Honda představila elektromobil a plug-in hybrid Clarity

Jan Horčík - 12 Duben 2017

Na autosalonu v New Yorku představila japonská automobilka Honda nové verze svého vodíkového auta Clarity. Tentokrát jde o elektromobil a plug-in hybrid.auto Honda Clarity Electric elektromobil

Elektromobil Honda Clarity Electric nabídne reálný dojezd na jedno nabití asi 130 km. Auto se bude nabízet nejprve pouze k pronájmu v amerických státech Oregon a Kalifornie, čímž Honda de-facto potvrzuje, že jde o pouhé "compliance car", tedy auto vyráběné kvůli splnění norem.
foto: Honda

Nové verze Clarity Plug-in Hybrid a Clarity Electric představují pro automobilku Honda konečně nějakou aktivitu v této oblasti dlouhá léta poté, co dala vale svému hybridu Honda Insight, který měl být hlavním rivalem pro vůz Toyota Prius.

Honda si od dvou nových verzí Clarity a starší vodíkové slibuje prodeje asi 75 000 kusů za první čtyři roky jen v USA. Což je podle nás značně optimistický odhad.

Plně elektrická verze Clarity totiž nabídne reálný dojezd pouhých 130 km při 25,5kWh baterii. V době, kdy jdou na trh modely jako Chevrolet Bolt, Tesla Model 3 nebo nový Nissan Leaf s reálnými dojezdy mezi 300 až 400 km. Cena Clarity Electric má být přitom srovnatelná s těmito modely, tedy kolem $35 000 před dotacemi.

Interiér Honda Clarity Electric

Interiér Honda Clarity Electric
foto: Honda

Hlavním tahounem prodejů by tedy snad měla být plug-in hybridní verze Clarity Plug-in Hybrid, která by měla konkurovat velmi úspěšné novince Toyota Prius Prime (druhé nejprodávanější auto do zásuvky za leden-únor 2017 s 5959 kusy celosvětově hned po Renault Zoe.

Na jedno nabití ujede Clarity Plug-in Hybrid slušných 67 km, zatímco Prius Prime zhruba polovinu. Hlavní pohonnou jednotkou je 1,5l čtyřválec naladěný na Atkinsonův cyklus. Celkový dojezd tak dosahuje 528 km.

Elektromotor plug-in hybridu má výkon 181 koní, baterie kapacitu 17 kWh. Nabije se z 240V zásuvky během 2,5 hodin. Očekává se EPA 105 MPGe a pro řidiče budou k dispozici tři jízdní módy Normal, Econ a Sport.

Dále je přitomen HV mód pro udržování nabití baterie, který lze zapnout kdykoliv v kombinaci s jedním ze tří zmíněných. Auto se bude prodávat ve standardní výbavě a prémiové Touring.

Honda
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hmm, myslym ze budu prekvapeny tymi predajmi... Na to aby obdrzali nejake bezemisne kredity v USA tak musia aj daco predat nie? Ci im staci predstavit model? Budu to musiet ludom asi rozdavat aby im to nezhnilo na parkoviskach.

Taky by mě zajímalo jak to funguje, protože oni ty prvni EV budou jen pronajímat.
No v nejhorším si to koupěj sami :)))
Von i ten komik CEO Fiatu žadonil ať ty jeho e500 nikdo nekupuje protože na každý prý tratí peníze :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

BMW taky šláplo na brzdu, nebudou dělat další EV, jenom víc plugin sračkometů.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vidět tuhle fotografii v roce 1980, tak bych ten dizajn snad nějak skous... Ale v roce 2017 ? To snad ani nemůžou myslet vážně...:-))) Dizajnové oddělení Hondy mělo radši koupit cihelnu....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jj... je to vážně katastrofa ten jich design....

Předpotopní obluda.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

" ...čímž Honda de-facto potvrzuje, že jde o pouhé "compliance car", tedy auto vyráběné kvůli splnění norem."

Koza se nažere a vlk zůstane celý.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Presne o to im ide, ale vela ich nepredajú :-D

tak, ako šéf fiatu prosil zákazníkov, nech 500e nekupujú, lebo na každom kuse má stratu 14tis.

Klídek, ta nejdůležitější informace je v popisku pod první fotkou: ...Honda de-facto potvrzuje, že jde o pouhé "compliance car", tedy auto vyráběné kvůli splnění norem.

---

Nissan Leaf 24kWh, 188.000 km

Sice je to smutne, ale nioliv prekvapujici - zakonodarce automobilky nuti do neceho, na co doba pro masove nasazeni zatim nedozrala tak to samozrejme resi cestou nejmensiho odporu.
Kategorii "male mestske auto" (v evropskem smyslu) americani neuznavaji, a velke EV jim zatim vetsinou nedava ekonomicky smysl (az na par EV nadsencu v Kalifornii americani skoro vsechno prepocitavaji na to, jestli se jim to vyplati).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef

Ten plug-in vypadá docela dobře, 17 kWh baterka je u plug-inu opravdu solidní. Jinak je to tragédie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tatraplán EV :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To snad nemohou ani myslet vážně.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

pri čítaní tohto článku som sa stále pozeral na dátum, či som neskočil niekde do 2011....no a nie, to je fakt 2017.

Hondo hondo, ty nedopadneš dobre :(

+1

Honda přichází s křížkem po fůnuse.

Honda, back to the history.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobile-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolKariéra EVC Group

Newsletter