Elon Musk potvrdil, že Tesla připravuje předplatné pro robotické řízení; levné nebude

Už začátkem příštího roku si majitelé elektromobilů Tesla budou moct zařídit měsíční předplatné softwarového balíčku Full Self-Driving (plně robotické řízení). Cena ale překvapí.

Elon Musk aktuálně tento plán potvrdil na svém Twitteru. Řekl, že měsíční předplatné pro Full Self-Driving (FSD), které je jinak možné k elektromobilům Tesla Model S, Tesla Model X, Tesla Model Y a Tesla Model 3 pořídit na stálo jako balíček za $10 000, bude možné objednávat přibližně od začátku roku 2021.

Zároveň ale Musk dodal, že z finančního hlediska bude stále nejvýhodnější si balíček prostě přikoupit k autu „na stálo“. „… Nákup FSD je z našeho pohledu investice do budoucnosti,“ napsal doslova.

V současné době majitelé elektromobilů Tesla se zaplaceným FSD balíčkem netrpělivě čekají, až automobilka začne jeho nejnovější update distribuovat do většího počtu aut. Zatím jej má k dispozici jen vybraný zlomek majitelů elektromobilů Tesla.

125 Comments on “Elon Musk potvrdil, že Tesla připravuje předplatné pro robotické řízení; levné nebude”

  1. Uvidíme, ale zatím FSD spolehlivě nefunguje.
    Waymo je

    Uvidíme, ale zatím FSD spolehlivě nefunguje.
    Waymo je slibnější, jistí ho v případě potřeby vzdálení operátoři. U něj již přebírá odpovědnost Waymo a ne člověk jedoucí v autě.
    FSD se možná podaří odladit, možná do 5 let, možná do 10 let, možná v době, kdy už bude auto dávno ve šrotu, možná nikdy. Musí se změnit i legislativa a to je na dlouho. Pokud auto bude chybovat, tak legislativa neprojde. Každopádně já bych za něj peníze nyní nedával.

    1. A je co oslavovat?
      To máte jako vakcína proti HIV. Uděláte

      A je co oslavovat?

      To máte jako vakcína proti HIV. Uděláte na tom strašné práce, objevíte spoustu věcí, stanete se špičkou na HIV, už už se vám zdá, že máte cíl na dosah, ale nakonec z toho nic není a po desetiletí tvrdé práce nejste o nic blíže cíli. Prostě to zatím neumíme.

      A při vší úctě k panu profesoru Hirschovi a respektu k úsilí jeho i jiných, oslavovat prostě není co.

      Takže můžeme se zájmem sledovat, jak se Tesla a jiní snaží, ale výsledek který slibují, prostě není. To je realita.

  2. Jsem tolerantní k rádobyvtipnému slangu, který je
    Jsem tolerantní k rádobyvtipnému slangu, který je prakticky nesrozumitelný , i k vulgaritám. Když píši z mobilu tak velkýma, protože malý nevidím. Jak to může někoho tak vytáčet nechápu, ale jak jste si všiml, respektuji.
    To s práškama je dobrý! To se pozná úroveň.
    Ale k věci. Nemám problém s angličtinou ani když k tomu běží video. To vy jste s krví před očima lačný vtipné a úderné reakce, zapomněl češtinu.
    Zkuste to znovu se slovníkem a dojde vám, že jsem nenapsal nic o tom, že by řidič brzdit nemusel.
    Je velký rozdíl mezi znalostí a inteligencí. Spolehnout se na automat, což vy považujete standard, jehož nedosažení kritizujete, je hloupost. Naladit interakci mezi SW a člověk, aby automat pomáhal a zároveň nemohl nekontrolovaně škodit, je správné.

    Mimochodem blbci se najdou i mezi lidmi, nejen stroji. Po zavedení „přednosti chodců“ na přechodu u nás stoupl počet mrtvých , dokud zřejmě nevymřeli ti, co si neuvědomili, že auto ani v padesátce na třech metrech nezastaví. Na náhrobku mohou mít vytesáno, že měli přednost. Jezdím desítky let a kdybych vždy jel když jsem měl přednost, byl bych mrtvý stokrát.

    Jakýkoliv nástroj či pravidlo používaná bez mozku jsou k ničemu. Ostatně to platí i pro klávesnici vašeho počítače či mobilu.

  3. tady je jasně vidět jak sou ftezle zabedněný : nejdřív
    tady je jasně vidět jak sou ftezle zabedněný : nejdřív f1vní fázi konečně vodstranili ten debilní čumák, potom dlouho nic až pak v 2hý ty kriplský chrómy 😉 Na uznání úchylnosti klik a protiklik který se nějakým úchylným omylem vážně dostaly do výroby dojde až za další roky :))

    https://ywf55rcu3rqzroreigpzedfoim–cleantechnica-com.translate.goog/files/2019/07/2015-Tesla-Model-S-x-2-Wroclaw-Poland-Norway-Kids-Zach-Shahan-CleanTechnica-5.jpg

          1. Pokud stat vyda povoleni k automatickemu rizeni auta a
            Pokud stat vyda povoleni k automatickemu rizeni auta a provozovatel neporusi zadne predpisy a bude mit vsechny revize a dodrzi provozni predpisy a neco se stane, protoze selhala technika, tak trest nikoho nepostihne a skodu plati pojistovna. Asi jako kdyz se poroucha eskalator. Kdyz provozovatel nic neporusil, tak se jedna o nestastnou udalost a plati pojistovna.

                1. V pořádku. A já se ptám na tuto konkrétní část vaší
                  V pořádku. A já se ptám na tuto konkrétní část vaší odpovědi: „…skodu plati pojistovna…“ Pojišťovna neplatí jakoukoliv škodu, která tady nastane. Pojišťovna platí pouze pojistiteli a jen takovou škodu, na kterou je pojistitel pojištěn. Proto se ptám, protože být pojištěn není povinnost a stejně jako u každého softwaru se výrobce jistí kouzelnou formulkou „Never depend on these components (Autopilot – moje pozn.) to keep you safe. It is the driver’s responsibility to stay alert, drive safely, and be in control of the vehicle at all times.“
                  Takže sice pojišťovna škodu zaplatí (v rámci povinného ručení), ale pak bude vymáhat škodu po řidiči, ne po výrobci. Z té vaší odpovědi to takto nevyznělo.

