Na CES 2016 v Las Vegas ukázala firma Faraday Future svůj nový elektromobil. Vypadá jako mix mezi závodními vozy 24 hodin Le Mans a Batmobilem.
foto: Faraday Future
Koncept FFZERO1 společnosti Faraday Future pohání čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo. Pokud se auto podaří dostat do omezené výroby, nabídne výkon 1000 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h pod tři sekundy. Max. rychlost bude přes 320 km/h.
FFZERO1 je jednomístné auto postavené na architektuře VPA. V podstatě jde o ten samý „skateboard“, který využívá Tesla Motors u svých elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Elektromobil Volkswagen s 70kWh baterií a dojezdem 500 km?
Ford chystá 13 nových elektroaut, investuje $4,5 mld.
Faraday Future, rival Tesla Motors, postaví továrnu v Las Vegas
Celkově je podle kolegů redaktorů i analytiků prezentace Faraday Future na CES 2016 spíše zklamáním. Mladá automobilka ukázala nepraktický koncept, který má především zaujmout – podobně jako kdysi Tesla Roadster.
Tesle trvalo pět let než začala svůj sportovní elektromobil vyrábět. A devět let než se propracovala k Tesla Model S, svému zatím nejprodávanějšímu modelu. Faraday Future mají už cestičku ušlapanou a spoustu „kradených“ talentů právě z Tesla Motors.
I proto se čekalo víc. Nepraktických futuristických konceptů se rok co rok objevuje celá záplava. Architektura navíc není nijak revoluční. A i nedávné video „What if?“ slibovalo mnohem víc, než co Faraday Future představili.
FOTOGALERIE
foto: Faraday Future
Já to chápu,běžné věci
Já to chápu,běžné věci jako i život samotný,spojení s přírodou,rodina,spokojené obyvatelstvo,to je kýč!!!
Je nutno vzbuzovat ohromení,šokovat výstředností a neuvěřitelnými hodnotami.Naco nám budou levné a jednoduché auta,je nutné mít výbavu a také výkon jako v raketě,stát by to mělo alespoň 9 míčů.Naco se snažit o vůz jako je Twízy nebo Zoe.
Kolik toho chybí těmto dopravním prostředkům, aby byly skutečně vyvážené jak po stránce praktické,bezpečnostní tak i cenové?
Možná to druhé něco bude i k něčemu,ale tohle mne už opravdu nebaví!
VW se pohrálo a máme tu nepraktické, divné něco se spotřebou prý 1l na 100 km.Tu snahu si mohli ušetřit a vyrobit skutečné elektrovozítko.Je to jen mrháni penězi a hlavně časem!
Omlouvám se, ale začínám být netrpělivý.
Nemusíte se omlouvat.
Nemusíte se omlouvat. Myslím, že spousta lidí s vámi bude zcela souhlasit.
Obrňte se trpělivostí. Ještě pár let si počkáme – dle finančních možnosti někdo i méně.
A určitě se nedočkáme ničeho kloudného od tradičních automobilek, kterým předvídám úpadek.
forbes.cz/z-tesly-do-faradaye
forbes.cz/z-tesly-do-faradaye-cesky-designer-bude-vyvijet-elektromobil-budoucnosti/
Je to asi ještě daleko,
Je to asi ještě daleko, ale i jednomístné auto mi dává smysl v případě, že se bude jednat o sdílené robotické auto, které Vám v daný čas samo přijede před dům a doveze kam potřebujete. Ale pochybuji, že by už dnes někdo myslel tak dopředu a přišel s tím během 1-2 let.
Tohle opravdu vypadá spíš jako další hračka pro bohaté.
