E.ON od ledna změní ceny veřejného dobíjení elektromobilů

redakce - 04 Prosinec 2019

Během roku 2019 zatím zprovoznil E.ON sedmnáct nových veřejných dobíjecích stanic pro elektromobily. Program E.ON Drive, který začal v Česku registrovat zájemce v dubnu tohoto roku, evidoval na konci listopadu tisícího účastníka.

Program E.ON Drive, který začal v Česku registrovat zájemce v dubnu tohoto roku, evidoval na konci listopadu tisícího účastníka.
foto: E.ON

Komfort pro uživatele elektromobilů se zvyšuje a v Česku se jezdí na elektřinu nejlevněji v Evropě. Platit to bude i po prvním lednu, kdy se cena za kilowatthodinu u veřejných dobíjecích stanic E.ONu zvýší.

Elektromobilita je v Česku na vzestupu a předpokládá se, že v příštím roce se bude zájem ještě zvyšovat. V roce 2019 společnost E.ON jako první v Česku otevřela ultrarychlou dobíjecí stanici ve Vystrkově u Humpolce, druhou plánuje mít v brzké době v Rozvadově. Celkem zprovoznila sedmnáct nových stanic a dalších dvanáct čeká na spuštění.

„Výstavba dobíjecích stanic je v současné době dostatečná. Předbíhá prodeje automobilů a i díky podpoře ministerstva dopravy vznikne do tří let po České republice kvalitní páteřní síť rychlodobíjecích stanic, ke kterým se přidají doplňkové AC stanice. Tím se komfort pro uživatele elektromobilů rychle zvyšuje,“ říká vedoucí oddělení Mobility Services společnosti E.ON Energie Martin Klíma.

Rozšiřování infrastruktury, její údržba i provoz stojí nemalé prostředky a zároveň v posledních letech výrazně roste i cena elektřiny na světových trzích.

„Ceny dobíjení, které jsou dnes na trhu, nejsou ekonomicky udržitelné. Postupně dojde k narovnání na přijatelnou úroveň, která bude akceptovatelná pro řidiče i pro nás, kteří do sítě investujeme. Zatím máme ceny plošné, ale do budoucna se dá také předpokládat, že se ceny budou lišit podle lokality a vytíženosti tak, jak to známe u čerpacích stanic,“ dodává Martin Klíma.

K plošnému zdražení dojde už od prvního ledna 2020. Aktuálně si zákazníci, kteří jsou registrovaní v programu E.ON Drive, dobijí svůj automobil na AC a rychlodobíjecí DC stanici za 3 koruny za kilowatthodinu a na ultrarychlé nabíječce za 6 korun.

Ti neregistrovaní pak zaplatí 9, 11 a 11 korun. Od prvního ledna zůstane cena pro registrované zákazníky stejná 3 koruny u AC stanic a na 6 korun podraží u rychlé a na 9 korun u ultrarychlé dobíjecí stanice.

Neregistrovaní zájemci zaplatí 9, 11 a 13 korun. Vedle toho stále platí, že zcela zdarma mohou nabíjet své elektromobily řidiči na stanicích u obchodních center Globus, které jsou v prvním roce svého provozu.

Změna ceny za veřejné dobíjení u stanic E.ON

Změna ceny za veřejné dobíjení u stanic E.ON
foto: E.ON

I přes vzestup ceny zůstává platba na dobíječkách v Česku jedna z nejnižších v Evropě. Například u rychlodobíječek v sousedním Slovensku vychází cena kWh pro registrovaného zákazníka v přepočtu na 10 korun a neregistrovaného na 13 korun.

„Jízda elektromobilem přesto zůstává nejúspornější formou osobní dopravy. Náklady jsou za rok přibližně čtvrtinové oproti benzínovému spalovacímu motoru a výrazně levněji vychází i oproti naftě nebo CNG. Navíc se dá předpokládat, že lidé nedobíjí svá auta jen u veřejných stanic, ale i doma, kde mají cenu zase úplně jinou,“ vypočítává Hana Kořínková, vedoucí oddělení Vývoje produktů a inovací společnosti E.ON Energie.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Není to dobrá zpráva, ale na všem si má člověk hledat pozitiva… alespon snad už víc lidí přejde na nabíjebí doma, a DC zustanou volná pro přespolní cestáky.
Jen lidí na sídlištích (tedy těch bez svého parkovacího místa se zásuvkou) je mi líto. V tomto směru je to házení klacku pod nohy rozvoji elektromobility. Tahle zdražení od ČEZu ted E-ONu jsou pochopitelná, jen měla přijít až po masivním rozšíření pomalých (slabých = 230V/16A) dobíjecích bodu.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Nemělo by to být spíš naopak?
Tj. lidi bez vlastní zásuvky si elektroauto koupí až budou dostupné nějaké pomalé sloupky?
Já bych si teda elektro bez možnosti nabíjení na vlastním pozemku nikdy nekoupil.
V tom je právě to kouzlo. Přijedu domů, zapojím kabel a dál se nestarám. Žádné návštěvy benzínek = ušetřený čas.
Jezdit s elektrem pravidelně někam nabíjet by mě ani nehlo.

