Francouzská pošta využívá 7000 elektrododávek Renault Kangoo Z.E.

Od roku 2011 prodal Renult přes 35 000 elektrických dodávek Renault Kangoo Z.E. Nemalou část z nich si pořídila francouzská pošta, která provozuje flotilu 7000 těchto elektromobilů.

Elektrická dodávka Renault Kangoo Z.E. ve verzi Maxi
foto: Renault

Elektrododávky Renault Kangoo Z.E. slouží poštovním službám napříč evropským kontinentem. Kromě domácí Francie, která jich nejvíc pořídila do konce roku 2015, na ně narazíte také v Norsku (asi 300 kusů), Slovinsku, Španělsku, Nizozemsku nebo Švýcarsku.

V současné době už se elektromobil Kangoo Z.E. prodává s novou 33kWh baterií, elektromotorem o výkonu 44 kW a tepelným čerpadlem pro vytápění/chlazení. NEDC dojezd činí 270 km. Palubní nabíječka zdvojnásobila výkon na 7 kW. Baterii díky tomu dobijete baterii z nuly do plna během asi šesti hodin.

Hlavní konkurencí pro Renault Kangoo Z.E. je elektrická dodávka Nissan e-NV200, nově dostupná se 40kWh baterií pro dojezd 280 km NEDC.

Německá pošta Deutsche Post DHL si dokonce vyrábí své vlastní elektromobily StreetScooter. Ty se prodávají také u nás. Podobné plány má i britská Royal Mail.

39 Comments on “Francouzská pošta využívá 7000 elektrododávek Renault Kangoo Z.E.”

  1. chcete vyradené poštové
    chcete vyradené poštové dodávky?

    https://www.mobile.de/cz/Osobn%C3%AD-v%C5%AFz/Renault-Kangoo-Z.E.-mit-Batterie-ohne/vhc:car,pgn:2,pgs:10,srt:price,sro:asc,ms1:20700_13_,ful:electricity/pg:vipcar/259099117.html

    Renault Kangoo Z.E. mit Batterie ohne Vertrag! A car with a battery without a contract. Everything in the price Ich habe 500 Stück Renault Kangoo Z.E.
    Möglicher Transport zum Haus Unfallfrei Ladekabel Flügeltüren hinten Trennwand Laderaumverkleidung Radio/ CD Airbag für Fahrer und Beifahrer Zentralverriegelung mit Funkfernbedienung
    Servolenkung Elektrische Aussenspiegel
    Export price 6600 euro!!

        1. Tak tomu říkám brutální čas rozpadu….
          Pošta tam měla

          Tak tomu říkám brutální čas rozpadu….
          Pošta tam měla hlavně Kangoo, bohužel vše spalovací. Vždy dorazil kamion, vyskládal jich zhruba 8 v oné žluté barvě, pak tam chvíli stály na parkovišti a připravovali je k předání a polepu, nakonec byly polepeny a do pár dní zmizely, aby je nahradily další. Občas bylo parkoviště přecpané. A tak pořád dokola. Nyní už druhý měsíc klid.

        2. Hrůza to není, dokkera máme ve firmě a je to to samé co
          Hrůza to není, dokkera máme ve firmě a je to to samé co Kangoo, zatím je v první 100 000 km, takže bez poruch a pazvuků a narozdíl od Kangooa nerezne. S poruchovostí je to tak, že řada firem kouká na dacie úplně z patra a berou to na jednu spotřebu, takže jsem viděl auta bez výměn oleje a podobně…což zrovna LPG velmi nerado. Ono i interva oleje 1x 20 – 30 tis km je scifi, kterým automobilky vyšly vstříc leasingovým společnostem, aby neměly přidružené náklady

  2. Mě by spíš docela zajímalo, jestli jim někdo spočítal
    Mě by spíš docela zajímalo, jestli jim někdo spočítal výsledné náklady, úsporu apod. Nebo prostě jen dotace a promo, ale výsledek asi jako v české vládě, elektro auta mají k dispozici ale vozí si zadek raději ve spalováku.

