Evropa v březnu 2019 přepsala další rekord v prodejích aut do zásuvky

Téměř 60 000 registrovaných osobních elektromobilů a plug-in hybridů za březen 2019 znamená nový evropský rekord.

Elektromobil Tesla Model 3 ovládl po také žebříčky prodejů elektromobilů v Evropě.
foto: Tesla

EV Sales Blog informuje, že za březen 2019 se v Evropě registrovalo 59 741 aut do zásuvky. To znamená meziroční nárůst o 38 % a 3,5% tržní podíl (z toho elektromobily samotné měly 2,4 %, čili 40 920 kusů).

Nepřekvapí, že s velkým odstupem nejprodávanějším elektromobilem v Evropě byla Tesla Model 3 (15 771). Jde o první celý měsíc dodávek Modelu 3 v Evropě, celkově jich už v EU jezdí 19 592.

Teprve se obrovským odstupem se umístil elektromobil Renault Zoe (4361, 11 139 za celý rok), těsně za ním pak Mitsubishi Outlander PHEV (4314, 9747).

Na první trojku pak navazují další stálice: Nissan Leaf 40kWh (3917, 10 226), BMW i3 (3632, 8240), Hyundai Kona Electric (1893, 6014), (1791, 2609) či Kia Niro EV (1636, 3364).

Za první tři měsíce už je v Evropě prodáno 125 848 aut do zásuvky s průměrným tržním podílem 3,1 %.

150 Comments on “Evropa v březnu 2019 přepsala další rekord v prodejích aut do zásuvky”

                1. Ano, presne to co jsem psal, videnska pobocka vam proda S ci X
                  Ano, presne to co jsem psal, videnska pobocka vam proda S ci X ze svych skladovych zasob a je schopna to udelat i na firmu a spravne bez DPH, nicmene model 3 vam zatim neproda zadny. S obema cesky mluvicimi pany z Vidne jsem v kontaktu jiz dlouho…

                2. Pořád mi to píše, předpokládaná doba dodávky:
                  Pořád mi to píše, předpokládaná doba dodávky: začátek 2019. Květen není začátek. Počkám ještě týden a pak rezervaci zruším a počkám na škodovku. To bude jiná kvalita.

                3. Se zrusenim rezervace na vas budou kaslat stejne jako se vsim
                  Se zrusenim rezervace na vas budou kaslat stejne jako se vsim ostatnim. Ja jim poslal zadost o zruseni rezervace nekdy ne prelomu ledna a unora a dusud bez reakce…

                4. Obvykle to vraci na ucet behem cca jednoho tydne (od zadani
                  Obvykle to vraci na ucet behem cca jednoho tydne (od zadani zadosti vcetne IBANu uctu ve webove administraci Tesly), zkousel jste zjistit, zda neni nekde nejaky problem?

                  Budou na nas kaslat at uz se rezervace zrusi a i kdyz se nezrusi, proste jsme pro ne nezajimavy zanedbatelny trh. Mne to take ukazuje take stale Early 2019 a vzhledem k tomu, ze v novem konfiguratoru pro S a X uz neni Other Europe, tak bych rekl, ze se rozhodli, ze Other Europe je pro ne prilis mala a problematicka s dodavkami v Tilburgu, kde jsou ted stejne plni predavanim modelu 3 Holandanum, tak je pro ne aspon letos jednodussi nas zariznout uplne. Tudiz terminy pro Other Europe se neaktualizuji, nic se nekomunikuje, nic se neresi. To servis centrum v Praze vypada spise jako omyl, uz jen tim, ze je v podpronajate casti uplne ciziho prodejce s jinymi znackami aut nez je Tesla.

