapide S – auto na vodík míří na Nürburgring
Už příští měsíc se značka Aston Martin pokusí zapsat do historie díky své účasti v 41. ročníku závodu ADAC Zurich 24 hodin Nürburgring. A to díky svému novému čtyřmístnému hybridnímu sporťáku na vodík.
Litrová formule Ford FF1 na festivalu rychlosti v Goodwoodu
Může být auto s tříválcovým litrovým motorem lepší než Ferrari Enzo nebo Pagani Zonda? Může. Silniční formule Ford FF1 s výkonem 202 koní dokázala zajet kolo na okruhu Nürburgring rychleji než oba míněné stroje. Teď se chystá na festival rychlosti do Goodwoodu.
VIDEO: GreenGT LMP H2 – experimentální vodíkový závoďák
Legendární závod 24 hodin Le Mans 2012 přivítá ve svých řadách ojedinělou novinku. Jde experimentální závodní auto GreenGT LMP H2. Jezdí na vodík.
VIDEO: uvnitř závodního elektromobilu Nissan Leaf Nismo RC
Během dneška se závodní verze elektromobilu Nissan Leaf pojmenovaná Nismo RC předvede v Le Mans. Chcete-li se podívat jak to v takovém závodním eletrickém autě vypadá za jízdy, prohlédněte si dvě nová videa přímo od Nissanu.
GreenGT – ultimátní zelený závoďák
První závod elektrických motorek TTXGP odstartuje už za nějaké dva týdny na Isle of Man. Nebude však zřejmě dlouho trvat a dočkáme se také klání klasických závoďaků, které však nebudou spalovat benzin, nýbrž je bude pohánět elektřina. Švýcarsko, ostrůvek svobody a nezávislosti uprostřed Evropské unie, je domovem společnosti GreenGT. Ta nedávno představila produkt jménem Sunny Green Box, který slouží k zahřívání pneumatik pro závodní auta před výjezdem na trať. Systém je to poměrně jednoduchý, využívající solárních panelů na střeše servisních trucků. Kromě toho se ale GreenGT zabývá především vývojem elektrického závodního vozu.
GreenGT si ke spolupráci přizvala mladého francouzského designéra Thomase Claveta z designérské školy ISD Valencienne. Christophe Schwartz, hlavní inženýr projektu GreenGT, chce mít hotový prototyp už pro Le Mans v roce 2011. Zrychlení závoďáku z 0 na 100 km/h by mělo být pod 4 sekundy s max. rychlostí kolem 275 km/h. Díky elektromotorům nabídne GreenGT enormní kroutící moment o síle přes 2000Nm.
bioFormule ze sójy, mrkve a brambor
Výzkumníci z britské University of Warwick, resp. tamního výzkumného centra pro inovace, se rozhodli postavit doopravdy „zelené auto“. Tým WorldFirst Racing navrhl a postavil závodní vůz Formule 3, který je vyroben z mrkve (resp. bioplastiku založeného na mrkvi), brambor (polymeru odvozeného od slupek brambor), lněných vláken, sojového oleje a dalších přírodních produktů. Také využívá recyklovaných uhlíkových vláken a kompozitních panelů. Především je ale jeho turbo-dieselový motor o objemu 2,0l značky BMW schopen zpracovat bionaftu vyrobenou jak třeba z rostlinného oleje, tak z odpadní čokolády. Přitom ale nabízí výkon 220 koní a max. rychlost 225 km/h. Samotní výzkumníci vidí jako svůj největší úspěch využití recyklovaných uhlíkových vláken, která nejsou zdaleka tak drahá jako nová. To by mohlo v budoucnu znamenat cestu k levnějším závodním automobilům.
Mercedes představil futuristický závoďák na vítr
Autosalon v Los Angeles je za dveřmi a v jeho rámci se také každý rok koná soutěž Design Challenge. Letos byli designéři konfrontování s tématem „závodní auto roku 2025“ a jako jeden z požadavků zaznělo také to, aby vozy byly schopny ujet ceý závod bez potřeby natankování, nebo aby nemohly bourat. Trojice designérů zaštítěná značkou Mercedes-Benz se k problému postavila velmi zajímavým způsobem a představila vůz Formulace Zero Racer. Jde o elektromobil s nuovými emisemi doplněný pohonem na vítr. Baterie jsou nabíjeny skrze solární panely umístěné na těle automobilu, v jeho přední části je pak umístěna větrná turbína, která také pomáhá dobíjet. Navíc automobil využívá i pevné plachty.