    1. Ve Španělsku Roberto San José Mendiluce najezdil s Leafem
      Ve Španělsku Roberto San José Mendiluce najezdil s Leafem rv 2011 350000km a koupil si do toho nové baterky. Dnes už má najeto 360tis.a jezdí dál. Má to moc dobře spočítané, že se mu to vyplatilo. Kdo jiný, než taxikář by to měl poznat nejlépe? Není problém si ho na Internetu dohledat, včetně jeho výpočtů a porovnání s fosilem. Takže asi tak.

      1. Člověk nemusí být hned taxikář a nalítat ročně sto
        Člověk nemusí být hned taxikář a nalítat ročně sto tisíc km a nemusí mít na elektroauto dotace. I tak se vyplatí, tady jsou 2 příklady v porovnání s tím, co jsme měli předtím:
        Po 4,5 letech provozu a najetých 68 tis. km mého Peugeotu Ion jsem se podíval pro zajímavost na náklady. Opět drtivou většinu tvoří pořizovací cena vozu, 439 tis. Kč. Garančky (povinné kvůli 5leté záruce) 15 tis. Kč. Výměny a nákupy pneumatik 24 tis.Kč. „Náhradní díly“ (v uvozovkách proto, že zde patří v podstatě jen prodlužovačka, redukce a nabíjecí kabely) 12 tis. Kč. Vytunění auta tempomatem s omezovačem rychlosti 7 tisíc. Povinné ručení 5 tisíc. Havarijní pojištění 5 tisíc (jen první rok). Skutečně uhrazené palivo (elektřina) na 68 tis. km za 4,5 roku jen 7 tisíc (nejvíce byly paušály za čip ČEZu, vrácen po 3x zdražení jako nepotřebný). Mytí na myčkách 5 tisíc. Pokud zadám do výpočtu 10 let odpisování vozu, tak zůstatková hodnota vozu je 258 tisíc Kč. Nákladově to ke dnešku dělá i s 4,5 letými odpisy (181 tisíc) celkové náklady vlastnictví TCO 5,- Kč/1 ujetý km. Moje předchozí Berlingo mne vycházelo dlouhodobě na 8,- Kč/1 km.
        Po 2,5 letech provozu ženina Ionu, co s ním dříve jezdil ČEZ v Havířově, a jí najetých 25 tis. km (39 tis. km celkem) drtivou většinu tvoří nákladů pořizovací cena vozu, 280 tis. Kč. Garančky (povinné kvůli 5leté záruce baterky) 8 tis. Kč. Výměny a nákupy pneumatik 7 tis. Kč. „Náhradní díly“ (v uvozovkách proto, že zde patří v podstatě jen opravy Webasto a nějaké maličkosti) 5 tis. Kč. Povinné ručení 2,5 tisíce. Skutečně uhrazené palivo (elektřina) na 25 tis. km za 2,5 roku 0,- (nabíjí jen v obchoďácích zdarma a doma nočním proudem, díky němuž máme faktury za elektřinu stejné nebo menší, než když jsme elektromobil neměli). Mytí na myčkách 2 tisíce. Pokud zadám do výpočtu 10 let odpisování vozu, tak zůstatková hodnota vozu je 210 tisíc Kč. Nákladově to ke dnešku dělá i s odpisy (70 tis.) celkové náklady vlastnictví TCO 3,90 Kč/1 ujetý km. Polovina oproti jejímu bývalému Seatu Ibiza 1.2 benzín, který stál nový stejně 280 tis. Kč.

        1. Já to vím. Anonyma zajímal výsledek. A vysledek je ten,
          Já to vím. Anonyma zajímal výsledek. A vysledek je ten, že je lepší vyměnit baterii a jezdit dál, než spalovat benzín a naftu. Ono si většina lidí vůbec neumí spočítat, že když nejezdí 350tis.km a více, že paradoxně zaplatí víc za pohonné hmoty, než je pořizovací cena nového vozu. Já mám dokonce spočítáno, že u naftového auta s 350tis.km nás stojí cca 3Kč/km jen na různých opravách a rozhodně se to v následujícím roce nezlepší ani se spotřebou a ani se servisem.

