Volkswagen už má viníka blamáže se softwarem pro elektromobil ID.3

Elektromobil Volkswagen ID.3 je i podle samotné automobilky třetím nejdůležitějším modelem v historii koncernu. O to víc bolí problémy s jeho softwarem.

Herbert Diess prezentuje nové elektromobily Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

Problémy s vývojem softwaru pro elektromobil Volkswagen ID.3 způsobily několikaměsíční odklad uvedení auta na trh. Podle německého deníku Handelsblatt za toto pochybení nyní začínají v koncernu padat hlavy.

Za hlavního viníka byl údajně označen Christian Senger, který od března 2019 šéfuje softwarové divizi Car.Software.Org. Do firmy ho přivedl samotný šéf současného koncernu Herbert Diess, znali se z předchozího působiště v BMW.

Tam byl Senger zodpovědný za vývoj softwaru pro BMW i3 a BMW i8. A všechno šlo, jak mělo. Jenže rozhodovací struktura v koncernu VW je mnohem košatější, složitější a zjevně pomalejší.

Když to chtěl Senger údajně změnit, nadělal si spoustu nepřátel. A ti se nyní postarali o to, aby o svou pozici přišel. Podle Handelsblatt jde přitom o jednoho z nejschopnějších manažerů VW. Vypadá to, že ve firmě ale zůstane.

Problémy s ID.3 a nedávné otřesy v managementu ostatně málem stály místo i samotného Diesse. Ten se ale nakonec omluvil a vše se uklidnilo.

Novým šéfem softwarové divize Car.Software.Org se má stát Markus Duesmann, momentální šéf značky Audi. Ten aktuálně prohlásil, že „Audi dotahuje na Teslu sedmimílovými botami“.

Jak to nyní bude s avizovanou proměnou Volkswagenu v technologickou společnost založenou na softwaru, toť otázka. Diess a Senger mají možná dobré záměry, ale brzdí je extrémě nepřátelská rozhodovací hierarchie.

21 Comments on “Volkswagen už má viníka blamáže se softwarem pro elektromobil ID.3”

  1. „Novým šéfem softwarové divize Car.Software.Org se má
    „Novým šéfem softwarové divize Car.Software.Org se má stát Markus Duesmann, momentální šéf značky Audi. Ten aktuálně prohlásil, že „Audi dotahuje na Teslu sedmimílovými botami“.“

    Cože toho Audi které nebylo schopné dodat Porsche včas koncernového autopilota pro jeho Tukana až z toho vznikla divoká přestřelka mezi Audi a Porše? To jde teda VW z bláta do louže a navíc v olověných botách. :)))))

    Audi’s problems through technology
    https://www.handelsblatt.com/today/companies/sibling-rivalry-audis-problems-through-technology/23829266.html5

  2. „Jenže rozhodovací struktura v koncernu VW je mnohem
    „Jenže rozhodovací struktura v koncernu VW je mnohem košatější, složitější a zjevně pomalejší.

    Když to chtěl Senger údajně změnit, nadělal si spoustu nepřátel. A ti se nyní postarali o to, aby o svou pozici přišel. Podle Handelsblatt jde přitom o jednoho z nejschopnějších manažerů VW.“

    Existuje nějakej krystalicky jasnější důkaz toho jakej VW totální dinosaur? Poserou si to Dízlgejtem a kartelama a když maj dokázat jak se změnili a jak uměj máknout tak výsledkem akorát hašteření slepic na smeťáku a vyštípání schopnejch jedinců. Bravo.

  3. S BMW jsem měl tu čest. Pracoval jsem tam na jedné
    S BMW jsem měl tu čest. Pracoval jsem tam na jedné zakázce.
    A jednání s vedením a jejich následné rozhodování tam teda bylo něco nepopsatelného. Horší je to snad už jen v Rusku, ale tam se to zase nechá uplatit dárkama.

    No a jestli teda někdo z BMW prohlásil, že „Jenže rozhodovací struktura v koncernu VW je mnohem košatější, složitější a zjevně pomalejší“

    Tak to musí bejt teda dílo.

    1. To bych teda fakt rád věděl jak moct to rozhodování těch
      To bych teda fakt rád věděl jak moct to rozhodování těch kravaťáku v BMW vypadalo? Pár pichusů jsem na různejch funkcích potkal, ale nikdy větší smečku dohromady. To musej bejt slušný krysí závody kdo z koho. Oproti nim bude hyperaktivní asociál Musk sám anděl. 😀
      Jediná šance na přežití v takovém prostředí je když máte slušnou partu na svým oddělení a normálního šéfa nad sebou, kterej nenechá všechny ty srágory ze shora dopadnout na vás a není přizdisráč.
      Mám pocit že Kabzan když to tam viděl tak se radši taky rychle spakoval a vrátil se odkud přišel.
      Btw celej tým co stvořil i3 a i8 od BMW vypadli okamžitě po jejich dokončení.

    1. nechce dolů no, však to taky zařídili doníkovi tučný
      nechce dolů no, však to taky zařídili doníkovi tučný 3Béčka https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=b1POvp8sUTA&feature=youtu.be&t=122 američanům nadluh a příkaz noušort dovoleb 😉 Kdo si myslíš že tudle úchylnou boháčskou gamesu ředění dolaru nakonec asi tak zaplatí? No přeci prostý lid jako dycinky amerika firts, ty seš ještě fevropě?? :))

  4. Tak preto ma audi najvacsiu spotrebu pri svojich EV z celej
    Tak preto ma audi najvacsiu spotrebu pri svojich EV z celej konkurencie. Lebo dotahuje sedmimilovymi cizmami. Ked dotiahne tak sa spotreba zazracne zmensi.

    Jedine co ukazuju v tejto saskarni je to ze nevedia spravit poriadne EV. Najskor tesla ukazala ze dobre EV sa spravit da a potom sa dotiahli korejci. Europania nemaju nic schopne v ponuke tak hraju o cas.

  5. No nevím nevím…. vinník je Senger, ale do koncernu ho
    No nevím nevím…. vinník je Senger, ale do koncernu ho přitáhl Diess. Logika je taková, že šéf má nést odpovědnost za svá rozhodnutí. To ale u VW neplatí.

    Je to klasika jako za komančů:

    – Předprojekt – nadšení.
    – Realizace – vystřízlivění.
    – Odměňování nezúčastněných.
    – Potrestání nevinných.

Napsat komentář