Přepravní společnost Gebrüder Weiss uvedla do provozu již pátou vlastní solární elektrárnu. Elektřinu dodává logistickému centru v rakouském městě Pöchlarn.
foto: Gebrüder Weiss
„Zařízení vyrobí přibližně 1 725 megawatt hodin elektrické energie za rok,“ uvádí Jan Kodada, ředitel obchodu a marketingu Gebrüder Weiss ČR. Gebrüder Weiss se nyní spoléhá na elektřinu vyrobenou udržitelným způsobem také ve svém areálu v Dolním Rakousku.
Nová solární elektrárna o rozloze 16 000 metrů čtverečních v lokalitě Pöchlarn produkuje přibližně 1 725 megawatthodin (MWh) ročně. Samotná logistická společnost využívá na ploše 786 metrů čtverečních 462 solárních panelů.
130 000 kilowatthodin (kWh) sluneční energie za rok, které tato část zařízení vyprodukuje, odpovídá poptávce 26 čtyřčlenných domácností a znamená přibližnou roční úsporu 10 tun CO2. Tímto způsobem pokrývá Gebrüder Weiss v Pöchlarnu bezmála 25 % své denní spotřeby.
„Je zřejmé, že chceme náš nový zdroj energie ve společnosti co nejlépe využít. Z tohoto důvodu budeme v budoucnu nabíjet přes den naše vysokozdvižné vozíky pomocí dobíjených baterií namísto odběru energie v noci, jak tomu bylo dříve,“ říká Bernhard Schartmüller, ředitel pobočky Gebrüder Weiss Pöchlarn.
Výstavba nové elektrárny trvala dva a půl měsíce. Elektřina se ze sluneční energie vyrábí také v Kennelbachu (Vorarlbersko), Maria Saal (Korutany) a Welsu (Horní Rakousko), střechy překládky a logistické sklady v Maria Lanzendorf u Vídně pak Gebrüder Weiss pronajímá solární energetické společnosti.
Další dvě elektrárny jsou využívány v bavorském Memmingenu. „V celé skupině Gebrüder Weiss je každoročně 422 000 kWh elektřiny vyprodukované udržitelným způsobem použito pro vlastní spotřebu. Celkový roční výkon našich vlastních elektráren využívajících alternativní zdroje je přitom cca. 5 200 MWh. Investice do fotovoltaické technologie je jedním z mnoha opatření přijatých naší společností ke snížení emisí CO2 a přispívá k ochraně životního prostředí,“ dodává Jan Kodada.
–
–
off
Elektroéro Pipistrel Velis získalo nějakou zásadní
off
Elektroéro Pipistrel Velis získalo nějakou zásadní všeobecnou registraci od EASA
Pipistrel Velis Electro earns first all-electric aircraft type certification
https://www.flightglobal.com/news/pipistrel-velis-electro-earns-first-all-electric-aircraft-type-certification/138779.article
Milion mile battery je připravená k
Milion mile battery je připravená k výrobě:
https://www.bloomberg.com/news/articles/2020-06-07/a-million-mile-battery-from-china-could-power-your-electric-car?srnd=deals
TESLA SEMI jde do výroby. Prej Elon už nařídil
TESLA SEMI jde do výroby. Prej Elon už nařídil velkoobjemovou výrobu. Malosérivě běží už delší dobu….
Zdroj:
https://vtm.zive.cz/clanky/elektricky-nakladak-semi-truck-od-tesly-jde-oficialne-do-vyroby/sc-870-a-204346/default.aspx
To jsem teda hodně zvědavej.
To jsem teda hodně zvědavej.
Možná to má spojitost s battery day. Milion mile bat se
Možná to má spojitost s battery day. Milion mile bat se nejvíc hodí do SEMI. Běžná TMS, TMX, TM3 … i kdyby ji měl obchoďák 1 600 000 km nemá šanci najet. SEMI při nájezdu 150 000 km za rok je jiný kafe ….
jj, pravděpodobně představí tu baterii co Tesla vyvíjí
jj, pravděpodobně představí tu baterii co Tesla vyvíjí společně s čínským CATLem. LFP dá i 5000 cyklů, což zhruba odpovídá milion mil. A baterie má být dokonce levnější. To je revoluce! 800 km je asi zbytečně moc z důvodu hmotnosti baterií. Ale pokud by tam byla baterie 200 kWh, tak při spotřebě kamionu 100 kWh/100 km vydrží baterie milion km, což je většinou životnost kamionu.
u Semi je predbezne udavana spotreba 2kWh na km
u Semi je predbezne udavana spotreba 2kWh na km
To rozhodně. Jsem zvědav jakou baterii bude mít pro
To rozhodně. Jsem zvědav jakou baterii bude mít pro Rodstera 2 a Cybertruck?
Roadster s 200 kWh ohromnou baterií by byla krejzárna a Cybertruck zase slibuje dost levnou baterii co se týče současný produkce.
Off:
Elektrické auto na benzín bez spalování. To by se
Off:
Elektrické auto na benzín bez spalování. To by se prodávalo jedna báseň.
https://fuelcellsworks.com/news/washington-state-university-researchers-advance-fuel-cell-technology/
Hmmm to je fakt zajímavý… Kdyby to jelo i na etanol, tak
Hmmm to je fakt zajímavý… Kdyby to jelo i na etanol, tak by se emise zredukovaly skoro na minimum. Osud vynálezu závisí, kolik prachů se do toho nasype. A popřípadě ho potopí rychlejší vývoj baterií, kde se v současnosti investují do vývoje miliardy ….
Určitě by to elektromobilite pomohlo. Uvidíme jak to
Určitě by to elektromobilite pomohlo. Uvidíme jak to všechno dopadne.