Elektromobil Tesla Model 3 je letos zatím nejprodávanějším autem v Nizozemsku

Všimněte si: nejprodávanějším „autem“, nikoliv „elektromobilem“. Prodeje Tesla Model 3 už letos přesáhly v Nizozemsku 10 000 kusů.

Tesla Model 3 se letos stal zdaleka nejprodávanějším elektromobilem globálně. Do června 2019 se ho prodalo po celém světě dle kvalifikovaných odhadů už skoro 150 000 kusů.
foto: Tesla

Nizozemsko společně s Norskem patří pro značku Tesla mezi nejvýznamnější evropské trhy. Ostatně, Tesla tam v Tilburgu má i své evropské centrum.

během června 2019 se Tesla stala v Norsku nejprodávanější značkou. Prodala tam za první půlrok víc aut, než druhý Volkswagen a třetí Toyota dohromady.

Na podobný úspěch nyní míří také v Nizozemsku, když se tam jen tento měsíc prodalo už 2261 elektromobilů Tesla Model 3. To celkový počet prodaných kusů tohoto vozu v Nizozemsku za rok 2019 posunulo přes magickou hranici 10 000.

Z Tesla Model 3 se tak stalo letos dosud nejprodávanější auto ze všech modelů v tamní nabídce. Druhé je Volkswagen Polo se 9529 kusy.

95 Comments on “Elektromobil Tesla Model 3 je letos zatím nejprodávanějším autem v Nizozemsku”

  1. Já si myslím, že Tesla na ringu s těma odmontovanejma
    Já si myslím, že Tesla na ringu s těma odmontovanejma sedačkama neudělala dobře, podle místních expertů měla dozadu naopak naložit slona aby byla co nejtěžší a přece měla co nejvyšší přítlak. Tam bude asi ta chybička. A mohla to být jednička, jen ta jedna chybička…

  2. off: hele tydle prasečí kydy jardy vo elbusu jizerky
    …v

    off: hele tydle prasečí kydy jardy vo elbusu jizerky

    …v Tanvaldu nastoupilo do elbusu 30 lidí. Ale bohužel musel zastavit už ve stoupání na Černé Říčce, součástky velkou zátěž nezvládaly a potřebovaly si odpočinout,“ upozornil Jaroslav Zeman, albrechtický starosta a senátor. „Myslím, že by měly na lince jezdit autobusy na plyn nebo na naftu …

    https://www.idnes.cz/liberec/zpravy/elektorbus-jizerske-hory-nadrz-sous.A190919_152032_liberec-zpravy_jape

    1. Nechápu co to tam pořídili za krám, jsem z té oblasti a
      Nechápu co to tam pořídili za krám, jsem z té oblasti a znám to tam moc dobře. Takhle to jen poškozuje celou elektromobilitu. Právě že do těchto stoupání a logicky klesání je elektropohon ideální.

      Technologicky 10 let starým I-Mievem jsem tuto trasu při plném zatížení jezdil bez nejmenšího problému. (ovšem má to trvalý 30 minutový výkon 35 kW při hmotnosti 1100 Kg)

      S Nirem PHEV jsem jel z Jablonce dokonce až na osadu Jizerka s připojeným vlekem s kolama a plným obsazením vozidla. Bez problému to dalo do toho kopce jen ba baterii a zpět narekuperovalo 15 Km. Když jsem nahoře šáhnul na invertor byl studený

      1. no jo poškozuje to elektromobilitu já myslím že to nekecá
        no jo poškozuje to elektromobilitu já myslím že to nekecá z hladu ale vědomně 😉 už jenom říci „Myslím, že by měly na lince jezdit autobusy na plyn nebo na naftu …“ je v dnešní době jasný jak facka vod kud vítre vane 😉

    1. Čas neplatí, takže si může lhát co chce. Nezájem.
      Jinak

      Čas neplatí, takže si může lhát co chce. Nezájem.

      Jinak já tam byl taky a změřil jsem jim to za 25 minut 42 sekund. A ještě na zkrácený trati. A přejeli u toho kočku jedný starý paní. Důkaz taky nemám, ale to přece nevadí ne?

