Ford a Volkswagen zavádějí bezpečné otevírání dveří

Nový asistenční systém pro vystupování minimalizuje v modelech Volkswagen a Ford rizika při otevírání dveří.

Automobilky Volkswagen a Ford začaly nabízet nejnovější generaci asistenta pro vystupování, která pomáhá předcházet vzniku nebezpečných situací při vystupování z vozidla v městském provozu.

V městském prostředí často dochází k nehodám, když řidiči otevřou dveře svého vozu, aniž by si všimli, že se k nim blíží jízdní kolo, skútr nebo motocykl. Jen v Anglii, Walesu a Skotsku je tímto způsobem každoročně zraněno více než 500 osob. Předpokládá se, že mnoho dalších takových nehod zůstane nenahlášeno. 

Zdokonalený asistenční systém dokáže řidiče a spolucestující upozorňovat na účastníky silničního provozu, kteří se zezadu přibližují k zaparkovanému vozu. Systém v rámci svých limitů rozpoznává například cyklisty, kteří patří mezi mimořádně ohrožené účastníky silničního provozu. V případě Fordů se v takovém případě aktivují LED indikátory na zpětných zrcátkách a zobrazí se upozornění na přístrojovém štítu.

foto: Ford

Asistent pro vystupování dbá na bezpečnost nejen u dveří řidiče a spolujezdce vpředu, ale také u zadních dveří. Tímto asistenčním systémem jsou sériově vybaveny nové modely Volkswagen ID.7, Passat a Tiguan nebo Ford Transit Custom. Technicky specifická verze této technologie je pro modely Volkswagen Golf, Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5 k dispozici na přání.

Radar a vnější senzory pomáhají rozpoznat, kdy by otevření dveří mohlo způsobit kolizi s projíždějícím účastníkem provozu. Aby nedocházelo ke zbytečným výstrahám, systém se u dodávek Ford aktivuje pouze tehdy, když se detekovaní účastníci provozu pohybují rychlostí vyšší než 7 km/h. V případě potřeby mohou řidič i spolujezdec funkci ručně zrušit.

Varování při otevření dveří funguje u nové dodávky Ford Transit Custom na obou stranách vozidla. To může být užitečné v případech, kdy řidič nebo ostatní cestující vystupují dveřmi spolujezdce a na chodníku se mohou nacházet cyklisté nebo souběžně se silnicí vede cyklopruh.

Tato technologie je k dispozici rovněž ve zcela novém vícemístném Fordu Tourneo Custom, u kterého se ochrana vztahuje i na cestující vystupující posuvnými bočními dveřmi. Funkci varování při vystupování z vozu dostane také nový elektrický crossover Ford Explorer a v roce 2024 by se měla objevit i v dalších modelech značky Ford.

Bezpečnostní prvky jako varování při vystupování bere při hodnocení bezpečnosti automobilů v úvahu i nezávislá organizace Euro NCAP.

zdroj: tisková zpráva

8 Comments on “Ford a Volkswagen zavádějí bezpečné otevírání dveří”

  1. Další z nekonečné řady vysíraček pro imbecily, které je nutné okamžitě a trvale vypnout, a ke kterým patří front collision asistent, který zašlapává brzdy a zatahuje pásy při přejíždění železného poklopu kanálu mírně vystupujícího nad asfalt, asistent jízdy v pruzích, který vám hrabe do řízení s přesností a orientací ožralé spolujezdkyně, virtuální pedál pro zavírání kufru, který se pokusí skřípnout dítě jakmile se pro něco do kufru nakloní, asistent dálkových světel, který buď nesvítí nebo oslňuje, a tak dále a tak dále.

    21. století je stoletím imbecilů a snahou zachránit jejich bezcenný genofond, místo toho aby je společnost nechala milosrdně chcípnout.

    1. Je videt ze se do 21. stoleti proste nehodis. Takovy kecy meli i pitomci pri zavadeni bezpecnostnich pasu, ABS, bezolovnateho benzinu, katalysatoru, zadni mlhovky atd. No a stara garda odesla a dnes to je uplny standard vsech aut. Na celem svete. Verim, ze se take vehementne branis proti pripojeni k centralni kanalizaci. Poustis to porad na cestu nebo do potoka?

      1. Znáš zákon klesajícího mezního užitku a Paretovo pravidlo? Vem si dva lidi – jeden člověk je prochladlý z pobytu na mrazu a druhý je běžný řidič.
        1) Prochladlému dáš panáka rumu a běžnému řidiči ABS. Přínos pro oba je velký za minimální náklady.
        2) Ty chceš být ale ještě hodnější a prochladlému dáš další dva panáky a řidičovi side assist a automatické přepínání dálkových světel. Teď už tě to něco stojí a navíc situace se změnila – prochladký už není dávno prochladlý a jen mu zlepšuješ náladu a řidič je sice rád, že jeho auto má něco navíc, ale vlastně to ani moc nepoužívá.
        3) Protože jsi dobroser, tak do dříve prochladlého naleješ flašku rumu a řidičovi vnutíš start-stop, povinně zapnutý line assist, dvacet kilo radarů a asistent vystupování. Stojí tě to strašné peníze a jediným výsledkem je, že ožralý pan prochladlý si zláme vaz při pádu ze schodů a řidič zahyne při nehodě způsobené zásahem asistenta jízdy v pruzích při pokusu vyhnout se překážce.

        Někde mezi bodem dva a tři jsi překročil hranici mezního užitku a začal jsi škodit a čím víc jsi tlačil „dobro“, tím více jsi škodil. A to je přesně situace automotivu. Povinné zlepšování dobrého auta zhoršuje.

Napsat komentář