Husquarna představila koncept elektromotorky a elektrického skútru – vypadají opravdu cool!

Švédská značka Husqvarna, která nyní patří pod rakouské KTM, ukázala koncept elektrické motorky a elektroskútru.

Elektrický skútr Husquarna Vektorr
foto: Husquarna

Elektrická motorka Husquarna E-Pilen pokračuje ve stylu motorek modelové řady Svartpilen a Vitpilen. Jde o elektromotorku určenou pro krátké vzdálenosti – max. dojezd je 100 km. Husquarna slibuje vyměnitelné baterie a výkon 8 kW.

Elektrický skútr Vektorr si nese podobně futuristickou stylizaci. Max. rychlost je omezena 45 km/h a max. dojezd činí 95 km. Co se týká elektromotoru, dá se očekávat výkon mezi 2-3 kW.

Elektromotorka Husquarna E-Pilen

Elektromotorka Husquarna E-Pilen
foto: Husquarna

Bližší specifikace, včetně informací o tom kdy a za kolik se případně elektrická motorka a elektroskútr začnou prodávat zatím Husquarna nezveřejnila.

Electrek.co

19 komentářů u “Husquarna představila koncept elektromotorky a elektrického skútru – vypadají opravdu cool!”

  1. Opravdu bych rád, aby ti, co vymýšlejí motorky a skůtry s
    Opravdu bych rád, aby ti, co vymýšlejí motorky a skůtry s rychlostí 45 km/h, zvedli zadky z kanclů, zasedaček a od kompů a šli to normálně řídit do provozu. Moje reálná opakovaná zkušenost – na hovno. A to jsem ještě diplomat. Testováno v centru Prahy, ve věnci kolem ní, na výpadovkách, v obcích Středočeského kraje a mezi nimi. Jediné použitelné v úzkém centru, kde se rychle propletete díky rozměrům a živosti dopředu a vyrazíte na křižovatce jako první. Zapomeňte, že někdo bude držet padesátku, auta máte za zadkem hned. Nedej bože, abyste se dostali na úsek se 70 nebo 80 km/h, tam je jediné bezpečné místo odstavný pruh a jízda v něm, jinak jste dementní brzda provozu a nebezpečná, protože nutíte nákladní auta a dodávky, aby Vás předjížděly rychlejším pruhem, kterým lítají šílenci v osobácích, radar neradar. Ještě více si užijete mezi obcemi, kde je 90 v kombinaci s úzkou silnicí, tak se nedá utéct se 45 km/h do odstavného pruhu. A brzda budete do každého kopce, kde to obvykle dělá max. 20 km/h, dnes Vás předjede elektrokolo.

    1. Dodam, ze vyrobcovia spalovacich verzii do 45km/h s principu
      Dodam, ze vyrobcovia spalovacich verzii do 45km/h s principu obmedzenie nerespektuju a ich skutre bezne idu aj nad 60km/h. tiez maju vecsi vykon, takze aj v stupaniach su na tom lepsie. Elektricke skutre obmedzenie dodrzuju, resp. ho prekracuju len minimalne.

  2. čoje kúl na prdítku, ktoré sa bude motať v premávke
    čoje kúl na prdítku, ktoré sa bude motať v premávke rýchlosťou DO 40/hod?
    to, čo mám z číny má max 25/35 km/hod, dojazd do 25km, to v prípade 75 kg jazdca. s mojím 100kg dokáže ísť don 20/hod a 20km vzdialenosť i v zime. so sklápajúcimi riadidlami a 12.5kg hmotnosťou nastúpi, do vlaku, busu, električky, na úrad, jazdím po chodníku, v parku, do kufra auta bez problémov.

    1. Maximálka 45 bude u té slabší verze. Předpokládám, že
      Maximálka 45 bude u té slabší verze. Předpokládám, že ta 8 KW bude mít maximálku kolem 80, takže to bude do města v pohodě, na dojíždění do práce a tak.

      Toto jsou motorky nebu skútry a nepředpokládá se u nich, že je budete někam nosit nebo vozit v kufru. Na to vám slouží ta vaše čínská elektrokoloběžka, ale to je úplně jiná kategorie 🙂

          1. Nerozporuji že něco může mít vyšší maximálku.
            Ale že

            Nerozporuji že něco může mít vyšší maximálku.
            Ale že zvýšit jen výkon nebo rychlost u něčeho co se už vyrábí a má maximálku 45 nestačí. Taky se to odrazí na ceně.

            Ve zkratce původní message – kdo vyrobí něco s rychlostí do 45 nemusí nutně zvládnout 50 a vyšší.

            1. Já to pochopil tak, že ta elektromotorka se nevyrábí, že
              Já to pochopil tak, že ta elektromotorka se nevyrábí, že je to novinka odvozená od spalovací verze. A právě u té slabší verze píšou max. 45 km/h, takže u té silnější jsem tipoval těch 90, proč ne?

              Tady jsou ještě odvážnější:
              https://electrek.co/2021/04/26/husqvarna-shows-off-images-of-its-first-electric-street-bike-here-are-the-specs/

              „Below the batteries sits the E-Pilen’s chain-driving motor. Rated at 8 kW (10.7 hp), it’s not a gigantic powerhouse. But again, the bike isn’t meant for setting speed records; it’s designed for urban riders looking to zip their way through the city.

              There’s no word yet on the top speed of the bike, but somewhere in the 100-120 km/h (62-75 mph) ballpark is probably a reasonable guess based on the size of the motor.“

      1. presne proti akémuto konceptu (jednoči dvojkolka, či
        presne proti akémuto konceptu (jednoči dvojkolka, či štvorkolka) sa v inej debate VŠETCI postavili. uznávam, v meste je priemer 45/hod, ale ten je z maximálky 70/hod! myslím si, že „od15 rokov“ znamená vodičský, nie iba ako bicykel/kolo. a do dopravy na ceste pustižnevybúrené decko ktoré si myslí, že to je motorka …

              1. fajn, čo budeš vravieť, keď také vozítko pôjde pred
                fajn, čo budeš vravieť, keď také vozítko pôjde pred tebou po okreske, kde predbiehať je skoro nemožné.a to bol jeden z hlavných dôvodov.
                počkám na odpoveď.
                ak chceš skúsiť, keď otvoria hranice, úsek medzi stará turá – nové mesto nad váhm. jazdieva tadiaľ podobné čínske vozítko.

                1. tak já stále čekám na všetky a pořád nic jen kecy v
                  tak já stále čekám na všetky a pořád nic jen kecy v kleci

Napsat komentář