Elektromobil Tesla Model X: prohlédněte si ho na videu

Už jsme informovali, že Tesla rozjíždí naplno výrobu i dodávky Modelu X. Nyní se objevilo video jedné z těchto prvních dodávek nejnovějšího elektromobilu automobilky Tesla Motors.

Jedna z prvních dodávek elektromobilu Tesla Model X
foto: USA

Na video je vidět vínově červený elektromobil Tesla Model X připravený k dodání. Na přístrojové desce se jasně skví nápis „Factory Mode“. Jak se vám líbí jednobarevný předek Modelu X?

Automobilka Tesla Motors má díky Modelu X v nabídce po Tesla Model S už druhý elektromobil. Příští rok by měl přibýt třetí v podobě levného elektromobilu Tesla Model 3.

42 komentářů u “Elektromobil Tesla Model X: prohlédněte si ho na videu”

  1. Ty dveře se mi náhodou
    Ty dveře se mi náhodou líbí. Jasně, bude to mít nevýhody, jak zde píší, se sněhem a ledem, ale to nastupování musí být super. Hlavně na prostřední sedačku a úplně super pak při zandavání a vyndavání dítěte. Po celou dobu můžu stát a neprší na mě.
    Nicméně takovéto dveře jsem nikdy na žádném autě neměl, takže nemohu hodnotit. Stejně jako vy všichni ostatní.

  2. Jedním slovem NÁDHERA!!!
    Jedním slovem NÁDHERA!!! 🙂
    Jen mě trochu překvapilo, že zadní dveře, resp. jejich spodní část má při otevírání jinou dráhu (trochu víc do boku) než při zavírání. Nebo jsou to 2 různé módy otevírání? Nikdy jsem to nějak moc nestudoval a všiml jsem si toho až teď.
    EDIT:
    Ten jednobarevný předek je pravda trochu zvláštní, ale podle mě jen na první pohled. Na druhý, třetí, desátý, padesátý… je to úplně v pohodě. Dokonce bych řekl, že to má něco do sebe. Zvláštní, jak je člověk navyklý nahlížet na věci v zažitých schématech a pak se diví, když se tomu něco vymyká. 😉

  3. Taky se obávám, že z
    Taky se obávám, že z těch dveří nebudou lidi v sevreských státech moc rádi. Najeli jsme několik tisíc kilometrů po Švédsku a finsku a vím jaký je problém dostat hroudu ledu z 5.dveří a dost často jsme na volvu XC60 nemohli ani otevřít kufr jak byl zamrzlej. Tady ty dveře mi přijdou dosti fórové…stačí trochu ledu a myslím že se neotevřou. Ale snad to mají kluci řádně otestované.

      1. Jasně vyjedu s
        Jasně vyjedu s předehřátým, zastavím se po cestě na jídlo a nedostanu se do auta a musím vyhřívat, aby si někdo sedl dozadu…

        Hlava mapa, ale u tebe chybí určitě.
        Ale vtipné, že někdo kdo zažil severskou zimu má s tím problém a jiný, kdo o tom jenom četl žádný nevidí…

          1. Pánové, nehádejte se,
            Pánové, nehádejte se, zvlášť ne anonymně. 😉
            Já bych takový problém řešil plachtou – minimálně přes střechu a okna. Ano, v severských státech, kde je nejen mráz, ale fučí i silný vítr, tak by se z plachty na auto stala plachta na plachetnici, takže by to vyžadovalo něco speciálního, ale všechno jde, když se chce.

              1. Jj, jak se říká „život,
                Jj, jak se říká „život, je otázkou priorit“. Ale taky se říká „podle sebe soudím tebe“ (myšleno ostatní) a spousta lidí už se přesvědčila, že jaksi „tudy cesta nevede“. Je třeba napsat Elonovi… anebo rovnou uspořádat referendum, samozřejmě v Norsku, protože u nás by to při současných krutých zimách asi nemělo ten správný efekt 🙂

                1. Přesně, ať mu rakváči
                  Přesně, ať mu rakváči napíšou že u nás včera padl 12 stupňovej rekord a oni se bojí těch kusů ledu. Přispěji jim pak třeba na plyn do krematoria :). V rámci korektnosti se to dá považovat za šíření xenofobie vůči skupině osob:).