                2. Prectete si co jsem napsal a snad to pochopite. Pokud bude FSD
                  Prectete si co jsem napsal a snad to pochopite. Pokud bude FSD schvalen k plne robotickemu rizeni vozidla, bude se k pripadne nehode pristupovat jako k necekane poruse eskalatoru. Kdyz provozovatel neporusi zadna narizeni a radne kona udrzbu, revize atd., tak se bude jednat o nevyhnutelnou nestastnou nehodu a tu zaplati pojistovna. Je uplne jedno, zda se jedna o eskalator v metru, nebo auto s FSD. Zatim FSD takovou certifikaci nema, tak se bavime o projekci do budoucna.

                3. Tak si ještě jednou přečtěte, na co se ptám… Nevím,
                  Tak si ještě jednou přečtěte, na co se ptám… Nevím, co na mém dotazu nevidíte za pointu. Když se rozbije eskalátor, který byl v pořádku, tak nic automaticky neplatí pojišťovna. Vy se s náhradou škody obrátíte na provozovatele a pokud je pojištěn, tak vám škodu uhradí jeho pojišťovna. Žádná pojišťovna neplatí automaticky všechny škody, které vám vzniknou. Takže pokud provozovatel eskalítoru není pojištěn, tak žádná pojišťovna vám nic neproplatí. Co je na tomhle nejasného?!?

                4. Bavime se o normalnim pripade, ze auto s FSD ma povinne
                  Bavime se o normalnim pripade, ze auto s FSD ma povinne ruceni. Tak nechapu, proc do toho tahate nejake zvlastnosti, ze pojistovna nezaplati, kdyz nekdo neni pojisteny. Asi se nedokazete zamerit na jadro veci a vymyslite blbosti, ktere s veci nesouvisi.

                5. Tahám to do toho proto, že dáváte příklad s klasickým
                  Tahám to do toho proto, že dáváte příklad s klasickým pojištěním (viz eskalátor), které funguje jinak než povinné ručení.
                  Ale konečně se dostáváme k jádru věci. Můj příspěvek je o tom, že tak jak to popisujete, nikdy nebude. Zodpovědný je vždy řidič a bude. Domnívám se, že se my dva určitě nedožijeme situace, kdy AI bude plně zodopovědna za způsobenou nehodu bez zodpovědnosti řidiče, pokud nehodě mohl zabránit při ručním řízení.
                  Akceptuji váš opačný názor a je škoda, že se teď nedobereme správného výsledku, protože to ukáže jen čas.

                6. A jak to je dneska s povinným ručením? Nastane škoda ,
                  A jak to je dneska s povinným ručením? Nastane škoda , zodpovědný je řidič, ale stejně to zaplatí pojištovna i když to je 100% prokázaná vina řidiče. Od toho přece ta pojistka je a dokonce je i povinná.
                  Jediná vyjímka, je že když svoji vinou někdo někoho zraní, nebo umrtí, tak jde bručet, ale stejně tu škodu na zdraví za něj zaplatí pojištovna.

                  Stejné to bude i s autonomním vozem, pojištovna zaplatí škodu a rozhodně do vězení nepůjde majitel vozu při technické závadě, stejně jako nechodí dnes když mu třeba upadne kolo a někoho zabije.

                  Možná bude vyjímka když se prokáže nějaké fatální bezpečnostní zanedbání ze strany automobilky tak si půjde třeba předseda představenstva sednout, ale to platí i dnes.

                7. no však taky proto dneska mladáci s čerstvým řidičákem
                  no však taky proto dneska mladáci s čerstvým řidičákem běžně mívají povinný i klidně 15, 20 klacků ročně noumálka lid snese fšechno 😉

                8. to je v pořádku, pokud si koupím auto co bude pořád
                  to je v pořádku, pokud si koupím auto co bude pořád bourat, tak budu asi musel s vyšší pojistkou počítat, nehledě na to , že se asi v něm budu bát, nebo ho nechám řídit jen když v něm nikdo nebude a když pojedu s rodinou, tak budu řídit sám.

                9. no to pochybuju že bys jako četstvý 20cátník s maturitou
                  no to pochybuju že bys jako četstvý 20cátník s maturitou co si koupil v bazaru popelnici 2litr klasika za 30cítku a cáloval 15 tisíc ročně s úsměvem ftváři 😉

        1. Běžec nevěří v autopilot, FSD a pod. Čas ukáže. Pokud
          Běžec nevěří v autopilot, FSD a pod. Čas ukáže. Pokud nejste už teď moc starý tak si ještě počkejte. Stejně vám nic nezbývá. Jinak světové levicové hnutí za prvního mrtvého nechá firmu zbankrotovat, takže se svět postupně zase vrátí do roku 1950 plus mínus. Nikdo nebude inovovat. Budeme se mít všichni stejně blbě.

          1. Já věřím v autonomní řízení v kontrolovaném
            Já věřím v autonomní řízení v kontrolovaném unifikovaném prostředí, jako je dálnice. Do 15 let.

            To co se označuje FSD, je při stávajícím stavu technologie a právního prostředí fikce a jeho nabízení je podvod.

            Což mimochodem Tesla dělá znova a znova, přičemž auta co prodávali s tzv hardwarem pro FSD, už budou zralá do šrotu.

            1. Za to vložení odpovědi do vašich úst se vám omlouvám.
              Za to vložení odpovědi do vašich úst se vám omlouvám.

              A nejsem takový pesimista. Bude to dříve. Pokud nezakročí zmíněná levice, což vidím jako více pravděpodobné. Takže nakonec to třeba nebude ani za 30 let.

              Jinak vám přeji hezké svátky. I když to tak třeba nevypadá, jsem za vás tady opravdu rád. Máte stabilní názory. To se cení.

                1. Díky! A máte pravdu. Budu se těšit v roce 2021!
                  Díky! A máte pravdu. Budu se těšit v roce 2021!

          2. Blbost…ty pokuty jsou tu právě pro firmy jako je Tesla.
            Blbost…ty pokuty jsou tu právě pro firmy jako je Tesla. Jde o to, aby neprodávaly něco z 98% funkčního jako 100% funkční. Kvůli těma 2% to vzdaly jiné firmy, třeba více odpovědné, třeba méně technologicky zdatné. Ale právě hrozba likvidačních pokut nastaví ty správné podmínky pro všechny – včetně spotřebitelů.

    1. Uplne stejne jako kdyz na kolemjdouci spadne taska ze strechy,
      Uplne stejne jako kdyz na kolemjdouci spadne taska ze strechy, nebo se auto rozjede z kopce, protoze jste nezatahnul brzdu, nebo si nekdo zlomi nohu na naledi, ktere jste neposypal. Majitel a nebo uzivatel ruci za provozni rizika. Nebo si myslite, ze kdyz spadne letadlo, protoze pilot se spolehnul na autopilota a ten to pokazil, ze zaplati vyrobce letadla, nebo CEO?