---

18 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Marek_

Taky jsem přesvědčený, že člověk, který nemá možnost nabíjet doma, není vhodný kandidát na EV. To pak úplně postrádá smysl, jezdit někam cíleně nabíjet. Ideálně, když máte dům s garáží a tam možnost 3f přípojky. Akorát nesmíte být jenom dva v tom domě (pář), protože to je plýtvání, takže když vám odejdou děti, tak pěkně šup šup do paneláku :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Nebo sdilet, zacne to dvorem, vchodovymi dvermi, bude pokracovat pres koupelnu, zachod, kuchyni a skonci to zubnim kartackem a manzelkou :-)
Osobne (narozdil od partnerky) nemam nic proti bydleni vice generaci v jednom dome. Rodice se o nas staray, kdyz jsme byli mali, musime (aspon ja to tak citim) jim to oplatit, az jim nebude slouzit zdravi, coz jde lepe, kdyz nebydli 90 km daleko (muj pripad).

Prostě nabíjení doma je velmi levné. Tzn. jízdy okolo mého bydliště do 250 km jezdím levně (v mém případě 90% jízd), pokud jedu dál (10% jízd), budu nabíjet dráž. Mix v mém případě - stále velmi levné ježdění.
Já myslím, že je to pochopitelné i pro hodně jednoduché jedince. Ano, pokud někdo denně musí ujet 500 km, tomu vřele doporučuji benzín, diesel nebo ještě lépe LPG nebo CNG.

Pokud ten spalovák nežere méně než 3 litry na 100, tak se to nemuže vyplatit ani nad rámec jednoho nabití.
V extrémním případě (tj. extrémně úsporný spalovák vs. extrémně žravé EV) se náklady max vyrovnají.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Tak jako dalo se to čekat, že to za 3 kačky nebude napořád.
Každopádně by se ale EON měl zamyslet nad svou politikou 6kč vždy a pro všechny.
Mohl by třeba udělat cenu progresivně. Všem za 6 kč a těm kdo odebrerou napříkal měsíčně víc jak 100kW to dát za 5,- a těm co víc jak 250 za 4 ,-
Nebo tak nějak posobně.

Protože momentálně těm lidem co jezdí víc se na EON nevyplatí vůbec zajíždět. Stačí ten nejmenší paušál u ČEZ a mám lepší cenu za kwh.

Tato politika může fungovat leda tak na mě. Budu mít u čez paušál za 0 kč, takže když budu moct, budu upřednosťnovat EON. Ale kolik na mě vydělá? Zrovna dneska mi přišla faktura na 12 korun :D

---

18 tis km elektricky od roku 2018

Tak u EONu už mne uvidí opravdu jen sporadicky :) Elektrikou okolo komína a hybridem to ostatní

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Jestli to tak půjde dál, tak nechápu, jak může být provoz EV čtvrtinový oproti klasickým autům. Průměrná spotřeba EV je cca kolem 20kWh/100km, při ceně 13kč/kWh je cena 2,60/km. Se svým benziňákem jezdím za 2kč/km i po dálnici. Chtěl jsem si koupit TM3, ale nyní vidím, že je to nesmysl. Tak mi to někdo vysvětlete, proč bych se měl honit za EV, když mi to za dva roky ČEZ s EONem pěkně osolí :-(

Nabijeni doma, nabijeni na SCH, pocitej znova. Ale pokud ti jde o to usetrit tak doporucuju misto auta za 1.5M koupit auto za 300k.

rychlonabijeni je jen pro tranzitni cesty, doporucuju se podivat alespon na videa Teslacka, treba ti docvakne jak elektromobilita funguje a ze divat se na ni myslenim spalovaku je nesmysl

to je asi jako mit na smartphonu vytaceci cifernik a kazde cislo pekne rucne vytacet

Zase skvělé odpovědi typu smartphone. Doma mám už od příštího roku NT (D25d) skoro za 4kč. Za dva roky to bude tímto tempem cca 5kč. Při spotřebě Tesly(Tesláček) 22kWh/100km, to už vychází dráž než auto na LPG. Takže jaká je inspirace pro běžné lidi si koupit auto za 1M, když si mohou koupit ojetý krám na plyn za 50tis? Žádná. Zatím jsou EV bohužel jen pro zbohatlíky :-(

Obrázek uživatele Marek_

Tak asi byste s EV nenabíjel výhradně na těchto drahých nabiječkách, ne? Já přemýslel o EV pro ženu a když jsem se zamyslel nad tím, kde a jak jezdí a vzal do úvahy i to, že s tím EV bychom jezdili i spoustu cest co teď jezdíme se spalovákem, tak i tak mi vyšlo, že bych v drtivé většině nabíjel doma. Předpokládám v noci za NT a cena kolem 2-3 KČ/kWh?

---

Lexus GS 450h Premium

Ano, druhé auto v rodině je přesně ten případ. Nájezd do 200 km denně, většinou spíš mnohem méně. Z toho vyplývá nabíjení doma (pokud mám dům) a to navíc třeba jen 2x-3x týdně. Není ani nutné nabíjet denně.

