Elektrobus SOR EBN 8 zakončil svou testovací pouť v Německu

Společnost SOR Libchavy, významný domácí výrobce autobusů, ukončila testovací provoz nového elektrobusu SOR EBN 8. Po veletrhu Czechbus v Praze, v rámci kterého jsme vám přinesli detailní reportáž, zamířilo vozidlo do Německa. Tam svou předváděcí a zároveň testovací tour po dvou měsících 23. listopadu ukončilo.

SOR EBN 8 na svých zahraničních cestách
foto: SOR

Připomeňme, že výstavní premiéru si druhý elektrobus z Libchav s novým designem odbyl na říjnovém veletrhu Busworld 2013 v belgickém Kortrijku. Odtud se v rámci své Europatour vydal po Nizozemí a Německu, kde navštívil např. Hannover, Hamburk, Kolín nad Rýnem, Frankfurt nebo Stuttgart.

Na několik dní se zastavil v Praze a poté pokračoval dále přes Plzeň opět do Německa, kde pouť zakončil v bavorském Landshutu, který už má dřívější praxi s českými elektrobusy v podobě testování modelu EBN 10,5.

Nejedná se tedy o první zkušenost našich západních sousedů s českými elektrobusy SOR. Jeden propagační vůz typu EBN 10,5 byl testován ve významných německých městech a následně zakoupen dopravním podnikem v Kasselu, kde je dnes v pravidelném provozu.

Další propagační vozidlo kratší, osmimetrové verze v průběhu roku 2012 také absolvovalo putování po Německu, aby jej následně k trvalému užívání zakoupil dopravce z Grevesmühlenu ve spolkové zemi Meklenbursko-Přední Pomořansko.

„Elektrobus SOR EBN 8 (facelift) je naší úplnou novinkou, která nemohla chybět na Czechbusu, v rámci kterého si mohli zájemci prohlédnout také celonízkopodlažní městský autobus SOR NBG 12 s pohonem na . Vycházíme vstříc aktuální domácí i zahraniční poptávce po malých elektrických autobusech včetně trendů zvýšených nároků na ekologizaci městské hromadné dopravy,“ uvedl Jaroslav Trnka, generální ředitel SOR Libchavy.

Na veletrhu Czechbus nám i manažer pro export Ing. Jan Černý v rozhovoru jasně vytyčil v souvislosti se zahraniční poptávkou proexportní cíle, které SOR má s elektrobusy, a to právě se zaměřením na Německo. Nicméně výhled pro rok 2014 počítá i s dodáním pěti elektrobusů do Košic a stejný počet by měl směřovat do Ruska.

Když se podíváme na úspěšnou zahraniční statistiku dieselových autobusů SOR, zjistíme, že více než 150 vozidel jezdí v pobaltských republikách, v Polsku nebo Srbsku a 15 autobusů SOR mají dokonce na Faerských ostrovech.

To se již zdá jako slušný základ pro vstup na další evropské trhy, avšak nutno podotknout, že dosud SOR operuje především v zemích východní a jihovýchodní Evropy.

Požadavky západoevropských zákazníků mohou být přeci jen dosti odlišné, nicméně zdá se, že i díky inovacím provedeným v rámci faceliftu, který také nabízí vyšší výkon motoru a nižší hmotnost, se stává SOR atraktivnějším i pro západní země

SOR

Napsat komentář