      1. No pozor…to by výrobce letadla zcela jistě zaplatil. A
        No pozor…to by výrobce letadla zcela jistě zaplatil. A taky se to v minulosti stalo. Jedině by se ukázalo, že pilot nedodržel všechny postupy.
        Ale pokud autopilot špatně zareagoval z důvodu např, chyby v SW, platí za to zcela jistě výrobce…ostatně vy jste neslyšel o B737MAX?

        1. Ja vedel ze to nekdo vytahne. Ale to by musel byt pripad, ze
          Ja vedel ze to nekdo vytahne. Ale to by musel byt pripad, ze by urady sebraly licenci k provozu vozidel na verejnych komunikacich a vsechny auta tohoto modelu nesmely byt provozovany. Muselo by byt prokazano, ze chybny SW zpusobuje systemove nehody.

            1. Prave jste potvrdil, ze B737MAX je zvlastni pripad, kdy
              Prave jste potvrdil, ze B737MAX je zvlastni pripad, kdy vyrobek vykazuje zasadni chyby. U Autopilota, ktery by v beznem provozu nekoho poskodil a zadna zasadni vyrobni vada by se neprokazala, tak by vyrobce nic neplatil. S provozovanim auta se musi s urazy pocitat a proto je take povinne ruceni podminkou pro provoz. Sebelepsi system nebo sebelepsi ridic neznamena nulova urazovost. Tak to v zivote je, ze kazda cinnost ma sve riziko.

              1. To záleží opravdu na tom, jak je ta funkcionalita
                To záleží opravdu na tom, jak je ta funkcionalita prezentována vůči zákazníkovi. Pokud někdo napíše řídí to samo a nemusíte se věnovat řízení, pak v případě nehody by to opravdu společnost zaplatila. Proč? Protože v takovém případě to neřídí samo a výrobek nemá deklarované vlastnosti. Ale to nikdo nenapíše a proto s tvrzením řídí to samo a vy musíte dávat pozor a zasáhnout v případě potřeby jsou z toho venku, protože vy jako řidič jste porušil svou povinnost zasáhnout.

                Jinak B737 je úplně jiná story. Letadlo mělo vlivem větších úspornějších motorů jiné letové vlastnosti než předchůdce. Což by nebyl problém, piloti by se přeškolili a žádná úprava SW nebyla potřebná. Jenže oni slíbili, že se piloti nebudou muset přeškolovat, protože to je drahé a proto upravili SW, aby se nemuseli přeškolit. A pak nastal řetězec událostí, kdy úprava letu pomocí SW se opírala o naprosto nedostatečně zajištěná data ze sensorů a piloti nebyli proškoleni a neuměli to vypnout.Výsledek známe, takže jak to tak bývá, chamtivost a nenažranost stála pár stovek lidí život.

                1. Jak uz jsem psal jinde, takovy eskalator funguje take plne
                  Jak uz jsem psal jinde, takovy eskalator funguje take plne automaticky a kdyz se neco pokazi a nekdo prijde k ujme, tak na takove pripady je pojistovna, ktera poskozeneho odskodni. Ale jen pokud ani provozovatel ani uzivatel nebo treti osoba neco nezavinili. Jinak si to pojistovna zase narokuje u vinika. Ale to je uplne bezna vec, tak nema cenu to dal rozebirat.
                  S tim SW u B737MAX to bylo asi trosku slozitejsi nez pisete. A proto ten pripad s provozem roboauta nema v beznem provoze nic spolecneho.

                2. Blbost. Odškodnění platí provozovatel – pojištěný u
                  Blbost. Odškodnění platí provozovatel – pojištěný u pojišťovny.

              2. Dole máte vysvětleno proč je Max jiný případ. A k
                Dole máte vysvětleno proč je Max jiný případ. A k vašemu příspěvku : uvědomujete si, ze jste napsal ze pokud autopilot spadne a delal vse jak mel… Tak buď nejste v pořádku nebo rovnou napište tajfun nebo jinou vyšší moc. Jinak si nedovedu vysvětlit jak by asi autopilot měl spadnout a přitom fungovat jako autopilot.

                Jo ještě mě napada Tesla autopilot, který není autopilotem…

    2. do 4 stupne je vzdy vyzadovana pozornost ridice a dany system
      do 4 stupne je vzdy vyzadovana pozornost ridice a dany system ho muz evyzvat aby prevzal rizeni, tam to je pravene dane a vzdy za to odpovida ridic

      od 5 stupne to bude horsi, tam to bude asi zpocatku dost osidne pro obe strany a bude to spis asi o penezich a pravnicich u soudu, vesmes bych ale rekl ze tam bude neco kde budes muset souhlasit ze prebiras veskera rizika a Tesla si to podle me slusne osefuje prave necim takovym

      1. Na to stačí průměrnej návod US auta, protokol k
        Na to stačí průměrnej návod US auta, protokol k převzetí vozu:
        „Podpisem protokolu o převzetí vozidla berete na vědomí a souhlasíte s požadavky a obsahem uživatelského manuálu.“

        V manuálu:
        opravdu, ale opravdu nejezděte za tmy bez světel
        opravdu, ale opravdu nevyjíždějte s vozidlem bez řádného použití bezpečnostních pásů.
        Co funkcionalita to podobné ošetření všeho, kde by mohl být problém.
        Bude jen doplnit větu – za vozidlo v autonomním módu nese zodpovědnost řidič

    3. No ja by som tipoval, že ak predajú milión áut s FSD, a
      No ja by som tipoval, že ak predajú milión áut s FSD, a zinkasuju 10 mld USD, tak bude aj na odškodné pre pozostalých. V konečnom dôsledku môže nehôd ubudnúť, a Tesla prevezme zodpovednosť. Ďalšia vec: Tesla chce založiť vlastnú havarijnú poisťovňu. Bude mať možnosť nielen zarobiť, ale aj škody preplatiť…