                  Navic ted s UK Tesla naprosto jasne ukazala, ze rezervace je zcela na nic, konfigurator je otevren v jednom okamziku pro vsechny, at uz s rezervaci ci bez. Sice slibuji, ze to zohledni pri vlastnim dodani, ale to je samozrejme naprosty kec, budou dodavat jen dle ceny objednanych vozu, prvni drazsi modely, pak levnejsi. Musim priznat, ze tento pristup k nejvernejsim zakaznikum, kteri cekaji vice jak 3 roky, je fakt velmi tristni. Mohli pro ne vymyslet aspon nejakou pozornost ci specialni featuru na aute. Nula, proste nic, nezajimate nas…

                5. Ted jsem si to v klidu (na pedikure) prosel a zjistil, ze je
                  Ted jsem si to v klidu (na pedikure) prosel a zjistil, ze je tam ta moznost zruseni rezervace vcetne zadani cisla uctu zamaskovana, tedy jsem to pro obe auta prave vyplnil. Tak snad uz to klapne. Kazdopadne, kdyz jsem jim napsal na prelomu ledna a unora pres svuj ucet, tak mohli alespon odpovedet dela se to tak a tak. Jeste loni na tyto me zpravy reagovali (sice s mesicnim zpozdenim), vzdy.

                  Bohuzel tento pristup k zakaznikum pozoruji od lonskeho podzimu. Jenom tahat z lidi penize, obelhavat je a kaslat na ne a jejich problemy.
                  Je to fakt zklamani.

                  PS: Stran tech dodavek do Other Europe. V Lednu me tu oslovil nekdo mistni kdo me tu videl jezdit v Tesle s tim, ze si chce objednat Xko, jestli bych mu poradil jak na to. Tak jsem mu pomohl. Nedavno jsem ho potkal a zehral, ze mel termin na 15 dubna a zrovna mu to posunuli na 15 kvetna…

                6. Hmm, ta zkusenost pana s nedavno objednanym X asi pouze
                  Hmm, ta zkusenost pana s nedavno objednanym X asi pouze potvrzuje uvahu, ze se letos rozhodli na Other Europe uplne vykaslat. Pripadne ze rozmer internich problemu v ramci Tesly je radove vetsi nez si dokazeme predstavit… Je to marny, je to marny, je to marny :-(.

                7. Lžeš, pan Musk je hodný a miluje všechny zákazníky bez
                  Lžeš, pan Musk je hodný a miluje všechny zákazníky bez rozdílu.

                8. Nerozhodli se na ostatní vykaslat, prostě to nezvládají,
                  Nerozhodli se na ostatní vykaslat, prostě to nezvládají, protože jsou to neschopní amatéři, hasí jen ty největší průsery a to znamená uspokojovat alespon částečně ty nejakutnější trhy, budme rádi že se to tu neprodává čím víc Tesel se tu prodá, tím víc dalších problémů nastane, déle se bude čekat na servis, na díly, na nabíječkách prostě všechno špatně

                9. No to je sice v principu spravna pripominka, ale v tomto stavu
                  No to je sice v principu spravna pripominka, ale v tomto stavu jsou nyni ve sve podstate vsechny automobilky vcetne renomovanych. Takze si v zasade nevyberete. Podivejte se na to, co za prusvihy se deji s e-tronem.

                  Rekl bych, ze vsichni, kdo si porizuji nyni elektromobil, musi pocitat s tim, ze jsou pokusni kralici a budou mit problemy. Ale spousta “early adopters” do to toho s timto vedomim jde.

                10. Mate naprostou pravdu. Presne s tim jsem do toho sel, ze
                  Mate naprostou pravdu. Presne s tim jsem do toho sel, ze patrne budou nejake problemy.
                  Nastesti nejsou tak velke jak mohli byt, takze pres vsechno, kdyz to vezmu s nadhledem tak ja jsem celkem spokojen.

                  Nejvetsim prekvapenim pro me je, ovsem Ioniq. Jezdi s nim nejvetsi rapl u nas ve firme, ma ho nalozeneho temer az po strechu, je s nim spokojenej a co jsme ho loni v lete koupili, nebyl s nim jedinej problem.
                  Tedy neplati to zrejme pro vsechny ev s temi problemy.