Ale kdo ví, jednou třeba…
Nic moc. Pokud tedy nemají
Nic moc. Pokud tedy nemají slušně vymakanou tu platformu. A maškarádu na to přilípli pro zvýšení zájmu. Ale sám tomu moc nevěřím :-/
Mam dojem, ze clanek by
Mam dojem, ze clanek by nekdo mohl spatne pochopit. FF ma rozpracovane dve auta. Jedno jako „test bed“ = tohle co predstavili. Druhe jako produkcni model = zatim si ho strezi a ukazali jen linku karoserie (kterou zahlednete na videu FFZERO1 Concept v case 1:10-1:11).
Tat tak experte 😉 Ta
Tat tak experte 😉 Ta modulární platforma je solidní základ, uvidíme kolik investorŮ a jak mocných za nimi stojí a tudíž jak dlouho HOŠI vydrží a kdy se s PRODUKČNÍ VYTASÍ 😉
kdybyste daval pozor tak
kdybyste daval pozor tak byste to uz vedel.
ten furt bude akorát
ten furt bude akorát machrovat 🙂 Hele koumáku je ti jasný jo že za FARADAjem stojí číňané naládovaný do států ve formě FARADAY aby přetahli zdejší experty z Tesly a jejich nouhauole z hlavy do auta a posléze do číny, je to totiž ČÍNSKÝ AUTO soudruzi :))))
podľa tej linky to vyzerá
podľa tej linky to vyzerá na normálne kombi na štýl Mercedes CLA – CLS. Neviem, čo som čakal ale dosť to bolo vyhypované v zmysle že ide o niečo úplne nové, tak som čakal niečo úplne nezvyčajné.
vzdyt predstavili neco uplne
vzdyt predstavili neco uplne „nezvycajne“ 🙂
to normalni nas teprve ceka…
no držím im palce, ale aby
no držím im palce, ale aby sa niečo rozbehlo v tak veľkom štýle ako oni – 750 zamestnancov a najbližší výrobok sa predá možno o 2 roky, na to treba poriadne zdroje. Neviem, či Jia Yueting na to bude mať dosť peňazí a nervov. Fisker Karma minula viac ako miliardu a dokopy nepredala nič. Ak niečo také robí Apple alebo Google, tak tí si môžu dovoliť investovať 5-10 mld kým niečo začne prinášať zisk. Uvidíme. Držím im palce, toto je asi posledná šanca aby sa niekto „malý“ (pri miliardárovi s majetkom 7,5 mld to znie divne) presadil v tejto novej fáze automobilizmu.
Ja som skôr čakal ucelený systém, niečo čo asi chystá Apple a možno Google. Auto schopné plne autonómnej jazdy v meste s prepracovaným systémom objednávania a platenia, ktorý bude postupne zavádzaný vo veľkých mestách, teda elektrický Uber s garanciou kvality dopravného prostriedku a času vyzdvihnutia zákazníka do určitého času od objednania.
Super, tak teď schválně.
Super, tak teď schválně. Kolik lidí se těší na tuto hovadinu a kolik lidí na Model 3? Nebe a dudy. Dobrý pokus, bohužel auto za X mega s užitečností srovnatelnou s jednomítnou motorkou asi díru do světa neudělají.
a proto maji dve auta, to co
a proto maji dve auta, to co predstavili je to druhe…
Faraday vystrčilo jen
Faraday vystrčilo jen první batrohy :))
zklamani to neni, staci se
zklamani to neni, staci se pozorne divat na video, hlavne na konec kde se auto znovu jakoze sklada, na okamzik tam projede linie uplne jineho auta, neceho vetsiho co jiste nebude jen pro jednoho, pripomina to spise karoserii Priusu 🙂 takze FF zrejme na stejnem podvozku postavi jak malej sportovni kousek, tak neco „normalniho“
urcite se budou chtit zaradit do linie chystanych elektromobilu na 2017, takze malej sportak bude jen nejaka draha varianta pro nadsence, ale hlavnim tahounem bude neco normalniho pro bezne jezdeni , neco co se postavi Modelu 3, Leafu 2 nebo Boltu 🙂 v danem duchu multiplatformy je prezentovan i ten podvozek, takze na tom muzou postavit vpodstet klidne 5-6 rusnych modelu kdyby chteli, od spotraku az po SUV nebo MPV
Hned u první fotky jsem si
Hned u první fotky jsem si vzpomněl na článek Faraday Future: první video nového elektromobilu, který je zmíněn v textu jako video „What if?“
Co když… Co když auto dokáže ztišit město? A co když zadní sedadla jsou vlastně nová přední sedadla? A co kdyby všechna ta auta zaparkovaná u domů měla zajímavější život?“
—
Přeloženo do normální řeči:
Co když nemáme co nového nabídnout Elonu Muskovi? Žádné nové nápady, žádný přínos pro firmu? Co když nejsme ochotni makat jak šrouby od nevidím do nevidím? Co když chceme sedět na zádeli, nechat se za to královsky platit nejbohatším Číňanem a sem tam vytvořit nějakou vizi, jen aby se neřeklo? Tak se necháme přetáhnout z Tesly do Faraday Future.