    4. řidič přeci! mlask je dycky zobliga fsuchu fteplíšku
      řidič přeci! mlask je dycky zobliga fsuchu fteplíšku texasu to dá rozum, od toho má přeci ty spousty oveček :))

      to máš jak fautobazaru kde si kupuješ za 200 klacků parádní germánskou vojetinu farádním stavu s podpisem smlouvy ve znění:
      1) motor nefunkční
      2) převodovka nefunkční
      3) dif nefunkční
      4) chladič teče
      5) volej taky samozřejmě teče
      6) ložiska zadřený
      7) všechno ostatní je rozbité to aby autobazar at se ti tam cokoli posrrr byl zvobliga, jako mlask :))

      1. Tak těch 30, 50 nebo dokonce 100 je ještě větší nesmysl
        Tak těch 30, 50 nebo dokonce 100 je ještě větší nesmysl než 10 tisíc. Bavíme se tu o funkci, která nefunguje. FSD pořád není a kdo ví, jestli vůbec kdy bude, ať už z technologických příčin, nebo kvůli legislativě. O to mi jde, platit za něco, co vlastně není. Je to víceméně platba za slib budoucí možné funkce, Tesla takto vlastně od uživatelů tahá finance na vývoj, kdy výsledek je nejistý. A jako motivace k nakupu slouží neustálé vyhrožování, že později to bude dražší. Silně mi to připomíná teleshopping. Ale pokud to někdo kupuje, v pořádku…

          1. No právě, že je to předplatné za budoucí, zatím
            No právě, že je to předplatné za budoucí, zatím slibovanou, schopnost. Je to taková ruleta, kde těch 10 tisíc může být dobrá investice, ale taky docela dobře to můžou být vyhozené peníze… dnes určitě jsou to vyhozené peníze, protože ta funkcionalita tam prostě není.

            A druhá věc, kolik majitelů Tesly bude ochotných svoje auto provozovat jako robotaxi? A jak daleko je doba, kdy toto bude možné? V USA a pak v Evropě? Klidně to může být, že je to později než ty dnes prodávaná auta doslouží – technicky i morálně. Pak je i těch 10 tis. vyhozených zbytečně.

            1. Ano, je to sázka. Může to být buď drahý asistent,
              Ano, je to sázka. Může to být buď drahý asistent, kterého už teď dostaneš a dost dobře funguje na dálnicích a který se stále a rychle zlepšuje, nebo to bude nejlepší investice v životě, pokud to skutečně vyjde. A čím více se bude Autopiilot zlepšovat a blížit se konečnému cíli, tím více bude zdražovat. Ještě před rokem se prodával za 5.000. Letos už za 10.000. Za rok to může být 20.000, až bude umět poměrně spolehlivě jezdit z bodu A do bodu B, bez dohledu a jenom s občasnou potřebou předat řízení v neočekávaných situacích – po bezpečném zastavení (Level 3).

              Pokud ti auto vydělá 30.000 dolarů ročně, pak to bude ochotný KAŽDÝ majitel. Ikdyby to znamenalo, že si koupí druhé auto bez autopilota pro osobní potřebu a to první nechá taxikařit.

                1. Kolik je v USA taxíků a řidičů Uberu? Myslím že ta
                  Kolik je v USA taxíků a řidičů Uberu? Myslím že ta situace dlouho nehrozí a kdo by si navíc kupoval auto, když jízda taxíkem bude levnější a jednodušší než vlastnictví auta, že? Spíše naopak dojde k tomu, že lidi auta nebudou kupovat. Stejně jako si nekupuješ krávu, když chceš mlíko.

                2. S průměrným nájezdem v ČR je už dneska mnohdy taxi
                  S průměrným nájezdem v ČR je už dneska mnohdy taxi levnější než vlastnictví auta a stejně lidi mají auta.
                  Samozřejmě, že lidé budou kupovat dál auta. Auto je druhý dům. Mám tam svoji hudbu, svůj bordel v kufru, mám tam uklizeno. Taxíka využiji pouze v případě, kdy potřebuji převézt jen sám sebe (např. do/z hospody), ale to je jen málokdy.

                3. Svojí hudbu můžeš mít na spárovaném profilu. To už
                  Svojí hudbu můžeš mít na spárovaném profilu. To už umí auta dneska. Svůj bordel v kufru není důvod pro vlastniství auta.

                  Problém s vlastnictvím auta je, že neustále jenom platíš za to, že 95% času auto sedí na parkovišti. Leasing, povinné ručení, havarijko, pojištění, servis, čištění, parkování… Robotické taxi nebude muset platit řidiče, takže bude levnější než Uber a přitom vydělá více. Taky je stále větší problém najít ve městech parkovací místo.

                  A jak jsi správně napsal, tak už dnes se spoustě lidem ve velkoměstech nevyplatí vlastnit auto. V takovém New Yorku velká část lidí auto nevlastní. S rostoucí urbanizací takových lidí jenom přibude.

                4. Ano, tam kde to má smysl už dnes, tak to bude mít smysl i v
                  Ano, tam kde to má smysl už dnes, tak to bude mít smysl i v budoucnu. Ale nečekám, že lidé začnou hromadně migrovat jen proto, že by tu bylo robotaxi. Taxi už dneska máme (byť s řidičem) a žádný přesun se nekoná (mimo aglomerace typu NY, atd.)
                  A můj bordel v kufru je důvod pro vlastnictví auta. protože ten bordel si musím vozit sebou, abych ho měl k dispozici.
                  Kdo mi zaručí, že budu mít v robotaxi stejně uklizeno jako v mém? Kdo mi zaručí, že se někdo nevyblil v autě při cestě z hospody a nesmrdí to v něm? Těch důvodů pro vlastní auto je stále mnoho.

                5. Nemusí hromadně migrovat. Prostě dojezdí stávající auto
                  Nemusí hromadně migrovat. Prostě dojezdí stávající auto a už si nekoupí nové, protože si spočítají že se jim to nevyplatí. Většina lidí má auto na přemístění z bodu A do bodu B. Nedávají mu jména , netuní ho a ani ho každý den neleští. Je to jenom prostředek. Pro tyhle lidi nebude mít význam vlastnit auto pokud se to ekonomicky nevyplatí a protože robotaxi může být levnější než Uber a normální taxíky, tak se přeprava jako služba stane zajímavější pro daleko širší vrstvu lidí.

                  Ty taxíky samozřejmě budou pravidelně čištěné. Většinu flotily bude nejspíše vlastnit samotná Tesla (případně jiná automobilka). A kolik lidí potřebuje sebou vozit bordel? Co vlastně potřebuješ sebou opravdu všude vozit? Já potřebuju vozit jenom sebe.

