Automobilka Volkswagen představila v Berlíně několika významným hostům koncept Golf blue e-motion, který od roku 2013 rozšíří nabídku koncernu o první elektromobily.
Volkswagen Golf je vůbec nejprodávanějším vozem nižší střední třídy. Od roku 1974, kdy byl poprvé představen, se dodnes vyrobilo přes 25 miliónů kusů. Elektromotorem poháněná verze by tak klidně mohla aspirovat na nejrozšířenější elektromobil světa.
Zájemci o tichou a ekologickou jízdu se mohou těšit na motor o výkonu 115 koní s točivým momentem 270 Nm, který – jak je pro elektromotory typické – je k dispozici již od nulových otáček. Také díky tomu Golf blue e-motion zrychlí z nuly na 100 km/h za příjemných 11,8 vteřiny a maximálně dosáhne „dálniční“ rychlosti 140 km/h.
Vzduchem chlazené lithium-iontové články o kapacitě 26,5 kWh sníží objem zavazadlového prostoru z 350 na 237 litrů a naopak zvýší celkovou hmotnost vozu o nezanedbatelných 205 kilogramů. Kapacita baterií a rekuperace však umožní dojezd vozu až 150 km.
Související články:
» Rozhovor: Petr Dvořák – zkušenosti s provozem elektromobilu
Spolková vláda si předsevzala, že do roku 2020 bude německé silnice brázdit jeden milión elektromobilů, a VW doufá, že většinu z nich budou tvořit právě jejich modely. Proto také již příští rok předá pět set Golfů blue e-motion k testování v reálných podmínkách.
Avšak označovat Golf blue e-motion za první elektrický Volkswagen by nebylo přesné. Již v letech 1994 až 1998 bylo vyrobeno 300 vozidel s označením Golf City Stormer, který disponoval výkonem 30 koní, maximální rychlostí 110 km/h a dojezdem až 90 km – to vše v přepočtu za asi 660.000,- Kč. Nezodpovězenou otázkou tak zůstává, kde by dnes elektromobily byly, kdyby se City Stormer před šestnácti lety začal vyrábět sériově, jak bylo původně plánováno.