        2. Náklady na palivo? Máte na střeše soláry,nebylo by fér
          Náklady na palivo? Máte na střeše soláry,nebylo by fér je započítat do ceny paliva vozu?
          Myslim že se elektromobilista musí hodně snažit,aby měl náklady na palivo 0,-. A v některých případech to nepůjde vůbec, malá baterie a nedostatečně hustá nabíjecí síť nezpoplatněných nabíječek. Lidl není všude. A bude hůř, aut bude přibývat, čekání na nabíječky prodlužovat, některé zdražovat a jiné zpoplatňovat.
          Takže v ojedinělých případech to vychází, většině však určitě ne.

          1. Nebylo, protože z nich nabíjím jen naprosto výjimečně.
            Nebylo, protože z nich nabíjím jen naprosto výjimečně. Auta jsou mimo dům v době výroby z FVE.
            Nabíjím přesně jak píšu. Buď za nulu nebo z nočního proudu, který mám jen díky elektromobilu. Tím jede celý dům 1/3 dne za 1/2 ceny. Takže platím stejně, jako když jsem elektromobil neměl a navíc platil benzín oběma spalovákům.
            Není zdarma jenom rychlý Lidl, donedávna bylo i pomalé Tesco, je pomalý Avion, je pomalá Nová Karolina, přibyl rychlý Globus v nedaleké Opavě, na jaře bude i v Ostravě, změnit se má pomalý Kaufland na rychlý s tím, že pomalý bude zdarma, zdarma jsou soukromé zásuvky, mennekes krajské nabíječky (jichž přibude v roce 2019 dalších 19) atd. atd…… Prostě jak si to zařídíte, tak to máte.
            A co se týče rodinného domku a sazby D27d elektromobilita, na tu s elektromobilem dosáhne každý. Takže žádný ojedinělý případ, ale 1/3 národa.

          2. Je mi stydno to sem psát ale moje náklady na palivo jsou
            Je mi stydno to sem psát ale moje náklady na palivo jsou „bohužel“ 2* do plna u rodičů za noční proud.
            Tak strašně rád bych nabíjel v garáži za cca 1500/měsíc.
            Žel nemohu, garáž jsem si teď na zimu sice sehnal, leč bez zásuvky.

            Dokázal bych nabíjet i jen jednou za 2 dny ale to by zavánělo extrémy a to nabíjení by pak nebylo na 15min nákup.
            A tak jsem odkázán si každý den z práce jet něco koupit :-/
            Za těch 15-20 minut se mi tam vráti denní nájezd.
            Ještěže dojíždím do Prahy a po trase se mi z 1 rychlonabíjčeky zvedl počet na 3 – mohu tedy obchody střídat 😀

            Při nočním nabíjení bych umřel hlady 😉

            Moje plány jsou :
            * sehnat si garáž se zásuvkou
            * v létě zkusit noční nabíjení s ČEZem (pod širým nebem)
            * postavit si něco vlastního se vším všady (FV atd) 😉

            1. Noční nabíjení s ČEZem pod širým nebem praktikuje
              Noční nabíjení s ČEZem pod širým nebem praktikuje kolega s Ionem už třetí rok. Bydlí v paneláku kousek od rychlonabíječky. Po příjezdu postaví auto na Mennekes a do rána je plné. Tedy za 4, hodiny, takže si ho obvykle vyzvedne ještě před spaním a přeparkuje před dům. Záleží na tom, kdy dojede.

              1. To je právě co je na tom neschůdné:
                * Mennekesem se dobije

                To je právě co je na tom neschůdné:
                * Mennekesem se dobije moc rychle
                * dobíječky jsou pod širým nebem (v zimě to prostě riskovat nehodlám, nejen kvůli baterce ale tak nějak neakceptuji nutnost škrábat sklo nebo xx času rozmrazovat klimatizací)
                a v mém případě
                * dobíječka je 2* tak daleko než mám současnou garáž a chodit to přeparkovávat by bylo doslova na odstřel (i s elektrokoloběžkou)

                1. Tak to jste první, co si stěžuje na velkou rychlost
                  Tak to jste první, co si stěžuje na velkou rychlost Mennekesu.
                  Máte Leaf, můžete si naprogramovat topení i klimu v době nabíjení.
                  Musíte si počkat až bude nabíječka blíže nebo takovou iniciovat.

