Evropa prorůstá nabíječkami, CCS už je tu přes 4000

Evropa začala rok 2018 s 4003 nabíječkami typu CCS a 5016 nabíječkami CHAdeMO. K tomu je třeba připočítat i více než 350 stanic Tesla Supercharger a nespočet stojanů s konektory Mennekes Typ 2.

Dobíjení elektromobilu Opel Ampera-e konektorem standardu CCS
foto: Opel

Podmínky pro elektromobilitu jsou v hustě osídlené Evropě více než příznivé. A pomalu začíná být jasné, že evropské standardy CCS a Mennekes Typ 2 si brzy získají převahu.

Co se týká počtů nabíječek CCS/CHAdeMO, je důležité upozornit, že nejčastěji se jedná o vícestandardové stanice, takže mají všechny tři konektory CCS, CHAdeMO i Mennekes Typ 2, a z velké části se tak překrývají.

Výkonově nejběžnější typ CCS je mezi 20 kW a 50 kW, ačkoliv se pomalu začínají objevovat už i 100kW verze a dokonce 350kW. Nejvíce CCS stanic je pochopitelně v Německu (875), Británii (699) a kupodivu Norsku (427). Následují Francie (427) a Švédsko (310).

52 Comments on “Evropa prorůstá nabíječkami, CCS už je tu přes 4000”

  1. Po přečtení pár článku nějakého přechytralého
    Po přečtení pár článku nějakého přechytralého pisálka Petra Prokopce, který na autofórum.cz evidentně brojí proti elektromobilům a elektromobilitě a tvrdí,
    -že se ukázalo, že elektromobily skoro nikdo nekupuje, i když je lidé chtějí.
    -že dnes koupený elektromobil bude ztrácet svou hodnotu rychleji než dnes koupený vůz se spalovací jednotkou.
    – internet je plný elektrických ojetin, které nikdo nechce.
    Dostávám pocit, že ty nabíječky silné ani slabé vlastně ani nejsou potřeba. 🙂
    zdroj-Petr Prokopec-Autoforum.cz
    http://www.autoforum.cz/zajimavosti/ukazalo-se-ze-elektromobily-skoro-nikdo-nekupuje-i-kdyz-je-lide-chteji-proc/

  2. Je dobre, ze rostou.
    Ale meli by rust predevsim 50kW+ s

    Je dobre, ze rostou.
    Ale meli by rust predevsim 50kW+ s rostoucim zajmem o EV se budou tvorit o to delsi fronty. Ja osobne budu nabijet hlavne doma, ale urcite me nepotesi kdyz prijedu na nabijecku nekde dal a budu cekat hodinu, kdyz bych mohl cekat jen pul 🙂 Navic jestli ten grafen do baterii fakt prosadi v kratke dobe tak nabijeni bude raz dva hotove.

    Snad se jiz brzy dockam sveho EV! Tesim se jak sane v lete.

  3. Jen jsem chtěl podotknout, že ve Škoda mobilu (časopisu
    Jen jsem chtěl podotknout, že ve Škoda mobilu (časopisu pro zaměstnance Škody auto,)sami ve vedení přiznávají, že na poprodejním servisu aut, budou tratit zhruba jednu třetinu obratu. Tak opravdu nechápu proč by se do toho hrnuli. Dle mého názoru, díky konkurenci, ale začali slibovat prodej elektromobilů v roce 2020. Mrzí mne ,že si již nepamatuji kdo to přesně prohlásil, ale myslím že to byl šéf zodpovědný za prodej.

  4. Mam chip pro nabijeni u CEZu za +/- 550 Kc/mesicne a uz 3
    Mam chip pro nabijeni u CEZu za +/- 550 Kc/mesicne a uz 3 mesice jsem nenabijel. Vsechny nabijecky jsou daleko z meho okruhu pusobeni. Ale mam ho pro pripad, ze bych musel nekam jet, kde ma CEZ monopol. Ten clanek popisuje vyspelou Evropu, nikoliv CEZko.
    Ma nekdo info, kdy se CEZ uraci uctovat dle spotrebovanych kWh?

    1. Právě proto jsem nabíjecí čip po zdražení ČEZem
      Právě proto jsem nabíjecí čip po zdražení ČEZem vrátil. Žádné drama a 6 litrů ročně v kapse. Těch 20kKm ročně mne stojí v elektřině cca. 7500Kč, takže paušál je vzhledem ke vzdálenosti k nabíječce nehorázný luxus.