Říkáte druhé auto... a k čemu potřebujete to PRVNÍ? Když jste svuj příspěvek vázal na potřebu dojezdu, tak předpokládám, že by to mělo být něco s velkým dojezdem na jedno doplnění PHM. Takže kam míří má otázka - racionálně zvažte : kdy (jak často) opravu potřebujete dojezd v kuse nad 200km s pevně daným časovým rámcem? Tím časovým rámcem myslím předem stanovený čas příjezdu při jehož překročení pozbývá cesta smyslu.

---

Nevlastním - používám - ZhiDo D2S a JAC iEV7S
Vyhlížím - NISSAN e-NV200 Evalia - Tekna - 40 kWh
objednána FVE
---------------------------------------------------------------
Nejsou dobrá a špatná auta - jsou jen vhodná a nevhodná.
---------------------------------------------------------------
...

Zdražení o 100% nepovažuji zrovna za fér jednání. Každopádně si zastávku na DC nabíjení ČEZ (paušál) vs EON (za kWh) dobře rozmyslím. A myslím, že si na těch 100% vždycky vzpomenu. Ale je to super vybírat dotace na stavbu a pak už jen ždímat zákazníky. (reálná cena za kWh je pro ně někde kolem 1 Kč/kWh?)

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Jenže je potřeba si uvědomit, že to zdražení o 100% bylo z nějaké zaváděcí ceny.
Snad každému muselo být jasné, že tam 3kč nebudou napořád.
Stejně tak jako každému muselo být jasné, že neomezený paušál ČEZ za 550,- taky nebude napořád.

Pokud budou v budoucnu elektromobily mít dojezd 300+, kolikrát budete na svejch běžnejch cestách potřebovat dobíjet?
Já mám dojezd 100 km. Minulý měsíc najeto 1300 km. Od EONu mi přišla faktura na 12 Kč. No tak mi příde příští měsíc na 24 Kč, to mě fakt položí :D

---

18 tis km elektricky od roku 2018

Tak vzhledem k tomu, že doma má obyčejná domácnost s tepelným čerpadlem cenu kolem 2,5 Kč za kWh včetně všeho, tak ty 3 Kč byly rozumná cena, pokud beru, že dodavatel je velkoobchodník s elektřinou, který má naprosto jiný sazby.
Nejde mi ani tak o tu cenu, ale o 100% zdražení DC, jde o ten poměr.

Jinak samozřejmě souhlas, kdybych měl moderní elektroauto, které má už rozumnou kapacitu baterie, tak bych pravděpodobně na DC nabíjel párkrát za rok, protože by mi stačilo nabíjení v práci na AC. Ale pro podporu elektromobility si myslím, že je nutné podporovat právě i ty elektrické ojetiny s malou baterkou, který si běžný Pepa ze sídliště může narozdíl od nových koupit a může to být výhodnější než ojetý TSI či TDI s nákladným servisem.

Jinak mně teď přišla faktura na 56 Kč od EONu. Ale mají pěknou aplikaci.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

Obyčejná domácnost s tepelným čerpadlem :-D:-D:-D

Díky, už druhý den po sobě vám uděluji titul Vtip dne ;-) Jen tak dál!

Příště vyčíslete, jak si stojí obyčejná domácnost s vodní elektrárnou.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

No tak si zazadejte o tarif D45d/D57d primotop/topeni. Ceny jsou takrka stejne jako tarif D56d tepelne cerpadlo.

Obrázek uživatele runner42

Topit elektřinou? :D
Tak dražší vytápění je snad už jen kotel na zimní kožíšky hranostaje, ne?

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Tak pokud máte třeba barák, kde za zimu propálíte v elektřině 10 tis, tak nemá smysl si pořízovat ani TČ, nebo přemýšlet o jiném způsobu vytápění. Jen samotná jednotka TČ, nebo kotel stojí tolik, co propálíte za 10 let.

Jeden takový si zrovna stavy kolega v práci. Má v podlaze topné fólie. Takřka bezporuchová a bezúdržbová záležitost narozdíl od ostatních způsobů.

---

18 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele runner42

10 tisíc za elektřinu? Tak v tom bych teda vážně bydlet nechtěl. Malá vlhká kobka není nic pro mě.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Pan cerpa z jakych zkusenosti? S pojmem cerpadlo spojujete zrejme cerpadlo v 10m hluboke studni s celorocni teplotou 10°C a 100% vlhkosti. Podelte se o sve vedomosti. Mozna ze delam neco spatne vlhkost a zima se nedostavi. Poradte mi, prosim.

Obrázek uživatele runner42

Přečtěte si znova a pořádně příspěvek, na který reaguji.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Sorry, poklona pane.

Obrázek uživatele spetak

Proč sorry, proč poklona ?
Protože neví, že se dá 100m RD vytopit elektřinou za deset tisíc za sezónu ???
A nazývat takovou domácnost vlhkou kobkou ? O ničem jiném než o neznalosti to nevypovídá.
Ale to je u běhače normální, že ?