                2. Na noční nabíjení je Mennekes overkill.
                  Psal jste že

                  Na noční nabíjení je Mennekes overkill.
                  Psal jste že kolega to po 4. hodinách chodí přeparkovávat, takže i na jeho noční nabíjení je to moc rychlé.

                3. To není o rychlosti Mennekesu, který je v maximu 22 kW na
                  To není o rychlosti Mennekesu, který je v maximu 22 kW na zásuvce, ale o schopnosti palubní nabíječky. Standardní kabel k Ionu umí jen 2,3 kWh/hod., takže by tam stál dlouho, zhruba 7 hodin. Mennekes-Yazaki kabel umí 3,6 kWh/hod, takže jsou to ty +-4,5 hodiny. Samozřejmě lze nastavit na programovatelných kabelech i menší rychlost.

                4. Tak jsem to myslel, na Leafu s 3.6kW palubní nabíječkou to
                  Tak jsem to myslel, na Leafu s 3.6kW palubní nabíječkou to 8 hodin stání není i kdybych tam dojížděl s prázdnou. Taky nejezdím domů jen spát, taže spíš 12h+…

                5. A ještě k té klimě – pominu-li mrznutí baterie tak nechat
                  A ještě k té klimě – pominu-li mrznutí baterie tak nechat auto přes noc zamrznout a před příchodem si ho rozmrazit na dálku je asi fajn… není ale cyklus zamrznutí a rozmrznutí to co likviduje životnost auta nejvíce ?

                  Už to vidím: Leaf píchlý do jednoho Mennekesu nabíjí 16A (nebo sníženě 6A) a na druhý Mennekes 4* infra topný panel namířený ze všech směrů na auto 😀
                  Nebo šikovně umístěný uvnitř auta ?

                6. Promiňte, Vy opravdu máte Leafa? Protože Vaše otázky a
                  Promiňte, Vy opravdu máte Leafa? Protože Vaše otázky a poznámky, pokud nejsou míněny ironicky nebo jako vtip, jsou jako od elektromobilitou naprosto nepolíbeného člověka. Snad se bavíme o vnitřním topení auta, které díky připojení na zásuvku nespotřebovává baterii a auto zevnitř vyhřívá, interiér. nebo ne?

                7. Ujetý vtip samozřejmě.
                  Abych vypíchnul, že pustit

                  Ujetý vtip samozřejmě.
                  Abych vypíchnul, že pustit klimatizaci na celou noc není tak úplně to správné řešení celého problému který jsem předložil.

                  Pominu-li tedy teplotní výkyvy a jejich vliv na vůz jako celek – znamená to snad že mohu půl hodiny před příchodem spustit klimu a ta mi vyhřeje i baterii tak abych odjížděl s maximálním dojezdem i když tam auto stálo celou noc při -10 ?

                8. Přesně tak. Doporučuji provést tzv. mazlení. Tzn. sednout
                  Přesně tak. Doporučuji provést tzv. mazlení. Tzn. sednout si v klidu do auta na osvětleném místě a v pohodě si pročíst celý manuál k vozu, vše ihned na místě si taky prakticky zkoušet. Kde co je, jak to funguje, jak se k tomu dostat, doklikat. Prostě seznámení s výrobkem. Hodně lidí tak objevili i po letech používání vozu netušené věci 🙂

                9. A já jsem celou dobu smířen že Leaf nemá ani chlazení
                  A já jsem celou dobu smířen že Leaf nemá ani chlazení ani ohřívání jakýkmoliv způsobem…

                  Tak je pravda že já jsem si zásnuby odbýval na německé dálnici :-/
                  Manuál jsem otevřel až doma, při řešení různých problémů ale jinak myslím že jsem ho nakonec přelouskal celý (kromě návodu k navigaci, ten nějak odkládám takže neumím uložit radiovou stanici)

                  Taky jsem už párkrát narazil (na webu) na možnost odkliknout hlášku navigace po startu dvojitým stisknutím „driving range“ buttonku. To se ale asi vztahuje na novou generaci nebo model co ten buttonek má, protože takový tu nemám 🙁

                10. Leaf má i věc, co nemá z trojčat Iona a Zero, jen iMiev. A
                  Leaf má i věc, co nemá z trojčat Iona a Zero, jen iMiev. A to že ho píchnu na rychlonabíječku, kde sedím v autě, pak zapnu start a rozjede se mód, v němž lze pustit topení/klimu a procházet palubní počítač. Velmi příjemné a moc o nabíjení nezpomalí.