        1. No ale bavíme se o budoucím plně autonomním řízení.
          No ale bavíme se o budoucím plně autonomním řízení. Kolik stojí soukromý řidič? Proč automobilky tak investují do autonomního řízení? Kvůli lepšímu asistentovi? Ne. Kvůli schopnosti autonomního taxikaření. To je ten konečný cíl – oprostit se od nuzných marží z prodeje aut a přejít na prodej transportních služeb.

          Pokud bude autopilot opravdu na úrovní, že bude sám jezdit a tedy mít schopnost taxikařit (bez ohledu na to za jak dlouho to bude), tak podle propočtů Tesly vydělá majiteli minimálně 30.000 dolarů ročně. V Tesle by byli blázni, aby vůbec přemýšleli, že budou prodávat auta s marží 10.000 dolarů, které je schopno vydělat si na sebe minimálně 3x tolik každý rok. Tedy minimálně 15x tolik během 5 leté životnosti. V takovém případě nemá smysl vůbec auta prodávat. A pokud je budou prodávat, tak to bude za opravdu vysoké částky. Podle Muska by si Tesla v takovém případě za Autopilota účtovala alespoň 100.000 dolarů – tedy výrazně více než je cena samotného auta.

          Proto si lidi kupují autopilota teď za 10.000 dolarů. Aby později nemuseli platit mnoho násobky.

          1. To se ale bavíme o autopilotu úrovně SAE5. To zatím nikdo
            To se ale bavíme o autopilotu úrovně SAE5. To zatím nikdo nemá, zjevně ještě dlouho mít nebude a pokud to bude v budoucnu možné, tak současné Tesly budou tou dobou už dávno ve šrotu.

            https://www.autoforum.cz/predstaveni/jedna-z-nejvetsich-automobilovych-firem-sveta-ukoncila-vyvoj-autopilotu-nepovazuje-to-za-mozne/

            Tesla zatím umí SAE2

            https://www.autoforum.cz/predstaveni/tesla-spustila-plne-autonomni-rizeni-nicim-takovym-ale-neni-ma-v-patach-urady-i-konkurenty/

            Ale co, nikdo vám nemůže dát, co vám Tesla může slíbit. A dvakrát slíbené je skoro jako udělané, že 😉 ?

          2. Trochu mi vaše nadšení připomíná knížky z mého
            Trochu mi vaše nadšení připomíná knížky z mého mládí: „Až bude tobě, pionýre, čtenáři, třicet, pětatřicet let, vzbudíš se do světa, který už v mnohém nebude podoben dnešku….“ A světe div se, on se ten dnešní svět moc neliší od našeho mládí a svět jde dopředu evolucí a ne revolucí.
            Až jednou (ale toho se nedožijou ani naše vnoučata si myslím) tady budou jezdit robotická auta, tak ta současná budou proti nim nepoužitelné hračky. Nedomnívám se, že za našich životů budou v autech takové „výkony“, aby to zvládlo jezdit na stejné úrovni jako my.
            Nehledě na onu scestnou myšlenku, že carsharing je budoucnost nás všech. Není a nebude. Už dnes můžeš mít carsharing v podobě taxíku s lidským řidičem a stejně skoro každý má své osobní auto.

            1. No a v tom je ten rozdíl mezi lidma. Jedni tvrdí že to
              No a v tom je ten rozdíl mezi lidma. Jedni tvrdí že to nejde a druzí na tom pracují. Proto ještě před pár lety automobilky tvrdily, že se na elektromobilech nedá vydělat a dnes je Tesla nejhodnotnější společností na trhu s nejpokročilejšími elektromobily a všichni ostatní se jenom marně snaží ji technologicky dohnat a mají strach že skončí jako Nokia.

              1. Mícháte technický pokrok v rámci evoluce se sci-fi.
                Mícháte technický pokrok v rámci evoluce se sci-fi. Připomínáte mi klučíka, co kamenem dohodí do 2 metrů výšky. Po chvíli dohodí do 3 metrů. A po dvou měsících tréninku dohodí do 5 metrů. A z toho si vyvodí, že za rok už dohodí na Měsíc.

                1. hele, a satelity a vesmírný lety, to je taky sci-fi, viď?
                  hele, a satelity a vesmírný lety, to je taky sci-fi, viď? když žiješ v roce 1945…

                2. To tvrdíš ty, ne já. Pokud si nepochopil, co jsem tím
                  To tvrdíš ty, ne já. Pokud si nepochopil, co jsem tím chtěl říct, tak to není můj problém.

                3. Scifi? Ještě před pár lety všichni odborníci tvrdili,
                  Scifi? Ještě před pár lety všichni odborníci tvrdili, že je absolutně vyloučeno aby rakety mohly přistávat a být opakovaně použitelné. Že je to matematicky naprosto vyloučeno. Stačil jeden člověk, který si myslel opak a dneska si ULA, Roskosmos a ArianeSpace stěžují že nejsou vůbec konkurenceschopní a všichni makají na opakované použitelnosti. To bylo ještě před pár lety taky scifi.

                  Co přesně je podle vás naprosto vyloučené na autonomním řízení a proč všechny automobilky na tom pracují, když je to tak nemožné? Autonomní řízení je jenom otázka času a tvrdé práce. A nemyslím tím desetiletí. Když to nebude za rok. Tak to bude za 2. Nebo za 5. Ale bude to. O tom není pochyb a kdo bude první, ten totálně změní automobilový trh.

                  Vždyť už i Waymo autonomně taxikaří na omezeném území a v Číně už existuje první robotický taxík. Už dnes. Tak proč by to mělo být scifi?

                4. Kteří všichni odborníci tvrdili, že je (technicky)
                  Kteří všichni odborníci tvrdili, že je (technicky) absolutně vyloučeno, aby rakety mohly přistávat a být opakovaně použitelné? Když jsme tu měli 20 let znovu použitelné raketoplány, takže minimálně náznak použitelnosti tu byl (byť se nejednalo o nosiče)…
                  To si možná pletete s tím, že se domnívali, že to ekonomicky nebylo výhodnější než jednorázové nosiče. Ale nevím o tom, že by někdo tvrdil, že to technicky není možné.
                  Pletete si technický problém s ekonomikou, asi…

                5. Raketoplán není raketa. Je to úplně jiný typ
                  Raketoplán není raketa. Je to úplně jiný typ stroje.
                  Nejprve tvrdili, že to není technicky možné. Pak že to není ekonomicky možné a teď SpaceX kopírují. Viděl jste projekt Ariane Next? Je to fakticky kopie Falconu 9 a ani se tím netají.