---

Už jen EV, najeto 120 tisíc km.

Obrázek uživatele Marek_

Pokud je to el. topení realizované TČ, tak bych na 100m2 čekal méně než 10 tis. ročně. Protože já mám třeba dům 122 m2 (plus 20 m2 garáž, ale tam se netopí), topím plynem a za plyn platím ročně cca. 18 tisíc a v tom je už i ohřev vody. Tak se mi těch 10 tis. zdá dost, když uvážim nutnost drahé investice do TČ. Ale možná něco počítám špatně...

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele spetak

Asi špatně nepočítáš.
Nemám tepelné čerpadlo. Topím infrapanely a vodu ohřívám v bojleru. Investice do topení byla cca 80 tisíc, takže žádné vysoké vstupní náklady.
V tom je ten vtip. Žádná voda, žádný kotel, žádná čerpadla, žádné kohouty, žádné trubky, žádný plyn, žádný komín, žádné vrty, žádné vrtule, žádné roční revize.
Jen kabel, termostat a panel.
Když jsem si před patnácti lety jel koupit panely do Rakouska, spousta lidí si klepala na hlavu. Ale první sezonu, nebyla moc zima, jsme protopili 2.600,- korun za zimu. Potom se to pomalu zvyšovalo -větší zima i cena elektřiny. Pár let jsem to počítal a měřil v každém pokoji - jsem trochu pintlich. Teď už na to deset let prdím, cena elektřiny se zvedla, nabíjím dvě elektrokáry a těch dest táců je odhad.
Ale jsme spokojeni a tak je to spravne.

---

Už jen EV, najeto 120 tisíc km.

Přesně takto jsem to myslel.
Pokud protopím takovou částu ročně obyčejným odporovým topením. Tak absolutně nemá cenu uvažovat o TČ. Už jen samotná cena toho TČ vzhledem k úspoře je zcela nerentabilní.
A pak je tu nutnost instalovat kvůli TČ vodní topení. To jsou další náklady.
TČ se vypaltí pro dům, který má vyšší tepelné ztráty. Pro NED a pasiv je nejlepší volba čistá elektrika.

Nevím co tou vlkhou pastouškou runner42 myslel. Protopit v el. 10 tis ročně je pakatel.
Jakákoliv jiná varianta se nevyplatí už z toho důvodu, že samotný kotel nebo TČ stojí tolik, co náklady na vytápětí během 10 let.
A TČ ani kotel nemá životnost 20-30 let.

---

18 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele spetak

Sto tisíc stojí možná samotný kotel, cena TČ je už někde jinde. A kde je ten zbytek. Všechno, v čem se něco točí, čerpá, stlačuje, přepíná, řídí, spíná a co já vím co ještě, se dříve nebo později podělá. Stejně jako spalovací motor a jeho příslušenství.
A s běhačovým myšlením si hlavu nedělej, myslím, že nemyslí.

---

Už jen EV, najeto 120 tisíc km.

Mate pravdu, ale nejednalo se o TČ, coz ja jsem zminoval a tudiz jsem udelal chybu.

Konečně mám na fóru také svého hodnotitele a dokonce zdarma, to je super. :)

Domácnost s tepelným čerpadlem zpravidla svědčí hlavně o tom, že majitel umí počítat. :)

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

Označit domácnost s tepelným čerpadlem za normální zase svědčí o tom, že pisatel nemá absolutně ani tu nejmenší představu, jak vypadají a fungují v ČR většinové domácnosti, utvářející normu.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Pozor na trolla runnera, už dlouho nežral, tak to zase zkouší...
A jeho minionovi hybridovi už taky pěkně kručí v tom jeho trollím břichu...

To je jasné, je to troll na první pohled, je zajímavé, že to někoho baví a má na to čas. :) Asi to píše během čekání ve frontě na benzínkách, kam musí s tou svou sbírkou atypických benzínových motorů dost často. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

Začínám se klonit k mázoru, že by se IP rozsahy co IANA přidělila pro mimozemské sítě měly začít filtrovat, samozřejmě z důvodů utajení kontaktu.

Protože ti alieni v diskuzích bez znalostí pozemských reálií začínají být docela dost nápadní.

To máme normální domácnost s tepelným čepadlem, fronty na pumpách... co nám ještě prozradíte?

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Docela vám to trollení jde. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

Drahý aliene, úplně každý se může teď hned na vlastní oči přesvědčit, jak to s těmi frontami na pumpách je. A kdo tedy jen hloupě žvaní.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Fronty u Tesla SC byly pouze o svatku. Neni to kazdodenni fenomen. Srovnavat bezny den na benzince je trochu hloupe. Clovece myslete. Ani to nemusi byt politicke mysleni, staci to logicke.

Obrázek uživatele runner42

???

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

S bojíte budoucnosti, kdy vám začnou zavírat pumpy, že se vás to tak dotklo? :))

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

Kdo začne zavírat pumpy? :-D :-D :-D

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Ten komu se jeji provoz nevyplati?