                11. Ano, při nabíjení první stisk zapne navigaci, druhý celé
                  Ano, při nabíjení první stisk zapne navigaci, druhý celé auto (no, vlastně jen palubku, bez možnosti drive). Jestli při prvním stisku jede na hlavní baterii… teď netuším, logika říká že až na druhý stisk a pak jde i ta klima (nebo klima jde kdykoliv, protože dálkové ovládání také nezapne auto úplně).
                  A při prvním stisku ani ta navigace nemá plné funkce.
                  Tu klimu při prvním vyzkouším až bude příležitost…

                  Ještě jsem na kabelu nezkoušel stisknout s brzdou ale počítám že by mi to jen vynadalo.
                  Taky dostávám vynadáno když si za jízdy chci změnit něco v základním menu ovládáném na palubce.

                12. Není problém vyrobit Menekéš kabel který vozu bude
                  Není problém vyrobit Menekéš kabel který vozu bude říkat že má nabíjet maximálně 6A/fázi. Tím se dá nabíjení protáhnout i na více jak 12 hodin. (Radovan jeho jednu polovinu má ve formě šuko na jazaki – s programovacím tlačítkem a co vím funguje mu k jeho naprosté spokojenosti)

          1. Opravdu? Dejte konkrétní příklad. Seat Ibiza benzín 1.2
            Opravdu? Dejte konkrétní příklad. Seat Ibiza benzín 1.2 MPi stál 280 nový a jezdil za TCO 8,- Kč/1 km. Po městě, krátké trasy, přesně to co jezdíme nyní s Iony. Navíc Ion – v té správné výbavě se vším všudy – dnes stojí přibližně stejně. To nebyl žádný zlomek ceny, to byla pouze reálná cena. Podívejte se na rakouské stránky Mitsubishi.
            Použitelnost Iona je pro mne 100%, jinak bych si do rodiny nepořídil další stejné auto.

            1. Jak počítáte zůstatkovou hodnotu vozu?
              Dacia Sandero deset

              Jak počítáte zůstatkovou hodnotu vozu?
              Dacia Sandero deset let (poskakovací hupcuk) – zůstatek cena 40 000 – TCO 5,4 Kč/km, servis a pojistku zaokrouhluji proti sobě, realita bude tak 5,2 Kč/km.
              Kdbych nebyl línej a řešil si servis takovéhle skládačky doma, tak jsem určitě pod 5 kč/km. Auto kategorie ion (pardon lepší, uveze 3 děstké sedačky a sourozenecký kočár)

              1. Vždyť to tam píšu. Počítá se životnost 10 let a
                Vždyť to tam píšu. Počítá se životnost 10 let a rovnoměrný odpis, takže 45 tis. Kč ročně jde dolů.
                Předpoklad a domácí přístupy a další věci jsou hezká věc, tady jde o vůz s 5letou zárukou a povinnými servisy. ušetřit lze na všem, ale je nutno porovnávat porovnatelné.

                1. Však ano a přesně takhle vyšla Dacia po deseti letech
                  Však ano a přesně takhle vyšla Dacia po deseti letech někde mezi 5,2 – 5,4 Kč/km – po dobu záruky servisováno ve značkovém servisu, po záruce servisováno u nezávislého odborníka (rozdíl 200 Kč/hod na práci a levnější díly – nicméně značkově shodné tedy Valeo, Sachs atd..). Prostě ion není proti tomuhle dělníkovi zajímavě levnější – za předpokladu, že se ani jednou z aut zásadně nevysype.