      1. Taky bych s tim rad skoncoval. Ale CEZ ma jaksi monopol v mem
        Taky bych s tim rad skoncoval. Ale CEZ ma jaksi monopol v mem regionu a bez nabijecek CEZu se nikam moc nedostanu. I kdyz ty moje jizdy kolem tech nabijecek se daji spocitat na prstech jedne ruky. A platim uz skoro rok.
        To placeni dle spotreby nemuzou blokovat do aleluja. Uz by to melo prijit. Puvodne to melo byt po letnich prazdninach.

  5. hmmm. no jo. ono vystavet hromadu nabijecek nakonec nebude az
    hmmm. no jo. ono vystavet hromadu nabijecek nakonec nebude az tak drahe, jde to hezky za par korun zadotovat, ze ano, jen na co budeme hazet vinu, kdyz najednou zjistime, ze nabijecek je dost, elektromobil nebude problem sehnat ve vetsine kategorii (coz je v podstate uz i dnesni stav), takze zle dinosari firmy zase az tak zle nejsou a ta elektromobilita porad ne a ne prorazit. zeby vedci, ktery drzi v trezorech patenty na nove baterky? holt prirozeny vyvoj neokecas.

              1. názov
                (RS)-6-dimethylamino-4,4-difenyl-heptan-3-on
                alebo
                C21H2

                názov
                (RS)-6-dimethylamino-4,4-difenyl-heptan-3-on
                alebo
                C21H27NO

                Ačkoliv se *** chemicky nepodobá *** nebo ***, působí na stejné (***) receptory a tím vytváří i stejné účinky – vyvolává příjemný stav spojený s klidnou otupělostí. *** je metabolizován pomalu a je velmi dobře rozpustný v tucích, díky tomu účinkuje v organizmu déle než *** drogy. *** má typický poločas rozpadu 24–48 hodin, umožňuje tedy podávání pouze jednou za den při detoxikaci *** a při odvykacích programech. Vyvolává po čase poměrně silnou závislost.

    1. tak potom budeme „hádzať vinu“ na konzervatívne chute
      tak potom budeme „hádzať vinu“ na konzervatívne chute tunajších spotrebiteľov.

      ak väčšina silou mocou potrebuje auto, ktoré prejde 1000 km na šupu (pretože chodí do chorvátska na dovolenky autom, a to bez prestávky, či čo), tak si väčšina to EV proste nekúpi, až do momentu, kým nepochopí, že sa dá aj inak.

      „elektromobil nebude problem sehnat ve vetsine kategorii (coz je v podstate uz i dnesni stav)“…
      tak toto som nepobral.
      asi nemyslíš tou „väčšinou“ kategórii všetko, čo je za 30.000 eur a drahšie?

      1. jo jo. to uz tady taky bylo. konspiracni teorie. nic vic.
        jo jo. to uz tady taky bylo. konspiracni teorie. nic vic. kazda vetsi automobilka elektromobily mela a nabizela, nebo ma a nabizi. ze se drzi zuby nehty kuli tomu, aby prodavala poruchovejsi vozy, a mela vic na servisu, pripadne se jim splatily naklady vlozene do vyvoje jsou bachorky pro deti do sesti let. a mozna uz i ty poberou pojmy jako konkurecni boj a jeho dusledky.

        1. proč konspirační teorie? na to stačí obyčejný selský
          proč konspirační teorie? na to stačí obyčejný selský rozum, pokud něco mám a vydělávám na tom (spalovací motory) zbavím se toho dobrovolně? asi těžko, navíc málo se mluví o tom, že kvůli EV autům razantně stoupne nezaměstnanost jak v samotných automobilkách tak v dodavatelských firmách (EV auta mají méně součástek)

          1. to jsem se vam prave snazil rict. tahle situace by byla
            to jsem se vam prave snazil rict. tahle situace by byla logicka za predpokladu, ze vsichni vyrobci spalovacich vozu jsou jednotni proti nastupu novym vyrobcum elektrovozu. ale mezi stavajicimi automobilkami vladne ostra konkurence. takze pokracovanim techhle selskych uvah dojdete k tomu, ze pokud by vyrobce spalovacich vozu vedel, ze jiny vyrobce ho muze polozit vyrobou elektrovozu, tak by se ty elektrovozy snazil vyrabet taky. a samozrejme lepe nez konkurent. konkurence je odpovedi na otazku proc je ta teorie o braneni se nastupu elektrovozu vadna. nikdo se nicemu nebrani. proste ten vyvoj v oblasti elektromobility neni tak rychly a tak bezproblemovy, jak si vsichni predstavujeme. co se tyka toho razantniho nastupu nezamestnanosti dospejete selksymi uvahami o konkurenci k tomu samemu.