    2. Runner tvrdil, že Taycan nikdy nepřekonají, tak co mu
      Runner tvrdil, že Taycan nikdy nepřekonají, tak co mu boříš jeho vzdušné zámky? 🙂

      A jestli ho trumfnou rovnou o 40 sekund, tak to bude mazec. To opravdu věřím, že nový Roadster tam tu výsledkovou tabuli kompletně rozbije.

    3. Čekáme na oficiální čas. Jestli nebude a je pravda, že
      Čekáme na oficiální čas. Jestli nebude a je pravda, že Tesla opouští ring bez ofiko času, je to totální debakl.

      Čekal jsem, že zajedou čas jen ve třídě speciálů, což je samo o sobě proti sériovému Taycanu fiasko, ale že nezajedou vůbec nic a ještě skončí na odtahovce, pro takové ponížení nemám ani slova.

        1. Taycan na ringu byl předseriový model, to znamená úplně
          Taycan na ringu byl předseriový model, to znamená úplně normální Taycan, jen maskovaný a možná maximálně napojený na nějaká telemetrická zařízení, jinak šlo o auto schválené pro testovací jízdy i po běžných silnicích, takže žádný upravený prototyp se sníženou hmotností, navýšeným výkonem a přítlakem

          navíc nešlo o nejvýkonnější Taycan, takže Tesla fanatici zklidněte hormony a tiše seďte v koutku

          to že asi po sedmi letech Tesla konečně postavila EV které je schopné ujet jedno kolo, je spíš ostuda, takže bych tu být vámi raději nic nekvákal, je jasně vidět jaký má Tesla náskok před ostatními 😀 😀 automobilka která je asi o deset let vývoje za Teslou udělala hned své první auto, které ten okruh zajede s prstem v nose 😀

          1. Taycan ktery zajel „rekord“ nemel zadni sedadla, misto nich
            Taycan ktery zajel „rekord“ nemel zadni sedadla, misto nich byl ochranny ram a ukotveni bezpecnostnich pasu, ridicova sedacka je zavodni Sabelt s 5 bodovyma pasama, a tyhle detaily jsou videt hned na nekolika zavberech z te „rekorni“ jizdy, vlastne pri zaberu na rodice jakoze od praveho A sloupku to je videt porad

            a nevim o tom ze by do vyroby mel jit nejaky Taycan jako 2 mistne vozidlo s ramem misto zadnich sedacek, se zavodni sedackou ridice a 5 bodovyma pasama

            v soucasne dobe taky Taycan v oficialnich casech NS nenajdes, no proc asi? oficialni cas zajedou az pak se seriovym autem ktere pujde zakoupit, do te doby muzou utocit pouze na casy prototypu 😉

            a tohle si muzes precist hned na nekolika uznavanych periodickach, od TopGearu zacinaje po treba AutoCar konce

                1. Tesla nikdy netvrdila, že tam jezdí sériové auto. Právě
                  Tesla nikdy netvrdila, že tam jezdí sériové auto. Právě naopak od začátku říkali, že se jedná o prototyp, na kterém testují nový pohon.

                2. Jo jenže já tu nediskutuju s Teslou ale s trotlem který tu
                  Jo jenže já tu nediskutuju s Teslou ale s trotlem který tu nemůže rozdejchat že Tesla není nejrychlejší tak tu předhazuje časy nějakých experimentů od Tesly které mají k seriové vyrobě míle daleko 😀

                  To ty tu srovnáváš téměř produkčí Taycan s prototypem Tesly

                3. A odkial berieš istotu, že v Taycane chýbajú iba zadné
                  A odkial berieš istotu, že v Taycane chýbajú iba zadné sedačky a je doplnený o chranný rám?
                  Čo ak sú tam aj ďalšie úpravy na pohone a chladení, ktoré sa v sériovom aute nenachádzajú? To tu z nás nikto nemôže vedieť.
                  Tri motory v Tesle budú štandart vo verzii, ktorú tam testujú, ty mudrlant.
                  Taycana už máš objednaného ?
                  🙂

                4. A proč by to asi tak dělali ty mudrlant? 😀 Aby pak
                  A proč by to asi tak dělali ty mudrlant? 😀 Aby pak produkční vůz někdo vzal na okruh a zjistil, že to auto nezvládne to co říkali? K čemu by jim to asi tak bylo dobrý aby se jim pak každý vysmál? K čemu by jim byly asi tak data z nějakého upraveného modelu? Dali tam ochranou klec aby mohli testovat auto až na samou hranici možností, samozřejmě, že produkční vůz bude o něco pomalejší ale v půlce okruhu přepínat do nouzáku určitě nebude.