                  Ale vraťme se k autům. Vy tvrdíte, že není technicky možné aby v nejbližší době existovaly autonomní taxíky. Přitom 2 takové už v omezeném režimu existují. Už dnes. Scifi na tom není vůbec nic. Je to technicky proveditelné.

                6. Tvl, já napíšu, že raketoplán není nosič, ale analogie
                  Tvl, já napíšu, že raketoplán není nosič, ale analogie tam je a ty mi napíšeš novinku, že raketoplán není raketa. Si připadám jak v ústavu…
                  Hele, dej mi ten seznam odborníků (když to byli všichni, tak snad mi nějakého dodáš), kteří tvrdili, že technicky není možné mít znovupoužitelný nosič.
                  K tomu druhému odstavci. Ano, v omezeném režimu existují. Mohou fungovat (a budou fungovat) za určitých podmínek (např. dálnice, přesně vymezené koridory), ale nemáme na to, aby plně nahradily člověka za každých podmínek, které mohou na silnicích mohou nastat.
                  Strašně rád bych se mýlil, moc bych to chtěl, ale nebude to.
                  Tím bych tuto diskuzi ukončil (ale snad mi aspoň dodáš seznam těch všech odborníků) a musíme si počkat dalších x let, protože jen čas nás může rozsoudit.

                7. Mezi raketoplány a raketami není žádná podobnost,
                  Mezi raketoplány a raketami není žádná podobnost, žádná analogie. Je to úplně něco jiného a absolutně nic to nemá společného. Zmiňovat raketoplán v souvislosti s motoricky přistávajími raketami byl totální krok mimo. Žádný seznam ti dávat nebudu. Jestli tě to zajímá, tak si to najdi. Podstata je v tom, že se opakovaně použitelné rakety ukázaly jako technicky i ekonomicky nejenom možné, ale i nezbytné.

                  Kdybychom měli už dnes robotické taxi, které funguje všude a za všech podmínek, tak se o tom nebavíme, že? Já jenom tvrdím, že to možné je a že je to čistě otázka času a je to správná cesta, kdežto ty jsi tvrdil, že to je scifi. Ale jsem rád, že jsme nakonec došli k porozumnění, že to tedy scifi není, byť to ještě nějaký ten pátek bude trvat.

                8. Ano, to je typické pro všechny, co nemají argumenty. Svoje
                  Ano, to je typické pro všechny, co nemají argumenty. Svoje tvrzení ti neprokáži, najdi si to sám. Ono se blbě hledá něco, co není. Tak to nechám „hledat“ svého oponenta, který to samozřejmě najít nemůže, protože tomu tak není, ale já vypadám, že mám pravdu.
                  Ne, je sci-fi to, že robotaxi plně nahradí člověka za volantem. Tzn. že pošlu robotaxi přes celou republiku a ono dojede za každých okolností jako člověk.
                  Čus bus!

                9. SpaceX provádělo nadějné pokusy o přistání už od roku
                  SpaceX provádělo nadějné pokusy o přistání už od roku 2014. To je skoro 7 let. Opravdu ti nebudu vyhledávat 7 let staré články a vyjádření. Pokud ti o to jde, tak si to najdi sám.

                  Pokud pošleš auto přes celou republiku tak většinu času pojede po dálnici. To už umí spolehlivě dneska a to je ten nejmenší problém. Jízda po městě je to nejkomplikovanější a to už v omezené míře zvládnou dnes taky. Takže to není žádné scifi, ale blízká budoucnost. Tedy pokud nepreferuješ scifi, které začíná větou „Ve velmi blízké budoucnosti“

                10. Ze to pojede vetsinu casu po dalnici, coz uz umi (no i o tom
                  Ze to pojede vetsinu casu po dalnici, coz uz umi (no i o tom by se dalo diskutovat, jak spolehlive, ale budiz) je sice hezke, ale podle znameho pravidla 80:20 zabere tech poslednich par km od sjezdu z dalnice nejvic casu/prace na odladeni. Sama Tesla tu soucasnou betu (ktera jezdi relativne slusne, to se jim musi nechat) porad jeste oznacuje za L2. K robotaxi cesta dlouha.

                  A bohuzel, i kdybychom pripustili, ze se to technicky
                  nejak dotahne, tak podle me je scifi, ze by se (tady v Evrope) v dobe zivotnosti stavajich aut nejak stihl vyresit legislativni ramec.
                  Za desitky let se staty nebyly schopne dohodnout ani na jednotnem mytu (jedna krabicka pro celou EU), jednotnych znackach, rychlostnich limitech a spouste dalsich trivialit.

                  Takze veri nekdo, ze se za 10 let dohodnou na ramci pro roboticke rizeni bez zodpovednosti ridice? Zatim tu auto ani nesmi zmenit pruh bez pokynu ridice (a na silnicich bez oddeleni smeru vubec).

                  FSD jsem koupil, ale ne proto, ze bych veril, ze prijde pred odchodem auta do srotu, ale proto, abych dostal upgrade na AP3, prece jen pro AP2… no rekneme, ze uz tak uplne dukladne netestuji.

                11. Ale to já nepochybuju, že Tesla má stále ještě hodně
                  Ale to já nepochybuju, že Tesla má stále ještě hodně práce před sebou. Na taxikaření se potřebuje dostat alespoň na Level 4. Prostě už to ale není scifi srovnatelné s pohádkami o budování lepších socialistických zítřků.

                  Nezapomeň, že si stále kupuješ asistenta, který je docela dobře schopný jezdit po dálnicích a ne autonomní jízdu. Proto je cena 10.000 dolarů a ne 100.000 dolarů. Však se podívej kolik stojí nejrůznější asistenti a další příplatková výbava u ostatních automobile. To že máš nějaký příslib, že jednou bude jezdit spolehlivě alespoň pro tebe s tím že někdy budeš muset přebrat řízení v nestandartní situaci (Level 3) je spíše spekulace na růst ceny. A ta cena poroste, jak porostou schopnosti. Prostě někdo je ochotný dnes zaplatit 10.000 aby za rok nemusel platit 20.000.

                  A za další rok někdo raději zaplati 20.000 než aby o rok později platil 40.000. Přece jenom Tesla plánuje zahájit první autonomní taxikaření na omezeném území už koncem příštího roku. Něco jako dnes provádí Waymo. To, jestli termínům věříš nebo ne, to už si každý musí posoudit sám.

                12. Proto jsem psal tu druhou cast o legislative. I pokud by to
                  Proto jsem psal tu druhou cast o legislative. I pokud by to nakrasne fungovalo v US, my zijeme a jezdime tady.