Tak to vidím já.
Jinak jestli jste si všimli, tak na videu se v čase 1:11 na okamžik mihla i „silueta robotického elektromobilu, který Faraday Future představí na veletrhu CES 2016“. Haha. Prostě zatím jen „kecy v kleci“ (třebas i Faradayově). 😉
EDIT:
Ale jak už jsem psal v jiné diskuzi, aspoň v Tesle neusnou na vavřínech. 🙂
Hm…tak to se Tesla nemá
Hm…tak to se Tesla nemá čeho obávat. Osobně doufám, že se tahle obluda nebude nikde moc vyskytovat.
a co když o konkurenci k
a co když o konkurenci k tesle nejde, ale jde o úsporu peněz na vývoj legalizací přetahu know-how nejmodernějších technologiií z kalifornie do číny … 😉
forbes.cz/z-tesly-do-faradaye-cesky-designer-bude-vyvijet-elektromobil-budoucnosti/
Pod 3 sekundy neberu moc
Pod 3 sekundy neberu moc jako zklamani.
Pokud ma byt max rychlost 320 tak holt to zprevodovani musi byt trochu jine.
LOL toto je co za zazrak?
LOL toto je co za zazrak? Keby to ukazali pred 5timi rokmi tak mozno. Cize ako som si dobre myslel, nemaju nic a ukazuju potemkinovske auto. Designom a vykonom by mohli konkurovat rimacu, ale ty su tiez skusenostami uz niekde inde. Predsa len si pockame na koniec roku 2017. Vtedy sa ukaze pravda.
Toto mozu predavat ako auticko na dialkove ovladanie pre deticky.
Tak to je opravdu zklamání.
Tak to je opravdu zklamání.
Asi souhlas, také jsem
Asi souhlas, také jsem čekal něco jiného než „batmobil“…S tímhle na Makarskou nepojedu…
pockejme nez ukazou ten svuj
pockejme nez ukazou ten svuj mass-market vuz a potom sudme…
A stejne tak bych jeste pockal co ukaze Apple.
No co se týče Batmobilu,
No co se týče Batmobilu, tak u jistého pohledu je to naprosto v pořádku. Moderní agresivní mediální marketing s vyloučením diskuze stanovil, že všichni chceme jezdit v batmobilu tak to prostě tak je a nevím na co si furt stěžujete… 🙂
Jinak co se týče techniky, tak mi přijde až vtipné, že z té přemíry futurističnosti zapomněli na jeden drobný detail a to ten, že tam také někde potřebují umístit volant. Takže jej máme nahoře uříznut, aby bylo vůbec kloudně vidět před sebe a dole je zase zploštěn, aby se s ním dalo vůbec otočit mezi nohama. A ještě mají tu drzost to označit za „what if“.. já bych je hnal 🙂
„pod 3 sekundy“ z 0-100??
„pod 3 sekundy“ z 0-100?? tak to je vlastně defacto ve všem horší jak Tesla S pro 5 lidí
byl by to naprosto zbytečný výrobek