Nový asistenční systém pro vystupování minimalizuje v modelech Volkswagen a Ford rizika při otevírání dveří.
Automobilky Volkswagen a Ford začaly nabízet nejnovější generaci asistenta pro vystupování, která pomáhá předcházet vzniku nebezpečných situací při vystupování z vozidla v městském provozu.
V městském prostředí často dochází k nehodám, když řidiči otevřou dveře svého vozu, aniž by si všimli, že se k nim blíží jízdní kolo, skútr nebo motocykl. Jen v Anglii, Walesu a Skotsku je tímto způsobem každoročně zraněno více než 500 osob. Předpokládá se, že mnoho dalších takových nehod zůstane nenahlášeno.
Zdokonalený asistenční systém dokáže řidiče a spolucestující upozorňovat na účastníky silničního provozu, kteří se zezadu přibližují k zaparkovanému vozu. Systém v rámci svých limitů rozpoznává například cyklisty, kteří patří mezi mimořádně ohrožené účastníky silničního provozu. V případě Fordů se v takovém případě aktivují LED indikátory na zpětných zrcátkách a zobrazí se upozornění na přístrojovém štítu.
Asistent pro vystupování dbá na bezpečnost nejen u dveří řidiče a spolujezdce vpředu, ale také u zadních dveří. Tímto asistenčním systémem jsou sériově vybaveny nové modely Volkswagen ID.7, Passat a Tiguan nebo Ford Transit Custom. Technicky specifická verze této technologie je pro modely Volkswagen Golf, Volkswagen ID.4 a Volkswagen ID.5 k dispozici na přání.
Radar a vnější senzory pomáhají rozpoznat, kdy by otevření dveří mohlo způsobit kolizi s projíždějícím účastníkem provozu. Aby nedocházelo ke zbytečným výstrahám, systém se u dodávek Ford aktivuje pouze tehdy, když se detekovaní účastníci provozu pohybují rychlostí vyšší než 7 km/h. V případě potřeby mohou řidič i spolujezdec funkci ručně zrušit.
Varování při otevření dveří funguje u nové dodávky Ford Transit Custom na obou stranách vozidla. To může být užitečné v případech, kdy řidič nebo ostatní cestující vystupují dveřmi spolujezdce a na chodníku se mohou nacházet cyklisté nebo souběžně se silnicí vede cyklopruh.
Tato technologie je k dispozici rovněž ve zcela novém vícemístném Fordu Tourneo Custom, u kterého se ochrana vztahuje i na cestující vystupující posuvnými bočními dveřmi. Funkci varování při vystupování z vozu dostane také nový elektrický crossover Ford Explorer a v roce 2024 by se měla objevit i v dalších modelech značky Ford.
Bezpečnostní prvky jako varování při vystupování bere při hodnocení bezpečnosti automobilů v úvahu i nezávislá organizace Euro NCAP.
zdroj: tisková zpráva
Další z nekonečné řady vysíraček pro imbecily, které je nutné okamžitě a trvale vypnout, a ke kterým patří front collision asistent, který zašlapává brzdy a zatahuje pásy při přejíždění železného poklopu kanálu mírně vystupujícího nad asfalt, asistent jízdy v pruzích, který vám hrabe do řízení s přesností a orientací ožralé spolujezdkyně, virtuální pedál pro zavírání kufru, který se pokusí skřípnout dítě jakmile se pro něco do kufru nakloní, asistent dálkových světel, který buď nesvítí nebo oslňuje, a tak dále a tak dále.
21. století je stoletím imbecilů a snahou zachránit jejich bezcenný genofond, místo toho aby je společnost nechala milosrdně chcípnout.
1000 bodu a podpis.
pro Runnču… Hele mě se taky nelíbí, když je přeasistentováno… Ale chápu rozdíl, když má nějaká výstraha chránit ,,debila“ řidiče před jeho debilitou, nebo má chránit před ,,debilem“ řidičem cyklisty, nebo motorkáře, aby je ,,debil“ nesejmul K.O.
Je videt ze se do 21. stoleti proste nehodis. Takovy kecy meli i pitomci pri zavadeni bezpecnostnich pasu, ABS, bezolovnateho benzinu, katalysatoru, zadni mlhovky atd. No a stara garda odesla a dnes to je uplny standard vsech aut. Na celem svete. Verim, ze se take vehementne branis proti pripojeni k centralni kanalizaci. Poustis to porad na cestu nebo do potoka?
Znáš zákon klesajícího mezního užitku a Paretovo pravidlo? Vem si dva lidi – jeden člověk je prochladlý z pobytu na mrazu a druhý je běžný řidič.
1) Prochladlému dáš panáka rumu a běžnému řidiči ABS. Přínos pro oba je velký za minimální náklady.
2) Ty chceš být ale ještě hodnější a prochladlému dáš další dva panáky a řidičovi side assist a automatické přepínání dálkových světel. Teď už tě to něco stojí a navíc situace se změnila – prochladký už není dávno prochladlý a jen mu zlepšuješ náladu a řidič je sice rád, že jeho auto má něco navíc, ale vlastně to ani moc nepoužívá.
3) Protože jsi dobroser, tak do dříve prochladlého naleješ flašku rumu a řidičovi vnutíš start-stop, povinně zapnutý line assist, dvacet kilo radarů a asistent vystupování. Stojí tě to strašné peníze a jediným výsledkem je, že ožralý pan prochladlý si zláme vaz při pádu ze schodů a řidič zahyne při nehodě způsobené zásahem asistenta jízdy v pruzích při pokusu vyhnout se překážce.
Někde mezi bodem dva a tři jsi překročil hranici mezního užitku a začal jsi škodit a čím víc jsi tlačil „dobro“, tím více jsi škodil. A to je přesně situace automotivu. Povinné zlepšování dobrého auta zhoršuje.
Vlastne i ta strecha u aut je zbytecne navic. Zatezuje auto. Ridic se muze zahrivat rumem…
Tak nejak to mas nastavene?
Nerikam ze Skateboardak jede predpisove, ale otevreni dveri fakt prekvapi:
youtube.com/shorts/TgtrKLCDbPc
?
corolla to má dávno.