                  Uz se moc tesim na e-Nira. Jestli budou slouzit jako ten Ioniq tak to bude super.

                11. Jaké průšvihy? Co je to za blbost, etron se začal
                  Jaké průšvihy? Co je to za blbost, etron se začal prodávat před několika měsíci a normálně se jich již několik tisíc prodalo a komunikace s automobilkou je naprosto odlišná, to s Teslou nejde moc srovnávat, TM3 se vyrábí už asi dva roky a stále nic a ani člověk neví jestli se na něj dostane letos nebo až příští rok, jak toto můžete přirovnávat. Chápu že jde o EV a čekačka je velká dobře, když mi řeknou jo dostanete to za rok a půl dobrý beru. Ale abych čekal dva roky a stále nevěděl nic, to fakt ne hele.

                12. Tomu se říká šmejdi, vizionáž Elon vytvořil moderní
                  Tomu se říká šmejdi, vizionáž Elon vytvořil moderní podobu prodeje typu předváděcí akce pro důchodce 😀 jak si koupit šmejd asi tak pětkrát předraženej vzhledem ke své kvalitě 😀 jak prodat hrnec který dosahuje horko těžko kvality levné číny za raketu 😀 servis a reklamace neexistuje, nikde nikdo neodpoví, nikde se člověk ničeho nedovolá a stejně se vždycky najdou hlupáci co to koupí 😀

                13. Lžete, jste jen imperialisty placený kontralevolucionář co
                  Lžete, jste jen imperialisty placený kontralevolucionář co chce pošpinit dobré jméno Tesly.

        1. Tu informaci, ze si nasinec muze koupit Teslu Model 3 v
          Tu informaci, ze si nasinec muze koupit Teslu Model 3 v Holandsku mate prakticky overenou v poslednich tydnech? Doposud mi vsichni a to vcetne videnske pobocky tvrdili, ze ji NESMI primo do CR (Other Europe) prodat a ze nasinec musi vyckat otevreni konfiguratoru pro Other Europe.

          Coz mimo jine vzhledem k tomu, ze Elon nedavno sliboval otevreni konfiguratoru pro CZ, PL spolu s UK (tedy tusim 13.4. na svem Twitteru psal Hopefully ;-)) a dnes otevreli pouze UK, tak jen vypada, ze Elon si mozna myslel, ze to jsou jen nejaka britska zamorska uzemi ;-). Stale neni otevrene pro Model 3 ani Irsko a ti narozdil od nas maji dokonce Tesla store. Tipuju si, ze driv otevrou velke asijske trhy jako Japonsko, Hongkong, mozna Australie a na nas prijde rada az uplne nakonec. Koho by zajimalo mozna 1000 Modelu 3, ktere se prodaji v prvnich mesicich v CR.

          Mimochodem Other Europe zmizla i z noveho konfiguratoru pro Model S a X. Da se jeste dostat na stary, kde Other Europe je, ale ceny jsou tam mimo (drazsi o 20% nez na zapade).

            1. AFAIK, pokud nakupujete primo od Tesly, tak v Tilburgu pouze
              AFAIK, pokud nakupujete primo od Tesly, tak v Tilburgu pouze vyzvedavate S a X, nicmene objednat se to pro nas musi prvne pres web v regionu Other Europe, nemuze se to objednavat pres region Holandsko.

              Chapu-li vas spravne, v tom Nemecku jste tu TMX nakonec nekoupil primo od Tesly, ale od nejakeho tretiho subjektu? Pokud ano, jsou schopni dodat i TM3 a vyresit DPH korektne dle EU legislativy (nakup na platce)?