                5. OK, ked si ho kúpiš, daj vediet.
                  P.S. „nouzák“ a obmedzený

                  OK, ked si ho kúpiš, daj vediet.
                  P.S. „nouzák“ a obmedzený výkon je trochu rozdiel 🙂

                6. me je fuk co dela Tesla, at si tam daj treba 10 motoru, ale
                  me je fuk co dela Tesla, at si tam daj treba 10 motoru, ale dany cas pak take budou mit v kategorii do ktere auto bude spadat, jestli to bude seriovka ktere se proda celosvetova par kusu nebo to bude prototip je fuk, ted nema oficialni zapsany cas ani jedno z tech aut 😉

            1. jedinný kdo tu mluví o časech tak jsou tu fandové Tesly,
              jedinný kdo tu mluví o časech tak jsou tu fandové Tesly, co si tu opět honí ego jak je jejich Tesla rychlejší 😀

              o ochranném rámu jsem nemluvil, protože to není úprava na autě která to auto zrychluje, chápeš to? Ochranný rám je bezpečnostní prvek, stejně jako závodní sedačka. A zadní sedačky vyndat musíš právě kvůli tomu rámu 😀 ty jsi taky odborník hele 😀

                1. jo takže když si já namontuju do svého auta ochranný rám
                  jo takže když si já namontuju do svého auta ochranný rám a vymontuju zadní sedačky tak už je to prototyp jo? 😀 😀

                  je to předsériový vůz s ochranným rámem, když to přeženu tak je to stejný jako auto s dětskou autosedačkou 😀

                  proč by asi tak testovali nějaký jeden prototyp který nemá nic společného s produčním vozem když potřebují testovat auto které chystají vyrábět sériově?

                  hele ty už si jdi taky lehnout, už je toho na tebe moc 😀

                2. Nazval jsi to správně. Je to předsériový vůz.
                  A testujou

                  Nazval jsi to správně. Je to předsériový vůz.
                  A testujou ho právě proto, aby ho mohli otestovat. Ty nebudeš z nejbystřejších 😀

                3. Jo testují prototyp proto aby pak sériově vyráběli
                  Jo testují prototyp proto aby pak sériově vyráběli úplně něco jiné 😀 Trochu si se do toho zamotal co? Ale nevadí, vyspi se a třeba to zítra všechno pochopíš 😀

                4. Až pojedou oficiálně měřený závod se sérivým autem,
                  Až pojedou oficiálně měřený závod se sérivým autem, tak můžeš pindat.

                1. Čas Taycanu je zapsán oficiálně na 107. místě kategorie
                  Čas Taycanu je zapsán oficiálně na 107. místě kategorie sériových street legal vozidel.

                2. prosim dej sem odkaz na dany oficialni seznam 🙂
                  prosim dej sem odkaz na dany oficialni seznam 🙂

                3. a proč tu zase najednou řešíte zda zapsalo čas nebo
                  a proč tu zase najednou řešíte zda zapsalo čas nebo nezapsalo, o to tu vůbec nejde, čas je daný a řeší se tu to, že tento čas zajelo Porsche s téměř produkčním autem, které bylo tak z 99% hotové, asi měsíc před oficiálním představením, tedy čas velice reálný, u Tesly jde o nějaký prototyp který se bude ještě min. rok vyvíjet a tedy čas je velice orientační

                  spíš je úsměvné jak Tesla naklusala rychle s něčím co ještě není ani zdaleka hotové jen aby měla poslední slovo, komedianti prostě, nic jiného

                  konečně by si měli uvědomit, že Porsche z celkového pohledu je jiná liga do které Tesla nepatří, ono totiž pouze o rychlostech to není

                4. no jasne ze to neni jen o rychlostech, je to o vsem okolo, v
                  no jasne ze to neni jen o rychlostech, je to o vsem okolo, v necem je lepsi Porsche v necem Tesla

                  nejdulezitejsi udaj jsou cisla nakonci co se prodeju tyce, a jako Taycan bude asi horke zbozi, ostatne sam ho chci 😀

                1. Vézt Teslu spalovákem je svatokrádež 🙂 Člověk co to
                  Vézt Teslu spalovákem je svatokrádež 🙂 Člověk co to povolil by měl být rituálně obětován. Tu Teslu budou muset navíc teď vyhodit, protože je prostě znesvěcená.

