Mercedes-Benz EQE je nový elektromobil třídy E s 90kWh baterií a dojezdem 660 km WLTP. Elektrická ofenzíva Mercedesu tak pokračuje ve vysokém stylu.
Jen pár týdnů po uvedení luxusní limuzíny Mercedes-Benz EQS, který přímo kontruje elektromobil Tesla Model S, tu máme model Mercedes-Benz EQE. Novinka nabídne 90kWh baterii (využitelných) pro dojezd až 660 km.
Při uvedení na trh budou k dispozici dvě varianty s různými výkonovými charakteristikami. EQE 350 nabídne max. výkon 215 kW při spotřebě 19,3-15,7 kWh/100 km. Plánovány jsou také sportovní varianty s výkonem kolem 500 kW. Rychlonabíjení je možné až 170 kW.
Rozměrově je EQE pochopitelně menší (délka, šířka, výška: 4946/1961/1512 mm), než obří EQS, rozvor je o 90 mm kratší na i tak úctyhodné hodnotě 3120 mm. Vnějšími rozměry je auto srovnatelné s CLS.
Samozřejmě nabídne multimediální systém MBUX Hyperscreen, ale také další vychytávky z EQS: automatické otevírání předních dveří nebo zatáčení zadní nápravy (4,5° až 10°). . Podobně jako elektromobily Tesla nabídne EQE HEPA filtr pro lepší kvalitu vzduchu uvnitř kabiny.
Výroba elektromobilu Mercedes-Benz EQE má začít ještě letos v továrně v Brémách. Pro Čínu se bude vyrábět v Pekingu. Globální launch proběhne v polovině roku 2022. Auto nabídne over-the-air updaty, stejně jako EQS. Cenu elektromobilu očekáváme kolem 1,5 milionu korun.
Není bez zajímavosti, že elektromobil Mercedes-Benz EQE je jedno z prvních aut, která jsou vyrobena z oceli ze Salzgitter AG, která je 100 % recyklovaná.
SONO SION opět na scéně !! :)) pro srandu králikům ty keci vokolo…
ceskatelevize.cz/porady/1097181328-udalosti/221411000100910/video/862846
kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/sono-sion/
Německo se chystá zdražit benzín na 57Kč/litr … ;)))))
https://tn.nova.cz/auto/clanek/443851-nemecko-se-chysta-razantne-zdrazit-benzin-dotkne-se-to-i-vyrazne-ceska
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/zdrazeni-benzin-nemecko-dan-co2.A210908_122044_automoto_fdv
Spíš bych řekl, že EQE je konkurence k Tesle S. A k EQS, jako k luxusní třídě, nemá Tesla odpovídající model.
Stačí se podívat do interiéru, rozměry a specifikaci výbavy a příplatků, prostě model S od Tesly není luxusní třída.
Tak je otázka co je v základu a za kolik. Třeba vnitřek je u MB hezký, sám jsem poslední naftovou verzi E220D měl, ale výkonově je to za Teslou, karoserie jen ocel, TESLA je komplet hliník. Cílová skupina u TESLY je jiná. Lidé z IT a technicky založení lidé. MB je technologicky pozadu, byť interér bude určitě super. Jsem objednaný na prohlídku do Mercedesu, tak uvidím co si příští rok pořídím 🙂
Jo, ale to nic nemění na tom, že EQE nejde v žádném případě proti Tesle 3. To je prostě, podle mě, úplně jinak zaměřené auto, MB je luxus a prémie, Tesla je typický low cost, I když bude výkonnejší.
Opravdu je velká škoda, že si MB nezachoval vše dobré z třídy E a místo toho se pokusí udělat „konkurenci“ něčemu jinému, včetně malinkého otvůrku do kufru. A tím vším dobrým, myslím třeba i kombík, toho se nedočkáme, asi v zájmu Cx? Jinak se mi to líbí a to fakt hodně, i když frunk by většina lidí asi taky uvítala (v tomhle teda zas moc nekonkuruje, mimochodem 😉 ). Akorát, když už jsme u toho konkurování, co třeba PD, 800V ?
Ano jde to vskutku tvrdě – 5.000 proti 2,000.000 v r. 2022 ….
Ale vážně, věříme že si to v eropě své zákazniky najde, nicméně je to asi jako srovnívat prodej – Jawa vs Honda….
Aby ne, MB je prémie, Tesla lowcost. To je jako říct, že VW je lepší jak MB, protože prodává víc…
Viděl jsem už pár elektro kousků od MB a zatím musím říct, že se mě to líbí.
No jestliže EQS začíná na cca 3mil (moje specifikace 4,7mil) tak u EQE spíš očekávám cenu někde na úrovni 2,2-2,5mil – tedy zhruba o milion víc než redakce 🙂
Vyloučit to nemůžeme :).