Ve studiích co jsem četl píšou, že většina zisku je z provozu obchodu a starat se o nabíjecí stojan vs o tankovací...

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

A proto se vsichni divi, ze benzinky neinstaluji nabijecku. Ta by byla magnet pro nove zakazniky kteri by tam dokonce stravili delsi dobu nez dosavadni zakaznici. Ale vypada to, ze se ropaci brani (neuspesne) konkurenci EV a nabijecky neinstaluji. A prichazi o vedlejsi a vynosny obrat.

Tak Benzina (s ČEZ) a Moll vesele instalují. Nám se teď u benziny staví 2 nabíjecí stojany, už se nemůžu dočkat až je otevřou.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Gratuluji. Moje nejblizsi verejna nabijecka je vzdalena 65km. Nejblizsi benzinka 800m a v okruhu 10km >15.

Je vidět, že máme těch benzínek neskutečně moc. Můžete tipovat která první přejde většinově z tankování na nabíjení.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

Potřetí vtip dne, a to je teprve ráno :-D

Průměrný obrat čerpací stanice v ČR je 4 miliony Kč měsíčně.
Soudruhovi Siasekovi se zdá cena 3 Kč za 1kWh jako nečestná a současně čeká, že se pumpy budou měnit na dobíjecí stanice.

Aby elektro pumpa udělala stejný obrat, musela by prodat 1.4 GWh měsíčně, což je skoro o polovinu více, než dobily všechny nabíjecí stanice ČEZu za celý minulý rok.

Z toho plyne jediný závěr. Siasek je korunovaný blb.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Aby se dalo porovnavat, tak musite z ceny odpocitat vsechny dane ktere k ekonomickemu vysledku nijak neprispeji. Nejlepe by bylo pocitat kolik cisteho zisku je z jednotky benzinu/nafty a kolik z elektriny. No u elektriny vidime, ze rozdil mezi nakupem a prodejem muze byt klidne 8 Kc/kWh. U benzinu 1,5 kc/l. A naklady na udrzbu nadrzi a stojanu musite take zohlednit. Tak pocitejte jeste jednou a ted bez demagogie.

Obrázek uživatele runner42

Důležitá je pouze a jedině marže. Nějaká struktura ceny je pro prodejce úplně irelevantní.

Rozdíl 8 Kč je fikce, stejně jako nákladová cena 3 Kč, což je pod náklady.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Moje cena elektriny je 2,30. Prumer VT a NT, vcetne vsech distribucnich poplatku. Pausal za rezervovany prikon prijde extra. Velkoodberatele maji nizsi cenu, ale zase musi platit za 15 minutove maximum. Takze 3 kc nejsou zadny dumping. Marze je v procentech a navic muzete pocitat marzi z cele ceny, z ceny bez dani a cistou marzi po odecteni nakladu. Takze nic jednoznacneho. Lepsi je pocitat s absolutnimi cisly a ocistenymi o naklady. Teda zisk/jednotku. U elektriny je bezobsluzny provoz bezny.

Obrázek uživatele runner42

Bavíme se o náhradě benzinové stanice. 95% objemu tyto stanice realizují ve špičkách, tudíž na nějaký NT s odpadním proudem rovnou zapomeňte.

Průměr domácnosti s NT a VT je aktuálně 4,7 Kč. Můžete si to dohkedat.

Dobíjecí stanice realizující většinu provozu v VT se bude po započtení všech nákladů blížit 6 Kč, bez marže. Takže reálně nejméně 8 Kč, a to jsme před výrazným zdražováním, protože gap mezi ČR a DE je už opravdu veliký.

Takže ve výhledu počítejte cca 10-12 Kč.

Pak vám dorovnám spotřební daň ve výši 100% a máme to kouzelné číslo ekonomické reality elektromobility - 20 Kč za 1kWh.

Báječné, že?

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Aktualni cena na energeticke burze v Praze je 0,047 EUR za 1kWh. Pro Cezko se to musi prepocitat do neandertalske meny Kč, teda 1,20 kc/kWh plus DPH. Jedna se o silovou elektrinu. Plus distribucni a dalsi regulovane poplatky. Velkoodberatel z VN site ma nizsi nez domacnosti z NN. Takze vysledna cena bude pod 2 Kc/kWh. Celodenni cena. Nezlobim se na vas ze blouznite, vy za to asi nemuzete.

Obrázek uživatele runner42

Aktuální cena litru ropy na americké burze je 9,3 Kč. Plus tedy rafince, distribuce, daně a zisk.

Přesně takovou vypovídací hodnotu má váš blábol.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Že tě to baví se s těma zfanatizovanýma idiotama pořád dohadovat.

---

největší idoti serveru: TakyMartin, lovec trollů s IQ kýble bláta Lightworker, Vondrák, Radovan.

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele runner42

"Je zajímavé pozorovat zříceniny hradů, ale mnohem zajímavější je pozorovat zříceniny lidí."

