Elektrické autobusy Scania v Östersundu se nabíjejí z vodních elektráren

redakce - 28 Březen 2019

Lipan, pstruh a orlovec říční jsou zpátky v okolí městečka Billsta, kde tři menší elektrárny vyrábějí místní obnovitelnou energii pro elektrické autobusy Scania používané v Östersundu.elektrobusy elektrické autobusy Scania v Östersundu

Elektrické autobusy Scania v Östersundu: udržitelný systém dopravy pro budoucnost
foto: Scania

Toto malé město ve středu Švédska, jež se nachází asi 560 kilometrů severně od hlavního města Stockholmu, rozvíjí udržitelný systém dopravy pro budoucnost. Tento projekt spojuje ekologickou, ekonomickou a společenskou udržitelnost.

Pro místní obyvatele je návrat těchto ryb do toku Billsta příjemnou třešničkou na dortu. V první řadě jsou však hrdí na to, že stojí v čele rozvoje udržitelných systémů dopravy pro budoucnost.

Projekt elektrických autobusů v Östersundu ukazuje, že lze zkombinovat veřejnou dopravu s moderními ekologickými požadavky, účinnou obnovitelnou vodní energií a vysokými přírodními hodnotami. V rámci partnerství a spolupráce s různými zainteresovanými stranami bylo vyvinuto řešení, které je přínosem pro přírodu, výrobu energie i dopravu.

Linka 6 v Östersundu je nová hlavní autobusová trasa, která měří 14 km a vede z Torvally přes centrum do nově vybudované čtvrti Brittsbo. Tato trasa je provozována společností Nettbuss prostřednictvím elektrických autobusů společnosti Scania.

Vzhledem k tomu, že linka 6 zahájila svou činnost v březnu 2018, tři elektrické autobusy už projely více než 120 000 kilometrů. Přes 300 000 cestujících se tiše přesunulo do svých pracovních míst a z nich - s nulovými emisemi.

"Na začátku roku 2019 jsme přidali další tři elektrické autobusy od společnosti Scania. V plánu máme otevřít další trasu, která povede na letiště v Östersundu," říká Anne Sörenssonová, projektová manažerka projektu elektrických autobusů v Östersundu. "Je to jen začátek něčeho většího. Chceme, aby doprava v našem města byla do roku 2030 zcela bez fosilních paliv," dodává Sörenssonová.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

A všiměte si, že tam nikdo nepíše, že používají ekologickou FVE, ale vodní.

Jen škoda že v čechách nemáme už kde ty vodní elektrárny udělat, na všech příhodných místech už nějaká vodní elektrárna stojí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale můžou se modernizovat z průtočných na přečerpávací, čímž by se jejich využitelnost mohla nakonec násobně zvednout, plus by to zabezpečilo naši republiku proti suchu.

Tuhle ideu jsem viděl jako projekt.
Problém je v tom, že na jeho funkčnost potřebujete 2 nádrže s velkým objemem vody blízko u sebe s velkým rozdílem výšek.

Mrkněte na www.pmo.cz - stavy nádrží - najdete tam stavy přehrad a lehce projedete všechna povodí, je tam jejich výška, objemy vody atd.

A potom se mrkněte kolik m3 vody přesunou dlouhé stráně za 6 hodin.

Takže ano teoreticky dobrý nápad, prakticky radši postavit další dlouhé stráně.

A o kterých vodních elektrárnách by se takto v ČR dalo uvažovat?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To si tu jako někdo představuje, že se pod hrází nasaje voda a hodí zpátky do přehrady? :-D Fantazii se meze nekladou, ovšem nejnižšímu průtoku ano. :-D


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol