Elon Musk: nový elektromobil pod půl milionu bude v roce 2023

Elon Musk aktuálně směrem k zaměstnancům naznačil, že už v roce 2023 by měla Tesla uvést na trh nový elektromobil cenou v přepočtu do půl milionu korun.

Že Tesla připravuje elektromobil s cenou do půl milionu korun jsme se dozvěděli už před rokem v rámci Battery Day, kde Elon Musk a jeho parta představili nový typ baterií 4680. Nyní Musk upřesnil, že auto by mohlo přijít na trh už v roce 2023.

Zároveň dodal, že elektromobil by mohl být plně autonomní, a tudíž nemít volant! Což ale nejspíš na většině trhů nebude průchodné a navíc by to dost vadilo třeba při couvání, parkování apod. Nízké ceny do $25 000 (asi půl milionu korun) by Tesla chtěla dosáhnout právě s pomocí nové generace baterií.

Nový model bývá označován jako Tesla Model 2 a nejspíš půjde o malý hatchback, který už ostatně naznačovala čínská studie k výrobě v Gigatovárně Šanghaj, odkud by se měl exportovat do celého světa. „Elonův čas“ je ale trochu jiný, než náš, a tak spíš než za dva roky bychom hádali, že se auta dočkáme zhruba do roku 2025.

17 Comments on “Elon Musk: nový elektromobil pod půl milionu bude v roce 2023”

      1. 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 😀 Tohle je jednoznačně jeden z top kandidátů na vtip roku.
        2018 – Musk slibuje Teslu za 25K $ do tří let
        2020 – Musk slibuje Teslu za 25K $ do tří let
        2024 – Musk slibuje Teslu za 25K $ do tří let

        Přeskakující deska slibuje každé tři roky lidovou Teslu do tří let 😀 A vy chudáčci mu to znova a znova a znova žerete. 😀

  1. Bohužel se rýsuje budoucnost, jedno pro jaký pohon cenová relace pro velikosti aut:
    nákupní taška 300 – 400 tis Kč
    malé auto (fabia) – 500 tis Kč
    nižší střední a rodinná auta krátká a malé almary 750 – 1000 tis Kč
    Rodinná auta normální a střední almary 1250 – 1750 tis Kč
    Individuální mobilita už levná byla…

      1. To by bylo sice fajn, kdyby se to potkávalo, ale obávám se, že k tomu v nejbližší době nedojde a nedochází. Momentálně je inflace papírově nějaká tři procenta v roce 2018 byla 2,1 2019 byla 2,8 2020 byla 3,2 takže posčítáno
        11,1 procenta nárůst statiscky průměrné mzdy 2018 33840 Kč dneska 38275. Takže nárůst o 13,1 procenta odečtu inflaci reálné navýšení kupní síly 2 procenta
        Manželky auto stálo katalogově v roce 2018 565tis Kč, dnešní ekvivalent se stejnými parametry a užitnou hodnotou 660 tis Kč – tedy nárůst o 16,8 procent (vsunu-li sem, že 11,1 je inflační nárůst je stále zdraženo o 5,7 procenta) , reálně tedy odečtu-li nárůst kupní síly potom je dražší o 14,8 procenta.
        Zkusím-li ukazatel hrubých platů potom 2018 – 16,69 hrubé mzdy dnes 17,243

        1. Doufám, že nechcete předpovídat nějaký trend na základě statistik za poslední tři roky z nichž 2 roky byly kovidové a právě tři roky tu máme enormní nedostatek čipů. 🙂

          K tomu výpočtu, těžko říct jaká auta berete a jestli je ta hodnota 16,8 % opravdu průměr zdražení všech aut nebo jen toho jednoho vašeho, ale pokud mi průměrná mzda vzroste o 13,1 % a daná věc zdraží o 16,8 %, tak reálně zdražila jen o 3,7 % a ne o 14,8 %.

          Taky nevím, jestli máte správná čísla nebo spíše správná je máte, ale ta intepretace není úplně fér.

          https://www.kurzy.cz/makroekonomika/mzdy/

          Pokud započítáváte inflaci z 2018, tak by bylo fajn nebrat počáteční mzdu z Q4 2018 ve kterém jsou vánoční odměny, ale z Q1 tedy 30265 (nebo průměr za celý rok 31885). To máme nárůst o cca 26,5 % (nebo cca 20 %). Tedy i vašem konkrétním případě reálně to auto zlevnilo o 26,5-16,8= 8,7 % (nebo 20-16,8= 3,2 %). Ale jak jsem psal na začátku ze 3 let nelze dělat nějaký trend i kdyby nebyl kovid a bylo nějaké „normální“ období.

          1. Tak schválně uvidíme 😉 já myslím, že se auta pro lidi v čase zdraží 😉
            Přikláním s makroekonomickému výhledu, že inflace bude kolem pěti procent a očekávám, že se omezí rychlodotisk peněz, zároveň budou výrazně zvýšeny úrokové sazby.
            Jinak čísla jsem bral, co na mě plivl google, 14,8 je chyba mělo to být vyndané z té závorky – můj závěr je, že auto se dražilo o 5,7 procenta, zatímco reálně kupní síla stoupla jen o dvě – ostatně podobný trend ukazuje i podíl počtu mezd, vůbec z toho nedělám výhled jen jsem zkonstatoval trend 4 roky zpět. Svůj názor na budoucnost jsem napsal na začátku toho příspěvku.

            A samozřejmě neměním své prohlášení, že v budoucnu dojde pouze ke korekci ceny BEV, zatímco ICE se výrazně zdraží, což povede k ospravedlnění vysoké ceny BEV – přidávám odůvodnění, automobilky a celý systém si bude výrazně vytvářet rezervy na průšvihy jaký má teď LG

            Bylo by fajn, kdybych se z celou touhle prognozou mýlil, ale obávám se ….

            1. Jasně, uvidíme. Nikdo nemá křišťálovou kouli. 🙂

              S těmi cenami aut co jste napsal bych i souhlasil. Za 10-15 let to klidně tak může být. Otázka je jaký bude rozdíl mezi milionem dnes v roce 2021 a milionem v té době.

              ICE určitě zdraží nominálně (reálně spíše stagnace). BEV budou nominálně spíše stagnovat a zlepšovat parametry (reálně zlevnění). Asi nikdy tu nebude BEV velikosti fábie za 300 tisíc.

Napsat komentář