;-)

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Ja vam psal, ze celkova cena bude do 2 Kc/kWh vcetne dph a vsech poplatku. Z vaseho udaje nic takoveho nevyctu. Trochu rozdil. Chapu, ze musite neco napsat, ale bludy prosim ne.

Obrázek uživatele runner42

Ano, psal.
Já psal, že 6.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Obrázek uživatele spetak

Že tě baví se s nima pořád dohadovat ...

---

Už jen EV, najeto 120 tisíc km.

Báječné je to,že se ty vaše předpovědi nevyplňují, tak můžeme být v klidu, a jedna prognostická, kdy krachne tesla? A co baterie https://oenergetice.cz/akumulace-energie/bloombergnef-ceny-baterii-klesly-od-roku-2010-87-klesat-budou-i-nadale/

Mne z toho plyne i jiny zaver (priznam se, ze nesnasim slovni obrat "jedina moznost") - Siasek mluvi o budoucnosti, takze se muzeme jen dohadovat v jakem casovem horizontu. Nebo Vy pripoustite moznost, ze za 1000 let budou stejne husta sit benzinovych stanic?

Obrázek uživatele runner42

Vystačíme ai s matematikou základní školy na provedení důkazu, že konverze čerpacích stanic na dobíjecí je ekonomický i stavební nesmysl.

Za 1000 let benzinové stanice nepředpokládám

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Vy nepredpokaldate, ze v budoucnu bude vice dobijecich auta jaktech spalovacich? Nepredpokladate aspon razantni snbizeni poctu spalovacich aut nebo aspon razantni snizeni rocniho najezdu uskutecneho spalovacimi auty a z toho plynouci mensi spotreba paliva => mensi marze benzinek => bud ke zvyseni marzi (zdrazeni (=> k ubytku km) ) nebp k zavreni nerentabilnich benzinek.
Nebo je ma uvaha spatna?
K male potrebe rychlonabijecich stanic bych predpokladal, ze dojde v pripadech neuchyceni BEV (coz pri soucasnych alternativach a politice snizovani CO2 nepovazuji za realne) nebo drasticke navyseni kapacity akumulatoru (bude stacit vzdy na denni najezd) a zaroven v nevytvoreni FSD (= neomezeny najezd na 1 zatah). Takze v tom vlastne nepredpokladam. No a pokud nebude potreba benzinka (nebo se bude potykat s ekonomockymi problemy a bude heldat jiny zdroj prijmu), tak je to dle meho vhodne misto na nabijeci stojany. Je tam zavedena elektrina (da se pripadne akumulovat - nachystat na spicky, takze nemusi vzdy byt potreba zvetsovat prikon nad ramec vedeni), je tam socialni a nakupni zazemi, jsou tam i parkovaci mista. V cem je dle Vas rozsireni a pripadne i prebudovani benzinky o nabijeci mista ekonomicky a stavebni nesmysl?

Obrázek uživatele Marek_

Ideálně by bylo, když si provozovatel benzinky sám, bez donucení a bez dotací rozhodne, že si na své benzince postaví nabíjecí stojan. Zatím třeba 1-2, víc nemá smysl a jak bude těch EV víc a víc a jemu se to bude rentovat (to je důležité), tak bude rozšiřovat.

Jinak, benzinky i teď vznikají a zanikají, úplně normálně v tržním prostředí konkurence. Síť v ČR je hodně hustá, určitě by i teď stačilo méně, ale když se uživí...

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele runner42

Aliene, víš co to je frenčíza?
Možná u vás na planetě provozuje pumpy nějaký Mol a s nějakým Čezem něco staví. Na téhle planetě fakt ne.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Benzina staví nabíječky s ČEZ. Co je na tom? Jestli je to frenčíza nebo ne je mi trošku jedno. Benzina je Unipetrol.

Na čerpacích stanicích Benzina chceme nabízet co nejširší portfolio produktů a služeb. Vedle tradičních paliv poskytujeme také alternativní paliva LPG a CNG a postupně svou nabídku rozšiřujeme také o elektrickou energii. Ve spolupráci s ČEZ plánujeme postupnou instalaci dobíjecích stanic na desítkách lokalit čerpacích stanic sítě Benzina ležících na exponovaných místech - ve městech, na dálnicích a na silnicích první třídy,“ řekl Tomasz Wiatrak, místopředseda představenstva skupiny Unipetrol zodpovědný za maloobchod.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Nejak o tom ropaci neradi mluvi komu ty benzinky doopravdy patri. U Benziny jsem nasel stranku kde lakaji majitele cerpacich stanic aby presli pod Benzinu. Takze frensiza. Ale MOL vsude pise ze je cela sit jejich. Dokonce nabizi podnikavym osobam prevzeti cerpaci stanice. Mate konkretni info jak to doopravdy funguje? Podle meho to bude nejaky mix. Nejake pumpy patri matce a nektere jsou frensizy.

Obrázek uživatele spetak

https://www.mediaguru.cz/clanky/2019/10/benzina-kampani-posiluje-prislusnost-ke-znacce-orlen/

---

Už jen EV, najeto 120 tisíc km.

