Ford se mění, zakládá divizi pro elektromobily

Ford vyčlení elektromobily a vozy poháněné spalovacím motorem do samostatných divizí s cílem úspěšně konkurovat nově vznikajícím i zavedeným výrobcům, jako je třeba Tesla.

Loni v květnu představil prezident a generální ředitel společnosti Ford Jim Farley plán Ford+ a označil jej za největší příležitost k růstu a tvorbě hodnoty společnosti od dob, kdy Henry Ford rozšířil výrobu modelu T. Vytvoření dvou samostatných, ale strategicky provázaných automobilových divizí Ford Blue a Ford Model e spolu s novou divizí Ford Pro pomůže naplno rozvinout potenciál plánu Ford+, podpoří růst a tvorbu hodnot a umožní Fordu překonat jak etablované automobilky, tak nové konkurenty v oblasti elektromobilů.

„Za krátkou dobu jsme udělali obrovský pokrok. Uvedli jsme na trh řadu celosvětově úspěšných produktů a poptávka po našich nových elektromobilech jako Ford F-150 Lightning a Mustang Mach-E je obrovská,“ řekl Farley. Podnětem ke změně bylo poznání, že k rozvoji vývoje a výroby elektrických a digitálně propojených vozidel a služeb Ford a k plnému vytěžení ikonické rodiny tradičních modelů Ford jsou zapotřebí jiné přístupy, talenty a nakonec i organizace.

K založení Ford Model e vedly úspěchy malých, úzce zaměřených týmů, které vyvinuly Ford GT, SUV Mustang Mach-E a pick-up F-150 Lightning, stejně jako specializované divize Fordu pro elektromobily v Číně. Ford Model e a Ford Blue budou fungovat jako samostatné firmy, mají se však vzájemně podporovat.

To ostatně platí také pro společnost Ford Pro, která je zaměřena na poskytování komplexního servisu pro firemní a institucionální zákazníky, jimž nabízí ucelenou řadu konvenčních i elektrických užitkových automobilů a kompletní soubor softwaru, nabíjení, financování, služeb a podpory pro vozy značky Ford i dalších výrobců. Ford Model e a Ford Blue budou rovněž podporovat divizi Ford Drive.

Ford připravuje navýšení výroby elektromobilů do roku 2026 na více než dva miliony ročně, což představuje zhruba třetinu celosvětového objemu výroby Fordu a do roku 2030 se tento podíl zvýší na polovinu, přičemž elektromobily získají stejný nebo dokonce větší podíl na trhu v segmentech, kde Ford již nyní vede. Kromě toho Ford očekává, že v roce 2022 vynaloží na elektromobily celkem 5 mld. USD, což představuje dvojnásobný nárůst oproti roku 2021.

Ford zopakoval svůj závazek dosáhnout do roku 2050 uhlíkové neutrality a do roku 2035 využívat ve všech svých výrobních provozech 100% místní elektřinu z obnovitelných zdrojů.

zdroj: tisková zpráva

6 komentářů u “Ford se mění, zakládá divizi pro elektromobily”

      1. Pro russaky nadherna potupa ze je budou drtit zbrane kterymi chteli znicit svobodny svet.
        Par kousku by bylo dobre exportovat do russka, spolu s javeliny a stingery. Darek by si zaslouzilo hodne russkych pohlavaru. bloodymir, lavor, sojgu, gerasimov, peskov, zacharova a tisic dalsich russkych vrahu.

        1. Jen poznámka k ,,svobodný svět“… Občas jsem se podíval na ruskou youtuberku napojenou na oficiální stanovisko Kremlu… Nikdo si na nic nehraje: ona má videa označená symbolem RT a já samozřejmě vím kde jsem. Ovšem konkrétní informace jsou objektivní a podložené důkazy – nemůžou si jednoduše dovolit žádnou blamáž. Celkové vyznění je samozřejmě pozitivní pro Rusko…
          Odpoledne jsem se chtěl podívat a video je NEDOSTUPNÉ. Překvapivě přes německé VPN jsem se ještě podíval…
          Takže pro příště raději korektně piš: BÝVALÝ svobodný svět, BÝVALÉ západní hodnoty atd…

    1. Člověk sem chodí, aby se dozvěděl něco o elektromobilech. O válce jděte diskutovat na novinky nebo idnes nebo jinam. Nebo ať admin založí prostor, kam si můžete psát. Ale kliknu na první tři články a u všech píšete něco o Ukrajině a s tématem článku to nesouvisí ani okrajově. Asi to hodně prožíváte, ale lidi na vás reagují a pak je celá diskuze úplně mimo téma.

Napsat komentář