      1. Je to proto, že dotace v Kanadě se vztahují na auta,
        Je to proto, že dotace v Kanadě se vztahují na auta, jejichž základní model je pod 45.000 CAD. Tímhle Tesla splnila zadání. To neznamená, že prodejní cena musí být pod touhle hranicí. Dá se tedy předpokládat, že zákazníci si budou kupovat běžný model za 53.000 CAD a ještě na to dostanou dotaci, protože existuje i verze pod 45.000, kterou sice nikdo nekupuje, ale to není podmínkou. A když už si ji někdo fakt koupí, tak mu určitě nabídnou, aby si ji za poplatek odemknul 🙂

        1. Todle pekne podchytili v Kanade, ale v UK jim uniklo, ze
          Todle pekne podchytili v Kanade, ale v UK jim uniklo, ze presvihli hranici pro dan z luxusu (auta nad 40000 GBP coz je pred zapocitanim dotace PICG) a kvuli tomu hodne Anglanu rusi rezervace. Pritom to stacilo resit podobnym zpusobem, stacilo se dostat o cca 2500 GBP nize… Proste na tom je videt, ze je to americka automobilka a co je za velkou louzi, to je vlastne moc nezajima…

        1. Výhoda Číňana je, že on se na tyhle „morální“ věci
          Výhoda Číňana je, že on se na tyhle „morální“ věci nikoho neptá. Zkrátka tady máš baterku, tady si stáhni softvér a tady si kup tenhle OBD kabel, aby sis flešnul auto. A když je Číňan fakt dobrej, dokáže ještě na baterku deklarovat cenu 20 USD a label „palivové dříví“, aby to nezadrželi na celnici.

                1. Chápu. Při 10,5 mil. lidech. Taky daň za pokrok 🙂
                  Chápu. Při 10,5 mil. lidech. Taky daň za pokrok 🙂

    1. Jak do nás tady už roky hustíte, dojezd přece neni vůbec
      Jak do nás tady už roky hustíte, dojezd přece neni vůbec důležitej. Po dobu nabíjení si můžeš číst, povídat s lidmi či navštívit místa která bys se spalovákem neviděl. Je divný že se tou vlastní poučkou najednou neřídíte.

      1. Jednou za rok potřebuju na dovolené ploutve na potápění,
        Jednou za rok potřebuju na dovolené ploutve na potápění, ale kvůli tomu je přece nebudu nosit celý rok.
        Vydal by se dnes někdo z Berlína Trabantem a karavanem do Jugoslávie?? To je nenávratně v minulosti.
        A až nám zavedou povinně katalyzátor na komín to bude i spalování dřeva minulostí.
        Posunout své myšlení dá práci co?? 🙂

      2. Ale to sa porovnavali spalovaky vs EV v dobach kedy bol dojazd
        Ale to sa porovnavali spalovaky vs EV v dobach kedy bol dojazd EV pod 200km. Tento argument poozila tesla pred par rokmi. Teraz sa ale porovnavaju dve EV a audi to fakt posahalo. Mali ist na rozumy do hyundaiu. Za podobnu cenu nic moc. Mali roky na vyvoj poriadneho EV. Teraz uz nie je cas na kompromis. Kazdu nevyhodu vam da konkurenia zozrat.

          1. To si pamatuji, to mě opravdu rozesmálo jako jeden z
            To si pamatuji, to mě opravdu rozesmálo jako jeden z nejhloupějších argumentů 🙂 Stejně tak když cestuji se spalovákem, tak častokrát navštěvuji místa po cestě, když nepospíchám. Ale ty místa navštívit mohu a mohu si vybrat, která zajímavá a hezká místa navštívím. Kdežto s EV ty místa navštěvovat musím, protože musím dobíjet a ani moc vybrat si nemohu, prostě musím tam, kde je volná nabíječka.

            Já EV fandím, ale tento fanatizmus je někdy už opravdu k smíchu.

                1. Menavka aspon meni tvar. Ocividne tento borec se od svych 13
                  Menavka aspon meni tvar. Ocividne tento borec se od svych 13 let, kdy nabral vsechno moudro sveta, uz menit nehodla.

        1. Když někdo neví jestli je chlap, žena, nebo jiné pohlaví
          Když někdo neví jestli je chlap, žena, nebo jiné pohlaví neznamená to že má poruchu identity, ale znamená to že se doposud nezařazený jedinec teprve rozhoduje do jake skupiny bude patrit dle své sexuální přirozenosti.