Obrázek uživatele runner42

Nevím, co tvrdí, ale jestli chcete jejich brand, přihlaste se zde: https://molcesko.cz/cz/produkty-a-sluzby/pro-partnery/partner-pro-provoz-cerpaci-stanice/
Hradecký Mol co vím třeba vlastní a provozuje František Boušek.
Máte pravdu, že jich možná pár vlastní. Třeba OMV jich před pár lety vlastnilo 12. Asi ze 100...

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

No jo, jenže pro Pepu ze sídliště bez vlastní garáže může být koupě malobaterkáče to nejhorší rozhodnutí v životě.
Takový pepa si ještě musí na elektromobil počkat a holt jezdit ve spalováku. Je to pro něj zatím lepší. A pokud chce jezdit levně, tak holt musí sáhnout po CNG/LPG.

---

18 tis km elektricky od roku 2018

Je to tak, zatím pro něj není asi varianta, teda pokud nemůže nabíjet v práci, to se to pak zase trošku mění.
Je ta elektromobilita prostě složitá, spíš ten člověk musí chtít, protože když nechce, tak se hledají argumenty "proč to nejde" dost snadno. :)

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Vse je o nabidce a poptavce. V dobach konskych sprezeni fungovaly konske stanice kde jste mohl vymenit kone a pokracoval v jizde. V te dobe by auto melo pitiz jet na delsi trasu. No a dnes to uz neplati. Nevim kde je nejblizsi stanice pro preprazeni koni. To same je dnes se spalovakem. Benzinky na kazdem rohu a nabijecek malo. Za par let budou benzinky zavirat a nabijecky na kazdem rohu.

Jooo? A heleme se, Vendulka je vizionář jako sv. Elon... Když je vše věcí nabídky a poptávky, proč na jiném místě horuješ pro EV kvóty? Pokud s Tebou souhlasím v jediné věci pak právě v tom, že vše je věcí nabídky a poptávky. Pak už ale říkám sám, že dobré věci se prosadí samy. Možná pomaleji, ale prosadí se. Jestli se EV prosadí proto, že budou lepší, ani neceknu. Pokud se ale tlačí jen jako politikum, protestuji. Každá věc potřebuje svůj čas. Stačilo pouhých 15 let na to aby osvícení v Bruseli (Brusel se skloňuje jako pr.del) naznali, že přimíchávání řepky a jiných sr.aček do paliv kýžený efekt nemá, ba opačný. Je poměrně vysoká pravděpodobnost (nebo minimálně 50:50), že to s poznáním o celkové prospěšnosti zavedení EV dopadne jako s těmi biosložkami...Mám Ti namátkou připomenout další podobné záležitosti? Přechod od sálových počítačů k sólo PCčkům a zase návrat obloukem ke síťovemů provozu a cloudu? Nikdo nic nemusel dotovat, kvotovat, vše šlo celkem přirozenou cestou vývoje. Stejně přirozenou cestou se dá dojít i k EV. Prostě zítra ani pozítřku nevyhyneme. A pokud v budoucnu na něco lidstvo vyhyne, tak to nebude smog z výfukových plynů ale "elektrosmog" a vše co vyplývá z masivního nástupu computerizace a elektronizace běžného bytí. Čus, Dlaždič.

Prodej fosilnich paliv je natolik lukrativni a v rukou nekolika malo spolecnosti a tyto spolecnosti maji eminentni zajem aby vse zustalo pri starem. Vznikajici elektromobilita nema sanci se prosadit bez urciteho roztlaceni, protoze ropne spolecnosti tomu silne brani. Jejich usili je vskutku uspesne, coz dokladate kazdym prispevkem. Souhra poptavky a nabidky funguje pouze ve volne soutezi. Ropny kartel volnou soutez blokuje a proto je nutne nastolit adekvatni mechanismus, ktery blokadu kompenzuje. To muzou byt kvoty ale i jine korektivni instrumenty.

tak pokud si myslíte že to je takový super byznys tak si postavte jednu svojí nabíječku a uvidíte sám :)

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Mně na ní dotaci nikdo nedá. :(

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

s 500% marži dotaci nepotřebujete

---

BMW i3 60Ah - 30.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

To je fakt, kdyby se nabíjelo plným výkonem 12 hodin denně, bylo by to cca 600 Kwh za den, tj cca 18 MWh za měsíc, 216 MWh za rok. Při zisku 3 Kč na kWh by to bylo cca 648.000 Kč za rok, mínus zdanění cca 500.000 Kč zisk = zaplacená výstavba (pokud by to bylo někde kde nebylo třeba tahat 100m kabelu a měli tam vhodnou přípojku).

Je tam nějaká chyba?

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele Marek_

Ta "chyba" je v tom, že např. dle informací o odběru, které ČEZ zveřejnil, je průměr na jeden stojan cca. 27 kWh za den, pokud si spomínám dobře. Těch teoretických 600 je momentálně těžce mimo realitu :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Tak to můžou stavět zatím jen bohaté firmy. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele Ivo

Jaký paušál u ČEZu? Zaspali jsme?