            1. Já si myslím, že třeba BMW má ideální předpoklady k
              Já si myslím, že třeba BMW má ideální předpoklady k tomu v EV skutečně prorazit. Byť to třeba bude s mezistupněm v podobě plug-in hybridů. Zákazníci BMW jsou poměrně specifická skupina, málokteré BMW se prodá za méně než milion a jsou zvyklí na komfort a technické vychytávky. Když nabídnou BMW i5 velikostně srovnatelnou s běžnou řadou 5 za podobnou cenu s dojezdem kolem 500 km, prodávat se ty auta budou a řekl bych že i dobře.

              1. „Když nabídnou BMW i5 …“, tak se jim samozrejme spousta
                „Když nabídnou BMW i5 …“, tak se jim samozrejme spousta zakazniku o takove auto porve, otazkou je jen, zda dokaze BMW vyrobit elektrickou verzi 5 za podobne penize a vydelat na tom. Precejen auto podobne velikosti s realativne velkym dojezdem potrebuje pomerne velkou baterii a to neni uplne lacina vec.

                1. Jenže ona není laciná ani běžná pětka. Verze výkonově
                  Jenže ona není laciná ani běžná pětka. Verze výkonově srovnatelné s EV stojí majlant samy o sobě, pod 1,5 milionu se nepodíváte ani náhodou.

              2. Já ti Josef nevím, na Auto fórum.cz se tvrdí, že:

                Já ti Josef nevím, na Auto fórum.cz se tvrdí, že:
                Dealeři BMW si svého času museli pořídit „inovační koutek” za sedmimístnou cifru v korunách, i když modely divize „i” prakticky nemají komu prodávat.

                viz: http://www.autoforum.cz/zivot-ridice/chcete-uplne-nove-nejete-auto-se-slevou-30-procent-jde-to-pokud-vite-jak-na-to/

                1. No já neměl pocit, že by se i3 třeba v Hradci
                  No já neměl pocit, že by se i3 třeba v Hradci neprodávaly. Seděl jsem i v i8 a těch taky pár prodali. Autoforum je obecně známé tím, že cokoliv elektrického je špatně, takže podle mě trochu nasazují. Modely i totiž ani náhodou neprodávají všichni prodejci BMW, ve skutečnosti se naprostá většina prodá u třech prodejců: Praha, Hradec, Zlín.

            2. Podle mě EV auta, sdílení a autopilot ve výsledku vyústí
              Podle mě EV auta, sdílení a autopilot ve výsledku vyústí v automobilovém průmyslu v „Detroit“, ovšem ve větších rozměrech. Proto se výrobci výrobě brání seč mohou, v tomhle je docela chápu. Na druhou stranu ta krize přijde tak za 20 let.

              1. Ale vůbec ne. Ani dnes, ani za 20 let.
                Za 20 let bud jen to,

                Ale vůbec ne. Ani dnes, ani za 20 let.
                Za 20 let bud jen to, že místo spalovacích popelnic se budou prodávat elektrické popelnice. Tj. změní se jen pohon, nic víc.
                Auta se budou prodávat tak jako tak.

                Sdílení a autopilot se bude prosazovat postupně pomalu, mezi tím se firmy přeorientují předělají svůj business a přizpůsobí se.
                A ten kdo to nepochopí včas, viz Nokie, tak ji koupí někdo jiný, nebo vyhlásí bankrot a jede se dál. To je úplně normální, že nějaká firma zanikne a jiná vznikne.

                To sdílení a autopiloty taky budou potřebovat auta a někdo je bude muset vyrábět. sice jich nebude potřebovat tolik, ale zase bude o dost víc lidí, takže ve výsledku jich bude buď skoro stejně jako dnes, nebo ještě víc. Tj. opět automobilky nezkrachují kvůli autopilotům ani sdílení.

