Exagon Furtive eGT: elektrický supersport z Evropy

Elektrické vozy jsou budoucností osobní dopravy. Možnosti současných elektromobilů ukazuje i francouzská automobilka Exagon se svým vozem Furtive eGT.

Furtive eGT se může se svým zrychlením z nuly na 100 km/h za 3,5 vteřiny a maximální rychlostí téměř 300 km/h směle měřit s klasickými supersportovními vozy.
foto: Siemens

Furtive eGT je čistě elektrický vůz poháněný dvěma elektromotory od společnosti Siemens. Každý z těchto motorů váží pouhých 52 kilogramů a poskytuje výkon 148 kW, dohromady tedy 296 kW (402 koní).

Díky tomu, že elektromotory dokáží poskytnout maximální točivý moment už při minimálních otáčkách, umí vůz zrychlit z nuly na 100 km/h během 3,5 vteřiny. Ručička tachometru se dokáže vyšplhat až na 287 km/h, na běžných silnicích je pak omezena na 250 km/h.

Vůz byl otestován i na slavné Nordschleife, neboli Severní smyčce německého závodního okruhu Nürburgring. Na okruhu dlouhém dvacet kilometrů dokázal Furtive eGT jet rychlostí až 240 km/h.

Tato trať, vybudovaná již ve dvacátých letech minulého století, je díky svému členitému profilu, více než stovce zatáček a různým povrchům, stále považována za nejlepší test pro ověření vlastností automobilů a pochopitelně i řidičských dovedností.

Do baterií vozu je možné uložit 53 kWh elektrické energie, s nimiž má dojezd až 400 km. Baterie jsou navíc velmi stabilní – i po více než 3000 nabíjecích cyklech si uchovají přes 80 % původní kapacity. Vůz tak celkem může bez problémů najezdit kolem jednoho milionu kilometrů.

tisková zpráva

6 komentářů u “Exagon Furtive eGT: elektrický supersport z Evropy”

    1. Podle informací přímo od
      Podle informací přímo od Exagon Motors jde o nejnovější generaci li-ion baterií VL4 společnosti Saft. Životnost je údajně 3000 nabíjecích cyklů, jsou pochopitelně recyklovatelné a dojezd nabízejí následující:

      konstatní rychlost 50 km/h : 402 km
      konstatní rychlost 90 km/h : 288 km
      konstatní rychlost 110 km/h : 241 km
      konstatní rychlost 130 km/h : 197 km

      1. Ta zkratka VL4 je
        Ta zkratka VL4 je „nepřesná“, resp. neodpovídá úplnému značení SAFT Li-ion článků a tak nejde přesněji určit o jaký princip jde.

        SAFT nazývá rodinu svých Li-ion článků „VL“

        – dále je rozděluje podle použití technologie na

        VLxxM
        VLxxV
        VLxxP
        VLxxFe
        VLxxE

        .. kde „xx“ je kapacita článku v Ah
        .. kde M,V,P,Fe,E je označení použité technologie

        pokud bych tedy vybíral článek, který má ve svém názvu 4ku, pak bych vybral články:

        VL45E: („běžná“ NCO Li-ion technologie, 45Ah):

        http://www.saftbatteries.com/doc/Documents/liion/Cube572/54041_VL45E_cell_0305.61b6a847-bc8b-4fef-8a73-f196416b1758.pdf

        kde po 3000cyklech vybíjení proudem 0,3C do 80% DoD poklesne kapacita na 87,5% SoH (což je mimochodem na NCO technologii paráda – NCO Panasonicy užívané Tesla Motors odumírají mnohem rychleji)

        VL45eFE: („Super-Phosphate“ LiFePO4 technologie, 45Ah):

        http://www.saftbatteries.com/doc/Documents/defence/Cube769/VL45EFe.e3741a09-74fd-4df4-8687-12997f445ef5.pdf

        tady nám panáčkové o životnosti kromě toho že je „excellent“ řekli prd.

  1. Tak to bude konečně
    Tak to bude konečně vozidlo pro ty děti,jež vadil doposud maly dojezd.Tento Exagon se opravdu muže měřit s běžnym automobilem.Ale i s tim,že pokud budu jezdit stale dvěstěpadesatikm rychlosti tak se mi dojezd matematickou řadou zkrati.Ale jinak je to po vzhledove strance pohledne brko.Přeji si aby se dostal do seriove vyroby a jeho ročni produkce přesahla sto tisic a nezustavala ve skladech jako neprodejne vozidlo,bez ohledu na koupěschopnost česko-slovenske populace.

Napsat komentář