Elektromobil Volkswagen ID.3 láká ke značce nové zákazníky

Od zahájení prodeje koncem července 2020 si zákazníci objednali již více než 144 000 elektromobilů Volkswagen ID.3 – přibližně 50 % z nich jsou noví zákazníci značky Volkswagen. Koncern je díky rodině modelů ID lídrem elektromobilového trhu v Evropě.

Plně elektrický Volkswagen ID.3 se může po prvním roce na evropském trhu pochlubit úspěšnou bilancí: „Tento vůz je absolutní trefou do černého. Vyhovuje vkusu zákazníků a okamžitě obsadil přední místa v tabulkách registrací nových vozů v mnoha zemích,“ říká Klaus Zellmer, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej, marketing a poprodejní služby. Zákazníci v Evropě si do konce září objednali celkem již 144 000 těchto vozů.

Volkswagen ID.3 láká nováčky

Z interní studie vyplývá, že 50 % kupujících přitom předtím nejezdilo s vozem Volkswagen, a jsou tedy pro značku novými zákazníky. „Model ID.3 získal pro značku Volkswagen nadprůměrné množství nových skupin zákazníků. Sedmdesát tisíc nových zákazníků je jasným důkazem, že s tímto vozem a naší strategií elektromobility kráčíme správným směrem,“ říká Zellmer.

Pro porovnání: Průměrný podíl nových zákazníků u ostatních modelů značky Volkswagen je cca 36 %. Vysoká poptávka po ID.3 a dalších modelech ID vynesla značce Volkswagen pozici lídra na evropském trhu elektromobilů v prvním pololetí 2021. V srpnu byl model ID.3 na mnoha trzích nejžádanějším elektromobilem – například v Německu, Velké Británii, Irsku, Rakousku a Švýcarsku.

1200 elektromobilů ID.3 denně

Také v celé západní Evropě byl model ID.3 v srpnu na prvním místě v registracích nových vozů. Ve snaze uspokojovat vysokou poptávku sjíždí z montážních linek závodů v Cvikově a Drážďanech celkem 1200 vozů denně. V Cvikově se elektrický bestseller vyrábí na obou montážních linkách v třísměnném provozu. Výroba byla spuštěna navíc i v čínském Antingu pro lokální trh – tento model bude na čínský trh uveden letos na podzim.

Volkswagen se nedávno dotazoval svých zákazníků v Německu na důvody, proč si model ID.3 pořídili, a na způsob, jakým vůz používají. Nejdůležitějšími kritérii pro koupi nebo leasing vozidla byla ochrana životního prostředí (60 %) a inovativní technologie (51 %). Pro mnohé zákazníky byla významná také osobní zákaznická péče v prodejní a servisní síti značky Volkswagen.

Nabíjení obnoitelnými zdroji

Pro téměř 80 % německých zákazníků je ID.3 nejčastěji používaným vozidlem v domácnosti. „To potvrzuje vysokou úroveň praktičnosti tohoto vozidla pro každodenní provoz,“ říká Silke Bagschiková, vedoucí prodeje a marketingu pro modelové řady e-Mobility. Většina domácností nabíjí vozidlo již nyní s kompletně neutrálními emisemi CO2. Přibližně 70 % používá výhradně ekologickou elektrickou energii, a to buď z vlastní fotovoltaické elektrárny, nebo od dodavatelů elektrické energie – a stále častěji využívají také nový produkt Volkswagen Naturstrom Connect.

Vzhledem k tomu, že se ID.3 vyrábí v Cvikově i Drážďanech s neutrální bilancí emisí CO2, „značně se tím přibližujeme k dosažení našeho cíle mobility s neutrální bilancí emisí CO2,“ říká Silke Bagschiková. Rodina modelů ID tak významně přispívá k úspěchu strategie „Way to Zero“. Jejím těžištěm je urychlení elektrické ofenzivy novou strategií značky ACCELERATE.

Cílem je kompletní elektrifikace flotily nových vozů. Elektromobily budou do roku 2030 tvořit minimálně 70 % prodeje značky Volkswagen v Evropě, což představuje výrazně více než jeden milion vozidel. V Severní Americe a Číně má podíl elektromobilů dosáhnout nejméně 50 %. Volkswagen bude za tím účelem uvádět na trh minimálně jeden nový model s elektrickým pohonem ročně.

zdroj: tisková zpráva

Dva komentáře u “Elektromobil Volkswagen ID.3 láká ke značce nové zákazníky”

  1. off
    Proč maj dinosauři nedostatek čipů? Protože žijou v době kamenné a používají staré technologie a to se jim teď vymstilo. Kdyby používali modernější čipy měli by jich kolik chtějí říká manager z Intelu.

    Proč nemají automobilky čipy? Žijí v polovodičové době kamenné, říká manažer
    Trochu jiný pohled na současnou bolístku automobilek přináší manažer Intelu. Vysvětluje, že „čipový hladomor“ vznikl i kvůli tomu, že výrobci aut žijí v polovodičovém pravěku. Výrobce umí dodat čipů, kolik automobilky potřebují. Jenže těch moderních, ne verzí „z doby kamenné“.
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/cip-polovodic-vyroba-aut-intel-automobilky-apple.A211005_151625_automoto_fdv

Napsat komentář