                1. Možná se mýlím, ale už dnes celý business stojí
                  Možná se mýlím, ale už dnes celý business stojí prakticky jen na servisu. Prodejci mají na prodeji EV aut minimální marži a servis je rovněž nula. Co jsem se bavil s prodejci spalováků, nechtějí to ani prodávat, je to pouze z donucení.

                  Když jsem kupoval Soula, požádal jsem je o nabídku operačního leasingu nového auta na 3 roky. Vycházeli z ceny 740 tis. (sleva 16%) a vyšel jim nájem 18 tis. měsíčně, prostě nesmysl. U Soula v benzínu za 500 tis. to vycházelo asi 8.500 Kč měsíčně. Skladem EV Soul není a po objednání to jde teprve do výrobního procesu, který trvá 4-5 měsíců, prostě to prodávat nechtějí a dělají pro to maximum.

                2. U Nissanu mají na novém Leafu marži 15000 bez ohledu na
                  U Nissanu mají na novém Leafu marži 15000 bez ohledu na výbavu.

                3. Díky za info, to jenom potvrzuje moje slova. Nakonec kdoví,
                  Díky za info, to jenom potvrzuje moje slova. Nakonec kdoví, jaký bude v budoucnu prodejní model. V IT se nakonec DELL prosadil přímým prodejem a kde je dnes HP nebo IBM, kteří se jim smáli. Tesla tohle pochopila a prodává si to sama a ostatní mohou jít podobnou cestou a nebo cestou „HP a IBM“.

          2. S první větou souhlas, firma si přeci nebude sama upírat
            S první větou souhlas, firma si přeci nebude sama upírat zisk. tj. proč by přestávala prodávat produkt, který ji vydělává a ještě dlouho vydělávat bude.

            S druhou částí naprostý nesouhlas. Použijte stejný zdravý rozum jako jste aplikoval na předchozí větu a zjistíte, že to není pravda. Žádná krize, nebo razantní nástup nezaměstnanosti kvůli EV autům nebude. Protože selským rozumem by jste přišel k tomu, že EV nástup není skokový, ale pozvolný, dokonce velmi, velmi pozvolný. Je to spíš taková evoluce, než revoluce. A tak to má být.
            Stejně jako se vším ostatním, nic nejde udělat přes noc a rozjet výrobu EV aut nějakou chvíli trvá. Takže to bude trvat „několik“ děsítek let. Za tu dobu se zaměstnanci jen prohodí, přeskupí do jiných vyroben, kde předtím vyráběli součásti pro spalováky, se budou vyrábět součásti pro EV auta.
            Sice je pravda, že EV auto má o dost méně součástek, ale to se týka hlavně pohonu. součásti, které jsou pro všechny auta společná je tam o hodně víc. A ty se budou muset pořád vyrábět. A bude jich pořád víc a víc. Okna, brzny, vytápění, rízení, posilovače, stěrače, elektrické motorky pro stěrače, pro okna, pro otevírání kufrů, dveří, , kapoty, laky, sedadla, potahy pro sedadla, displaye, knoflíky, , páčky, světla, dráty, pojistky, pneumatiky, atd, atd. Je toho spousta.

            To je stejný výkřik do tmy jako například, zavedení elektrického vytápění, ne ne ne, pak nebudou mít komínáří co jíst, nebo samoobsluhy, bů, bů, bů, a co prodavačky, pak bude plno nezaměstnaných prodavčů.
            A tak se dá pokračovat.

            Jediný co mělo nějaký efekt bylo například zavření dolu, kde pracovalo najednou 1000 horníků. Protože to zavřeli v jeden den a šlus. Vše ostatní jsou jen konspirační teorie a výkřiky do tmy.

    2. „elektromobil nebude problem sehnat ve vetsine kategorii (coz
      „elektromobil nebude problem sehnat ve vetsine kategorii (coz je v podstate uz i dnesni stav)“… tak já třeba sháním 5 let jetýho elektrokombíka s koulí, nízkou nákladovou hranou, rovnou ložnou plochou s dojezdem tak 300 lépe 400km za rozumnou cenu. Kde nic tu nic. Jinak bude elektromobil stále další auto v rodině nikoliv jediné.

Napsat komentář