                  Ad cena, Zvedat samozrejme muzou, ale nekde je bod, kdy to kupec soukromeho auta uz nebude ochotny zaplatit (zvlast s ohledem na moznost vyuziti/navratnosti). A myslim, ze tech $10k je te hranici sakra blizko.

                  Navic, jak psal nekdo nahore, automobilka nejspis prestane byt ochotna ta auta prodavat, pokud to bude takovy „stroj na penize“, ze bude mozne uctovat za FSD cenu vetsi nez zbytek auta…

                  Krom toho, pokud pro ucely taxikariny mi s autem muze za $10k rocne (cca minimalni mzda v US) dneska jezdit ilegalni somalsky imigrant, tak FSD za $40+k s pouzitelnosti „nekdy“ ma navratnost pomerne pochybnou.

                13. V USA a Číně půjdou v čele. Evropa jako vždycky zůstane
                  V USA a Číně půjdou v čele. Evropa jako vždycky zůstane pozadu. To je fakt.

                  Na západě je spousta lidí, co si za částečně autonomní řízení ráda zaplatí. Zvláště pak za jízdu v kolonách a po dálnicích. Když Autopilot zvládne spolehlivě tohle bez toho aby člověk musel hlídat provoz, tak si rádi připlatí i několikanásobek.

                  Jo to jsem psal já. A tak to asi dříve nebo později dopadne. I Musk nějakou dobu tvrdil že Tesla v budoucnu přestane prodávat auta, ale pak couvl s tím, že auta budou asi prodávat dál, ale cena Autopilota bude právě těch aspoň 100.000 dolarů.

                  I toho ilegálního somálského imigranta musíš platit a hlídat a kdo raději pojede se somálcem místo robotaxíku? Já bych si vybral raději stroj než Somálce.

                14. Drž se tématu, nebo nepiš.
                  Drž se tématu, nebo nepiš.

                15. Jenze pak nastoupi „hlasovani penezenkou“. Jasne, kazdy by
                  Jenze pak nastoupi „hlasovani penezenkou“. Jasne, kazdy by radsi jezdil rollsem a stejne je vetsina taxiku oktavka. Stejne tak, pokud vyrobci cenu FSD prestreli (nebo budou za pouziti vlastni flotily uctovat, jak kdyby to tu prestrelenou cenu melo), zakaznici (a provozovatele taxisluzeb) nakonec pouziji toho „Somalce“ a z robotaxi bude okrajovy trh. Zvlast pokud ta licence bude neprenosna jako ted (a ze me nekdo naboura bude znamenat -$100k). EDIT: tohle by jakz takz resilo to predplatne.

                16. Autopilot ti s autem nezdrhne a bude makat 24/7.
                  Autopilot ti s autem nezdrhne a bude makat 24/7.

                17. Krast se urcite budou taky, neukradnutelne cokoliv neexistuje.
                  Krast se urcite budou taky, neukradnutelne cokoliv neexistuje. Ostatne diskutuje tu majitel taxisluzby (nebo alespon diskutoval, pokud ho jeste cipisovy vystriky nevyhnaly), tak muze dodat nejakou praktickou zkusenost, jak casto se stava, ze ridic utece i s autem, urcite ma informace z komunity.

                18. „To už umí spolehlivě dneska a to je ten nejmenší
                  „To už umí spolehlivě dneska a to je ten nejmenší problém.“

                  Spolehlivě?
                  Jako že vsadíte existenci firmy na to, že vozidlo odeslané z bodu A do bodu B po dálnici nebude mít problém bez ohledu na klimatické podmínky, dopravní omezení, mimořádné situace apod.?

                  To si trochu lžete do kapsy. Dopadne to dobře v ideálních podmínkách. To ale není měřítko spolehlivosti.

                19. V Cine jezdi uz 10 autonomnich taxiku zatim jen ve zkusebnim
                  V Cine jezdi uz 10 autonomnich taxiku zatim jen ve zkusebnim provozu a nesmi vozit nahodne zakazniky. Ale vybrani zakaznici je muzou vyuzivat a zadny ridic tam uz nesedi. Jen jeden operator na dalku dela dohled.
                  Edit:je jich 25.
                  https://youtu.be/T3NRqRREhGc

                20. No, některé automobilky už na tom
                  No, některé automobilky už na tom nepracují.

                  https://www.autoforum.cz/predstaveni/automobilky-prudce-otaci-sen-o-autech-rizenych-autopiloty-se-rozplyva/

                  …Šéf Peugeotu Carlos Tavares řekl, že kvůli finanční náročnosti není v nejbližší době přílišný prostor pro systémy vyšší než úroveň SAE3. „Za touto mezí raketově rostou náklady, nikoli však užitná hodnota.“ …
                  …Také šéf Volva Hakan Samuelsson uvedl, že „autonomní systémy jsou technologicky náročnější, než jsme původně zamýšleli“…

                21. Kdyby to bylo jednoduché, tak už to mají všichni.
                  Kdyby to bylo jednoduché, tak už to mají všichni.

                1. Tak zajisté, proto tady jsme. 🙂
                  Proto až si budu

                  Tak zajisté, proto tady jsme. 🙂
                  Proto až si budu objednávat Teslu z Berlína, tak sice asi FSD zaškrtnu (jsem IT geek a tyhle hračky mě baví), ale je dobré vědět, jaké jsou jeho limity a neočekávat od toho žádné zázraky.
                  Proto se mi líbila recenze od Petra Máry, který odpovídal na to, zda by si Teslu koupil znovu (byť jde teď od Tesly pryč k jiné elektrice), tak že by si ji koupil už bez FSD. Že dříve byl unaven z řízení a hlídání silnice a teď byl unaven z toho, že neustále hlídal FSD, jak zareaguje na různé situace a aby mohl případně zasáhnout do řízení.