                2. Néé stačí, když jí odvezou na Teslahenge a znova
                  Néé stačí, když jí odvezou na Teslahenge a znova vyteslasvětí

                3. Pozor aby vám z tej nenávisti nepraskla žilka.
                  Pozor aby vám z tej nenávisti nepraskla žilka.

                4. Jen legrace příteli, jen legrace.
                  Jen legrace příteli, jen legrace.

                5. Proč nenávist? Vždyť je to krásný, jak se Foglarova
                  Proč nenávist? Vždyť je to krásný, jak se Foglarova představa Uctívačů Ginga zhmotnila v realitu Uctívačů Tesly

                6. Začínáš nám Hybridovat 😀
                  Začínáš nám Hybridovat 😀

  3. OT: Pro ty, kteří o tomhle neví, tak v USA v roce 2002 byl
    OT: Pro ty, kteří o tomhle neví, tak v USA v roce 2002 byl na EV tax credit $4000 a v roce 2003 na auta těžší než 6000 liber (cca 2700kg) tax credit $100 000.

    Třeba takovýto drobeček Ford Excursion V8 7.3 diesel měl dojezd(spotřebu) 9.7mil/galon (cca 25 l/100 km)
    https://www.youtube.com/watch?v=-YRJHtktT1g

    https://abcnews.go.com/Technology/Hybrid/story?id=97505&page=1

    Co na tohle říkají odpůrci dotací/daňových úlev pro EV?
    Hummer byl taky výplod téhle doby s ohledem na tehdejší silné politické zaměření na ropné lobby.

            1. První jsi tvrdil, že neujedou ani jedno kolo, pak že
              První jsi tvrdil, že neujedou ani jedno kolo, pak že nepřekonají čas předprodukčního prototypu Porsche. Teď tvrdíš, že to není oficiální. Až to bude oficiální tak budeš říkat, že je to jenom prototyp. Až to bude sériový sedmimístný rodinný sedan, který předežene sportovní Porsche o třičtvrtě minuty, tak budeš tvrdit, že měli vítr v zádech.

              Nevzdávej to Runnere, ještě stále máš kam ustupovat 🙂

              1. Až to bude sériový sedmimístny sedan který předežene
                Až to bude sériový sedmimístny sedan který předežene Porsche tak to už bude definitivně paskvil který nemá na světě obdoby 😀 😀 😀 myslím že takové auto nemůže postavit člověk který to má v hlavě v pořádku 😀 😀 😀

                1. To je fakt. Do času Porsche je to výkvět techniky, ale
                  To je fakt. Do času Porsche je to výkvět techniky, ale cokoliv lepšího je paskvil, který nemá obdoby. Jsem rád, že v tom máš jasno 😀

                2. dyt se nad tím zamysli, sedmimístný sedan? Kdo to kdy
                  dyt se nad tím zamysli, sedmimístný sedan? Kdo to kdy viděl? 😀 to je něco jako multipla od fiatu ta měla zase tři sedadla vpředu 😀

                3. Když se tam vejdou, tak kde je problém? Nkteří lidi mají
                  Když se tam vejdou, tak kde je problém? Nkteří lidi mají i 4 děti.

                4. No to je otázka jak se tam vejdou 😀 když má někdo 4 děti
                  No to je otázka jak se tam vejdou 😀 když má někdo 4 děti tak sedan je to poslední auto které si jde koupit, to jen dokazuje jak obrovské kraviny Tesla vymýšlí, myslím že má jiné nedostatky které by měli řešit

              2. Ano, neujeli jediné měřené kolo. Pokud ano, určitě
                Ano, neujeli jediné měřené kolo. Pokud ano, určitě dokážeš napsat jejich čas a poslat odkaz na video (které je u továrních testů podmínkou zápisu času). Nebo alespoň dát odkaz na informací od Tesly, kde sdělují svůj čas.

