Elektromobily snižují stres a zlepšují náladu

Tiché, téměř neslyšitelné bzučení elektromotoru dává řidičům při jízdě pocit téměř zenového štěstí. Tvrdí to alespoň nová studie!

Prodej aut do zásuvky v Británii zažívá boom. Žádný div, pomáhá tomu jak britská vláda, tak i korporace.
foto: Go Ultra Low

V Británii tamní úřady ve spolupráci s automobilkami rozjely velkou kampaň „Go Ultra Low“. Má zakazníky přimět, aby kupovali více aut s nulovými nebo téměř nulovými emisemi. Tedy elektromobily a plug-in hybridy.

Jejich výrobci v čele se značkami jako , , nebo si nechali vypracovat také studie, které mají jejich rozhodnutí směrem k vozům s elektromotorem podpořit.

vlastní

13 Comments on “Elektromobily snižují stres a zlepšují náladu”

    1. a to je ono, elektro-mobily
      a to je ono, elektro-mobily jsou o několik řádů méně poruchové

      „Společnost C&C Taxis dnes provozuje pět elektromobilů Nissan Leaf a elektromobil Nissan e-NV200 Combi. Podle Richardsových odhadů každé auto ušetří firmě ročně asi £8500 (v přepočtu 320 000 Kč) na provozních nákladech.“

      1. Jenže jestli si dobře
        Jenže jestli si dobře pamatuji, velká část je zpoplatněný vjezd do bezemisních zón. Tj., že elektromobil neplatí nic a spalovák platí. Jinak taxíky ujedou hodně km po městě tam je úspora na PHM výrazně vyšší než u spalováků. Přesněji cena za km. A jestli jsem článek přečetl dobře, tak to jsou taxíky na zavolání a nestojí na tzv. štaflu někde na ulici. Elektrotaxíkům fandím a těším se, až je budu vídat i u nás.

        1. Už můžete v Lázeňském
          Už můžete v Lázeňském městě Klimkovice nedaleko Ostravy http://www.elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/5003.html nebo http://www.klimky.eu/novinky/elektromobil-a-jeho-dobijeni-v-klimkovicich nebo http://www.elektromobil-klimkovice.cz/. Je to ta nejvyšší verze Nissanu Leaf v kožených sedadlech a se všemi vychytávkami včetně třeba Nissan Connect, což je SW chovající se podobně jako SW Tesly Model s. Třeba přidává do navigace automaticky Vámi navštívené nabíjecí stanice včetně rozlišení na rychlonabíječky a ostatní nebo nabízí nabíječky v okolí Vámi zvolené trasy atp.. Aktualizace SW přes wifi.

  1. Ahoj vsem , verik ze pokud
    Ahoj vsem , verik ze pokud bych si mohl koupit Teslu , tak uz to elektro jezdeni cenu ma. Osobne jsem jel pouze s hybridem Toyota synergy Primus a je to cca 6 let. A tento vuz bych nechtel ani zadarmo. Nezkutecny snek, realna vysledna spotreba benzinu 7 L/100 Km to mi tedy jako uspora neprislo zadna vyhra.
    Snad postoupi technologie a pohneme se kupredu.
    Dnes mam velke auto ameriku 4×4 ktere ma na nase podminky desnou spotrebu tj. cca 20 L/100 Km ale provozuji na LPG.
    Motor me nerusi je to opravdu tiche. Vzheledm k tomu ze jsou na tom kola velikosti nakladaku , tak nepadam do vsech der o ktere neni na nasich cestach nouze.
    Tak uvidime za par let. Treba budu jezdit na baterky 🙂

  2. Mám elektromobil už 15
    Mám elektromobil už 15 měsíců a mohu jen potvrdit, je to oáza pohody a klidu a přesednout do spalováku je jako za trest. Ať je sebetišší. Vibrace, hluk, zápach. Nejvíce mne od té doby otravují zvuky okolo jedoucích a na křižovatce okolo stojících aut.
    Ale nikomu to nedokážu vysvětlit jako velký přínos elektromobility, dokud si dotyčný nesedne do elektromobilu a nezkusí se jím projet v běžném provozu.
    Moc pěkně to propaguje VW na svém webu, kde ukazuje přínos ticha pro město na příkladu Barcelony, Berlína a Londýna. Kakofonie města. Novým zvukem je ticho. http://emobility.thinkblue.cz/cz/cs/private/idea.html
    Největší legrace je, spíše k pláči, jak jsme si na ten hluk navykli. Když v různých testech v televizi ukazují elektromobil, automaticky k tomu pouštějí hudbu. Ano, v případě spalováku tím zakryjí hluk motoru, ale proč proboha ji pouštějí i u elektromobilů?
    Kravál umí dělat každý debil.

    1. ako prve ma napadlo, ze
      ako prve ma napadlo, ze chceli, alebo davaju (neviem) umely zvuk motora do ev pri nizsich rychlostiach. podla mna je to rusivejsie ako sktocny zvuk, nie ? konkretne som cosi kdesi pocul utrusene ze bmw i8 ma kopletne umely zvuk aby znela …dobre.

      tak ako ?

      este nacrtnem ten clanok co hovoril, ze iste vyznamne percento ludi ra radsej vracia spat k spalovaciemu. resp. by uz ev znova nechcelo.

      1. Ten zvuk je vyluzován
        Ten zvuk je vyluzován reproduktory, které jsou primárně určené pro vnější „poselech“, je to tedy jakoby vnější zvuk, dále od spalovacího motoru i přes tlumiče se chvěje celé vozidlo, to zde odpadne. Normální lidé si to mhou alespoň trochu ověřit s autobusy a trolejbusy, při přestupu je ten rozdíl citelný. Nicméně stejně to nemá na kolejovou dopravu po dobré trati.

        Je ale prava že u toho není asi tolik cítit ten výkon jako u spalovacího auta.

        1. trolejbus/metro,.. huci bud
          trolejbus/metro,.. huci bud po igbt alebo mechanickom regulatore, ine o prenikavy vysoky ton, ktory nie je prijemny nikomu. EV1 malo frekvenciu igbt hluku utlmenu, ta znela fajn. jazdit trolejbusom mi bolo vzdy neprijemnejsie. jazda v nom bola vzdy trhana, neprijemne bolo privelke akcelerovanie od statia. k bev myslim, ze vnutorne napatie a sledovanie dojazdu k pohode neprida. spalovacie auto ktore mam ziadne neprijemne zvuky a ani otrasy nema. a to ma uz asi aj 10r., niekedy musim napnut usi a pozriet na otackomer ci motor ide alebo nie ked odparkujem alebo chcem preradit, lebo nie je nic pocut. startuje a vypína sa totiz tlacitkom. ak mam dobry pocit tak jedine pri pochvale za moju pracu, vyplate, cas mimo jazdenia autom vseobecne, a pod. pri bev by ma myslim zrala aj jeho cena 🙂 a tak by som si mozno vnutorne vytvaral svet klamneho zdovodnenia, ake je to super, a aj by som tomu uveril.

Napsat komentář