      1. Nekoupí si ho protože je to ekonomický nesmysl. Auta se
        Nekoupí si ho protože je to ekonomický nesmysl. Auta se stejnými parametry se dají sehnat 3x tak levné. Jediná možnost jak zvýšit prodeje je několika násobně zvýšit cenu pohonných hmot, jenom že lidí v žlutých vestách jsou proti tomu.

        1. A jiná varianta neexistuje? Kůň byl kdysi rovněž
          A jiná varianta neexistuje? Kůň byl kdysi rovněž levnější s seno bylo téměř zadarmo. Dokonce byl kůň spolehlivější, než auta. A dojet se s ním dalo kamkoliv. První auta jezdila kolem komína. Chyběla infrastruktura čerpacích stanic. Dnes paradoxně chybí to seno. Já si troufnu odhadnout, že za nějaký ten rok budou chybět čerpací stanice. A žluté vesty s tím stejně nic nezmůžou.

        2. Dobrý nápad, jak snadno a rychle rozvrátit ekonomiku ČR.
          Dobrý nápad, jak snadno a rychle rozvrátit ekonomiku ČR. Několik set tisíc lidí u nás dojíždí spalovákem za prací a Vy jim tu možnost chcete zlikvidovat. Pouhé trojnásobné zdražení poh. hmot jim peníze na nákup EV nezajistí.

      2. A proc 2 milouse? EV se solidnim dojezdem uz se prodavaji
        A proc 2 milouse? EV se solidnim dojezdem uz se prodavaji kolem milionu korun, nebo to ses jeste nedozvedel? Nebo se nam tu rysuje novy troll na hybridu? Zkus se podivat do statisti prodeje a zjistis ze nemale procento prodanych aut jsou napriklad Skoda Superb, ktery se pohybuje prave kolem onoho milionu. Pak kdyz porovnas tento srackmet s technikou na urovni trabanta, zjistis ze se ti mnohem vice vyplati koupit EV v podobne cenove hladine. To bys ale musel zacit pouzivat mozek a prestat tu psat dokola ty svoje sracky. Hezky den.

        1. Kolik ropy Unipetrol ze státních rezerv vezme, nechtěl
          Kolik ropy Unipetrol ze státních rezerv vezme, nechtěl budoucí ministr uvést, dokument je podle něj v utajeném režimu…….

          I já mám zásobu benzínu na 30dnů. Jen těch posledních 29dní budu jezdit na kole, nebo na elektřinu. 🙂 Nebo budu jezdit na kole od začátku a zásoby benzínu mi vydrží třeba celý rok.

          Od jisté doby politikům ani budoucím ani minulým nevěřím.

          https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/simonovsky-politik-solarni-elektrarna-ministr-dopravy-trijet.A190423_471609_domaci_zaz

    1. CNG a LPG v Evropě rozhodně nemají prodeje >2 %. V
      CNG a LPG v Evropě rozhodně nemají prodeje >2 %. V některých státech Evropy dokonce ani nenarazíte na žádnou čerpací stanici CNG i u nás, kde jsou velmi dobré podmínky se v nejlepším roce prodalo jen 1,2 % vozidel na CNG a nyní je už to mnohem méně. Tak tu nešiřte neověřené bludy.

      1. Pozor však na LPG, protože zde nejsou uvedeny všechny vozy!
        Pozor však na LPG, protože zde nejsou uvedeny všechny vozy! Pouze ty s oficiální montáží přímo od výrobce, které mají vestavbu v čistopisu již z továrny a doustanou tak při první registraci do TP druh paliva benzín+LPG. Třeba ale individuální, dodatečné přestavby od prodejce na LPG, nemá snad ani MD k dispozici. Ty jsou ukryty ve statistice s benzínovými vozy. A po Evropě to zřejmě bude podobně. Třeba v ČR se z velké části prodávaly 1,6 benz. Dacie s LPG až od prodejce. Originál vestavbu lifrovali směr DE, kde je teď po nich „hlad“.