                1. Neujet kolo, protože se ti přehřívá auto, jak jsi nám
                  Neujet kolo, protože se ti přehřívá auto, jak jsi nám tady tvrdil a neodjet oficiální měření je trochu rozdíl 🙂

                2. No měřený v závodním tempu neodjeli, takže nezájem.
                  No měřený v závodním tempu neodjeli, takže nezájem.

          1. Aha, takže si to koupil s DPHčkem v Rakousku. No co sem
            Aha, takže si to koupil s DPHčkem v Rakousku. No co sem četl tak hodně lidí má problémy s vratkou toho DPH, ale nechci malovat čerty na zeď. Jinak předpokládám, že ti je jasné že DPH musiš odvést v zemi kde auto registruješ, tedy i v ČR.

        1. Pokusím se být věcný,mám na T3 najeto asi 3000 km.
          Design

          Pokusím se být věcný,mám na T3 najeto asi 3000 km.
          Design : mně se líbí a líbí se vesměs i ostatním
          Interier : pro 4 dospělé bez jakéhokoli problému, zavazadlový prostor obrovský. Sezení úměrné standardu. Stále je pro mne nezvyk, že na palubovce nic není i výstupy ventilátorů jsou schovány.Odkládací prostor mezi řidičem a spolujezdce vemi dobrý. Ocenil jsem, že Tesla dodá i kabely k připojení USB /telefon. Dobře řešený průchod, takže žádné manipulace s nabíječkou.
          Ovládání : Display v pohodě, člověk si zvykne rychle, udaje tachometru vidím periferně stejně jako když byly za volantem. Trochu jsem se bál nastavování na displayi (brýle nablízko/na dálku), ale když si nastavím auto světla a auto stěrače tak v zásadě pro ovládání už nic nepotřebuji . Volant, směrovky, paka dopředu dozadu, parkování, brzda, plyn. nevím proč je tam poloha neutrál , protože při jízdě stejně nejde zapnout ( z kopce)
          Jízdní vlastnosti : skvěle sedí a skvěle drží stopu (dual motory)Točení volantem je trochu tvrdší než jsem byl zvyklý (rycleji reaguje, ale to asi ve spojitosti s nastavením rekce autopilot
          Nabíjení : instalovaná nabíječka je asi silnější než u dřívějších S, na 220 V 16km/h, na třífáz. 70 km/h. Dobíjí na 500 trial 450 daily. Díky nižší spotřebě než Sko (průměr 155 Wh/km) asi díky motorům a nižší váze umí skutečně při vcelku svižném normálním ježdění dojezd odpovídající technickému tj. když nabiju na 450 tak vím, že i bez velkého omezování skutečně 450 dojedu.
          Aktivní tempomat dobře. Asistenti pruhů, nebezpečných překážek a slepých úhlů jsou asi dobrý, já to nevnímám a nechci zkoušet havarii. Věřím, že zareagují lépe než já.
          Autopilot mi nic neříká. Zatím. Je to o psychice a stylu jízdy. On se drží víc pravé strany než jsem zvyklý, důsledně točí v pruhu i v místech, kde člověk přirozeně „řízne“ oblouk. Zatím pouštím autopilot v obcích (hlídá rychlost, odstup a točí). Takže si člověk po pár jízdách, kdy už si zvykne, fakt v tomto režimu trochu odfrkne.
          Celkové provedení : no čestně řečeno je to amerika. co může být jednoduché je jednoduché. zapomeňte na řízené dovírání dveří a lícování na desetiny milimetru. To je proti limuzinam MB či Audi hodně jednoduché, ale je to jiná třída. K Suberbu či VW dílenské provedení tak 90%.
          Ekonomika : myslím, že díky provozní úspoře a už relativně slušné pořizovačce bude výrazně lepší průběh časové hodnoty . Tím myslím, že třeba za čtyři roky ztratí na ceně méně než srovnatelný spalovák. Co se týče servisních nákladů zatím neumím posoudit, ale doufám, že to bude jako u Ska, kdy jsem byl v servisu jen dvakrát a to kvuli dodržení garančky.
          Pokud bych se měl rozhodovat mezi Skem a 3 (na Sku mám 135 tis.) tak bych jednoznačně šel do 3. Ten cenový rozdíl Sko svým o trochu větším komfortem nedohoní. Trojka je rozhodně auto , které může být tím hlavním v rodině, rozhodně ne jen jako druhé na nákupy.

Napsat komentář