Volkswagen zavádí bezdrátové aktualizace pro všechny elektromobily řady ID

Volkswagen pokračuje v procesu transformace na softwarově orientovaného poskytovatele mobility. foto: Volkswagen
Volkswagen pokračuje v procesu transformace na softwarově orientovaného poskytovatele mobility. foto: Volkswagen

Nyní jsou již k dispozici bezplatné aktualizace pro elektromobily ID.3, ID.4 a ID.4 GTX. První aktualizace přinese zákazníkům benefity v podobě optimalizovaného rozpoznávání okolí, intuitivnějšího ovládání informačního a zábavního systému a dalších nových funkcí.

Všechny elektromobily řady ID. budou s okamžitou platností dostávat pravidelné aktualizace softwaru prostřednictvím bezdrátového přenosu dat. V dosavadní zkušební fázi byly aktualizace k dispozici pouze pro zákazníky, kteří se zaregistrovali do klubu „ID. First Movers Club“.

„ID. Software 2.3“ nabízí nové a optimalizuje již existující funkce. Síťové propojení všech vozů ID. umožní značce Volkswagen položit základy pro nové, zákaznicky orientované obchodní modely. Volkswagen je i nadále jediným výrobcem s vysokými objemy prodeje, který svým zákazníkům poskytuje tuto technologii.

Volkswagen plánuje, že bude v cca dvanáctitýdenním intervalu poskytovat svým zákazníkům bezplatný software pro aktualizaci jejich vozů. Volkswagen tímto krokem posune zkušenosti zákazníků na ještě vyšší úroveň. Volkswagen také usiluje o zvýšení výnosů v průběhu fáze používání vozidla prostřednictvím nových obchodních modelů založených na datech.

Dodatečné výnosy přinesou služby a funkce, které si zákazníci mohou kdykoli objednávat podle potřeby. Může se jednat například o asistenční systém Travel Assist nebo o vylepšené provozní vlastnosti baterie při cestování na delší vzdálenosti. Později se počítá dokonce s funkcí automatizované jízdy. Volkswagen spatřuje potenciál pro dodatečné zvýšení výnosů v řádu stovek milionů eur v průběhu několika let.

Aktualizace OTA (Over-the-Air) jsou vyvíjeny v úzké spolupráci se softwarovou společností koncernu Volkswagen, CARIAD. „Nové aktualizace jsou zásadní funkcí digitálního, síťově propojeného automobilu. Pro naše zákazníky budou brzy stejně běžné jako u chytrých telefonů,“ říká Thomas Ulbrich, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za technický vývoj. „Vývoj softwaru je integrační a rychlý. Stejně jako technologické společnosti pracujeme v krátkých cyklech, a aktualizace našim zákazníkům poskytujeme v patřičně krátkých intervalech.“

Některé nové funkce se týkají světelného pruhu ID. Light ve spodní části čelního skla, který nyní intuitivně poskytuje řidiči informace podporující energeticky hospodárnou jízdu. ID. Light kromě toho optimalizuje také jízdu se zapnutým adaptivním tempomatem ACC („Adaptive Cruise Control“). Aktualizace zahrnuje rovněž vylepšený software pro zpracování obrazu z multifunkční kamery.

Rozpoznávání motocyklů a ostatních účastníků silničního provozu je díky tomu ještě rychlejší. To samé platí při jízdě za tmy. Je-li vůz vybaven dynamickým ovládáním dálkových světel, bude nyní činnost tohoto přínosného asistenta ještě preciznější. Grafické zobrazování na infotainmentu je přehlednější a snadněji čitelné, ovládání intuitivnější – z toho je patrné, jak Volkswagen reaguje na odezvu od prvních uživatelů modelů ID.

Jeden komentář u “Volkswagen zavádí bezdrátové aktualizace pro všechny elektromobily řady ID”

  1. To je úžasné, asi jako služby v cloudu. Všichni se vyžívají v tom, jak je to super (jistě že není, ale nikomu to neříkejte, pro managery normální IT není dost progresivní, cool, smart a cognitive) a nikdo nemá odvahu zmínit možnost napadení. Já být třeba Čínou, tak by mi zasvítily očička a hned by mě napadlo. Co tak „aktualizovat“ SW tak, že auto nepojede a zablokuji další upgrade. Tomu říkám DOS útok! A co k tomu potřebuji? Rozlousknou klíče certifikátů, kterým se to bude autentizovat? Ale fuj, proč tak složitě. Stačí pár agentů a pracovník s přístupem k aktualizacím bude mít na vybranou. Buď upgraduješ našim SW nebo tví blízcí už nebudou. Samozřejmě, že to přestane fungovat později, aby se to dostatečně rozšířilo. Vymalováno, ekonomika bude mít biliardové ztráty. A nemusí to být jen Čína, prakticky kdokoliv, včetně Severní Korei.

Napsat komentář