        1. Grrr, zrušil jste mi editovaný příspěvek. No rozepisovat
          Grrr, zrušil jste mi editovaný příspěvek. No rozepisovat znovu už to nebudu, tak ve zkratce v Evropě se jakž takž prodávají plynové vozy jen v Itálii, když bereme zbytek Evropy, tak je podíl ani ne desetinový co u EV.

          1. Přiznám se, netuším jak konkrétně jsou vedeny registy v
            Přiznám se, netuším jak konkrétně jsou vedeny registy v jednotlivých zemí EU, ale asi budou kvůli snažšímu uznáváni TP z různých členských zemí EU shromaždovat +/- stejné údaje. A tedy je dost velká šance, že do této statistiky se právě nepromítnou ony individuální přestavby z benzínu na LPG. Další kdo ve velkém přestavuje/kupuje jsou i Nizozemci a Poláci. Minimálně Poláci i vyrabí daleko lepší systémy než Landi-Renzo, které dokáže daleko lépe odolávat tomu horšímu plynu z Ruska.

      1. hele taky sem čuměl na těch 1791 e-tronů za březen
        hele taky sem čuměl na těch 1791 e-tronů za březen zajmavý na to že to nerekuperuje a žere jak tank 😉 a kam zmizelo X ? 🙂 to by mě taky zajmalo, asi ho momentalně kanibalizovala TM3 a na X tesláci něměli čas 😉 lidi čekají na fejslift 2019 s hw 3.0, no nevim uvidí se duben

      1. A co filtr pevných částic máte filtr pevných částic
        A co filtr pevných částic máte filtr pevných částic ráda bych ho vidět chtěla vidět. A co Turbo A co převodovka A co váha vzduchu A co rozvodový řemen A co spojka A co výfuk jen pro info například diesel motor má 1200 dílů elektromotor jenom 200 proč něco dělat jednoduše když to jde složitě

                1. A TeslaBjornovi u X odesel (prodrel se diky odflakle montazi)
                  A TeslaBjornovi u X odesel (prodrel se diky odflakle montazi) datovy (CAN) kablik k motoru a taky dojezdil…. Takze co to dokazuje? Nic, rozsypat se muze vsechno.

                2. Vyměnit datový kablík a motor s převodovkou je trochu
                  Vyměnit datový kablík a motor s převodovkou je trochu rozdíl, ne?

                3. A to jako proc? Oboji te odstavi (ten motor nejspis ne
                  A to jako proc? Oboji te odstavi (ten motor nejspis ne okamzite, pokud odchazel postupne a „daval varovani“), oboji bylo (pokud vim) v zaruce.

                  A to jsem nechtel vytahovat (ale kdyz po tom tak touzis), tak Tesla to nebyla schopna diagnostikovat a vymenila mu napred baterii, coz uz se tomu motoru celkem blizi, ne? Zvlast pokud by slo o nezarucni opravu…

                4. Nevím co to dokazuje, jen jsem konstatoval Mišelinovo
                  Nevím co to dokazuje, jen jsem konstatoval Mišelinovo zkušenost, stejně jako ten přede mnou konstatoval svou zkušenost. Jedna je pozitivní a druhá negativní. Ale ty si starej podráždenej psychotik, takže si určitě nějaký ten důkaz najdeš.

      2. A co teprve pedály, ty praskají všem elektromobilů….
        A co teprve pedály, ty praskají všem elektromobilů….

        https://www.auto.cz/tesla-doplatila-na-volbu-materialu-elektromobilum-se-lamou-plastove-pedaly-108009

        A praskají i spalovákům, to jen pro doplnění:
        https://www.dtest.cz/nebezpecny-vyrobek/osobni-automobil-vantage-db9-dbs-rapide-virage-zagato-one-77/8832?section=8&ft=aston+martin

        Ale je jasný, že poloosy a pedály praskají jen elektromobilům.
        :-))))

Napsat komentář