Faraday Future ukázali své auto, vypadá jako Batmobil

Na CES 2016 v Las Vegas ukázala firma Faraday Future svůj nový elektromobil. Vypadá jako mix mezi závodními vozy 24 hodin Le Mans a Batmobilem.

Malé jednomístné sportovní auto je prvním veřejně prezentovaným konceptem společnosti Faraday Future
foto: Faraday Future

Koncept FFZERO1 společnosti Faraday Future pohání čtyři elektromotory, každý pro jedno kolo. Pokud se auto podaří dostat do omezené výroby, nabídne výkon 1000 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h pod tři sekundy. Max. rychlost bude přes 320 km/h.

FFZERO1 je jednomístné auto postavené na architektuře VPA. V podstatě jde o ten samý „skateboard“, který využívá Tesla Motors u svých elektromobilů Tesla Model S a Tesla Model X.

Celkově je podle kolegů redaktorů i analytiků prezentace Faraday Future na CES 2016 spíše zklamáním. Mladá automobilka ukázala nepraktický koncept, který má především zaujmout – podobně jako kdysi .

Tesle trvalo pět let než začala svůj sportovní elektromobil vyrábět. A devět let než se propracovala k Tesla Model S, svému zatím nejprodávanějšímu modelu. Faraday Future mají už cestičku ušlapanou a spoustu „kradených“ talentů právě z Tesla Motors.

I proto se čekalo víc. Nepraktických futuristických konceptů se rok co rok objevuje celá záplava. Architektura navíc není nijak revoluční. A i nedávné video „What if?“ slibovalo mnohem víc, než co Faraday Future představili.

FOTOGALERIE

auto elektromobil Faraday Future FFZER01 CES 2016 Las Vegas

Přes veškeré sliby i plány velkých investic zatím pořád ještě není jasné, zda nebude Faraday Future podobný vaporware jako mnoho podobných před ním…
foto: Faraday Future

auto elektromobil Faraday Future FFZER01 CES 2016 Las Vegas

foto: Faraday Future

auto elektromobil Faraday Future FFZER01 CES 2016 Las Vegas

foto: Faraday Future
tisková zpráva

26 Comments on “Faraday Future ukázali své auto, vypadá jako Batmobil”

  1. Já to chápu,běžné věci
    Já to chápu,běžné věci jako i život samotný,spojení s přírodou,rodina,spokojené obyvatelstvo,to je kýč!!!
    Je nutno vzbuzovat ohromení,šokovat výstředností a neuvěřitelnými hodnotami.Naco nám budou levné a jednoduché auta,je nutné mít výbavu a také výkon jako v raketě,stát by to mělo alespoň 9 míčů.Naco se snažit o vůz jako je Twízy nebo Zoe.
    Kolik toho chybí těmto dopravním prostředkům, aby byly skutečně vyvážené jak po stránce praktické,bezpečnostní tak i cenové?
    Možná to druhé něco bude i k něčemu,ale tohle mne už opravdu nebaví!
    VW se pohrálo a máme tu nepraktické, divné něco se spotřebou prý 1l na 100 km.Tu snahu si mohli ušetřit a vyrobit skutečné elektrovozítko.Je to jen mrháni penězi a hlavně časem!
    Omlouvám se, ale začínám být netrpělivý.

    1. Nemusíte se omlouvat.
      Nemusíte se omlouvat. Myslím, že spousta lidí s vámi bude zcela souhlasit.

      Obrňte se trpělivostí. Ještě pár let si počkáme – dle finančních možnosti někdo i méně.

      A určitě se nedočkáme ničeho kloudného od tradičních automobilek, kterým předvídám úpadek.

  2. Je to asi ještě daleko,
    Je to asi ještě daleko, ale i jednomístné auto mi dává smysl v případě, že se bude jednat o sdílené robotické auto, které Vám v daný čas samo přijede před dům a doveze kam potřebujete. Ale pochybuji, že by už dnes někdo myslel tak dopředu a přišel s tím během 1-2 let.
    Tohle opravdu vypadá spíš jako další hračka pro bohaté.
    Ale kdo ví, jednou třeba…

  3. Mam dojem, ze clanek by
    Mam dojem, ze clanek by nekdo mohl spatne pochopit. FF ma rozpracovane dve auta. Jedno jako „test bed“ = tohle co predstavili. Druhe jako produkcni model = zatim si ho strezi a ukazali jen linku karoserie (kterou zahlednete na videu FFZERO1 Concept v case 1:10-1:11).