            2. No je fakt ze mam trochu vetsi najezd, ale me to vychazi
              No je fakt ze mam trochu vetsi najezd, ale me to vychazi aktualne nasledovne:
              Citroen C4 1,6 HDI – porizovacka rovnych 300 000. Rocne najedu skoro presne 25 000km. Sam pro sebe jsem si udelal 2 obdobi vlastnictvi.

              1. faze – prvni 4 roky – autu rychleji pada cena ale nema poruchy. Najedu 100 000km a amortizaci pocitam 150 000 (pad ceny o polovinu). Jsem na 1,5kc/km
              2. Faze dalsich 6 let, cena pada pomaleji, ale uz je treba cas oc casu neco opravit. najedu 150 000km, cena spadne o 100 000, ale za opravy dam nejakych 50 000 – jsem na 1kc/km.

              Prumer obou fazi je tedy 250 000 najetych km, a naklady 300 000 na porizeni plus opravy.
              K tomu pojistka povinne ruceni plus all risk havarijko 85 000. Pneumatiky plus pneuservis 40 000.
              Pravidelny servis 45 000.
              Palivo 250 000 * 1,5 = 375 000.
              Celkem tedy na 250 000km naklad nejakych 850 000 korun tj 3,4kc/km.

              A to se bavime o aute, kterym jsem pohodlne projel pulku evropy, odvezl 4 lidi na 14 dni pod stan do spanelska apod….

              1. Nic proti odhadům, ale s těmi se nedá počítat. Já to
                Nic proti odhadům, ale s těmi se nedá počítat. Já to vedu už 11 let poctivě na spritmonitor.de. Citroen Berlingo, Seat Ibizu, první i druhý Ion.
                Váš výpočet je podivný. Cena 300 000. Rocne 25 000km, za 10 let 250.000 km, auto odepsané, náklad 300 tisíc. Za opravy 50 000 za 10 let? To asi ani náhodou, to by bylo 5 tisíc ročně, podívejte se jen na brzdové destičky, výfuk, dpf filtr a XY dalších věcí.
                Pojistka dobrá, povinne ruceni plus all risk havarijko 85 000. Pneumatiky plus pneuservis 40 000, což by ovšem znamenalo, že jdete asi po tom nejlevnějším, co na trhu je. Protože jen přezutí s vyvážením jsou min. 4 stovky a to 2x ročně a to ještě musíte mít zimní pneu na discích. Čili chybí tam 4 disky a zřejmě kupujete pneu za méně než 7 stovek kus.
                Pravidelny servis 45 000? Opravdu garančka jen tak málo? Z hlediska záruky v prvních několika letech navíc u nafty klidně desítka. Palivo dejme tomu 250 000 * 1,5 (5 L spotřeba po 30,- Kč za litr, na spritmonitoru je od 3,47 do 9 L) = 375 000 Kč.
                Celkem tedy na 250 000km naklad nebude 850 000 korun, ale daleko více. Určitě k milionu. Prostě je to o poctivém vedení. Ne o dojmech. a to tam nemáte třeba vůbec mytí vozu zevnitř i zvenčí, což udělá dalších pár tisíc měsíčně krát 10 let. Atd. atd.