                2. Tedy vy máte žaludek… na
                  Tedy vy máte žaludek… na Štědrý den. 😉
                  Krásné Vánoce.

  4. Nijak mne to nebere,né že
    Nijak mne to nebere,né že by to nebylo súper,to jo.Naděje tak zůstává.Totiž,doufám že jak dávaj důraz na možnost se předvést nabubřelcům,tak stejně zapojí veškerou snahu do 3 a udělají ji skutečně lidovou a praktickou.Pomodleme se za naději milý spoluřidiči,hálelúůja:)

  5. SOUDRUZI kolik asi tak
    SOUDRUZI kolik asi tak stojí to šíleně dlouhý přední sklo?? Takový kamínek na silnici je celkem běžná věc …. Já nechápu proč nemůžou postavit „normální auto“ s normálním sklem a normálními dveřmi pro normální lidi. Se nedivím že jim vývoj těch šíleně složitých dveří trval tak dlouho. Jesi jak se čas vleče ruku v ruce s úspěchem jim ta sláva nestoupla moc do hlavy a nedělaj už velký kraviny 🙂

  6. Vidím dobře zadní strany
    Vidím dobře zadní strany sedadel black piano? To by chtělo doživotně nejen nabíjení zdarma ale i leštěnku. U těch dveří kromě toho že je to na můj vkus zbytečné zesložitění auta, přijde mi, že spolujezdci budou docela čekat na otvírání. Nebo vyfasují ovladač aby si to mohli otevřít dopředu při nastupování a na výstup si hold počkaj.

  7. No neviem. Podla mna je
    No neviem. Podla mna je strasne pretechnizovane. Dost sa mi nepacia tie zadne dvere. Podla mna sa to bude dost kazit a tesla s tym bude mat problemy. Stacilo sa drzat overenych koncepcii pripadne spravit dvere posuvne a to pre zadnu ale aj prednu cast. Co mi pomoze, ze sa zadne dvere daju otvorit aj ked je na parkovisku tesno, ked vodic nema ako nastupit. Ale ved uvidime. Ale ziadnu podstatnu vyhodu v tom nevidim, iba nevyhody.

      1. Alebo sranda bude ked bude
        Alebo sranda bude ked bude vela snezit alebo prsat s miernym vetrom. Podla mna by efektivnejsie boli vysuvacie dvere smerom do boku. Tam by auto potrebovalo este menej miesta na parkovanie aj ked zas co potom to druhe auto pri, ktorom by som zaparkoval. Skrabanec by bol isty.

        Dufam ze model 3 takto nepretechnizuju a bude to normalne auto bez zbytocnych nestandartnych rieseni.

  8. hezké.
    Osobně se mi víc

    hezké.
    Osobně se mi víc líbí model S. Auto typu SUV jsem už jednou měl, protože jsem se nechal „ukecat“ a po cca 1/2 roce se prodalo – víckrát už do podobného typu auta určitě nepůjdu. Prostě fyzikální zákony platí pro každého tzn. tento typ auta bude těžší, s vyšší stavbou tzn. horší jízdní vlastnosti ovšem se spoustou elektroniky, která řidiči pomůže udržet tu hromadu železa na silnici.
    Ale to pro hodně lidí určitě problém nebude. Je dobré, že se v elektrice objevil další typ vozu.

      1. pro takové lidi by mohla
        pro takové lidi by mohla být ideál třeba Praga V3S nebo Tatra 148 – tam byl super pocit bezpečí 🙂 vtip – aby mi někdo nezačal vysvětlovat něco o komfortu, rychlosti atd.).
        Je to prostě o kompromisech a prioritách mj. těch cca 8% je cca 200kg navíc ve vyšším těžišti a to už je slušná hybnost v zatáčce a při brzdách. U běžných SUV je ten rozdíl v hmotnosti taky o dost větší.
        Osobně bych SUV přirovnal k oblečení pro pejsky. Většina zdravých pejsků to nepotřebuje, ale páníčkovi dělá dobře ten pocit, který ovšem nic hmatatelného nepřinese – jen starosti navíc a ten pocit.

      2. U Elektromobilu se hodně
        U Elektromobilu se hodně řeší váha / aerodynamika.
        Kolik hmotnosti navíc, přináší tyto křídlové dveře s celkových 200kg oproti Tesla-S . SUV svou vyšší stavbou zvyšuje aerodynamický odpor.
        Jak se tyto parametry projeví na dojezdu, který je jedním s nejdůležitějších parametru. Jsem zvědavý na test spotřeby porovnání Tesla S/X
        http://www.usporne.info/?s=tesla

        1. Model S s nejvetsim
          Model S s nejvetsim nabizenym dojezdem ma 270 + 6% = ~286 mil (460km)
          Model X s nejvetsim nabizenym dojezdem ma 257 mil (413km)

          Rozdil tedy 47km na 460km dojezdu, procentualni rozdil si jiste spocitate sami 🙂

          Hodnoty udavany v americkem testu EPA, v Evropskem to je vice, ale ten ja neberu jako realny.

Napsat komentář