        1. ten furt bude akorát
          ten furt bude akorát machrovat 🙂 Hele koumáku je ti jasný jo že za FARADAjem stojí číňané naládovaný do států ve formě FARADAY aby přetahli zdejší experty z Tesly a jejich nouhauole z hlavy do auta a posléze do číny, je to totiž ČÍNSKÝ AUTO soudruzi :))))

        1. no držím im palce, ale aby
          no držím im palce, ale aby sa niečo rozbehlo v tak veľkom štýle ako oni – 750 zamestnancov a najbližší výrobok sa predá možno o 2 roky, na to treba poriadne zdroje. Neviem, či Jia Yueting na to bude mať dosť peňazí a nervov. Fisker Karma minula viac ako miliardu a dokopy nepredala nič. Ak niečo také robí Apple alebo Google, tak tí si môžu dovoliť investovať 5-10 mld kým niečo začne prinášať zisk. Uvidíme. Držím im palce, toto je asi posledná šanca aby sa niekto „malý“ (pri miliardárovi s majetkom 7,5 mld to znie divne) presadil v tejto novej fáze automobilizmu.
          Ja som skôr čakal ucelený systém, niečo čo asi chystá Apple a možno Google. Auto schopné plne autonómnej jazdy v meste s prepracovaným systémom objednávania a platenia, ktorý bude postupne zavádzaný vo veľkých mestách, teda elektrický Uber s garanciou kvality dopravného prostriedku a času vyzdvihnutia zákazníka do určitého času od objednania.

  4. zklamani to neni, staci se
    zklamani to neni, staci se pozorne divat na video, hlavne na konec kde se auto znovu jakoze sklada, na okamzik tam projede linie uplne jineho auta, neceho vetsiho co jiste nebude jen pro jednoho, pripomina to spise karoserii Priusu 🙂 takze FF zrejme na stejnem podvozku postavi jak malej sportovni kousek, tak neco „normalniho“

    urcite se budou chtit zaradit do linie chystanych elektromobilu na 2017, takze malej sportak bude jen nejaka draha varianta pro nadsence, ale hlavnim tahounem bude neco normalniho pro bezne jezdeni , neco co se postavi Modelu 3, Leafu 2 nebo Boltu 🙂 v danem duchu multiplatformy je prezentovan i ten podvozek, takze na tom muzou postavit vpodstet klidne 5-6 rusnych modelu kdyby chteli, od spotraku az po SUV nebo MPV

  5. Hned u první fotky jsem si
    Hned u první fotky jsem si vzpomněl na článek Faraday Future: první video nového elektromobilu, který je zmíněn v textu jako video „What if?“
    Co když… Co když auto dokáže ztišit město? A co když zadní sedadla jsou vlastně nová přední sedadla? A co kdyby všechna ta auta zaparkovaná u domů měla zajímavější život?“

    Přeloženo do normální řeči:
    Co když nemáme co nového nabídnout Elonu Muskovi? Žádné nové nápady, žádný přínos pro firmu? Co když nejsme ochotni makat jak šrouby od nevidím do nevidím? Co když chceme sedět na zádeli, nechat se za to královsky platit nejbohatším Číňanem a sem tam vytvořit nějakou vizi, jen aby se neřeklo? Tak se necháme přetáhnout z Tesly do Faraday Future.
    Tak to vidím já.

    Jinak jestli jste si všimli, tak na videu se v čase 1:11 na okamžik mihla i „silueta robotického elektromobilu, který Faraday Future představí na veletrhu CES 2016“. Haha. Prostě zatím jen „kecy v kleci“ (třebas i Faradayově). 😉

    EDIT:
    Ale jak už jsem psal v jiné diskuzi, aspoň v Tesle neusnou na vavřínech. 🙂

  6. LOL toto je co za zazrak?
    LOL toto je co za zazrak? Keby to ukazali pred 5timi rokmi tak mozno. Cize ako som si dobre myslel, nemaju nic a ukazuju potemkinovske auto. Designom a vykonom by mohli konkurovat rimacu, ale ty su tiez skusenostami uz niekde inde. Predsa len si pockame na koniec roku 2017. Vtedy sa ukaze pravda.

    Toto mozu predavat ako auticko na dialkove ovladanie pre deticky.

        1. No co se týče Batmobilu,
          No co se týče Batmobilu, tak u jistého pohledu je to naprosto v pořádku. Moderní agresivní mediální marketing s vyloučením diskuze stanovil, že všichni chceme jezdit v batmobilu tak to prostě tak je a nevím na co si furt stěžujete… 🙂

          Jinak co se týče techniky, tak mi přijde až vtipné, že z té přemíry futurističnosti zapomněli na jeden drobný detail a to ten, že tam také někde potřebují umístit volant. Takže jej máme nahoře uříznut, aby bylo vůbec kloudně vidět před sebe a dole je zase zploštěn, aby se s ním dalo vůbec otočit mezi nohama. A ještě mají tu drzost to označit za „what if“.. já bych je hnal 🙂

Napsat komentář