                1. Proc podivny? Porizovacka a cena nafty – dve nejvetsi polozky
                  Proc podivny? Porizovacka a cena nafty – dve nejvetsi polozky a tam neni moc co resit.
                  Pojistka je celkem dobra – ale ej to verejne dostupne, zadna pojistka pokoutne pres znameho na firemni fleet (to by byla jeste levnejsi, stejne tak kdyby na posledni roky zrusil havarijko a nechal jen povinne za 2 500).
                  Pneu jsou velmi jednoduche – sada pneu mi vydrzi 4 sezony, a stoji necelych 6 000 (zimni continentaly, letni michelin), plus pocitam 1000 za prezuti rocne (do jara jsem platil 400, ted na podzim zdrazil na 500) bez druhe sady disku.
                  Opravy – prvni 4 roky nebylo na opravach nic, ted pri 7 letech v provozu jsem na 20 000 v opravach (1000 za rozbitou mlhovku, 12 000 za nove zadni brzdy kvuli slendrianu v neautorizovanem servisu, ktery jsem musel nechte vyuzit, 6000 za novy „chladic“ klimatizace a 1000 za novou tlakovou hadici od turba kterou pokousala kuna). Tzn mi zbyva z toho odhadovaneho budgetu 30 000 na pristi tri roky (coz by pokrylo napriklad novy DPF, repasi turba, a doplneni aditiva do DPF).
                  Pravidelny servis – garancka me vysla vesmes v prumeru asi na 4 000, pricemz po zaruce tech jezdim misto garancky co 20 000, na vymenu oleje po 15 000, za asi 1 500 a po dalsich 15 000 na garancku, coz to jeste zlevni.
                  Auto zevnitr jednou za rok doma vysaju (asi 2 koruny za elektrinu a mozna dalsi 2 koruny amortizace vysavace). v mycce myju auto tak jednou rocne – tzn tisicovka za tech 10 let.
                  Desticky se menily zadni v ramci vyse zminene orpavy brzd. Predmi me ted cekaji poprve po 170 000, za asi tisicovku.
                  Tzn to je cista realita z provozu, dojmy jsem si odpustil….

        3. Srovnávat Ion a Berlingo, to není srovnávání jablek s
          Srovnávat Ion a Berlingo, to není srovnávání jablek s hruškama ale jablek s melouny. Jde o auto naprosto odlišných tříd a velikostí. Kolik by stálo elektroauto velikosti Berlinga v elektrice? Namátkou vidím v ceniku Renaultu nejakych 750tis. bez klimatizace, s motorem 44kw a zrychlením 0-20s, takze na urovni Škody 120. TCO pak bude vypadat trochu jinak. To už vůbec nemluvím o konstrukčním stáří Ionu a jeho ne-bezpečnosti. Stačí se podívat na crash test – je to tak úzké, že při bočním nárazu dá šofér ramínko rovnou na ten sloup co do něj naráží.

          Srovnávat novou Ibizu a ojety elektromobil – opět srovnávání nesrovnatelného, nemluvě o tom o kolik větší ibiza je. Taky mi přijde zajímavé, že Berlingo má údajně TCO 8Kč/km a daleko levnější ibiza s daleko nižší spotřebou má TCO zase 8Kč/km. Divné, ne? 🙂

          No a když si takhle spočtu na kolik vyjde takové roční ojeté Citigo (taky 4 místné, kratší, ale zase širší, takže se člověk neopírá ramenem o sklo na jedné straně a o spolujezdce na straně druhé), tak při 10 letem držení a nájezdu 150tis.km se dostane na 3,5-4Kč/km s přehledem. A to nebere benzin od někoho gratis ;-).

          1. Jste mimo. To jsou staré vozy co jsme měli a nahradili je
            Jste mimo. To jsou staré vozy co jsme měli a nahradili je elektrikami. V souladu s našimi potřebami. Nekupuji co nepotřebuji. Crash testy nepodceňuji, ale taky nepřeceňuji. Ion má 4*. Výsledkem by pak bylo, že budeme všichni jezdit v tancích. Ostatně trend SUV je přesně tahle úchylárna.
            TCO jsou počítány podle skutečných nákladů, nájezdů a oprav. Ibiza zas o tolik levnější nebyla, skoro 300 oproti 400. Jsou to stará auta. A podle mých zkušeností jsou počty sice hezká věc, ale pak stačí jedna pitomost po záruce a desetitisíce jen lítají.
            A žádné peníze mi nezaplatí ticho a čistý vzduch bez vibrací. O pohodové jízdě, zrychlení a jízdních reakcích vozu nemluvě.

  3. Bolo by dobre dojazd udavat aj vo WLTP namiesto nepouzitelneho
    Bolo by dobre dojazd udavat aj vo WLTP namiesto nepouzitelneho NEDC, ked uz aj pre renault nepoznate tak aspon pre nissan, kde je namiesto dojazdu 280km(NEDC) uvedenych iba 200km(WLTP). Normy pre podvodnikov by som uz radsej neuvadzal.

Napsat komentář