                2. Tak to už nyní není pravda. Tedy alespoň z mé
                  Tak to už nyní není pravda. Tedy alespoň z mé zkušenosti. Na dálnicích super, právě proto, že si člověk odpočine. Nevím kde s tím Mára drandil, ale na dálnici je to fajn. Hlavně mě baví i to, jak se to postupně učí a zlepšuje. Ve městě to klidně odřídím sám – na dálky je to super 🙂

                3. Asi drandil jinde než na dálnici. 🙂 Na dálnici si
                  Asi drandil jinde než na dálnici. 🙂 Na dálnici si vystačím už dnes s hlídáním pruhů a adaptivním tempomatem. Od FSD bych očekával víc… Třeba projet Prahou od Plzně na Hradec…

                4. Tak to je každého věc, ale mne obyčejní Autopilot (
                  Tak to je každého věc, ale mne obyčejní Autopilot ( adaptivní tempomat ) jaksi úplně neoslovil. Zejména v zahraničí přejezdy zdálnice na dálnici atd… Nemusím to hlídat, tak nějak se to udělá samo. A pokud budu chtít v budoucnu i město ( což si nemyslím ), tak si dokoupím už je tu polovinu. Vím, že to vědělo opravdu jen pár lidí a bylo to možné koupit jen chvíli, ale mám polovičí FSD. Vše mimo město 🙂 Pravda je že SUMMON je tady v EU k prdu.. No a Prahou po Jižní spojce umí projet i nynější FSD a to nemluvím o tom s BETA verzí, co mají v USA „testovači“. 🙂

                5. Tak přejezdy z dálnice na dálnici zvládnu v pohodě už
                  Tak přejezdy z dálnice na dálnici zvládnu v pohodě už dnes, v tom moc přínos nevidím. FSD bych ocenil právě ve složitých dopravních situacích (což dálnice z mého pohledu není), kdy když pojedu z Plzně do Hradce, tak u Zličína na D5 mu předám řízení, protáhne mě Prahou (nejen po Jižní spojce, ale klidně Blankou či centrem) nejrychlejší trasou a já na volant šáhnu až na D11. Jak jsem psal, na dálnici si vystačím s obyčejným hlídáním pruhů a adaptivním tempomatem, tam FSD nedocením (resp. tam nevidím přidanou hodnotu).

                6. Hele počkej si až začne úřadovat DOJO ( zřejmě víš co
                  Hele počkej si až začne úřadovat DOJO ( zřejmě víš co to je )a neměj strach. Budeš jezdit i ve městě. Pro mne to není 🙂

                7. Hele, fakt nevím co je DOJO. 🙂
                  Hele, fakt nevím co je DOJO. 🙂

                8. Fugaku ( Japonsko ) o výpočetním výkonu 415 petaflops.
                  Fugaku ( Japonsko ) o výpočetním výkonu 415 petaflops. DOJO je superpočítač, který je vyvíjený TESLOU, bude mít větší výkon než tento v současnosti nejvýkonější počítač na světě. Zdokonalování FDS a Autopilota dostane na starosti v roce 2021! 🙂

                9. Taky zvládu přejezdy osobně, ale proč !!!!!!!! :):):)
                  Taky zvládu přejezdy osobně, ale proč !!!!!!!! :):):) Dálnice je nuda :):):)

                10. Jasně, chápu. Když už bych měl FSD, tak bych to také
                  Jasně, chápu. Když už bych měl FSD, tak bych to také využil na ty přejezdy dálnic. O tom žádná. Ale není to pro mě ta přidaná hodnota, kterou od toho očekávám.

                11. Jo Mára dal za mě jednu z nejlepších recenzí na Teslu, co
                  Jo Mára dal za mě jednu z nejlepších recenzí na Teslu, co jsem viděl. Zítra by měl dát zkušenosti electrodad, tak uvidíme. Ohledně FSD – nepřiplatil bych si to, zjistil jsem, že mi vyhovuje auto, kam sednu, nic nemusím nastavovat a ono to prostě a jednoduše přirozeně precizně funguje. Obvykle i u automatiky stěračů po ca 50 km jízdy v dešti přejdu na manuální ovládání a tempomat používám jen základní.

                12. Chápu, každý to má jinak. Moje manželka má Audinu
                  Chápu, každý to má jinak. Moje manželka má Audinu narvanou asistentama za statisíce a nakonec ani po 4 letech neví, jak se ovládá tempomat. Maximálně v noci zapne infrakameru, protože to je na jedno tlačítko a víc prý k řízení auta nepotřebuje.
                  Já jsem zase hračička a u Tesly bych si za to připlatil, protože byť FSD nevěřím, tak by se mi líbilo, jak by se to neustále s každým updatem posouvalo dopředu.

                13. Audi je to auto, kde mě to definiivně přešlo a začal jsem
                  Audi je to auto, kde mě to definiivně přešlo a začal jsem definitivně preferovat naprostou jednoduchost, stačilo z opulentního služebáku přejít do vlastního zážitkáče na víkendy a bylo to…no řekněme osvobozující

                14. Tak to máme naštěstí jinou zkušenost. Q7 je naše první
                  Tak to máme naštěstí jinou zkušenost. Q7 je naše první Audi (předtím Toyota, Lexus, BMW, VW) a manželka je s ním strašně spokojena. A když se s tím svezu, tak ji rozumím, že další auto bude pro ni opět Audina. Kvalitní, spolehlivé auto, z výše jmenovaných nejlepší infotaiment. Už 100 tisíc km a pouze klasické servisní úkony.

                15. Tak u mého Lexusu mám 320 tisíc a kromě klasických
                  Tak u mého Lexusu mám 320 tisíc a kromě klasických úkonů byl měnen jenom náboj PP kola – rozbité ložisko z našich kvalitních silnic. Jinak vše původní, včetně tlumičů a podvozkových dílů. Ale infotainment má určiyě Audi lepší, to věřím.

                16. Lexus bude držák. Prostě Toyota.
                  Lexus bude držák. Prostě Toyota.

                17. Já netvrdím, že Lexus (RX400h) nebylo spolehlivé auto. To
                  Já netvrdím, že Lexus (RX400h) nebylo spolehlivé auto. To bylo. A je. Stále jezdí u kamarádky bez nějakých problémů.
                  Dokonce žena tvrdí, že zrychlení mělo ze všech těch SUV (X5, Q7) nejlepší – okamžitá reakce na plyn, zrychlení jak motorka, zvuk V6 benzínu byl příjemný. Ale to bylo bohužel vše. Infotaimanet byl příšerný, americké sedačky – gauč bez bočního vedení, handsfree bylo tragický až nepoužitelný, vůle ve volantu jak u staré stodvacítky, tvrdý stříbrný plasty, které se oškrábou od nehtů. Shrnul bych za nás asi takto: Kdybych chtěl spolehlivé auto, zůstaneme u Toyoty/Lexusu, ale šli jsme radši do němce.

                18. Jo, tak 400h je už starý model, tam tu výtky chápu…
                  Jo, tak 400h je už starý model, tam tu výtky chápu…

Napsat komentář