Harley-Davidson zakládá výzkumné centrum pro elektromotorky v Křemíkovém údolí

Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire

V roce 2019 má Harley-Davidson uvést na trh svou první elektromotorku LiveWire. Nově zakládá legendární firma z Wisconsinu výzkumné centrum v Křemíkovém údolí.

Elektromotorka Harley-Davidson LiveWire v pravděpodobně téměř výrobní verzi.
foto: Harley-Davidson

Právě z Křemíkového údolí neboli Silicon Valley vzešla elektromobilní revoluce v podobě automobilky Tesla. Odvážlivci ze severní Kalifornie dnes mění nejen svět počítačů a komunikace, ale také svět dopravy, které se vlastně všechny vzájemně propojily.

Harley-Davidson se potýká se stárnutím svých zákazníků a značky jako takové. Musí se proto obracet k novým trhům a novým zákazníkům – těmi jsou především mladší lidé z měst.

Právě pro ně chystá nové produkty. Až pět jich má být elektrických. Půjde nejen o elektromotorky, ale dokonce i elektrokolo a elektrický dirt bike. Harley-Davidson si musí ve světě vybudovat novou generaci jezdců.

15 komentářů u “Harley-Davidson zakládá výzkumné centrum pro elektromotorky v Křemíkovém údolí”

        1. Vždycky mne ropáci rozesmějí, protože většina z nich
          Vždycky mne ropáci rozesmějí, protože většina z nich netuší, že by se bez elektřiny nerozjeli. To není jen o rafinaci benzínu/nafty. Do auta jim načerpalo na benzínce palivo elektrické čerpadlo a nebýt elektromotorku s baterkou, zvaného startér, museli by běhat s klikou, aby se jim spalovací motor rozjel. Nemít pak dynamo, čili alternátor, brzy by jim došla elektřina v baterce a spalovací motor bez zapalovací elektrické jiskry rovněž nefunguje. A s tou naftou je to ještě tak, že ji elektrika před startem předehřeje, aby to vůbec napoprvé vybouchlo a rozjelo se.

          1. Radši ty moudra nepište…dynamo a alternátor jsou opravdu
            Radši ty moudra nepište…dynamo a alternátor jsou opravdu rozdílné elektrické zdroje. takže žádné „čili“, takhle elektromobilitě u lidí, co mají technické povědomí, nepomůžete.
            Na druhou stranu ani elektromobilista se bez ropy neobejde – plasty, doprava atd atd…jsou to spojené nádoby a čím dřív místo osočování, co je horší nebo lepší se začne hledat cesta k řešení tím lépe, jen by politology, odporníky a jiné příživné živly museli nahradit skuteční technici a doborníci..

            1. Vždycky se mi líbí, jak si v dlouhém odstavci plném
              Vždycky se mi líbí, jak si v dlouhém odstavci plném faktů někdo vyhlédne jednu nepřesnost (která je ovšem nepřesností pro pár procent populace) a dále ji doplní tím, co v odstavci vůbec nebylo.
              Ano, uznávám, zmýlil jsem se s alternátorem a dynamem, když alternátor přeměňuje pohybovou energii rotačního pohybu na energii elektrickou ve formě střídavého proudu a dynamo přeměňuje mechanickou energii z rotoru hnacího stroje na elektrickou energii ve formě stejnosměrného elektrického proudu. Jinými slovy oba vyrábějí elektřinu, jen každý jinou. A bez ní by se spalovací motor ani nerozjel, ani by nebyl v provozu. Jste-li technicky vzdělán, očekával bych opravu tohoto typu. Ne hanění a odsudek. Takto zvyšování odborného povědomí laiků nepomůžete. Přitom jsme za každé rozšíření obzorů rádi.
              Že se z ropy vyrábí spousta dalších věcí, které jsou u výroby elektromobilu, stejně jako jakéhokoliv jiného automobilu bez ohledu na pohon, a spousta dalších věcí denní potřeby, je samozřejmě fakt. Ale je to stejné jako s uhlím. Takého používáme chytře v chemickém průmyslu a také ho (většinou hodně hodně hodně moc) hloupě pálíme.

            2. Když už tu chceš šermovat s technickým povědomím tak
              Když už tu chceš šermovat s technickým povědomím tak nám laskavě sděl kolik % plastů se vyrobí z ropy a kolik % ropy se nakonec spálí tak jako tak?
              Touto svou dojmologií a moralizováním co jsi zde předvedl, sis to u lidí co mají „technické a technologické povědomí“ moc nevylepšil. Osočování „mouder“ dalšími taky „moudry“ není zrovna moc moudré.

Napsat komentář