Tezko rici na ktery komentar reagujete. Ale zrejme reagujete na nabijeni s pausalem od Cezu. Ten bude fungovat jeste do konce unora. Stoji 450kc/mesic plus Dph. Muzete nabijet co hrdlo raci. Muzete vozit elektrinu domu a nemusite se omezovat. Pokud jsem netrefil vas dotaz, tak sorry. Ale v housti predeslych komentu to neni uplne zretelne.

Přišlo vám už něco od ČEZ oficiálně o nových tatifech? Mně ne, ani faktura posledních 6 měsíců. Naposled tříměsíční někdy v květnu.

Eon informuje mailem o zdražení okamžitě.

ČEZ ani neodpovídá na maily na info@elekteomobilita.cz, holt korporát. :D

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Faktura za pausal od Cezu prijde pokazde za 6 mesicu. Ocekavam nekdy v lednu. Na uzavreni nove smlouvy je cas do konce unora. Nejak tak jsem tomu porozumel.

Tak snad, těším se na novou aplikaci.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

"Zdražení o 100% nepovažuji zrovna za fér jednání."

:-D:-D:-D

Ten byl teda fakt dobrej, díky!

Ještě prosím napiš, proč přesně by ti měl e.on prodávat 1 kWh za korunu, když ji domácnostem prodá za bůra a německým důchodcům za pětku. :-D

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Prolhaný trolle, německý důchodce nekupuje 1kWh za pětku....

Obrázek uživatele runner42

Máš recht, v síti 50Hz jen za 32 centů, takže za 8,16 Kč.

Pointu jsi vystihnul bezvadně. :D

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Takže s ohledem na jejich platy to je cca.2.5kč to je dost levný, jo a češi za teplo z CZT zaplatí ze mzdy pětkrát více než Němci, tak to jsou v pohodě.

Musíš se naučit nejdřív pořádně číst. Doufám, že naftu ti taky zdraží na dvojnásobek od ledna.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

Obrázek uživatele runner42

Doufej, doufej a mezitím se přečti něco o tržní ekonomice :-D :-D :-D

Jen tak mimochodem, 3 Kč za 1kWh je defakto dotovaná cena, protože tolik činí jen daň. Reálná tržní cena je někde okolo 7-9 Kč.

Těšte se elektroprdi.

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Na SK je sadzba dane na elektrinu 1,32 eura/MWh.
V CZ to nebude moc odlisne, takze ceska dan z elektriny bude cca 34CZK za MWh, to je dost daleko od bezcovych 3CZk/kWh = 3000CZk/MWh.

Obrázek uživatele runner42

No jasně, řešil jsem u toho daně, tak píšu daně místo náklady :-D

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...

Tak to se pletete, daň z elektřiny je pár haléřů :) DPH 63 haléřů z 3 Kč. Ceny elektrické energie meziročně klesly cca 25%. Klidně se podívejte na OTE-ČR.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

.

---

VW E-golf MR2016 (24,7 kWh, tepelné čerpadlo)

No to jsou za me ceny porad docela odvazne, ale jestli maji spocitane, ze z dlouhodobeho hlediska (dneska asi tezko) na tomhle budou schopni vydelavat, tak za me super.... cekal jsem ceny kolem 10 kc...

Tak silová elektřina dnes stojí v průměru 1350 Kč/MWh, tedy 1,35 Kč/kWh - báze. OF PEAK je i za 600 Kč/MWh, špičková cena okolo 1690 Kč/MWh. Tedy po započtení distribučních nákladů, které na vlastním distribučním území jsou na zvážení poskytovatele ( tedy nižší než platí koncák ), tak zisk bez problémů na těchto cenách dosáhnou. I s ohlem na to, že nyní stavějí s dotacemi, tedy nenesou plné náklady.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Ještě musíte započítat poplatek za OZE, distribuci, atd...

:) to tam přece píšu. To jsou regulované platby, tedy 495 Kč/MWh je OZE pevná, pár haléřů je daň z elektřiny a za práci operátora trhu OTE ) a cena distribuce je věcí distributora, regulační úřad stanovuje cenu maximální. Tedy si k silové složce připočtěte 495 Kč/MWh a cca 50 Kč na daň a OTE. To je vše. Distribuční složka je na EON distribuce a ČEZ distribuce v rámci obchodní strategie ve skupině :) Tedy pokud si na distribuci domluví pro VT i NT za 300 Kč/Mwh, tak 3 Kč/kWh bude tak nákadová cena. To mě vychází. Pak 6 a 9 kč/kWk je marže jak prase i s ohledem na investice do nabíječek, které jsou stejně z větší části z dotačních titulů.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Tak 50 kW DC je nebíječka do budoucna k ničemu, tedy za tu určitě 6 Kč platit nehodlám :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Využití najde, ale není to rychlodobíječka. 50kW je dobré tak u obchoďáku nebo restaurace.

Obrázek uživatele runner42

To brzo :-D

---

Zima je tu, elektromobilisté houfně nakupují povinnou výbavu - kulichy.

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, a ...


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilInfotherma
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?